Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
daisyjazz schreef:Dat soort reacties waren dus een beetje de reden dat ik geen foto wilde plaatsen, toch gedaan om ts een beeld te geven. Het achterop het zadel zitten is al niet meer aan de orde, inmiddels een ander zadel dat voor beide past. Verder zou je nog kunnen zeggen dat als je de 20% van het lichaamsgewicht regel aan zou houden dat hij er wel degelijk op 'mag', maar die discussie is nogal nutteloos aangezien iedereen andere percentages heeft geleerd en daarbij speelt inderdaad niet alleen het gewicht mee maar ook de lengte en vergeet vooral niet dat de rijstijl en niveau van de ruiter ook heel erg belangrijk zijn. Verder voel ik niet echt de behoefte om mij of mijn vriend te verdedigen![]()
Ik vind eigenlijk iedereen wel passen, maar vooral ook omdat iedereen zo netjes zit en niet te zwaar is voor de pony's. Wat een toppers zijn het ook he
smurffie schreef:Ik blijf het toch zo jammer vinden dat het bij al die ijslanders maar gezien moet worden alsof het kan. Niet passen in de te grote zadels, heel veel te zwaar en ook nog is te langpaardrijden moet ook voor t paard leuk blijven..
Vaak is het al een punt om een passend zadel te vinden, al wordt jou cob waarschijnlijk wel groot genoeg daarvoor ts.
smurffie schreef:daisyjazz schreef:Dat soort reacties waren dus een beetje de reden dat ik geen foto wilde plaatsen, toch gedaan om ts een beeld te geven. Het achterop het zadel zitten is al niet meer aan de orde, inmiddels een ander zadel dat voor beide past. Verder zou je nog kunnen zeggen dat als je de 20% van het lichaamsgewicht regel aan zou houden dat hij er wel degelijk op 'mag', maar die discussie is nogal nutteloos aangezien iedereen andere percentages heeft geleerd en daarbij speelt inderdaad niet alleen het gewicht mee maar ook de lengte en vergeet vooral niet dat de rijstijl en niveau van de ruiter ook heel erg belangrijk zijn. Verder voel ik niet echt de behoefte om mij of mijn vriend te verdedigen![]()
Ik vind eigenlijk iedereen wel passen, maar vooral ook omdat iedereen zo netjes zit en niet te zwaar is voor de pony's. Wat een toppers zijn het ook he
Dus jij wilt beweren dat je ijslandertje 450 kilo is? En dat je vriend zijn kont gekrompen is? Want zowel voor als achter zit ie op de rand van t zadel en een groter zadel past de pony niet.
)
smurffie schreef:Dus jij wilt beweren dat je ijslandertje 450 kilo is? En dat je vriend zijn kont gekrompen is? Want zowel voor als achter zit ie op de rand van t zadel en een groter zadel past de pony niet.

Toydoll schreef:FjeLOVER schreef:Misschien boomloos iets?
Is heel flexibel en groeit goed mee met je jonge pony!
Juist als ze jong en in de groei zijn is een goed passens zadel belangrijk.
Ik zit wel te denken om tegen die tijd boomloos te kiezen ja. Maar hij moet eerst maar eens groter worden...
smurffie schreef:Ik blijf het toch zo jammer vinden dat het bij al die ijslanders maar gezien moet worden alsof het kan. Niet passen in de te grote zadels, heel veel te zwaar en ook nog is te langpaardrijden moet ook voor t paard leuk blijven..
daisyjazz schreef:YESMmmm.... Twijfel Twijfel.... Zal ik het plaatsen....
Nou vooruit:
Mijn vriend is 1,93 weegt 85 kilo en rijd sport met mijn IJslander van 1,44 ouderwets type.
Het zadel is een Hrimnir 17,5 inch
[ Afbeelding ]
Ik hoop zo dat ik geen spijt krijg

vilheide schreef:daisyjazz schreef:Mmmm.... Twijfel Twijfel.... Zal ik het plaatsen....
Nou vooruit:
Mijn vriend is 1,93 weegt 85 kilo en rijd sport met mijn IJslander van 1,44 ouderwets type.
Het zadel is een Hrimnir 17,5 inch
[ Afbeelding ]
Ik hoop zo dat ik geen spijt krijg
Je hoeft geen spijt te krijgen want het is gewoon een gave foto en je vriend past prima op jullie Ijslander!
daisyjazz schreef:Dankjewel !!![]()
![]()
Helaas krijgen we toch geregeld hele negatieve reacties dus vandaar mijn twijfel
Babootje schreef:Wellicht raadzaam om de recentere berichten mee te nemen in je oordeel?Ik denk dat je twijfel terecht is. Als je ziet hoe je vriend niet in het zadel past en helemaal achterin het zadel met zijn hele gewicht in de lenden zit kan ik je alvast vertellen dat je pony heel grote problemen gaat krijgen.
Het is niet zozeer het gewicht (alhoewel ik me afvraag wat een IJslandse pony qua gewicht dragen nu anders maakt dan iedere andere pony). Het is vooral de lengte.
Ik snap de negatieve reacties en vind dit heel discutabel.
Ik heb verder geen probleem met volwassenen op pony's zolang je goed in het zadel zit en op de juiste plek op de rug.
Ailill schreef:Babootje schreef:Wellicht raadzaam om de recentere berichten mee te nemen in je oordeel?Ik denk dat je twijfel terecht is. Als je ziet hoe je vriend niet in het zadel past en helemaal achterin het zadel met zijn hele gewicht in de lenden zit kan ik je alvast vertellen dat je pony heel grote problemen gaat krijgen.
Het is niet zozeer het gewicht (alhoewel ik me afvraag wat een IJslandse pony qua gewicht dragen nu anders maakt dan iedere andere pony). Het is vooral de lengte.
Ik snap de negatieve reacties en vind dit heel discutabel.
Ik heb verder geen probleem met volwassenen op pony's zolang je goed in het zadel zit en op de juiste plek op de rug.
Opmerkelijk dat iedereen nu over een specifieke combi valt. Om heel eerlijk te zijn zie ik hier beroerdere combinatie's voorbij komen, zowel qua lengte als gewicht.