Kom je eroverheen..(paard verkopen)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:07

Quellian schreef:
amyyy55 schreef:
Wat ik wel - eis- is 24/7 buiten en lekker op blote voeten of hoefschoenen blijven.. En dat iemand voldoende tijd/geld heeft. Geen gekke eis.

Dit kun je dus niet eisen. Ze kunnen 'ja' zeggen en er vervolgens een eigen draai aan geven, dat is het gevaar met verkopen. Je geeft het uit handen, je hebt er niets meer over te zeggen, zij doen het op hun manier. Dus als jij zegt 'hij moet buiten staan en op blote voeten' en zij zetten hem in een betonnen stal gedurende 23,5 uur per dag met ijzers, tja... dat is het nadeel van verkopen, maar wel hun recht.

Dat is zo.. Zodra je paard het erf heeft verlaten, verlies je gewoon het zicht/recht e.d. daarop.

Of je nu aan een handelaar verkoopt, aan een particulier..
Diegene kan ermee doen wat hij/zij wilt, of dit nu houden is, of doorverkopen.

Het is dan helaas niet meer jou.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:08

Sorry dat ik het zeg, maar eigenlijk wel. Stel hij heeft straks toch ijzers nodig om een of andere reden? Als het paard eenmaal niet meer van jou is kun je er ook niets meer over te zeggen hebben.

Zelfs al zou ik perfect passen binnen het lijstje wat jij noemt, ik zou niet reageren omdat je zoveel eisen stelt. Denk dan meteen (misschien onterecht) aan een ex eigenaar die de hele tijd berichtjes gaat sturen en je de hele tijd wilt "helpen"

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 10:09

Quellian schreef:
amyyy55 schreef:
Wat ik wel - eis- is 24/7 buiten en lekker op blote voeten of hoefschoenen blijven.. En dat iemand voldoende tijd/geld heeft. Geen gekke eis.

Dit kun je dus niet eisen. Ze kunnen 'ja' zeggen en er vervolgens een eigen draai aan geven, dat is het gevaar met verkopen. Je geeft het uit handen, je hebt er niets meer over te zeggen, zij doen het op hun manier. Dus als jij zegt 'hij moet buiten staan en op blote voeten' en zij zetten hem in een betonnen stal gedurende 23,5 uur per dag met ijzers, tja... dat is het nadeel van verkopen, maar wel hun recht.

Ik denk dat je aan fe manier waarop ze hun huidige paard huisvesten een hoop kunt aflezen :)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:10

amyyy55 schreef:
Evelijn schreef:
Door al die eisen (hoefsmid behouden, 30km van huidige plek etc) sluit je heel veel mensen uit... je wil hem eigenlijk alleen verkopen aan een versie van jezelf die geen geld/tijd problemen heeft.

Bijvoorbeeld: Een leuk gezin met tieners die al een aantal fjorden hebben in een provincie als Drenthe ofzo heeft geen kans. Of een iemand die in Gelderland een mooi plekje in een paddock paradise heeft .... je sluit ongeveer 99% van mogelijk super leuke baasjes gewoon uit.

Het is een pre. Geen eis.

Maar dat kun je juist niet eisen. Zodra je verkoopt dan mag de nieuwe eigenaar doen met het paard wat hij of zij wil. Of dat nu ijzers zijn, hele dagen stal, halve dagen stal of niet. En je weet ook niet of de nieuwe eigenaren altijd geld en tijd zullen hebben. Zodra je verkoopt, dan valt er niets meer te eisen.

Ik denk dat wanneer de nood echt hoog is en je MOET verkopen dat al deze eisen er ook niet meer toe doen. Ik heb mijn paard letterlijk aan een handelaar meegegeven omdat ik er geen dag langer meer voor kon zorgen zonder er zelf volledig aan onderdoor te gaan. Leuk, nee. Noodzakelijk, ja.

Kortom, denk goed naar bij wat je doet. Bekijk welke opties er zijn. Geen enkele optie zal je direct aanspreken omdat je het liefste wilt dat alles zo blijft als dat het is, of nog beter wordt. Maar beter zit er nu niet direct in, dus zul je uit een aantal opties moeten kiezen die niet direct aanspreken. Of dat nu een bijrijder is, verhuren aan een manege, neerzetten in een natuurgebied of verkopen.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 10:11

romyloverrr schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar eigenlijk wel. Stel hij heeft straks toch ijzers nodig om een of andere reden? Als het paard eenmaal niet meer van jou is kun je er ook niets meer over te zeggen hebben.

