Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

vele andere ruiters zouden na zes weken al behoorlijk wat kilometers in de nieuwe bak gemaakt hebben. Maar nee hoor, wij niet. Zucht
Ik ben verliefd op ren- en koerspaarden (galop en draf) dus volg je topic. Jullie hebben al een hele weg afgelegd en echt top! Ook las ik over lastige voetjes maar ook dat is zelfreflectie, en dat is top! Nadenken over mogelijkheden ipv de massa te volgen. Alsook nadenken over je gemaakte keuze.
Jezelf voordurend in vraag stellen en ook accepteren dat jij de oorzaakt bent (ookal doe je zo je best). Het is zoveel gemakkelijker om de schuld in iemand anders (je paard in dit geval) te schuiven "hij is altijd koppig" "hij werkt niet mee" "hij is gevaarlijk" want daarmee zeg je lekker "ik doe niets fout, niet mijn schuld".
Ik ZAG een vriendin dezelfde rijkundige fouten maken. En 5min later zat ik haar te corrigeren tot ik ineens besefte "nu zeg ik al 15min exacte hetzelfde als mijn lesgeefster al weken zegt". Ineens zag ik de fouten en hun gevolgen en van op afstand kon ik ze corrigeren
. Stap 1: fouten herkenen: check! Stap 2: fouten niet meer maken
crazygirl1 schreef:Ze vraagt elke les bij aankomst "hoe gaat het? Je paard? Je werk?" Dus lekker laag drempelig om mijn hart te luchten. En dat heb ik vandaag ook gedaan![]()
Ik kreeg volgende "het is absoluut oké om fouten te maken. Jij maakt er 1000 meer dan ik maar ik maak er 1000 meer dan Charlotte Dujardin. Ook ik stap soms af met een heel slecht gevoel, want ik maakte foute waardoor mijn paard iets foutief uit voerde of niet begreep. Paardrijden is vetdomd moeilijk, je komt jezelf voordurend tegen. Elk paard tot 7jaar zou eigenlijk door een prof moeten doorgereden worden maar ja ach jij werd verliefd op dit jonge paard. Het gaat je 200x meer tijd vergen maar jullie gaan dit samen bereiken!" De les begonnen met een zeer rustige ziel waarbij de les een niveautje lager werd gezet. Les super blij beëindigd