Wat is het allerslimste wat je een paard ooit hebt zien doen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 23:53

M_D_H schreef:
Gillie is ook zo'n slimme,
Laatste waren we aan het wandelen en schrok hij ergens van. Meneer greep mij bij mijn schouder (voornamelijk jas) en zette het op een lopen, rende een hoekje om en op het moment dat hij vond dat het veilig was stopte hij.
Begon mij van top tot teen te besnuffelen of ik nog heel was en toen hij constateerde dat dat het geval was mocht ik pas weer verder lopen :+ elke poging om eerder weg te lopen werd tegen gehouden door een gil die mij aan mijn jas weer naar hem terug trok :') _O-

Deze spant de kroon _/-\o_ _O-

ArankaM

Re: Wat is het allerslimste wat je een paard ooit hebt zien doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 00:05

Oh leuk topic!
Mijn paard kan zelf de kraan open maken en gaat er vervolgens lekker uit drinken. Ze heeft gewoon een ton met vers water, maar zo direct uit de kraan is toch beter. Vervolgens draait ze hem niet meer dicht helaas, zo slim is ze dan ook weer niet :+

GixWillsNino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 01:01

Uhh juist het tegenovergestelde is waar ik aan moet denken nu.

Die van mij is heel onderzoekend, en hij had laatst ergens een papieren verpakking van een theezakje gevonden. Als een jonge hond vrat hij zo dat zakje dus weg, en ik dacht dat zakje er wel even uit te vissen. Alleen... hengsten hebben dus die extra kiezen he... dat was ik dus even vergeten. Auw.

Oja en Jus snapt dat er op die handvaten geen stroom staat, dus die pakt hij gewoon met zijn tanden zacht vast, en doet het hek dan even open alsof het de normaalste zaak van de wereld is

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 01:26

mijn ouders had een shet hengstje.
hij had een boxje in de garage (lees, boerderij met dubbele schuur, de kleine schuur heette bij ons garage.. with room for a pony.. paste er in de lengte richting een werkbank, meter, kleine auto, meter, grote station.. daarnaast stonden alle fietsen een tractor, de wintervoorraad houd en de halve voorraad aan boodschappen.. dus garage is relatief). overdag stond hij bij de buren in een weide met andere pony's..

als er visite kwam dan deed mijn moeder de hoeven even uit, liet de box op een kier staan (die kreeg hij dan niet open), achterdeur niet op slot..

twee uur later zit de visite aan de koffie, met het geijkte koekje erbij.. hoorde je ineens geklepper door de gang.. dus de visite: wat is dat? en mijn moeder: och er staaaaaaaaat een paard in de gang.. en de visite jaja.. en mijn moeder weer: een paard in de gang..

visite wilde dat niet geloven tot heel langzaam en met twee a drie pogingen de klink van de kamerdeur omlaag ging, meneer de shetlander binnen kwam.. visite geen blik waardig gunde, langs de salon tafel liep, wat koekjes mee graaide en zonder pardon z'n rondje afmaakte en weer richting gang verdween..

daarna moest je hem terugbrengen.. want eerdere ervaringen leerde dat hij anders verder op onderzoek ging en al eens een keer bijna op het bed van mijn ouders beland was (slaapkamer op de beneden verdieping waarvan de deur netjes dicht zat).

later hebben ze hem weg moeten doen.. want hij was een hele brave jonge hengst.. tot ik geboren werd en hij ongeveer vijf was.. ging ook nog prima.. maar toen ik een jaartje of drie was en met mijn vingertjes over de boxrand kon komen dacht meneer dat ik lunch was.. hevig jalours en gewoon niet meer te verantwoorden in de schuur. Dus hij is verhuisd naar een ander adresje (ontmannen was hij al te oud voor en hij had leuke papieren om desgewenst mee te fokken, wat de volgende eigenaren ook gedaan hebben).

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 03:03

Ik heb een paard gehad wat graag dingen sloopte. Vooral dingen die geluid maakte als het kapot ging waren erg leuk. Ik ad toen een keer van die lichtgewicht carbon longeerzwepen gekocht in de aanbieding, 2 knalgele en 1 felroze. Die vallen lekker op, dus na 3 keer longeren waren ze alle 3 al kapot, zodra ik zo'n ding ook maar een fractie van een seconde op de grond legde wist hij er een voet op te zetten. Had ik een zwarte gekocht, daar heb ik 1 keer mee gelongeerd en die heeft het einde van de longeersessie zowaar gehaald *\o/* . Ik leg het ding na het longeren strak langs de wand zodat hij er niet op kon staan.....dacht ik. Meneer tilt zijn achterbeen op, duwt die tegen de wand en laat zo zijn hoef langs de wand naar beneden zakken. En jawel, KRAK, dat was nummer 4 -O- . Ook wist hij tijdens het rijden precies wanneer ik 1 momentje van onoplettendheid had, dan beet hij mijn dressuurzweep kapot. Daar heeft hij er 3 van vermoord. De waslijst van dingen die hij nog meer kapot kreeg is te groot om hier weg te zetten :x :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 04:08

