Met hoeveel tegelijk in de bak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Met hoeveel

1
115 (36%)
2
36 (11%)
3
50 (15%)
4
40 (12%)
5
15 (4%)
6
9 (2%)
7
4 (1%)
8
10 (3%)
9
1 (0%)
10
4 (1%)
1
8 (2%)
2
4 (1%)
3
2 (0%)
4
6 (1%)
5
4 (1%)
6
2 (0%)
7
Geen stemmen
8
1 (0%)
9
Geen stemmen
10
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 313

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:24

elenaMM77 schreef:
ik lees met veel verbazing over sommigen die met zoveel in een kleine bak kunnen rijden.. dan moet ik en goed op mij en mijn pony letten, maar moet ook nog de bezigheden van 6 anderen in de gaten houden.. je kunt vrijwel geen oefening of figuur correct afmaken, zonder in te houden, gas bij te geven of van je lijn af te wijken (of eraf gedreven worden). dan ben ik niet meer aan het werk met mijn pony maar rondjes aan het rijden.. want veel meer dan een grote volte die dan af en toe op een ei lijkt omdat je ruimte moet geven, of een gebroken lijn die meer weg heeft van een parabool kun je dan niet meer doen.

Als je op wedstrijd wil gaan hier zal je toch een manier moeten vinden om op die manier toch nuttig te rijden. :)
Is dat iets wat ik elke dag zou willen doen? Nee, maar het kan wel.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 01:43

Ik vind t ook afhangen aan verschillende dingen. A de rijvaardigheid van de ruiters. Ik heb bv les gehad met meerdere tegelijkertijd en reden door elkaar. De ene groep waarmee ik reed ging dat op en enkele x perfect en reden we elkaar met 7 man niet in de weg. De andere was met 4 nog een ramp.

Daarna komt de grote van de bak. Dressuur rij ik de meeste tijd in een bak van 20x40. Western rij ik in een bak van 30x60
Ik geef voor mijzelf de voorkeur aan de laatste.

Al rij ik het allerliefste altijd alleen. De hele bak voor mij alleen en ben ook niet zo nerveus dat andere kritiek gaan hebben.

CaroBaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 01:51

4 is het limiet bij mij (dit komt omdat ik op de stal waar mijn pony staat ze een enorme bak hebben)

maar ik heb wel is op de manege waar ik les heb met 7 in de bak gezeten dit was toen in de winter dus de buiten bak gebruiken was toen geen optie.

tuurlijk vind ik het heerlijk om de bak voor mijzelf te hebben :o

CaptainJS

Re: Met hoeveel tegelijk in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 13:04

Welke bak groote cinden jullie het fijnst

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:05

20x60 of groter :j

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 13:09

Ik 20x60 of nog groter fijner

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:22

Vroeger reden we wel eens met zijn zesen in een 18x30 bak.
Hoe? Geen idee het waren allemaal mensen die goed konden rijden en eigenlijk reed niemand elkaar echt in de weg en zolang je op dezelfde hand blijft ging het wel. Oke je moet het niet elke dag hebben maar zo een keer in de winter was je blij dat je toch even kon rijden in de binnenbak.

Verder rijdt ik natuurlijk het liefst alleen maar heb er geen problem mee als er 2 of 3 bijrijden (20x60 bak)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:35

Haahaaa. Vroeger reden wij op de manegeles gerust met 12-15 paarden in de bak. Als je achteraan reed en je hield je paard 3 stappen in, reed je netjes voorop :=. Werd ook niet veel meer gedaan dan treintje rijden :). Op een gegeven moment was ik het zat en eiste ik meer dan rondjes tuffen en toen zaten we alsnog met 10 mensen in een les. 1 voordeel: je leert er absoluut goed van sturen :+.

Vanaf daar de overstap naar western gemaakt, ineens een bredere bak en veel minder ruiters in een bak. Verademing! Vanaf daar de stap naar een eigen paard gemaakt en toen kwam ik in een bak waar 5 ruiters ineens allemaal andere dingen aan het doen waren _O-. De ene was het wijken aan het oefenen, de ander was met slidings bezig, een ander was zn cirkels aan het oefenen en een ander zijn spins. Was ook even wennen. Maar ook dit heeft heus wel een voordeel: je leert goed opletten en samenwerken :j.

Vanaf daar naar privestallen gegaan en op uitzonderingen na eigenlijk nooit met meer dan 3 personen in een bak meer gezeten.

Emaychoja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:38

2, met een gevorderde ruiter. Voor het geval er iets gebeurd dan is er iemand bij en met zo weinig kunnen we beiden ons eigen ding doen.
In een 20x60 maximaal 6 en in 20x40 maximaal 4.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 00:12

In een 20x60 vind ik maximaal 4 of 5 het fijnst, zolang iedereen de regels kent en elkaar in de gaten houd. In een 20x40 maximaal 3.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:36

Ayasha schreef:
elenaMM77 schreef:
ik lees met veel verbazing over sommigen die met zoveel in een kleine bak kunnen rijden.. dan moet ik en goed op mij en mijn pony letten, maar moet ook nog de bezigheden van 6 anderen in de gaten houden.. je kunt vrijwel geen oefening of figuur correct afmaken, zonder in te houden, gas bij te geven of van je lijn af te wijken (of eraf gedreven worden). dan ben ik niet meer aan het werk met mijn pony maar rondjes aan het rijden.. want veel meer dan een grote volte die dan af en toe op een ei lijkt omdat je ruimte moet geven, of een gebroken lijn die meer weg heeft van een parabool kun je dan niet meer doen.

