Ponykamp begeleiden 16 jaar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 14:59

ODonoghue schreef:
Zou je me op de hoogte kunnen houden? Dit lijkt mij namelijk ook wel wat! Succes met je zoektocht verder :j

Is goed :), dankjewel!

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 15:04

ikkkke schreef:
Als je een heel eind wil reizen en je op zoek bent naar een serieuze uitdaging, kan je informeren bij vzw Andromeda (zoek maar eens op internet).
Zij werken uitsluitend met vrijwilligers. Ervaring met paarden alsook kinderen/jongeren is nodig. Diploma's niet vereist. Geen vergoeding, maar wel kost en inwoon gedurende 3 dagen (dagen waarop het kamp doorgaat).
De kampen zijn er speciaal voor kinderen/jongeren uit de bijzondere jeugdzorg (kinderen zijn door de jeugdrechter uit huis geplaatst). Taken: helpen bij paardrijlessen (/ les geven), kinderen/jongeren begeleiden in omgang met paarden, randanimatie (maw activiteiten aanbieden buiten de paarden om om de rest van de dag te vullen), kinderen begeleiden wanneer ze het wat moeilijker hebben enz enz.
Weet niet zeker of ze ook mensen van 16 laten assisteren, maar ik denk het wel. Je kan het iig eens vragen als je interesse hebt. Ervaring doe je er hoe dan ook op.

Ik hou dit in mijn achterhoofd! Wil eerst kijken of ik iets in nederland gewoon kan vinden. Maar heb de website even bekeken en dit lijkt mij ontzettend gaaf als buitenlandse stage! In mijn 3e leerjaar is het (hopelijk) mogelijk om een buitenlandse stage te doen bij mijn opleiding namelijk :)

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Re: Ponykamp begeleiden 16 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:38

Het hangt denk ik ook een beetje van de leeftijdgroep van de ponykamp deelnemers af. Het is belangijk dat je overwicht hebt op de deelemers van de groep en als leider gezien wordt. Als 16 jarige kun je overwicht hebben op kinderen van 8 to 12, maar niet noodzakelijkerwijs op kids van 12-15. Ik heb uitzonderingen gezien, maar zoals gezegd dat waren uitzonderingen.

Het hangt er ook vanaf hoe volwassen je bent. Leiding geven op een (pony)kamp brengt verantwoordelijkheden met zich mee (ook los van het overwicht hebben op de deelnemers). Het is voor een organisatie best lastig om dat op een afstandje te beoordelen. Sommige 16 jarigen zijn meer volwassen dan 20 jarigen, maar ja, ook daar: het is meer uitzondering dan regel.

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 13:46

pjotrg schreef:
Het hangt denk ik ook een beetje van de leeftijdgroep van de ponykamp deelnemers af. Het is belangijk dat je overwicht hebt op de deelemers van de groep en als leider gezien wordt. Als 16 jarige kun je overwicht hebben op kinderen van 8 to 12, maar niet noodzakelijkerwijs op kids van 12-15. Ik heb uitzonderingen gezien, maar zoals gezegd dat waren uitzonderingen.

Het hangt er ook vanaf hoe volwassen je bent. Leiding geven op een (pony)kamp brengt verantwoordelijkheden met zich mee (ook los van het overwicht hebben op de deelnemers). Het is voor een organisatie best lastig om dat op een afstandje te beoordelen. Sommige 16 jarigen zijn meer volwassen dan 20 jarigen, maar ja, ook daar: het is meer uitzondering dan regel.

Ik kan natuurlijk van te voren moeilijk een groep inschatten maar ik denk dat overwicht niet perse een probleem moet zijn. en misschien kom ik wel helemaal niet alleen voor een groep te staan, maar ondersteun ik alleen.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:55

Neem eens contact op met Manege Laarbrug in Ommen. Die hebben ook altijd ponykampen en ook altijd meisjes die helpen met begeleiden e.d.

Ik heb daar zelf een zomer gewerkt om buitenritten te begeleiden en wat jonge paarden te rijden, en toen waren er heel veel meisjes die kwamen helpen (betaald overigens!)

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:58

Had je al een reactie van manege de Burght? Ik heb daar ook wel eens geholpen met kamp, toen was ik ook 14/15, maar denk dat het lastig is om daar te helpen. Ik had geen eigen groep, maar hielp de beginners met zadelen etc, en hielp in de stallen. Denk dat de leeftijd niet het grootste probleem is, maar er stonden altijd zo'n 50+ paarden en ik kende ze allemaal bij naam en gezicht maar dat is voor een buitenstaander wat lastiger.