Zelfs al zou ik perfect passen binnen het lijstje wat jij noemt, ik zou niet reageren omdat je zoveel eisen stelt. Denk dan meteen (misschien onterecht) aan een ex eigenaar die de hele tijd berichtjes gaat sturen en je de hele tijd wilt "helpen"

Ja, maar hij heeft zeniet nodig. Hij is helemaal gezond, goed op de benen en heeft keiharde voeten, dus. Hoefschoenen zijn een goed alternatief als hij toch wat gevoelig loopt. Maar ik heb dit topic niet geopend om te discussiëren over hoe het oaard gehouden word. Ieder zn ding..

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:11

amyyy55 schreef:
Evelijn schreef:
Door al die eisen (hoefsmid behouden, 30km van huidige plek etc) sluit je heel veel mensen uit... je wil hem eigenlijk alleen verkopen aan een versie van jezelf die geen geld/tijd problemen heeft.

Bijvoorbeeld: Een leuk gezin met tieners die al een aantal fjorden hebben in een provincie als Drenthe ofzo heeft geen kans. Of een iemand die in Gelderland een mooi plekje in een paddock paradise heeft .... je sluit ongeveer 99% van mogelijk super leuke baasjes gewoon uit.

Het is een pre. Geen eis.

Dan zou ik het er eerlijkgezegd ook niet bij zetten.
Ook je laatste zin "vertel me wat je te bieden hebt...
JIJ wilt hier je paard verkopen, jij moet hun vertellen wat je te bieden hebt. Genoeg andere leuke paarden te koop :)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:11

Ik heb een pony verkocht aan mensen die er helemaak gek van waren...hoj zou nooit weggaan..maar amper een jaar later moest hij toch en de afspraak als ze hem niet meer wilde day ik hem terug zou is niet nagekomen....ik weet fus niet waar hij nu is en baal daat heel erg van...van altijd buiten misschien naar altijd binnen en misschien ook nog wel met weinig aandacht..kinderen worden groot he..

Ik doe dat dus nooit meer..ook al lijkt het betrouwbaar.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:13

amyyy55 schreef:
Ik denk dat je aan fe manier waarop ze hun huidige paard huisvesten een hoop kunt aflezen :)

Wellicht, maar geeft alsnog geen garanties. Wat als de stal toch niet blijkt te bevallen en ze met een maand verhuizen, ze in een andere financiele situatie komen en paard verkocht moet worden/uitgeleend, als ze gaan scheiden, hun baan verliezen, tips en suggesties krijgen van andere paardenmensen (of mensen met paarden), je weet het nooit.
Ik blijf me altijd voorhouden dat niemand zo goed kan zorgen voor MIJN dieren als IK, daarom hou ik de zorg in handen. Als ik het niet meer zou kunnen, dan heb ik geen keuze en moet ik het loslaten.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:14

amyyy55 schreef:
romyloverrr schreef:

Ja, maar hij heeft zeniet nodig. Hij is helemaal gezond, goed op de benen en heeft keiharde voeten, dus. Hoefschoenen zijn een goed alternatief als hij toch wat gevoelig loopt. Maar ik heb dit topic niet geopend om te discussiëren over hoe het oaard gehouden word. Ieder zn ding..

Niet direct aangevallen voelen, ik ben het met je eens om hem niet op ijzers te zetten dan, dat heb ik bij mijn eigen paardje ook. Mijn punt is niet dat je hem niet op die manier moet houden maar dat ik denk dat de advertentie veel kopers zal afschrikken ookal zijn het misschien hele leuke baasjes :)

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 10:15

Quellian schreef:
amyyy55 schreef:

Wellicht, maar geeft alsnog geen garanties. Wat als de stal toch niet blijkt te bevallen en ze met een maand verhuizen, ze in een andere financiele situatie komen en paard verkocht moet worden/uitgeleend, als ze gaan scheiden, hun baan verliezen, tips en suggesties krijgen van andere paardenmensen (of mensen met paarden), je weet het nooit.
Ik blijf me altijd voorhouden dat niemand zo goed kan zorgen voor MIJN dieren als IK, daarom hou ik de zorg in handen. Als ik het niet meer zou kunnen, dan heb ik geen keuze en moet ik het loslaten.