Ik kende een pony die heel goed wist dat als hij in de plashouding ging staan hij niet gecorrigeerd werd dus iedere les ging hij in de plashouding staan om onder het werk uit te komen. :+
En als dat niet werkte was bokken (niet hard maar beginnertjes zitten dat nog niet goed uit) of ineens gaan rollen ook een goede om het ruitertje te lozen of niet aan het werk te hoeven. :')

EmilyxTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:45

lor1_1984 schreef:
Ik kende een pony die heel goed wist dat als hij in de plashouding ging staan hij niet gecorrigeerd werd dus iedere les ging hij in de plashouding staan om onder het werk uit te komen. :+
En als dat niet werkte was bokken (niet hard maar beginnertjes zitten dat nog niet goed uit) of ineens gaan rollen ook een goede om het ruitertje te lozen of niet aan het werk te hoeven. :')

dat is niet zo handig en niet zo fijn tijdens het rijden /3

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 17:17

Nou mijn smartass pony heeft de slowfeeder staking opgegeven, en ik trof het ding vandaag flink leeg aan.
Zo moeilijk was het dus om eruit te eten. }>
Hi is ook wel zielig hoor, er zit maar 12 kilo hooi in dus hij lijdt écht honger. :j :+

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 17:48

paardjelief kan het klittenband van jasmouwen openen en poetst (ja met echte borstels) zijn weidegenootjes :')

bonny123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 17:49

Bert de pony staat vast, ik ga in de zadelkamer de poetsspullen halen. Klik licht uit, alles donker. Ik roep 'Bert, licht aan'. Klik, licht weer aan. En dat iedere keer weer....

Verder:
- niet alleen eigen halstertouw losmaken, maar ook die van een ander.
- Handpony mee, Bert is geklier van handpony beu. Bij de eerste lantaarnpaal, drukt hij handpony tussen zichzelf en de lantaarnpaal klem om de handpony eens flink in zn kop te bijten.
- Balkjes lopen, bij de lichte balken verplaatst hij de balken gewoon. Even zetje geven.
- verder zijn tassen, jassen, dekens, pionnen, etc etc niet veilig. Kan kapot.

Kleine pony Rosa kan ritsen open dicht maken.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:00

paard van een stalgenoot hangt zijn hooinet buiten z'n box als hij leeg is: VULLEN BAAS!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:15

Mijn pony trok indertijd de stroomkabel los waarmee er stroom op de omheining stond. Zo kon meneer er lekker onderdoor, want dat metertje gras net buiten zijn omheining was veel groener dan de 3/4 ha die hij zelf had.

Minder leuk was dat ie grendels van de weidepoorten open kreeg als er geen hangslot op zat. Pony op stap geen groot probleem, maar als onze damherten de straat op gingen, dan duurde het wel een paar dagen voor alle dieren terug thuis waren.

En één van mijn merries zat op stal naast mijn hengst (toen jaarling). Na het eten opende ze haar deurgrendel, ging daarna de deur van het hengstje openmaken, joeg die de gang in en vrat ook zijn voer op. Merrie had overgewicht, hengstje was iets aan de schrale kant, hoe zou dat komen? :) Uiteindelijk tweede slot onderaan de boxdeur van de merrie bevestigd, daar kon ze niet bij.

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:43

Van mij weglopen zodra hij mij ziet aanlopen.

