ODonoghue schreef:Zou je me op de hoogte kunnen houden? Dit lijkt mij namelijk ook wel wat! Succes met je zoektocht verder
Is goed
, dankjewel! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ikkkke schreef:Als je een heel eind wil reizen en je op zoek bent naar een serieuze uitdaging, kan je informeren bij vzw Andromeda (zoek maar eens op internet).
Zij werken uitsluitend met vrijwilligers. Ervaring met paarden alsook kinderen/jongeren is nodig. Diploma's niet vereist. Geen vergoeding, maar wel kost en inwoon gedurende 3 dagen (dagen waarop het kamp doorgaat).
De kampen zijn er speciaal voor kinderen/jongeren uit de bijzondere jeugdzorg (kinderen zijn door de jeugdrechter uit huis geplaatst). Taken: helpen bij paardrijlessen (/ les geven), kinderen/jongeren begeleiden in omgang met paarden, randanimatie (maw activiteiten aanbieden buiten de paarden om om de rest van de dag te vullen), kinderen begeleiden wanneer ze het wat moeilijker hebben enz enz.
Weet niet zeker of ze ook mensen van 16 laten assisteren, maar ik denk het wel. Je kan het iig eens vragen als je interesse hebt. Ervaring doe je er hoe dan ook op.
pjotrg schreef:Het hangt denk ik ook een beetje van de leeftijdgroep van de ponykamp deelnemers af. Het is belangijk dat je overwicht hebt op de deelemers van de groep en als leider gezien wordt. Als 16 jarige kun je overwicht hebben op kinderen van 8 to 12, maar niet noodzakelijkerwijs op kids van 12-15. Ik heb uitzonderingen gezien, maar zoals gezegd dat waren uitzonderingen.
Het hangt er ook vanaf hoe volwassen je bent. Leiding geven op een (pony)kamp brengt verantwoordelijkheden met zich mee (ook los van het overwicht hebben op de deelnemers). Het is voor een organisatie best lastig om dat op een afstandje te beoordelen. Sommige 16 jarigen zijn meer volwassen dan 20 jarigen, maar ja, ook daar: het is meer uitzondering dan regel.
theadora99 schreef:Had je al een reactie van manege de Burght? Ik heb daar ook wel eens geholpen met kamp, toen was ik ook 14/15, maar denk dat het lastig is om daar te helpen. Ik had geen eigen groep, maar hielp de beginners met zadelen etc, en hielp in de stallen. Denk dat de leeftijd niet het grootste probleem is, maar er stonden altijd zo'n 50+ paarden en ik kende ze allemaal bij naam en gezicht maar dat is voor een buitenstaander wat lastiger.
ben er erg enthousiast over!
van 16-22 juli. heb besloten om toch maar 1 weekje te doen aangezien het de eerste keer is. maar mocht het me goed bevallen dan kan ik ook nog bij een herfst of mei kamp helpen
heb er zin in
hanneke32xx schreef:Even weer een updateben vandaag even naar manege gasselte toe geweest om even te kijken waar ik aan toe ben en hoe het eruit ziet etc. Heb nu wel een helder beeld van hoe de manege eruit ziet enhoe een kamp er een beetje aan toe gaat (er was ook meikamp vandaag). #zinindezomer
hanneke32xx schreef:Nou na een hele tijd weer even een updaete.
Over een paar uurtjes wordt ik alweer opgehaald van manege gasselte. Ik vond het een leuke en gezellige, maar ook drukke week. De week viel me absoluut niet tegen maar het was wel wat anders dan ik gedacht of gehoopt had. Ik had gedacht om als 'hulpleiding' met ponykamp zou helpen. Alleen hielp ik vooral mee met andere dingen zoals meelopen met staprondjes, vegen, opzadelen etc. Ik heb ook wel geholpen met ponykamp maar ik had gehoopt om echt spelletjes te doen met ze etc. En dat was niet het geval. (Komt misschien ook omdat ik geen 18 was) Wel was het heel gezellig met iedereen. Misschien ga ik nog een keer helpen maar dat weet ik nog niet
LilChar schreef:hanneke32xx schreef:Nou na een hele tijd weer even een updaete.
Over een paar uurtjes wordt ik alweer opgehaald van manege gasselte. Ik vond het een leuke en gezellige, maar ook drukke week. De week viel me absoluut niet tegen maar het was wel wat anders dan ik gedacht of gehoopt had. Ik had gedacht om als 'hulpleiding' met ponykamp zou helpen. Alleen hielp ik vooral mee met andere dingen zoals meelopen met staprondjes, vegen, opzadelen etc. Ik heb ook wel geholpen met ponykamp maar ik had gehoopt om echt spelletjes te doen met ze etc. En dat was niet het geval. (Komt misschien ook omdat ik geen 18 was) Wel was het heel gezellig met iedereen. Misschien ga ik nog een keer helpen maar dat weet ik nog niet
Oke! Fijn dat je het gelukkig wel leuk hebt gehad dat is mooi. Jammer dat het een beetje tegenviel qua leiding geven; was je wel mee naar drouwenerzand of het survivelen bijvoorbeeld? En ik was wel benieuwd of je zelf ook nog paard hebt gereden?
LilChar schreef:Aah oke! Dat is wel jammer dan inderdaad want dan kun je wat meer daadwerkelijk begeleiden.
Op wie heb je gereden? Totaal niet nieuwsgierig haha :p
Trui schreef:Oeps, sorry als ik hier niet meer mag reageren Haha. Ik was er die week ook, ik denk dat na meer weken je wel wat meer mag. Ik ben twee weken op kamp geweest dit jaar en zag wel dat vele de eerste week bijna niks mochten qua echt helpen (ligt natuurlijk ook aan met wie je omgaat etc. (Zie Piet en Sara Bijvoorbeeld) Anne ging daar ook wel wat meer in mee. En toen ik eenmaal weg was hebben zijn wel veel buitenritten gedaan. Maar deden dat de eerste twee weken ook bijna niet. Maar hadden naar mijn idee toch een hele leuke tijd.
Ik pb je even de echte namen van Piet en Sara.
had alleen anders verwacht
) ook wel op gewezen dat ik er top tussen pas, maar dat er toch wel verschil zit tussen begeleiden en op kamp zijn. Ik sliep in week twee ook bij de begeleiding en de wekker stond wel een half uur eerder en dan moet je ook gelijk aan de bak. En je rijd dus ook minder paard. Maar Hey, dat komt dan wel als ik nog wat langer (of dan met een week ertussen) kom