Als je op wedstrijd wil gaan hier zal je toch een manier moeten vinden om op die manier toch nuttig te rijden. :)
Is dat iets wat ik elke dag zou willen doen? Nee, maar het kan wel.

op een inrijd terrein is het hooguit wat vervelend.. maar niet vergelijkbaar.. de gewone bak wordt niet alleen gebruikt door wedstrijdruiters, maar ook door mensen die gewoon hun rondje hobbelen en kleine kinderen.. dus dan is dat voor dagelijks gebruik en zeker als je echt wat wilt doen met je paard gen nuttige manier van trainen en rijden.. en kan ook niet op een behoorlijke manier dan.. als ik een lange zijde wil uitstrekken en er crossen 5 kinderen op b ponies rond, dan is er nooit een lange lijn van voor naar achter vrij waarop ik mijn pony dan met een regelmatige paslengte en tempo kan laten lopen natuurlijk ;)

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:49

Bij ons is het met 5-6 man in de bak "druk". (20x60)

Moet ook eerlijk zeggen dat ik niet ga rijden als er meer dan 3 mensen in de bak zijn, vind dat niet fijn :)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:01

Het liefste rijd ik alleen in de bak.
Heerlijk om echt met mijn eigen training bezig te zijn, ipv ook op te letten met mijn mede-stalgenoten die ook rijden. Niet iedereen houdt zich aan de bakregels...

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:08

het liefste rij ik natuurlijk helemaal alleen.
helaas staan wij op een grote pensionstalling wat, vooral in de winter, soms gebeurd dat je met vele rijd.

het maximale wat ik wel eens in een 20x40 bak heb gereden is met 9.... waarvan 3 enkel in de bak naast hun paard gingen stappen wat dus nog meer ruimte in neemt.

ook een minpuntje bij ons op stal is dat veel mensen niet de regels kennen, of juist enkele regels enkel toepassen wanneer dit voor hun goed uit komt wat dus veel irritaties geeft....

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 21:30

In mijn les zaterdag reden we met zijn 11ven en dat was druk

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:35

Het liefst reed/rij ik alleen in een bak. Bij twee krijg ik al een ongemakkelijk gevoel (ondanks dat ik 2 heb ingevuld), maar bij meer stap ik direct af. Kan me dan totaal niet meer concentreren.

Glamorgana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:58

Bij mij maakt het veel verschil of mijn merrie de bakgenoten kent of niet. Haar paddockvriendjes kan ze goed om zich heen verdragen, paarden die ze niet kent of niet mag daar wordt, merrie-stijl, een enorme toestand van gemaakt. Dus als ik mag kiezen: alleen rijden of met maximaal 2 bekenden in onze 20x40 baan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:00

Het FIJNST is alleen in de bak.
Maar met 10 paarden vind ik het wel erg gezellig altijd :D de sfeer is dan gewoon anders.

20x60 of groter inderdaad

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:32

Het is ook een flink verschil of je met alleen paarden, alleen pony's of alles door elkaar rijdt!!!
Ik reed een keer in een "les" met zes anderen. Alles door elkaar.
Zo zielig, er was een pony'tje bij met maar een oog, een shetlander. En dan reed ik en nog twee anderen op paarden, die dus in drie galopsprongen de bak door waren, nou dat is natuurlijk vragen om ongelukken en frustratie. Heel sneu

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:25

Ik heb de bak altijd voor mij alleen, heerlijk. :D

Ik geniet van de trainingsmomenten en vind het alleen heel prettig met mijn sensibele paard.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:29

Vroegah op de manege reed je soms in het vrije uur in een 20 x 50 bak met 22 :') met zijn allen op 1 hand, ja dan kon je rond tuffen. Met 8 in de les was ook wel normaal.

Nu rij ik bijna altijd alleen en kan ik me al ergeren aan 2 mensen erbij :=

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 18:15

Met hoeveel

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 10:57

Even dit topic omhoog scheoeven ik heb laatst met zijn 5en in de bak gereden dat wa fijn

Cococo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:06

Max 5, maar dan wel mensen met een gelijk niveau.

Het maakt eigenlijk niet uit hoe hoog het niveau is, want met lager niveau die moeten veel meer ongestoord kunnen oefenen, met hoger niveau, de oefeningen nemen meer ruimte in.

En lees, max 5, het prettigste is 3-4.

Tenzij het zo'n hele grote bak is, dan is het 6, gelijk niveau.

Als het is dat er steeds iemand uit of in gaat, is het minder personen.