Ik geef je geen ongelijk en dat maakt me dus juist zo onzeker ovee het verkopen..

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 10:16

romyloverrr schreef:
Niet direct aangevallen voelen, ik ben het met je eens om hem niet op ijzers te zetten dan, dat heb ik bij mijn eigen paardje ook. Mijn punt is niet dat je hem niet op die manier moet houden maar dat ik denk dat de advertentie veel kopers zal afschrikken ookal zijn het misschien hele leuke baasjes :)

Soery ik wil gewoon niet dat het een discussie topic word.. Maar ik heb de advertentie inmiddels wat aangepast. Bedankt!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:19

Ik heb je verkoopadvertentie gelezen, maar ik denk dat je de plank hier finaal misslaat... deze eisen kun je stellen als je hem in eigendom houdt en dus bv aanbiedt ter lease of je kunt het vragen van een leuke bijrijder, maar niet bij verkoop.

Kijk naar de situatie nu, wat kun je eventueel zélf veranderen waardoor het qua geld -voorlopig- wel haalbaar is/wordt?
Ik wil je niet op kosten jagen, kan niet in je portemonnee of keuken kijken, maar ik kén je gevoel... in 2005 is mijn pony BIJNA voor een jaar weggegaan, dit is op het laatste moment gestopt vanuit mij en toen heb ik besloten dat dit niet ging gebeuren, nooit. Ik lees dat jij er net zoals ik in staat, wat betreft je ideeën, je moet je afvragen of je het echt los zou kunnen laten. Of je hem bij wijze van uit kunt zwaaien en door kunt gaan met je leven. Is je antwoord 'nee', kijk dan naar andere oplossingen. Zoek een goedkopere smid, ga goedkopere brok voeren, zoek een stal waar je een tientje minder per maand betaalt, zoek een bijrijdster voor een dag per week, verzin het.

amyyy55

Re: Kom je eroverheen..(paard verkopen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 10:21

Heb nu contact mt een bokker over evt. Bruikleen

Men_dy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:21

Hoi Hoi,

ik lees net je advertentie en als ik het lees heb ik heel erg het gevoel dat je er niet klaar voor bent om je fjord te verkopen/los te laten. In dit geval zou ik zeker eerst opzoek gaan naar een andere oplossing. Zoals meer bokkers hierboven al benoemen iets als lease of een bijrijder. Zo blijf jij zelf eigenaar en kun jij zelf ook nog bepalen wat er met jou paard gebeurd. Van het geld wat zij mee betalen kun jij wat sparen voor eventuele kosten. Ik begrijp dat het jou achtervolgt want inderdaad wat als hij echt naar de dierenarts moet..... Ik zal zeker jou advertentie lekker laten staan en rustig afwachten wat hier op afkomt. Voor het zelfde geld komt er iemand waar jij zelf ook een heel prettig gevoel bij hebt. Zelf heb ik mijn haflinger moeten verkopen en nog steeds heb ik ontzettend veel spijt. Dit komt vooral omdat ze nu al 3x door verkocht is. Eenmaal verkocht heb je er gewoon niks meer over te zeggen. Heel veel succes en sterkte met jou keuze, ik hoop dat er een oplossing komt waar jij en je fjord allebei gelukkig mee zijn.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:35

Ik heb een advertentie gemaakt zoals ik hem ongeveer zou maken. Ik hoop dat je er iets azn hebt :)

7 jarige bomproof recreatie fjord ruin

Beste lezer,

Helaas moet toch de knoop doorhakken, het is voor mij niet verantwoord om mijn paard te behouden. Het kost zoveel tijd en geld dat helaas alle andere dingen eronder gaan lijden en ik heb geen financiële zekerheid.
Daarom ga ik langzaam aan op zoek naar de beste eigenaar voor Gamble,

Gamble is een geweldig dier, hij is een echte fjord en dus stronteigenwijs, maar ook goudeerlijk.
Hij heeft een consequente ruiter of amazone nodig. Ben je echter consequent en ervaren dan kun je zoveel met hem bereiken. Ik ben helaas niet in staat genoeg te lessen en ben niet ervaren genoeg om alles zelf te doen, ook dit is een reden dat ik een nieuw baasje zoek voor hem.

