4 paarden aan huis, 2 met een blessure die voorlopig niet te rijden zijn, 1 die van zijn pensioen geniet en 1 die niets van mij wil hebben en ik ook niet kan rijden omdat we gewoon geen klik hebben.
We werken van 8.00 tot 18.00 uur en we hebben een reistijd van minimaal een uur enkele reis.
In de ochtend ben ik al om 6.30 uur aan het mesten en voeren, snel douchen en naar mijn werk.
Zijn we klaar met werken snel naar huis want de paarden moeten gevoerd, 19.00 uur thuis, voeren en mesten en rond 20.00 uur kunnen we dan zelf eten.
Voordat ik dus wat kan doen met mijn paarden is het 21.00 uur...
Alles moeten we zelf doen, 7 dagen in de week en als we dan denken dat we het weekend eindelijk wat met de paarden kunnen doen is er weer een draad stuk of staat er onkruid wat uit het land verwijderd moet worden, een bak die gesleept moet worden omdat het anders meer onkruid is dan zand en ga zo maar door.
Het kost me echt teveel tijd, werk en heel veel zorgen...
Mijn man en ik hebben nergens meer tijd voor, niet echt zijn hobby maar helpt mij dagelijks omdat ik het anders niet trek en we helemaal nergens meer aan toe komen.
Het enige in mijn leven is vroeg opstaan, mesten, werken, mesten, en laat slapen.
Is dit wel het leven wat ik wil, tja dat vraag ik me dus nu ook af.
Toen ze nog in pension stonden was mijn leven wel een stuk gemakkelijker en kon ik ook echt genieten van mijn paarden, nu aan huis weet ik niet of ik hier mee door wil gaan

Goed, ik heb nooit een eigen paard gehad dus wat dat betreft was het misschien makkelijker. Maar als je bedenkt dat van jongs af aan de paarden de rode draad in mijn leven zijn geweest, mijn motivatie om mijn best te doen op school en verder te studeren... Kan ik je vertellen dat ik eerst wel een beetje in een gat viel. Want ja, als ik nu toch geen paard meer ga kopen, wat wil ik dan met mijn leven? Waar ik eerst een huisje boompje beestje voor me zag, leuke baan, paard op pensionstalling, ben ik nu echt compleet geswitcht met wat ik in mijn leven wil. Ik wil de wereld zien, rondreizen, nieuwe dingen leren. En dat is niet te combineren met een eigen paard en dat was wat de knoop doorhakte voor mij. De tijd en geld die ik nu overhoud en vooral de vrijheid die ik nu heb zijn me het echt waard.
)