NinaCharlie schreef:Ik vind het juist gek om maar te adviseren gewoon een pony in de tuin te zetten zonder dat er kennis over is. Dat zouden ze moeten verbieden vind ik, om lukraak dieren aan te kopen waar je geen verstand van hebt. Als iemand hier een topic aanmaakt over het willen aanschaffen van konijnen, vissen of wat dan ook dan wordt er ook voor gewaarschuwd. Daarbij weet ik niet hoe oud geiten worden maar een pony kan zo maar 25 worden, als de geit het loodje legt, komt er dan weer een andere? Of wordt de pony dan het erf af gebonjourd?
Of moet hij maar in zijn eentje staan kniezen?
Adviezen zoals kijk het aan, je kan hem altijd nog wegbrengen vind ik zo raar. Zo ga je toch niet met dieren om? Natuurlijk, het houden van een dier of 1 specifiek dier kan best tegenvallen. Maar je neemt toch geen dier onder het mom als het niks is gaat ie weer weg?
nou, jawel dus. Of hij gaat nu naar de slacht of hij krijgt nog een kans.
Je gaat inderdaad niet zo met dieren om: Je brengt ze niet zomaar naar de slacht! Dus ze geven het dier een kans, en als het niet lukt kan hij nog altijd naar de slager, dus wat is beter. Nog even kijken of het lukt of zeggen: Ik weet niet veel van paarden, hij gaat naar de slager.

.
.