Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
bruintje123 schreef:Dat is ook niet verkeerd.
Maar daarnaast zie ik erg veel staan dat een osteo niet kan weten of hij buikpijn heeft omdat die daar geen verstand van heeft dat hoeft net zo min weer waar te zijn.
De moeder van ts leest hier mee en wil ook informatie inwinnen.
Ja een DA laten komen weet ze ondertussen ook wel, maar wil ze niet, helaas.
Geef haar dan op zijn minst mee als ze nog eens geld uit geeft aan een osteo waar ze in ieder geval er een kan vinden met gedegen opleiding.
En dat ze niet allemaal poep praten.
Oliiviia schreef:Echt frustrerend om te lezen dat meer en meer mensen een osteopaat (die geen erkende opleiding heeft) eerder laten komen dan een dierenarts en zijn raad blindelings (willen) volgen.
Neem aub geen raad aan van iemand die zegt om zomaar medicatie voor mensen te geven...
En laat gewoon een DA komen, die hebben er 6 jaar of langer voor gestudeerd
antje_vip schreef:Ongeacht of die osteopaat er verstand van heeft, als ik koliek vermoed bel ik toch echt de dierenarts voor die diagnose en niet een osteo...
hwn schreef:Ja, nou snap ik er idd ook helemaal niks meer van. Ik snap wel dat buik (darmen) en rug een wisselwerking hebben (zeker bij mensen, zelf aan den lijve ondervonden, fysio kon ook niets met mijn rug zolang mijn darmklachten niet verdwenen), maar hoe die rennies dan in het verhaal passen (is specifiek voor de maag), snap ik ook niet. Ik begrijp uit de reactie van de osteo dat het paard wat diarree heeft?
Jester_ schreef:maximuss schreef:Bij rugpijn komt hier altijd eerst de DA en dan eventueel de osteopaat. Idealiter heb je een osteopaat die ook DA is.
Als mens ga je ook eerst naar de dokter en dan pas naar de kine/ fysio/ osteopaat...
Hoezo?? Als ik rugpijn heb bel ik ook de fysio of masseur hoor
Kimmie25501 schreef:Ik kreeg dit bericht terug van mijn osteo:
'Door de blokkades in de lendenpartij veranderd de bezenuwing naar de buik. Het opheffen van de blokkades zorgt dus al voor een verbetering. Tijdens die behandeling was de beweging die de darmen moeten kunnen maken beperkt dus die heb ik losgemaakt. Dit zorgt ervoor dat een orgaan beter kan functioneren en de functie van de dikke darm is de mest dikker maken. Hopelijk gaat die dat nu ook doen.'
Ik hoef dus als het goed is niks te geven. Alsnog iedereen bedankt voor alle reacties!