Gamble is geen kinderpony. Hij is nog jong en moet zowel dressuurmatig als met buitenrijden goed gereden worden, denk aan rechtrichten. Bij mij gaat hij 1-2 keer per jaar naar de chiropractor. Hij heeft hele gezonde benen en hoeven, ijzers zijn bij hem overbodig. Hij is altijd netjes bijgehouden door een goede hoefsmid.

In onderhoud is Gamble ook niet heel duur, hij kan 24/7 buiten staan, zonder deken( nu onderste deel geschoren) en is kerngezond. Daarnaast heeft hij aan onbeperkt kuil als het echt koud is i.c.m. het hele jaar rond metazoa broxx genoeg. Het is wel de bedoeling dat hij genoeg beweging krijgt, daar blijft hij gelukkig, lief en fit van! Hij wordt zoals wel meer fjorden snel dik.
Gamble is goed aangereden en is allround, hij kan de endurance en dressuur zo in met wat training. Crossen en springen moet ook lukken, maar dit moet getraind worden.

Dit heeft Gamble te bieden
- Een geweldige fjord van 1.45m dus een mooie maat
- Gevoel voor dressuur, endurance, springen (oefening nodig)
- Goed op het been (wijken gaat al redelijk en hij reageert goed op zit)
- Zacht in de mond (mits hij geen 'fjordenmoment' heeft)
- Volledige toebehoren( inclusief barefoot cheyenne zadel en nog veel meer toebehoren)
-Een maatje voor het leven en een echte clown( hij heeft leuke fratsen)
- Een gezond en gehard paard! (ooit in zijn leven droes gehad, daardoor zal hij het niet meer zo erg krijgen als het uitbreekt)
- geboren 24-04-2010 dus mooie leeftijd
- zo goed als bomproof
- Altijd netjes ontwormd, bekapt, tandarstbezoeken gehad, chiropractor e.d.

Ik zoek voor hem een enthousiaste eigenaar die hem alle zorg kan geven die hij verdiend, en hem rijd en huisvest op eenzelfde manier als nu (diervriendelijk en 24/7 buiten in een kudde). Het zou super zijn als diegene in de buurt woont (zuid-Holland)
Ben je geïnteresseerd?
Dan ontvang ik graag een mailtje of telefoontje
Groetjes,

amy

“ik wil dan ook wel minsten 1-2 bezoekjes hebben voor de koop” -> een goed baasje doet dat sowieso, als iemand hemmeteen al wilt kopen zeg je gewoon nee.

“ Anders wordt hij scheef en dat is voor hemzelf ook niet fijn” -> als ze niet eens weten wat rechtrichten is gaan ze dat ook niet doen, voor de rest overbodige info. Idem voor chiropator

‘daarom heb ik ook glucobalance. ( ik heb nog 1,5 pot over)’ -> veel te veel info voor ene verkoopsadvertentie

Misschien vind je deze advertentie teveel veranderd,maar probeer in ieder geval details zoals hierboven weg te laten :) Probeer ook zeker voor een goede titel te zorgen met goede zoekwoorden erin voor mensen die een paard als dat van jou zoeken :)
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 03-11-16 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:40

Moeilijke beslissing, nooit leuk maar op ten duur denk ik dat je wel een plekje kan geven, mits die goed terecht komt uiteraard.

Ik heb 4 jaar geleden ook het besluit genomen om toen mijn fjord te verkopen,
had gedacht nooit die beslissing te maken maar ik wou graag verder en dat lukte niet met dat paard.

Ik had me geen beter baasje voor hem kunnen wensen dan waar die nu is, hij is helemaal op zijn plekje daar. <3
Dit geeft mij heel veel blijdschap en daarom heb ik er vrede mee.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:44

Ik kan mijn paarden prima verkopen met de gedachten "alles voor hun." Tot het moment daar is en ze vertrekken. heb van meerdere al jaren spijt. Zolang het niet hoeft zou ik het niet doen.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:45

DNIEZE schreef:
Moeilijke beslissing, nooit leuk maar op ten duur denk ik dat je wel een plekje kan geven, mits die goed terecht komt uiteraard.

