Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DatBenIkNou schreef:Maris schreef:Ik denk dat mensen inderdaad verschillend over een paard denken zo te lezen.
Een groep ziet een paard toch meer als een gebruiksdier. Dus als je niet meer kan rijden op een paard heeft het paard geen nut meer en "moet" het paard weg.
Andere groep ziet paarden meer als huisdieren, ook al hebben ze geen "nut" meer, dan toch mogen ze gewoon blijven.
Nee hoor. Wij hebben een paard absoluut voor de sport, maar is zij alleen nog recreatief te berijden dan blijft ze gewoon en zullen wij ons doel bijstellen.
Is een paard nog relatief jong maar niet meer te berijden en heeft mankementen dan gaat ze zeer zeker niet naar een andere eigenaar maar naar de eeuwige groen weides. Die verantwoordelijkheid neem ik zelf. Ik vind het altijd erg moeilijk om te zien hoe er met paarden geleurd wordt als "gezeldschapspaarden/weidemaatjes'' . Wat denk je nou zelf?? De kans is zoooo groot dat ondanks de mooie praatjes deze gewoon verhandeld worden, daar helpt geen contract of niks voor. Mensen sluiten daar liever hun ogen voor en zijn te schijterig om zélf die beslissing te nemen. Dát vind ik pas erg voor een paard. Een gezond paard verhandelen is niks mis mee, waarom de illusie dat jij de enige bent die goed genoeg is...