[VOLG] Het leven na 3,5jaar weide/gezelschapspony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: [VOLG] Het leven na 3,5jaar weide/gezelschapspony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:36

Inderdaad met papier verkoopt gek genoeg toch weer makkelijker. Maar het is een hele knappe pony en als ze onder het zadel goed loopt is het geen slechte prijs....

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 21:08

Toch even de advertentie bekeken ( projectjes voorliefde :') ) maar voor mij inderdaad te duur. Jammer dat je haar niet nog een maand langer kan houden, dan is ze waarschijnlijk wel meer waard :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 00:43

Haha ja ik houd ook van projectjes :) En Baal er zelf ook van. Had haar graag helemaal af afgeleverd. Maar ze heeft nu iig een fijne basis om op verder te gaan en meer kans op een fijne toekomst dan paar maanden geleden. Dus ik hoop dat we iemand treffen die haar echt leuk vindt. Prijs is bespreekbaar zoals vermeld.
PB staat open ;)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 18:20

Onlangs hebben we trouwens ook gespeeld met hindernismateriaal. Dag voordat ik er voor het eerst op ging. Had ik hier volgens mij nog niet geupdate ;) Met haar aan de hand staanders en balken gepakt en in de bak gelegd. Smallere doorgang gebouwd om daarmee te oefenen. Balken eerst gewoon op de grond en later ook hoog. Dit vond ze allemaal prima en liep ze van beide kanten goed doorheen, ook toen ik hem smaller had gemaakt.
Kon haar ook stil zetten in de smalle doorgang.

Daarna wat aan de hand over de balkjes gestapt, waar ze toen de eerste keer nog niet eens over 1 balk durfde, stapte ze er nu keurig voerheen. Met 2 vond ze nog wat spannend en vergat ze soms dat ze ook haar achtervoeten wat meer moest optillen, maar na paar keer ging dat beter en ontspande ze.
Ook het ernaast op krukje en haar erbij parkeren geoefend en mijn been weer paar keer over haar heen gelegd.

Daarna lekker even haar benen laten strekken, bak was eindelijk weer goed en dat vond ze heerlijk en ging netjes rond galopperen over de hoefslag terwijl ik in de hoek stond haha. Geen enkele bok of gekke sprong.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 18:59

Gisteren voor de 2e keer erop, en wederom zo braaf! Zelfs een drafje gedaan! Op en afstappen is geen enkel probleem, zowel links als rechts. Haar staart aanraken vanaf de rug vond ze wel even gek, maar ook braaf. De voorbij rijdende trailer was wel spannend, maar geen gekke dingen.

Stoere merrie! Hopelijk snel iemand die verder met haar aan de slag wil gaan, al zal ik haar zeker gaan missen. Ze is echt leuk!

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:30

wat een onwijs leuke pony zeg <3 kan best leuk draven ook! En wat doet ze het braaf!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 21:49

Haha je moet haar zien als ze los in de bak loopt, staart erop en showen! Moet dat nog x bij daglicht filmen. Meestal in de avond dat bak vrij is haha. Ze is echt super leuk ja. Maar helaas, kan niet al het leuks houden. Maar gezien waar we vandaan kwamen en hoe ze dit nu doet, gaat ze heel fijn vooruit :)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:13

ja je hebt wonderen verricht met dat bange dikke pony propje van toen ;) Ze is nu echt knap aan het worden. Braaf, maar toch een goede 'go' erin. Je zit er ook echt heel netjes op.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 00:29

Haha nou wonderen is ook weer wat overdreven :o . Gewoon begonnen bij de basis, duidelijk en consequent en tussendoor tijd geven voor verwerking.
Vind mezelf hier trouwens niet super netjes zitten haha. Ben het zadel nog niet zo gewend, en daarbij schoof het wat meer dan vorige keer, waardoor ik ook aantal keren scheef op haar zit. Maar dat accepteerde ze verder allemaal prima, dus zeker tevreden over het resultaat tot nu toe.
Vandaag had ze lekker vrij en mocht ze even rennen in de grote bak en alle kriebelende haren zo goed mogelijk los gepoetst. Sneeuwt nu haren :+ Morgen weer even erop.
Zaterdag een schrik/obstakeltraining in de planning aan de hand. Ben benieuwd hoe ze dat vindt.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 19:10