Ik heb 4 jaar geleden ook het besluit genomen om toen mijn fjord te verkopen,
had gedacht nooit die beslissing te maken maar ik wou graag verder en dat lukte niet met dat paard.

Ik had me geen beter baasje voor hem kunnen wensen dan waar die nu is, hij is helemaal op zijn plekje daar. <3
Dit geeft mij heel veel blijdschap en daarom heb ik er vrede mee.

Super fijn om te lezen ! :D

Maar helaas is dit geen garantie.
Dat moet je bij verkoop wel altijd in je achterhoofd houden.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:49

Ik denk dat je wel spijt krijgt omdat ieder woord in de advertentie eigenlijk schreeuwt 'koop mij niet!'.

Als ik gewoon objectief lees verkoop je dus een paard dat 2x per jaar een chiropractor nodig heeft, iets wat bij een gezond correct gereden dier echt niet het geval is. Heb je maar 1 smid in de omgeving kunnen vinden die hem goed aan het lopen houd, dat komt op mij eerder over als extreem gevoelig dan als heeft sterke hoeven. En staat hij nu al op een of ander supplement (op zo'n jonge leeftijd) omdat hij anders, ondanks dat ik uit de advertentie lijk te halen dat jij er wel gewoon voldoende mee doet, ongezond dik word? Maw je bent hem gewoon aan het beschrijven als paard met een hoop moeilijkheden en dat veel extra zorg nodig heeft. Dat is wat ik als objectieve koper (niet dat ik op zoek ben maar bedoel even iemand die zonder emotie voor dit betreffend paard de advertentie leest) hier zie en ik zou dan ook direct verder kijken naar iets met minder problemen.

Dit is dus geen aanval op hoe je hem houd maar een wake up call over hoe je hem beschrijft. Jij wil dit paard niet verkopen. Dit is geen twijfel, dit is uit de grond van je hart niet willen. Dus ja, ik denk dat je daar in dit geval spijt van krijgt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:51

Eerlijk gezegd zou ik hier snel aan voorbij klikken. Jij verkoopt je paard, ik hoef niet te verdedigen waarom ik hem zou willen kopen. Die eisen die je in je advertentie hebt staan zijn mooi, maar eens dat dier verkocht is heb je niks meer te eisen. :) Heb je dus iemand die mooi weer speelt en alles zegt wat jij wil horen (en dat is heel goed te lezen in je advertentie dus niet zo moeilijk.) waardoor je hem verkoopt, dan heb je dus ook niks meer te zeggen als ze alles om gooien.

Alleen al om die reden zou ik veel vager blijven in je "eisen" en er subtiel naar polsen wanneer men komt kijken. Wanneer men niet 100% weet wat je wil horen is het veel moeilijker om je 100% naar de mond te praten dan wanneer het er bijna letterlijk in staat.

Verder ga ik met 000 meee, uit de advertentie komt hij niet over als een gezond paard.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:54

0000 schreef:
Ik denk dat je wel spijt krijgt omdat ieder woord in de advertentie eigenlijk schreeuwt 'koop mij niet!'.

Als ik gewoon objectief lees verkoop je dus een paard dat 2x per jaar een chiropractor nodig heeft, iets wat bij een gezond correct gereden dier echt niet het geval is. Heb je maar 1 smid in de omgeving kunnen vinden die hem goed aan het lopen houd, dat komt op mij eerder over als extreem gevoelig dan als heeft sterke hoeven. En staat hij nu al op een of ander supplement (op zo'n jonge leeftijd) omdat hij anders, ondanks dat ik uit de advertentie lijk te halen dat jij er wel gewoon voldoende mee doet, ongezond dik word? Maw je bent hem gewoon aan het beschrijven als paard met een hoop moeilijkheden en dat veel extra zorg nodig heeft. Dat is wat ik als objectieve koper (niet dat ik op zoek ben maar bedoel even iemand die zonder emotie voor dit betreffend paard de advertentie leest) hier zie en ik zou dan ook direct verder kijken naar iets met minder problemen.

Dit is dus geen aanval op hoe je hem houd maar een wake up call over hoe je hem beschrijft. Jij wil dit paard niet verkopen. Dit is geen twijfel, dit is uit de grond van je hart niet willen. Dus ja, ik denk dat je daar in dit geval spijt van krijgt.

