paardje dood

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:16

Serieus... Dat die pony aan de ketting staat, nouja daar kan een reden voor zijn. Mijn pony staat HELAAS ook aan een ketting, we hebben 4 draden met 20 cm er tussen met een rotklap erop maar toch ontsnapt ze steeds. Voor haar eigen veiligheid staat ze dus aan de ketting tot we gaas om de wei hebben. Ze lag al eerder bijna op een auto.

Maaaar als ik gebeld word dat pony ziek is, dan sta ik er binnen 5 minuten en de dierenarts is dan thuis al gebeld.

En ik denk maar zo dat dat het hele punt is van TS. Als die pony aan de ketting stond met water en voer en de eigenaar voor de pony zorgt als hij ziek is, dan denk ik dat TS zich er ook niet mee bemoeit had.

Vind het altijd erg bijzonder dat mensen roepen dat je je niet met dieren van een ander moet bemoeien. Als ik zie dat een dier slecht behandeld word, dan zal het mij aan m'n reet roesten dat het niet mijn dier is. Reken maar dat ik zorg dat de dierenpolitie er wat aan doet.

HorseTopShop

Re: paardje dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:22

Niemand zegt dat TS zich er niet mee moet bemoeien. Juist wel.
Iedereen zegt dat ze van die pony af moet blijven. Je kan het niet maken om hem/haar los te maken.
Dierenpolitie is al eerder gebeld en er is niks aan gedaan. Dan kan je er vanuit gaan dat er niks aan de hand is.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:23

@Daphne
Mensen zeggen niet dat ze er niet mee mag bemoeien, mensen zeggen dat ze er zelf niet aan mag komen. Dus dat loslaten.
Hoe zou jij het vinden als jou pony nu losgelaten werd?

Ik sta ook niet binnen 5 minuten bij mijn pony bij een melding. Werk is immers 3 kwartier bij me vandaan.
En vergeet niet dat de berichten behoorlijk tegenstrijdig zijn en uiteraard verteld uit de kant van de ts.
Citaat:
Die meisjes hebben de eigenaressen gebeld maar die kwam niet van haar werk, die meisjes zijn met het paardje blijven lopen tot ze kwam ze heeft er 2 rondjes mee gelopen en weg was ze en lag het paardje weer op zijn rug...

Ze kwam niet van haar werk.
Maar de meisjes liepen er mee tot ze kwam?
Maar ze kwam toch niet?

jij zit zo te horen ook niet aan een ander zijn pony maar belt 144.
Dat is nu precies wat iedereen hier ook aangeeft.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:24

Zoals ik al eerder zei: Die van mij heeft zomereczeem. Staat met +30 graden helemaal ingepakt in de wei.
Daar is ook voor gebeld. De dierenpolitie is daarvoor gekomen en heeft uiteraard niks gedaan, omdat die deken om moet blijven.

Maar owee als die mensen die deken eraf getrokken hadden. Dan hebben ze echt ruzie met me.

Van andermans dieren blijf je af. Zeker als je niet weet wat de reden erachter is.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:25

Maar dat zegt iedereen ook, NIEMAND zegt er zich niet mee te bemoeien.
Maar op herhaaldelijke vragen en tips wordt niet gereageerd.
Als iemand het zielig vind dat jouw pony aan een ketting staat en die dus losklikt gok ik/hoop ik dat jij ook verre van blij zou zijn !
Ik heb liever een (dieren)politie die komt vragen of alles goed is met mn paard dan mensen die handelen zonder over de gevolgen na te denken of in geval van nood, en met nood bedoel ik levensbedreigend.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:28

Sorry, ik vatte een aantal berichtje verkeerd op, dacht dat een aantal mensen zeidend at ze zich er niet mee moest bemoeien omdat het niet haar dieren waren. Maar verkeerd gelezen :o

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:32

Daphne__ schreef:
Vind het altijd erg bijzonder dat mensen roepen dat je je niet met dieren van een ander moet bemoeien. Als ik zie dat een dier slecht behandeld word, dan zal het mij aan m'n reet roesten dat het niet mijn dier is. Reken maar dat ik zorg dat de dierenpolitie er wat aan doet.

De ts geeft aan geen verstand van paarden te hebben. Als de dierenpolitie en dierenarts geen reden hebben om alarm te slaan, dan vrees ik dat we het toch in het gebrek aan verstand van dieren van de ts moeten zoeken.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:34

omafia schreef:
De dierenbescherming heb ik niet gezien, met die vrouw valt niet te praten, en de dierenarts is 2 keer geweest, en gisteren heeft dat meisje weer gebeld maar die kon er verder niks aan doen, ze had het paardje in moeten laten slapen. Het is echt een vreselijk mens ze liegt alles aan elkaar.