Wij hebben afgelopen weekend dus schriktraining gedaan. In eerste instantie was rondlopen in de bak met de obstakels al too much en trok ze zich achterin de bak los om hard terug te galopperen naar de ingang. Ze had toen wel meteen alles even gezien :+
Liet zich wel makkelijk weer pakken, dus rustig even wat gehoorzaamheids en focus oefeningen gedaan en weer verder gaan oefenen. De eerste keer over het zeil schrok ze van zichzelf dus nog een keer los, maar daarna is ze er aantal keren braaf overheen geweest. Ook geoefend met de smalle doorgang en een boog met rood-witte lintjes. Als t van de week weer beter weer is zeker nog eens met wat losse onderdelen aan de slag.
Ook weer keer een training besteeds aan het afspuiten, minder paniek dan vorige keer, maar nog steeds erg eng. Had even andere spuitkop erop zodat ik beter kon timen met druk weghalen en dat hielp wel. Uiteindelijk met hulp van stalgenootje mochten we haar voorbeen afspoelen. Nog te fris om haar er vol onder te kunnen zetten.

Op dit moment is de bak te nat, dus weer beetje uit de running. Wel lekker poetsen want ze verhaard nu echt als een gek! Nog geen fijn huisje gevonden, maar wel enkele geinteresseerden, dus hopelijk komt daar wat uit.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:28

Heel goed dat je dit allemaal doet super hoor en tsja met haar geschiedenis is het niet gek dat ze in eerste instantie los trekt....

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:30

Leuk dat je de bij het inrijden ook dit mee neemt, die kan straks alles aan...

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 01:17

Mja het lostrekken was mijn fout. Ze had behoorlijk wat spanning, en het lukte haar niet die te laten afvloeien, en toen wandelde ik ook nog verder tussen die enge dingen in, wat haar gewoon even teveel werd in het koppie. Maar ik vind het een belangrijk stuk in de training van een jong paard dat ze ook daarmee om leren gaan. Evenals leren afspuiten, kan met wondjes noodzakelijk zijn, dus hoort ook bij de opvoeding.

Het grappige is dat ze onder het zadel en aan de longe inmiddels al zo enorm gefocust is. De 2e keer erop was terwijl er nog paarden werden binnen gezet, ook paarden in de bak reden en alles, en daar reageert ze eigenlijk helemaal niet op. Een langsrijdende trailer vond ze spannend, maar meer dan een pasje sneller deed ze niet toen ik haar er gewoon naar toe draaide en liet kijken. Ze is wat dat betreft enorm werkwillig en wil het heel graag goed doen.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:39

Fijn te horen dat het zo goed gaat! Succes tijdens jullie (korte) weg samen! Geniet! :-)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 02:15

Eindelijk weer wat beter weer dus 3 dagen achter elkaar lekker gewerkt!

Eergisteren gelongeerd, ze was mega druk, dus eerst enkele longe, en erna weer even de dubbele lijnen eraan. Ding achter dr bil vindt ze prima in stilstand, ook met druk. Totdat ze moet gaan lopen en er iets contact/druk op buitenlijn komt, dan gaat ze vluchten. Gisteren gelukkig gelukt om toch de lijnen beiden eraan te houden, dus al snel had ze door dat vluchten haar niet ging helpen en kalmeerde ze wat. Kon toen ook wat meer richting menpositie om wat te sturen, wat ze goed oppakte. Ook nog even geoefend met de stick, dit keer ipv de string een 'vlag' eraan. Vond ze grappig genoeg niet zo heel spannend, tot ik hem wat sneller ging bewegen.

Gisteren zijn we lekker rondje om geweest buiten aan de hand. Waar ze vorige keer heel stoer was, begon ze nu meteen al snuivend. Stond vrij veel wind. Het entree hek van de tennishal was dan ook heel angstaanjagend :') Even daar voorbij was een greppel waar ze tussen greppel en lantaarnpaal moest. Ze deed klein sprongetje waarbij ze op de rand van mijn outdoor laars landde, en de zool los scheurde oepsie :+ Maarja, ik wilde niet op dat punt terug omkeren en naar stal, dus met halfgare laars gewoon door gelopen. Geluid wat dat maakte boeide haar dan weer totaal niet, gekke merrie! Ook bij het volgende grote bedrijf was de in/uitrit het engste. En wat wapperende vlaggen. Verkeer deed haar verder weinig, dus dat was wel positief. Een grijs kastje in de berm was echter wel weer reden tot paniek, want owjee die eten je echt wel op!