Ik zie dit eerlijk gezegd anders.

Voor ieder paard is 1 x per jaar een bezoek van een ostheopaat/fysio etc. goed.
Als iemand mij zou vertellen dat het paard hierin netjes is bijgehouden, zie ik dat als 'goed onderhoud' en niet als een kwaal.
Ik ga er toch vanuit dat een eventuele koper het paard laat keuren voor aankoop.
Eventuele problemen zullen dan aan het licht komen, niet alle kwalen zijn ook met het blote oog te zien.

Een goede smid is altijd een must, maar dat hoeft inderdaad niet in de advertentie te staan.

Verder denk ik dat mijn paard zelfs tonnetje rond zou worden op onbeperkt kuilgras. Wij voeren onbeperkt hooi in slowfeeders.

Ik heb hierboven een mooi voorbeeld gezien voor een verkoopadvertentie, ik denk dat dat een goede basis is om aan te houden.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:01

Het gaat mij dus ook niet om het feit dat ze hem laat behandelen of dat ze een goede smid heeft, dat kan ik alleen maar toejuichen. Het gaat mij erom dat ze het beschrijft alsof hij niet zonder (deze specifieke) kan. Dat vind ik als mogelijke koper echt wel een nog go. 'Netjes bijgehouden door de smid en word periodiek nagezien door de chiro' komt op mij heel anders over dan het verhaal in deze advertentie. Ik heb niks tegen hoe ts met haar paard omgaat maar de advertentie schreeuwt naar mij echt dat ze niet wil verkopen. En dat was haar vraag toch, dacht ik.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 11:03

0000 schreef:

Dit is op advies van mijn dierenarts. Hij heeft zoals elke fjord, niet heel veel ruimte tussen zijn wang en nek (weet niet hoe ik dat uitleg) en bij zijn atlas en draaier gaat hij ook snel vast zitten, mede omdat ik niet kundig genoeg ben om hem 100% correct te rijden.

En allerlei supplementen.. ik voer enkel af en toe glucobalance zodat hij niet te dik word. Als mensen dit al als 'veel extra zorg' zien dan hoeven diegene ook niet te reageren :)

Hij loopt niet extreem gevoelig, maar dit is de enige smid die het op zo'n manier bekapt dat hij nergens last van heeft. Veel smeden snijden geen steunsels weg in mijn regio, dat moet bij GAmble wel regelmatig. hij is gezond en dus groeien zijn hoeven snel.

Maar bedankt voor je input. :)

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:04

Ik heb begin dit jaar mijn paard verkocht. Makkelijk? Absoluut niet. Maar ik had zo'n ongelooflijk goed gevoel bij haar nieuwe baasje, dat het al een stuk makkelijker was. En ik weet ook zeker dat als er ooit iets is, ze contact op zou nemen. Ik heb er dan ook geen spijt van. ik kon haar niet bieden wat ze nodig had, terwijl haar nieuwe baasje dat wel kan. Ik ben op kamers gegaan, gaan studeren en heb een andere sport/hobby gevonden waar ik mijn ei in kwijt kan. Ik denk nog vaak aan haar, maar als ik dan even bokt doorlees kom ik genoeg leuke verhalen tegen van haar nieuwe baasje.

Dat was bij mij wel een pre, contact kunnen houden. Gelukkig was de eerste kijker dus ook diegene bij wie ik een goed gevoel had en ook hun waren erg eerlijk.
Denk er goed over na, stel eventueel een 'contractje' op oid, maar ik vind dat het dier voorrang heeft is alles, dus ook in zorg.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:06

Ik heb destijds mijn Haflinger verkocht (na ruim 4,5 jaar hem te hebben gehad) omdat ik verder wilde naar de paarden. Ik heb er nog geen dag spijt van gehad. Hij staat nog steeds op een super adres, krijgt veel aandacht en staat met andere Haflingers in de weide. Ik heb daartegenover 2 (ze was drachtig) fijne sportpaarden terug waar ik dagelijks plezier mee heb :) . Het was een zeer doordachte keuze van me, daarnaast had ik een goed gevoel bij de nieuwe eigenaresse. Daardoor heb ik nooit spijt gehad.