Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

meggiemeg schreef:Ik heb met mijn vorige rijpaard ook een heel naar ongeluk gehad. Ben weer met haar gaan rijden omdat ze er niets aan kon doen. In het begin als ze struikelde zat de schrik er wel in en kwamen de beelden weer terug, maar doordat er niets gebeurde en de merrie zich goed herstelde nam die angst beetje bij beetje af. Het heeft wel even geduurd maar het is zeker helemaal over gegaan.
Ik zou je aan willen raden om niets tegen je zin in te doen, neem de tijd en zorg voor eventueel goede begeleiding tijdens het rijden, iemand je prettig vindt en je probleem ook echt snapt.
khirshanta schreef:Ik wil je niet pushen of vervelend zijn (het tegendeel) maar ik ben wel heel benieuwd naar je vorderingen!
Heb je misschien zin om een volgtopic te maken? Met heel veel stap- en draf foto's, lekkere buitenritten, en jou en je paard in wedstrijdoutfit

Esaqar schreef:Even een update...
Iedereen bedankt voor de steun en lieve reactie's! Ik heb hier echt enorm veel aan gehad!
Wel doe ik wat de meesten mij hier adviseerden niet te doen.
De wedstrijd 10 december gaat gewoon door.
Ik heb besloten mij er overheen te zetten. Kan van mijzelf zeggen dat ik een sterk persoon ben en alles heel nuchter bekijk. Ik probeer te denken: "Het had erger kunnen aflopen, ik heb geluk gehad... een engeltje op mijn schouder. Maar dat is niet gebeurt, ik ben niet dood, ik heb alleen maar een gebroken bovenarm met 9 schroeven en een plaat er in. Ik heb een lelijk litteken op mijn arm. Maar that's it."
Onlangs heb ik woensdag avond weer mijn eerste les gereden bij mijn instructrice. Sterre begon meteen erg dwars te doen en zag overal 'enge' dingen. In het begin voorzichtig gereden maar mijn instructrice zag ook dat dat niet ging werken. Die heeft mij verteld wat te doen en naar een kwartiertje brutaal rijden had ik mijn paard weer terug, die wist dat ze even een half uurtje naar mij moest luisteren en niet naar zichzelf.
Maar deze les heeft mij zó goed gedaan. Ik weet dat ik het kan.
Mijn paard wordt nu even wat korter gehouden, maar zodra zij mij het vertrouwen weer terug geeft wat zij eerder ook altijd deed wordt ze vanzelf wat losser gelaten.
Die wedstrijd de 10e gaan we gewoon knallen. Het is enkel voor de ervaring, voor het vertrouwen van ons beiden. Mocht het niet lukken, niet gaan... dan kan ik altijd afgroeten en weer naar huis gaan, maar dan heb ik het tenminste geprobeerd.
En ja, ik ben nog steeds bang (wel minder bang, maar wel bang). Maar weet nu hoe ik er mee om moet gaan. En ik weet van mijzelf dat als ik nu stop of rustig aan ga doen, ik alleen maar banger wordt.

dus ga me denk ik ergens anders opgeven, 23 december. Nog 3 weekjes langer de tijd haha :p