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 09:03

theadora99 schreef:
Had je al een reactie van manege de Burght? Ik heb daar ook wel eens geholpen met kamp, toen was ik ook 14/15, maar denk dat het lastig is om daar te helpen. Ik had geen eigen groep, maar hielp de beginners met zadelen etc, en hielp in de stallen. Denk dat de leeftijd niet het grootste probleem is, maar er stonden altijd zo'n 50+ paarden en ik kende ze allemaal bij naam en gezicht maar dat is voor een buitenstaander wat lastiger.

Nee heb alleen reactie gehad van manege gasselte. Manege de burght heb ik geen reactie van gehad.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:33

Wat leuk dat je een reactie hebt gehad van manege Gasselte! Ga je dat ook doen denk je? Ik wil eigenlijk ook wel weer eens gaan, maar ik twijfel nog een beetje, even nog nadenken!

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 20:41

Ben vandaag gebeld door iemand van manege gasselte, aantal dingetjes besproken en ik zou laten weten welke week(en) ik zou kunnen en willen komen. En tegen de zomervakantie aan hebben we dan nog een xtje contact over tijden en aankomst etc. Even kijken wanneer ik bij mn werk gemist kan worden en dan ga ik een week uitkiezen :) ben er erg enthousiast over!

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 09:56

Ik ga de 2e ponykamp week bij manege Gasselte helpen :) van 16-22 juli. heb besloten om toch maar 1 weekje te doen aangezien het de eerste keer is. maar mocht het me goed bevallen dan kan ik ook nog bij een herfst of mei kamp helpen :) heb er zin in :)

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 09:58

Super leuk! Ben heel benieuwd naar je verhalen! :)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:29

Wat leuk!
Ik heb net een mailtje gedaan naar gasselte en klein oever, dus ik hoop dat ik snel bericht terug krijg haha.

Ben zelf al wel 18 dus dat is al wel wat makkelijker natuurlijk, maar ik ben super benieuwd!

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 14:56

heb net een mail terug gekregen van manege gasselte. dus ik denk dat je daar wel kans maakt! Het is alleen wel een beetje laat dat mailtje maar oke, kan gebeuren. Het klinkt daar ook wel erg leuk maar ik denk dat het een beetje te veel wordt als ik daar ook ga helpen. maar ik denk er nog wel even over na.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:15

Wij gaan misschien bij De Burght, maar dat is nog niet zeker

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:57

Spannend zeg! Ik wil ook super graag een mailtje haha. Ik ben hier veel te ongeduldig voor hahah

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 18:53

Even weer een update :) ben vandaag even naar manege gasselte toe geweest om even te kijken waar ik aan toe ben en hoe het eruit ziet etc. Heb nu wel een helder beeld van hoe de manege eruit ziet enhoe een kamp er een beetje aan toe gaat (er was ook meikamp vandaag). #zinindezomer

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 19:44

hanneke32xx schreef:
Even weer een update :) ben vandaag even naar manege gasselte toe geweest om even te kijken waar ik aan toe ben en hoe het eruit ziet etc. Heb nu wel een helder beeld van hoe de manege eruit ziet enhoe een kamp er een beetje aan toe gaat (er was ook meikamp vandaag). #zinindezomer

Hey!

Leuk zeg! Goed idee van je ook om even te kijken. Ik vind het leuk om je updates te lezen, dan kan ik er over nadenken of ik ook weer eens ga! :P

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 07:55

Nou na een hele tijd weer even een updaete.

Over een paar uurtjes wordt ik alweer opgehaald van manege gasselte. Ik vond het een leuke en gezellige, maar ook drukke week. De week viel me absoluut niet tegen maar het was wel wat anders dan ik gedacht of gehoopt had. Ik had gedacht om als 'hulpleiding' met ponykamp zou helpen. Alleen hielp ik vooral mee met andere dingen zoals meelopen met staprondjes, vegen, opzadelen etc. Ik heb ook wel geholpen met ponykamp maar ik had gehoopt om echt spelletjes te doen met ze etc. En dat was niet het geval. (Komt misschien ook omdat ik geen 18 was) Wel was het heel gezellig met iedereen. Misschien ga ik nog een keer helpen maar dat weet ik nog niet :)

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 08:24

hanneke32xx schreef:

Over een paar uurtjes wordt ik alweer opgehaald van manege gasselte. Ik vond het een leuke en gezellige, maar ook drukke week. De week viel me absoluut niet tegen maar het was wel wat anders dan ik gedacht of gehoopt had. Ik had gedacht om als 'hulpleiding' met ponykamp zou helpen. Alleen hielp ik vooral mee met andere dingen zoals meelopen met staprondjes, vegen, opzadelen etc. Ik heb ook wel geholpen met ponykamp maar ik had gehoopt om echt spelletjes te doen met ze etc. En dat was niet het geval. (Komt misschien ook omdat ik geen 18 was) Wel was het heel gezellig met iedereen. Misschien ga ik nog een keer helpen maar dat weet ik nog niet :)

Oke! Fijn dat je het gelukkig wel leuk hebt gehad dat is mooi. Jammer dat het een beetje tegenviel qua leiding geven; was je wel mee naar drouwenerzand of het survivelen bijvoorbeeld? En ik was wel benieuwd of je zelf ook nog paard hebt gereden?

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 14:05

LilChar schreef:
hanneke32xx schreef:

Oke! Fijn dat je het gelukkig wel leuk hebt gehad dat is mooi. Jammer dat het een beetje tegenviel qua leiding geven; was je wel mee naar drouwenerzand of het survivelen bijvoorbeeld? En ik was wel benieuwd of je zelf ook nog paard hebt gereden?

Nee ik ben niet mee geweest naar de survivel&drouwenerzand omdat ze liever oudere meiden mee wouden hebben. Zelf heb ik ook nog een paar keer gereden, dat was wel heel leuk. Gewoon lekker op buitenrit in een super mooie omgeving

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 15:05

Aah oke! Dat is wel jammer dan inderdaad want dan kun je wat meer daadwerkelijk begeleiden.
Op wie heb je gereden? Totaal niet nieuwsgierig haha :p

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 16:52

LilChar schreef:
Aah oke! Dat is wel jammer dan inderdaad want dan kun je wat meer daadwerkelijk begeleiden.
Op wie heb je gereden? Totaal niet nieuwsgierig haha :p

Haha ik heb als eerst op quinty gereden (schimmeltje), nog een keer op sanne, dan een 2 uurs buitenrit op ben (die ik heeeel leuk vond) en als laatst nog op mistral

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 14:41

Oeps, sorry als ik hier niet meer mag reageren Haha. Ik was er die week ook, ik denk dat na meer weken je wel wat meer mag. Ik ben twee weken op kamp geweest dit jaar en zag wel dat vele de eerste week bijna niks mochten qua echt helpen (ligt natuurlijk ook aan met wie je omgaat etc. (Zie Piet en Sara Bijvoorbeeld) Anne ging daar ook wel wat meer in mee. En toen ik eenmaal weg was hebben zijn wel veel buitenritten gedaan. Maar deden dat de eerste twee weken ook bijna niet. Maar hadden naar mijn idee toch een hele leuke tijd.

Ik pb je even de echte namen van Piet en Sara.

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 14:49

Trui schreef:
Oeps, sorry als ik hier niet meer mag reageren Haha. Ik was er die week ook, ik denk dat na meer weken je wel wat meer mag. Ik ben twee weken op kamp geweest dit jaar en zag wel dat vele de eerste week bijna niks mochten qua echt helpen (ligt natuurlijk ook aan met wie je omgaat etc. (Zie Piet en Sara Bijvoorbeeld) Anne ging daar ook wel wat meer in mee. En toen ik eenmaal weg was hebben zijn wel veel buitenritten gedaan. Maar deden dat de eerste twee weken ook bijna niet. Maar hadden naar mijn idee toch een hele leuke tijd.

Ik pb je even de echte namen van Piet en Sara.

Dat klopt ook wel en ze hadden me aan het einde v/d week ook gezegd dat hoe langer je er blijft hoe meer je mag. Ik hadhet ook zeker wel naar mijn zin hoor daar ;) had alleen anders verwacht

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 14:52

Ik kom als alles lukt volgend jaar ook begeleiden. Denk dat ik dan de eerste week neem bijvoorbeeld en dan afspreek dat ik als het bevalt, een week pauze neem en dan nog ene week kom bijvoorbeeld. Ben er door 'Saki' ( :') ) ook wel op gewezen dat ik er top tussen pas, maar dat er toch wel verschil zit tussen begeleiden en op kamp zijn. Ik sliep in week twee ook bij de begeleiding en de wekker stond wel een half uur eerder en dan moet je ook gelijk aan de bak. En je rijd dus ook minder paard. Maar Hey, dat komt dan wel als ik nog wat langer (of dan met een week ertussen) kom :)