[VOLG] Arabische volbloed, La Margneta Aura in de lappenmand

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 19:02

winnielove

Re: [VOLG] Arabische volbloed, La Margneta Aura in de lappenmand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 19:36

zo, wat een verschil met eerst zeg!!
het ziet er al weer veel beter uit!!

superleuk filmpje!!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:30

Ziet er goed uit :D

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 13:16

Ja, ik ben echt ontzettend blij, morgen pak ik de wond weer uit en zal ik weer een fotootje plaatsen. Jet is gelukkig helemaal relaxed op haar nieuwe plekje, staat nu weer lekker buiten te grazen. Ook ik kom nu eindelijk wat meer tot rust omtrent het hele gebeuren.. fijn gevoel is dat! Jet staat op een mooi plekje, wond geneest.. wat wil een mens nog meer! :)

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 21:32

https://myalbum.com/album/DQYyLdVzgWs0

Nieuwe foto's in het album! Gaat echt de goede kant op! Ik zou eigenlijk alleen op vrijdag foam op de wond doen met honingspray en evt. terra cortril (i.v.m. wildvleesgroei) maar heb besloten voortaan foam te gebruiken. Op die andere dagen moest ik dan namelijk vette gazen gebruiken maar hierdoor verweekten de wondranden enorm en had ik het idee dat hierdoor het wondgenezingsproces vertraagd werd.

Haar knie is wel nog enorm dik, iemand ervaring met enorme wonden/littekens? Hoe kan dit herstellen? Gaat dat nog slinken of iets? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:48

Fijn dat het weer wat beter gaat met de wond.
Ik heb zelf geen ervaring met wonden/littekens. Maar ik denk dat het gewoon tijd nodig heeft.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 00:22

Michelle, er is een oud-stalgenoot die ooit een fiks ongeluk heeft gehad met haar paard. Dat dier had ook een wond op de voorknie en dat is echt super hersteld. Zowel qua omvang van die voorknie als qua locomotie.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 07:09

Hilli schreef:
Michelle, er is een oud-stalgenoot die ooit een fiks ongeluk heeft gehad met haar paard. Dat dier had ook een wond op de voorknie en dat is echt super hersteld. Zowel qua omvang van die voorknie als qua locomotie.

Goed om te horen! Daar was ik echt benieuwd naar inderdaad, want als ik Jets knie nu vergelijk met haar goede knie dan zit er echt verschrikkelijk verschil tussen, terwijl haar knie al 1,5 maand dicht is. :')

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 13:54

Vandaag de wond weer verzorgd, fotootje in het album geplaatst. Jet is de laatste tijd met regelmaat echt chagrijnig, niets voor haar.. tijdens het wandelen stopt ze regelmatig en wil dan grond eten? Dit ff gegoogeld en kan wijzen op vitamine D tekort. Ik ga nog ff infomeren bij de DA, misschien dat ze daarom ook chagrijnig is? Het is natuurlijk ook wel te verklaren, ze heeft 3 maanden alleen zowat op stal gestaan en bijna geen zon/daglicht gezien.

Vandaag was ze echter ontzettend vrolijk! 4,8 km gewandeld met mutsie en onderweg zelfs ff 5 min op haar gezeten om te voelen hoe ze voelt.. nou moet zeggen.. dat voelt goed! haha! Ze was zelf ook helemaal enthousiast, gewoon na 3,5 maand ff zonder zadel en hoofdstel, wat een topknol is ze toch ook!

Corientjuh94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:20

jeetje wat een wond zeg, het is wel heel mooi aan het genezen! Heel veel succes samen :) Gaaf paard heb je!