Wainonia straalt toch nog eens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dee_Es

Re: Wainonia straalt toch nog eens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:59

Jeetje Murosch, dit geeft echt een heel ander beeld! Jij en paard ogen ontspannen en happy. Ik zie meer buiging in het achterbeen en meer activiteit. Volgens mij hebben jullie de juiste weg gevonden. En heel stoer dat je zonder zadel op bent gestapt, je zit er netjes op hoor!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 07:53

Ik heb je vorige topc niet echt beantwoord! Wel zag ik veel mooie topics en 1 van een merrie met een iets mindere dag. Heb respect voor je hoe je recht op bleef staan met dat kritiek.

Ik vind dit een geweldig topic! Ff laten zien dat jullie wel degelijk lekker in jullie vel zitten. Mooie foto's en blijf plaatsen. Iedereen heeft wel eens een baggerdag.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 08:10

*\o/* wat ben ik blij (voor jou) om deze foto's te zien. Ik was je blog een beetje uit het oog verloren, maar wat gaaf dat je toch gewoon weer een topic plaatst!

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 08:27

Super leuke foto's!
Jullie zien er top en blij uit!

kbk, goed gedaan!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 08:39

Niet alleen door de kwaliteit foto's, maar ook in het lopen vind ik dit je fijnste topic tot nu toe.
De horizontalere houding zorgt er voor dat ze al wat minder op de voorhand komt, uiteraard doet ze dat nog steeds wel, maar het is al een stuk beter dan in je vorige topic.
Vooral foto 9 vind ik een heel fijn beeld geven, haar hals bolt mooi op en het achterbeen komt fijn onder en ze lijkt zo schwung te hebben.
Volgende stap is om van voor nog weer ietsje meer weerstand te bieden, korter te maken en haar meer op de achterkant zien te krijgen zodat je het voorbeen ook ontlast.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 11:39

Dank jullie wel! Dat zonder zadel was een heel apart gevoel, ik voelde me een stuk kleiner opeens, maar sjonge wat een gewiebel haha!

Wat bedoel je precies met weerstand bieden en korter maken Liselot? Ik denk dat ik het wel begrijp maar misschien wil je het nog iets uitgebreider uitleggen?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 11:48

Om een paard op het achterbeen te krijgen zal je altijd een weerstandbiedende hand nodig hebben. Een paard heeft aan de voorkant een begrenzing nodig op de opgewekte activiteit op een andere manier te verwerken.
Nu is de hals ook nog erg lang, het lijf ook. Door de hals iets korter te maken, activiteit te behouden en op het achterbeen te zetten zal ze meer aan elkaar komen en dus in zijn geheel iets korter worden in haar lijf.
Hoop dat je zo snapt wat ik bedoel, uitleggen is niet mijn sterkste kant :')

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:16

Liselot schreef:
Om een paard op het achterbeen te krijgen zal je altijd een weerstandbiedende hand nodig hebben. Een paard heeft aan de voorkant een begrenzing nodig op de opgewekte activiteit op een andere manier te verwerken.
Nu is de hals ook nog erg lang, het lijf ook. Door de hals iets korter te maken, activiteit te behouden en op het achterbeen te zetten zal ze meer aan elkaar komen en dus in zijn geheel iets korter worden in haar lijf.
Hoop dat je zo snapt wat ik bedoel, uitleggen is niet mijn sterkste kant :')

Je uitleg s prachtig _/-\o_ :')

Het is zeker te snappen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 14:00

Je uitleg is duidelijk hoor Liselot. Dat is ook wat ik dacht. Ik ben (en blijf) daarin alleen voorzichtig omdat ik niet terug wil naar het oude. Ik wil haar niet van voren opkroppen, dan weet ik zeker dat ze weer achter de teugel wil gaan duiken om zo alsnog de rug en het achterbeen niet fatsoenlijk te gebruiken. Dit kan ze nu aan, van hieruit langzaam naar dat wat jij aangeeft. Alleen niet van vandaag op morgen zeg maar.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:02

En aangezien er al vertelt is dat je een vrij eigenzinnige maar lieve merrie hebt, denk ik dat daar ook haar norse gezicht in het vorige topic van kwam. Hahaha het is een leuk beestje hoor met een geweldig eigen karaktertje zo te zien.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:12

Je straalt gewoon :D

Ik was ook één van de kritischere personen (al geloof ik niet dat ik gereageerd heb toen?) maar WAT een verschil zeg! Ik vind dat jullie echt enorm zijn vooruitgegaan en ben heel blij dat je het toch hebt aangedurfd om dit te laten zien! Dikke duim en doe zo verder meid!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:13

Mooi om te zien wat een goede fotograaf met het totaalplaatje kan doen. +:)+
Ook het rijden zelf ziet er wat rustiger uit, minder strak.

Het enige wat ook een goede fotograaf niet kan verhullen is dat het zadel gewoon nog steeds echt niet lijkt te passen. Als de foto's op volgorde staan, dan zie je dat het steeds verder naar voren zakt tot de boom midden bovenop de schoft ligt. Dat ligt gewoon niet goed. Ook als de foto's niet op volgorde staan, dan hoort het daar alsnog niet te liggen.
Het zou zomaar kunnen dat ze aan de voorkant minder zakt/op de voorhand loopt als het zadel netjes achter de schouderbladen blijft liggen en het ruitergewicht dus niet van midden bovenop de schoft omlaag drukt. Zo kan namelijk geen enkele paard echt ontspannen en blijf je toch altijd een strakke halshouding houden omdat die zich niet vanuit de schoft op kan richten.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:53

Murosch schreef:
Je uitleg is duidelijk hoor Liselot. Dat is ook wat ik dacht. Ik ben (en blijf) daarin alleen voorzichtig omdat ik niet terug wil naar het oude. Ik wil haar niet van voren opkroppen, dan weet ik zeker dat ze weer achter de teugel wil gaan duiken om zo alsnog de rug en het achterbeen niet fatsoenlijk te gebruiken. Dit kan ze nu aan, van hieruit langzaam naar dat wat jij aangeeft. Alleen niet van vandaag op morgen zeg maar.

Hoeft ook niet vandaag op morgen :) maar wat mij wel slim lijkt is dat je minimaal deze verbinding houdt die je nu hebt en haar niet teveel los laat van voren zoals in je vorige topic. Dan boort ze zich echt teveel de grond in aan de voorkant.
je bent nu wel echt op een veel betere weg!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 19:44

Ja dat ben ik ook zo van plan. Het halsstrekken alleen even in een ontspanningsmomentje en daarbuiten eerst op deze verbinding en wanneer ze het aanbiedt dan weer een stapje verder :j !

Paard2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:16

Wat een gave foto`s!

Leuk al die positieve reacties! Ik vind dit wel een beetje "wat de boer niet kent vreet ie niet" verhaal... Men ziet een hele andere manier van rijden en er deugt meteen niks tot weinig aan. Nu zie je naar een lange tijd wat deze manier doet met een paard en is iedereen een stuk positiever! Tegenwoordig moet alles maar snel snel en vooral snel resultaat! Wij als mensen kunnen ook niet in een week tijd een "epke" doen toch?!

Laat iedereen maar lekker l*llen...je moet doen waar je zelf goed bij voelt en je hebt nu in ieder geval prachtige fotos en een happy paard!