Update tijd!
Mijn moeder heeft de coque gehaald. Ze houdt wel van me, ze heeft namelijk een donkerbruine gehaald, hehe. Nu heeft San dan wel cognac tuig, als ik later op een of andere manier een eigen paard heb die een coque nodig heeft; heb ik wel de juiste kleur.

Maandag gaan we kijken of hij nodig is.
Gister kwam er plots een pakketje binnen, had mijn vader een instructie headset gekocht. 90,-
Hij is officieel voor motors (paarden instructie headsets waren duurder) maar zou het prima moeten doen. Ik kon gister in ieder geval met mijn vader communiceren.

Hij stond bij de paddock bordjes binnen en ik stond buiten met Santana buiten te wachten, ik hoorde hem praten.
Gister dus gelongeerd. Het was schemerig/donker en het begon plots weer code oranje te waaien. Echt waar, werd soms bijna weggeblazen... Maar was al gereed om te longeren dus dat wilde ik ook gaan doen hè!
Met paard naar de longeerbak, schrikkerig ding. De auto was eng, de mesthoop was eng, de piepende stapmolen was eng, etc, etc. En oh,
wat heb ik dat gemist... 
Ik weet het. Dat klinkt heel raar. Maar ik vond het zo leuk. ronken, op alles letten. Maar toch braaf zijn. Ik heb het echt gemist, dat stukje Ray.
Ze is een keer verschoten (geen idee waarvan) en verder vooral naar dingen staren. Eigenlijk dus heel knap want de wind zou mij als paard ook de stuipen op het lijf hebben gejaagd hoor.

Ze was in het begin wat gevaarlijk met longeren, ze maakte een nogal klein rondje, als ze zou schrikken stond ze op me. Dus eerst haar cirkel groter gemaakt met lichaamsgebaren; gelukt. Daarna ging het goed en ging ze lekker sjouwen. Longeerhulp er aan gedaan (op het aller grootste, reus). Ze had dit nog nooit gedaan en ik wilde haar geen pijn doen of dat ze hem stuk trok. Ze kon dus niet boven een normale hoogte uit maar had hem ook niet erg laag ingesteld; was immers zoveel te zien.
Ze kan voor een springpaard wel mooi draven hoor, mooie ruime passen, ze kan ook goed haar schoft liften en laat daarbij echt veel lengte over de rug komen!
Ben dus wel tevreden.