0000 schreef:Ik denk dat je wel spijt krijgt omdat ieder woord in de advertentie eigenlijk schreeuwt 'koop mij niet!'.
Als ik gewoon objectief lees verkoop je dus een paard dat 2x per jaar een chiropractor nodig heeft, iets wat bij een gezond correct gereden dier echt niet het geval is. Heb je maar 1 smid in de omgeving kunnen vinden die hem goed aan het lopen houd, dat komt op mij eerder over als extreem gevoelig dan als heeft sterke hoeven. En staat hij nu al op een of ander supplement (op zo'n jonge leeftijd) omdat hij anders, ondanks dat ik uit de advertentie lijk te halen dat jij er wel gewoon voldoende mee doet, ongezond dik word? Maw je bent hem gewoon aan het beschrijven als paard met een hoop moeilijkheden en dat veel extra zorg nodig heeft. Dat is wat ik als objectieve koper (niet dat ik op zoek ben maar bedoel even iemand die zonder emotie voor dit betreffend paard de advertentie leest) hier zie en ik zou dan ook direct verder kijken naar iets met minder problemen.
Dit is dus geen aanval op hoe je hem houd maar een wake up call over hoe je hem beschrijft. Jij wil dit paard niet verkopen. Dit is geen twijfel, dit is uit de grond van je hart niet willen. Dus ja, ik denk dat je daar in dit geval spijt van krijgt.
Ik zie dit eerlijk gezegd anders.
Voor ieder paard is 1 x per jaar een bezoek van een ostheopaat/fysio etc. goed.
Als iemand mij zou vertellen dat het paard hierin netjes is bijgehouden, zie ik dat als 'goed onderhoud' en niet als een kwaal.
Ik ga er toch vanuit dat een eventuele koper het paard laat keuren voor aankoop.
Eventuele problemen zullen dan aan het licht komen, niet alle kwalen zijn ook met het blote oog te zien.
Een goede smid is altijd een must, maar dat hoeft inderdaad niet in de advertentie te staan.
Verder denk ik dat mijn paard zelfs tonnetje rond zou worden op onbeperkt kuilgras. Wij voeren onbeperkt hooi in slowfeeders.
Ik heb hierboven een mooi voorbeeld gezien voor een verkoopadvertentie, ik denk dat dat een goede basis is om aan te houden.