Vandaag zadeltje er weer even op. Eerst even los gewerkt, want ze had weer veel energie. Na kwartiertje werd ze rustiger, en had ze haar aandacht er beter bij. Toen nog even aan de dubbele lijnen gewerkt en daarna verhuist naar paddock omdat er stalgenootje ook wilde longeren en ik met het opstappen aan de slag wilde.
Gewerkt aan het netjes stilstaan naast het krukje, wat nog wel even een uitdaging was, want een andere stalgenoot ging haar paard in de bak (ligt naast paddocks) losgooien en opjagen met zweep, klappen en kssttt geluiden := Daar was ik dus niet zo blij mee...
Maar ook wel weer meteen een goede oefening, want immers haar aandacht moet bij mij blijven en niet bij wat er allemaal om haar heen gebeurd. Steeds als ze niet bleef staan aan t werk gezet door wending om voorhand tot ze zocht naar het mogen stilstaan. Daarna kon ik ondanks de woeste haflinger in de bak gewoon naast haar staan op het krukje zonder problemen en wat hangen. Gezien het pas de derde keer was dat ik erop ging, en de eerste keer zonder hulp vanaf de grond, wel gewacht met echt opstappen tot de rust in de bak was terug gekeerd. Net als voorgaande keren deed ze het opstappen weer super braaf verder. Hebben linksom wat kleine voltes gestapt. Ze had wel wat meer spanning dan vorige keer en stopte paar x door onzekerheid. Maar dat is niet erg. Liever dat ze stopt dan het vluchtgedrag wat ze in het begin heel vaak liet zien. De paniek en het vluchten wordt steeds een beetje minder, dus heel trots op haar!

Helaas ivm avond geen beeldmateriaal, alleen foto na t rijden in stal.

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:32

Mooi verslag weer en wat wordt het toch een knappe pony <3

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 23:53

Vandaag was ze wat minder gelukkig met me. Eerst overdag al zeik geregend in de ochtend, en na 20 minuutjes loswerken in de longeerkraal ook nog aan de slag met haar watervrees. Door plassen heen was vrij snel okee. Dus naar de spuitplaats gegaan. Ging wel al beter als vorige keer, alleen 1x net iets te laat in timing waardoor het haar lukte los te breken. Daarna weer terug naar de spuitplaats gezet, en weer rustig opgebouwd. Kon op gegeven moment redelijk haar voorbenen afspuiten. Echt comfortabel was ze er nog niet mee, maar ze bleef staan. Wel had ze door paar x voor en achteruit stappen de slang beschadigd, dus erna maar met de slang van stal verder. Ook daarmee mocht ik haar benen afspoelen voor. 1 achterbeen geprobeerd, dat vond ze duidelijk maar niets en probeerde het water weg te laten gaan door haar been op te tillen en stampen. Toen ze dat niet door had, ging ze achteruit, om vervolgens heel hard vooruit te schieten waardoor ze een 2e keer los brak (spuitplaats is buiten op het terrein dus niet echt afgezet wat het lastiger maakt). Na haar daar weer terug te hebben gezet met wat moeite, nog aantal keer voor gedaan, en 1x achter en toen ze daar ook bleef staan meteen gestopt.
We zijn weer een stapje verder.

Verder zijn er inmiddels hele leuke mensen voor haar langs geweest, eind deze maand wordt ze gekeurd, en mits goed, dan gaat ze begin juni naar haar nieuwe huisje :)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 09:45

Oh wat ben je goed bezig. Als ze nou verkocht is einde van de maand, komt er dan weer een nieuw volg project?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 10:51

Dank haha, al ben jij geloof ik de enige die mij volgt mer1980 :+

En ze blijft Dan tot begin juni in training. Er is nog geen zicht op een nieuw project. Maar wie weet wat er op mijn pad komt.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:21

Oh echt? Nou lekker dan :D de enige en dan ben ik nog niets eens iedere dag online ;) maargoed wel fijn dat je nog lekker door kunt werken met haar. ;) wat willen de nieuwe eigenaren met haar gaan doen?

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:32

Ik lees ook mee :)

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 17:07

Ik ook!

Spat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 18:42

Ik ben er ook nog!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 18:43

Haha okee ik heb dus vooral een hoop stille meelezers :o

Maar leuk dat jullie volgen!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:20

Ik volg ook nog :) Als je een nieuw projectje tegenkomt dan blijf ik ook gewoon nog meelezen. Echt leuk!