Grapje natuurlijk

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:52

Met zijn lip aan de draad voelen om te kijken of er stroom op staat :') Geen stroom: Flink in de draad hangen om bij het hoge gras te komen. Wel stroom: Voorzichtig onder de draad doorkruipen en vervolgens uitgebreid grazen }:0

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:53

Mijn verzorgpony glipte elke keer onder het draad door als de stroom eraf ging. Stond die in het andere weiland lekker van het hoge gras te vreten :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:58

Haflinger wat bij mijn paard in de wei stond wist elke keer te ontsnappen naar het andere deel. Geen draden kapot, geen draden open, haflinger kon ook niet springen dus er over heen was ook geen optie.
Weide was afgesloten met 3 sloten.
Het was een raadsel tot ik hem bezig zag.
Haflinger liet zich zakken tot zijn buik en tijgerde dan onder het draad door :? :').
Toen ik verbaasd en verontwaardigd zijn naam uit riep keek hij op, zag mij staan... zen tijgerde snel weer achteruit het weiland in waar hij in hoorde :')

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:59

Deze zomer had ik mijn pony een vliegendeken met hals omgedaan, ook gewoon met buik en bilsingels

Had ze hem toch helemaal uitgekregen en de deken lag in de wei met de sluitingen en singels nog dicht...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:07

moonfish13 schreef:
Nou mijn smartass pony heeft de slowfeeder staking opgegeven, en ik trof het ding vandaag flink leeg aan.
Zo moeilijk was het dus om eruit te eten. }>
Hi is ook wel zielig hoor, er zit maar 12 kilo hooi in dus hij lijdt écht honger. :j :+

die van mijn stalgenoot heeft uit protest de paardenknoop losgewerkt, het net zijn hele stal door gesleept en erover heen gezeken om vervolgens met opgetrokken neus naar het net te kijken 'bah ding'..

dus ik heb hem voor haar gewassen (ik moest nog even naar huis).. prompt wilde hij er daarna niet meer uit eten want nu rook het bahbah naar wasmiddel :') .. helaas voor hem houd hij erg van eten dus met grof zinloos geweld tegen weerloos hooinet is hij toch maar aan het eten geslagen

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:09

De mijne had het gat van het graasmasker bibnen een uur een keer zo groot gemaakt. Probleem opgelost haha

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:18

Mijn oude bijrijdpaard kon;

Haar staldeur open krijgen
de poort van de weide open krijgen
drains van de paddock uitgraven
halsters af krijgen zonder een sluiting kapot te maken
dekens zonder scheuren (oke een kapotte bilkoord) of sluitingen uitkrijgen
lief kijken en een been optillen om aandacht of eten te krijgen
bijna elk paard op stal had zeeeeer veel respect voor haar omdat ze echt als een nijdige pismerrie uit de hoek kon komen.

Goh wat hou ik toch van haar, ook al is ze verhuisd en kan ik niet zomaar even langs.

Jasmijn203

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:30

Mijn pony duwde altijd het hek naar beneden met zijn kont, zodat hij er daarna makkelijk overheen Kon springen.. De ander kan deurklinken open maken met zijn lippen :')

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:32

Mijn pony maakt met haar neus het ijs in de waterbak kapot. En als het met haar neus niet lukt, doet ze het met haar hoef.
Ook kan ik zonder veel been of stemhulpen vanaf m'n pony het bakhek open en dicht doen en snapt ze van die duw en trek hekjes die naast een veerooster zitten.

Mijn andere pony kan uit de paddock ontsnappen zonder draden, palen, planken of ook maar iets te slopen. Weten nog steeds niet hoe ze het doet! (Stond ineens aan de andere kant van de paddock, zit 2x stroomdraad tussen en ijzeren buizen op borsthoogte)

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:48

Mijn paard had eens last van haar oog, vermoedelijk door vliegen o.i.d.

Ik had het niet gezien, dus toen ik aankwam op stal deed ik haar staldeur open om haar even te begroeten. Normaal wil ze niet echt op haar hoofd geaaid worden, dus ik was wel even verbaasd toen ze haar hoofd onder mijn hand duwde en net zo lang wurmde tot mijn hand op haar dikke oog lag. Heb er toen maar zalf ingedaan :+

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:49

3 van de 7 paarden bij ons poepen op de mesthoop :D Parkeren zichzelf keurig netjes haha!

Mijn pony heeft een tijdje met zo'n neusnetje aan haar halster gelopen tegen pollen, het was duidelijk dat ze dit niks vond. Meerdere keren per dag kreeg ze haar halster af, verstopt ergens in wei met de sluitingen gesloten. De laatste keer getuige geweest hoe ze hem aan de grond en aan haar benen afschuurt, dus daar ook maar weer mee gestopt :')

Wat leuk trouwens om te lezen wat al die paarden uitspoken haha, wat een beesten zijn het ook!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:49

Marron ging in de zomer als hij zijn vliegennetje omhad altijd met zijn hoofd bij de koeien hangen, de koe moest de sliertjes pakken :+ hij ging echt met zijn hoofd in de koeienstal hangen met de sliertjes in het gezicht van de koe. Geweldig vond hij dat :')