Ik heb zelfs een keer mee gemaakt op een vorige stal dat iemand die ik zelfs nog nooit gezien had, een bijrijder van de staleigenaresse, gewoon MIJN paard ongevraagd had mee genomen aan de hand de weg op om naar een strandje te wandelen, want haar eigen paard durfde niet alleen.
Ik geloof dat ik zelden zo uit mn slof ben geschoten.
Dat mensen zich druk kunnen maken omdat iemand paardlief een aai over de bol geven als ze langslopen/weide vind ik wel weer ernstig overdreven. Mijn pony's mogen wat mij betreft ook gewoon geaaid worden hoor als ze bij het hek of stal staat te vragen. Boeiend. En ik aai ook gewoon als een paard daar interesse voor heeft. Heb wel mn vaste vriendjes natuurlijk.
Halsteren, poetsen, voeren en/of meenemen etc is iets heel anders.
Gelukkig wordt hier op stal HEEL goed opgelet en is iedereen netjes, dus dat zie ik hier echt niet gebeuren.
Wel denk ik soms wel is, mijn pony's worden binnen en buiten gezet elke dag, aan halster. En niet elke stalhulp is even handig en met jonge pony (ook nog hengst) merk ik wel dat ik dus wel erg goed moet opletten mbt opvoeding. Niet iedereen is consequent genoeg. Soms zou ik wel willen dat ik dat in deze periode even alleen zelf doe...... Andere pony boeit niet zo, die is oud en wijs genoeg om zich altijd te gedragen