Ik kan wel weer bellen naar de dierenbescherming maar als ze er niks aan doen

Die reacties hier? sommige van jullie moeten zich diep schamen. Mevrouw heeft eerder aangegeven dat ze de dierenbescherming heeft gebeld. Zitten sommige hier te zeuren of haar nederlands schrijven leer zelf eerst eens beter lezen. zij onderneemt tenminste actie. meeste van jullie zal wel het type zijn van, stond erbij en keer ernaar.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:35

Slotje voor overleg.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:01

Moderatoropmerking:
Ik open dit topic weer en verplaatst het naar PP waar het beter past. Daarbij wil ik jullie wel vragen om gewoon advies te geven over het onderwerp, en geen aanvallende posts op er persoon te plaatsen. Indien blijkt dat het topic wederom niet netjes verloopt zullen we het helaas definitief moeten sluiten. Alvast bedankt voor de fijne reacties die nu nog gaan volgen.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:55

Is er ondertussen al wat meer nieuws ?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:05

Lieve TS, ik heb u vrijdag een mail (pb) gestuurd, ik wil u best helpen. Mocht u nog in dit topic komen (u bent zaterdag nog online geweest zag ik) rechtsbovenin naast uw naam ziet u een envelopje. Als u daar op klikt ziet u mijn bericht.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:25

OleJon schreef:
omafia schreef:
De dierenbescherming heb ik niet gezien, met die vrouw valt niet te praten, en de dierenarts is 2 keer geweest, en gisteren heeft dat meisje weer gebeld maar die kon er verder niks aan doen, ze had het paardje in moeten laten slapen. Het is echt een vreselijk mens ze liegt alles aan elkaar.

Ik kan wel weer bellen naar de dierenbescherming maar als ze er niks aan doen

Die reacties hier? sommige van jullie moeten zich diep schamen. Mevrouw heeft eerder aangegeven dat ze de dierenbescherming heeft gebeld. Zitten sommige hier te zeuren of haar nederlands schrijven leer zelf eerst eens beter lezen. zij onderneemt tenminste actie. meeste van jullie zal wel het type zijn van, stond erbij en keer ernaar.

Idd en wat hebben sommige respect voor oudere. :o
Over de punten komma's en over goednederlands liggen te zeiken.
Prima, je kan er niet mee eens zijn maar je kan het ook anders verwoorden.
Goed gehandeld TS door te bellen.
Ik moet zeggen dat de mensen van 114 echt niet zo snel zijn om te komen, heb ik een paar keer meegemaakt.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:34

@Vrouwke...serieus ?? Kijk even 2 berichten boven je..daar staat een mod opmerking ;) Erover doorgaan is a onnodig aangezien alles al gezegd is en b is het niet de bedoeling om er nu nog over door te gaan.

Fohadie ik denk dat ts idd niet goed weet hoe ze pbs moet antwoorden. Hopelijk lukt het of krijgen we hier nog een update.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:35

fohadie schreef:
Lieve TS, ik heb u vrijdag een mail (pb) gestuurd, ik wil u best helpen. Mocht u nog in dit topic komen (u bent zaterdag nog online geweest zag ik) rechtsbovenin naast uw naam ziet u een envelopje. Als u daar op klikt ziet u mijn bericht.

Wat lief!!! <3

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:08

Mondy schreef:
@Vrouwke...serieus ?? Kijk even 2 berichten boven je..daar staat een mod opmerking ;) Erover doorgaan is a onnodig aangezien alles al gezegd is en b is het niet de bedoeling om er nu nog over door te gaan.

Fohadie ik denk dat ts idd niet goed weet hoe ze pbs moet antwoorden. Hopelijk lukt het of krijgen we hier nog een update.

Dat denk ik ook, daarom zet ik het in dit topic neer. :+ (PB is ook nog n iet gelezen.)Maar kan me voorstellen dat TS niet meer in dit topic gaat kijken na sommige reacties en nadat het topic even op slot heeft gestaan..

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:51

Mondy schreef:

Nou sorry, niet gezien. Denk bril niet op gehad. :D

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:03

:(:)

fohadie ik hoop dat ze dat wel doet nog ongeacht de reacties :) Iedereen heeft hetzelfde doel voor ogen natuurlijk.