Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kalab schreef:Misschien is het ook verstandig om na te gaan of je de stallingskosten en eventuele dierenartskosten ook volledig zelf zou kúnnen betalen. Het is natuurlijk een ontzettend mooi aanbod en even uitgaande van de goedheid van de mens gaan deze mensen hun afspraken netjes nakomen, maar stel dat zij dit niet doen of op een gegeven moment niet meer kunnen, kun jij het dan financieel aan? Dat lijkt me iets wat niet geheel onbelangrijk is om ook even na te gaan.
Alvaron schreef:Wat ik mij afvraag, op welk moment heeft het paard die longbloeding gekregen? Tijdens, of direct na de koers/training, of in rust? En waarom nog 3 maanden hersteltijd? Kost het zoveel tijd om van een longbloeding te herstellen (geen verstand van, vandaar de vraag)?
Dat het paard niet meer kan koersen snap ik wel, maar de opmerking geen endurance, daar zet ik dan toch weer mijn vraagtekens bij. Geen klasse 3 en 4 wedstrijden, OK. Maar hoe zit het met een klasse 1 wedstrijd? Zou dat er ook niet meer inzitten? Dan lijkt me dat je nl. ook geen flinke buitenrit meer ermee kan maken of bijvoorbeeld een parcoursje springen.
Deze vragen zo ik eerst een (onafhankelijk) antwoord op willen voordat ik zou beslissen.
nouky12 schreef:Alvaron schreef:Wat ik mij afvraag, op welk moment heeft het paard die longbloeding gekregen? Tijdens, of direct na de koers/training, of in rust?
KNIP
Deze vragen zo ik eerst een (onafhankelijk) antwoord op willen voordat ik zou beslissen.
Hij werd snel getraind op het strand toen hij die longbloeding kreeg, dat is wel zware arbeid.
Ik heb zelf geen verstand van endurance, dus ik denk dat ze bedoelen dat je niet 5uur achter elkaar moet gaan draven, maar dit zal ik nog wel gaan opzoeken. Af en toe springen zou gewoon moeten kunnen. Maar alles natuurlijk met grenzen.
Die drie maanden hersteltijd is ook deels om even bij te komen van het koersseizoen dat dit paard achter de rug heeft.
Caesar schreef:Ik denk dat als je naar jezelf heel realistisch blijft en dit in je achterhoofd houdt, er niets aan de hand is. Wat voor risico loop je nu daadwerkelijk financieel?
Je hebt geen inleg, voor bepaalde tijd worden stalling en da-kosten betaald (wel vast leggen of tot welk bedrag) dus minimaal risico.
Als het paard daadwerkelijk wat gaat mankeren waardoor het niet meer geschikt is voor het rijden, dan moet je je keuze ook wel gaan maken en niet doormodderen. En daarbij, we praten hier over een draver. Een dier wat statistisch gezien geen carriere als sportpaard gaat krijgen, recreatie is dus altijd een optie; mocht je het ooit moeten verkopen bijvoorbeeld.
Lijkt mij juist een hele mooie kans!