Ponykamp gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_IP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 19:38

lovesigrun schreef:
Je kunt ook iets compleet nieuws doen. Vanaf mijn 9e ben ik naar Equixantos op ponykamp geweest. Dat is in Beilen. Zij beoefenen de freestylemethode. De kampjes zijn in kleine groepjes van max 10 personen en Petra probeert het altijd een beetje op elkaar aan te passen (dus leeftijd en de hoeveelheid mensen met of zonder eigen paard). Je besteed bijna de hele dag aan de paarden en het eerste kamp doe je meestal met name grondwerk. Petra geeft zelf alle lessen en samen met haar man (en soms een vaste Equixantosganger) runnen ze de hele boel. Je slaapt met de rest in een aparte chalet in de stal. Het is echt super gezellig en leerzaam en je bouwt meestal echt een band op met het paard waarmee je die week traint.
Naast het grondwerk ga je ook rijden, met en zonder zadel, als iedereen er klaar voor is op buitenrit.

Maar dan kan je toch ook met alleen maar jongere kinderen zitten, dat is wel een risico

_IP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-16 15:32

Hoi Iedereen die dit leest,
Ik ben er nog niet uit welk kamp ik moet doen (ik ben niet zo goed in kiezen :D )
Ik heb van elk kamp een verslag proberen te zoeken, zodat ik weet wat ze doen.
Nou ben ik tot de conclusie gekomen dat ze niet veel van elkaar verschillen.
En er zijn hele blije mensen met een kamp en andere mensen vonden datzelfde kamp verschrikkelijk.
Mijn moeder vindt dat ik nog een keer moet vragen wat jullie toppunten zijn van die kampen.

Hoop dat jullie een reactie willen achterlaten *\o/*
Alvast bedankt!!!!!!
Laatst bijgewerkt door _IP op 26-10-16 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:41

Ik heb niet alles gelezen, maar je kunt ook even kijken op schierzomerkamp.nl
Dat is op Schiermonnikoog en dus heel mooi. Het leuke is dat je het ook combineert met andere hele toffe activiteiten die het tienerkamp doet en het eiland heel mooi is om te rijden. Op de homepage staat dat het van 9 tot 14 is maar volgend jaar doen ze twee groepen van 8 tot 12 en van 12 tot 15.

Edit: Je rijd natuurlijk niet allen maar buiten, maar je krijgt les van gediplomeerde instructeurs en afgelopen jaar hebben ze ook grondwerklessen gedaan.
Omdat het een kleinschalige manege is zijn er geen hele grote groepen tegelijk aan het rijden en de paarden zien er goed uit.
Laatst bijgewerkt door Itsme_annie op 26-10-16 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:44

Jammer dat je nog niks geschikt hebt gevonden!
Ik wil je graag attenderen op Ruitervakantie Les Olivettes
We rijden wel alleen maar buiten maar doen ook veel andere dingen. Hoe een kamp eruit ziet is te zien op onderstaand filmpje! https://vimeo.com/181314487

Voor meer filmpjes, foto's en informatie bezoek dan eens onze Facebook pagina https://www.facebook.com/ruitervakantielesolivettes

En voor vragen kun je altijd een PB doen

AmberRomeex

Re: Ponykamp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:58

Stal t reelaer!! Ik ben er al 3 keer geweest en ga deze zomer zeker weer terug *\%/*

Het leuke is dat je in een kleine groep(max 12) zit met alleen maar leeftijdsgenootjes en dat is altijd mega gezellig. Crossen en op trektocht zijn ook dingen die je meestal niet snel doet dus is het extra leuk om dat eens te doen!:) de trektocht is ook zeker niet saai! er zijn genoeg flinke galop stukken aanwezig en de paden zijn erg mooi.
De paarden zijn leuk en de bg's zijn ook heel gezellig +:)+

Meer vragen mag je altijd stellen! Xx

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 16:03

Het ponyhof in Aagtekerke Zeeland is echt heel leuk.
Het zijn wel voornamelijk buiten (strand!) ritten die je maakt maar die zijn echt geweldig. Daar naast heb je wel nog een paar keer spring les en wat wat gewone dressuur lessen. Er worden ook pony spel lessen en zonder zadel lessen gereden.
Erg leuk en zeker niet kinderachtig. Voor 15/16 jarigen is het kamp juist erg gaaf!

Er zijn veel verschillende leuke pony's en je zit niet de hele week aan 1 pony of paard vast. Als je wilt mag je elke keer op een ander rijden.

De groepen zijn wel wat groter maar dat is niet hinderlijk omdat je in 2 groepen wordt opgedeeld en je eigenlijk alles samen met je groep doet.

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 18:47

Ook ik raad nog steeds Stal 't Reelaer aan :j

_IP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-16 14:40

Ik vind het reelaer er niet zo leuk uitzien :j

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 14:42

Is de Treekhoeve niet wat dan? Is ook een speciaal crosskamp. Of les chevaux heeft ook een crosskamp :j

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 14:45

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 14:59

_IP schreef:
Ik vind het reelaer er niet zo leuk uitzien :j

Wat vind je er niet leuk aan? Misschien kunnen we je vertellen waarom dat er "niet leuk" uitziet!

En anders crosskamp op de treekhoeve, superleuk!

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:14

Nogmaals, ik denk dat manege de Eekwal erg goed bij je past.

Je doet heel erg veel verschillende dingen met paarden, maar ook echt leuke (en originele!) dingen zonder paarden. Er is veel ruimte voor eigen ideeën en er wordt een paard of pony gezocht bij wat jij leuk vindt. Het eten is goed, gevarieerd en lekker.

Zelf ben ik er zo'n 10 jaar op kamp geweest en inmiddels ben ik als leiding terug. Mijn ervaring is dat er daar op ponykamp echt vrienden voor het leven worden gemaakt en heel veel mensen komen ieder jaar weer terug.

edit: Ook qua slapen is het trouwens erg goed. Je slaapt in 'huisjes' met 8 personen en beschikt dan over een eigen badkamer.

_IP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-16 15:50

NadjaNadja schreef:

Je doet heel erg veel verschillende dingen met paarden, maar ook echt leuke (en originele!) dingen zonder paarden. Er is veel ruimte voor eigen ideeën en er wordt een paard of pony gezocht bij wat jij leuk vindt. Het eten is goed, gevarieerd en lekker.

Zelf ben ik er zo'n 10 jaar op kamp geweest en inmiddels ben ik als leiding terug. Mijn ervaring is dat er daar op ponykamp echt vrienden voor het leven worden gemaakt en heel veel mensen komen ieder jaar weer terug.

edit: Ook qua slapen is het trouwens erg goed. Je slaapt in 'huisjes' met 8 personen en beschikt dan over een eigen badkamer.

Nog een paar vraagjes:

Wat is daar de minimum leeftijd en wat de maximum?
Hoeveel deelnemers zijn er per week?
Word het op leeftijd of rijervaring ingedeeld?
Laatst bijgewerkt door _IP op 27-10-16 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:53

_IP schreef:
NadjaNadja schreef:

Wat is daar de minimum leeftijd en hoeveel deelnemers zijn er per week?

Mimimum leeftijd is geloof ik 8, maar de meeste meiden zijn rond jouw leeftijd. Het aantal deelnemers per week is ligt tussen de 20 en de 30 meestal. Ze hebben ook wel Facebook en op YouTube staan ook allemaal leuke filmpjes van mensen die er op kamp zijn geweest!

_IP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-16 16:00

Kent iemand de horperhoeve, een vriendin vertelde me daarover. Ik kan alleen niet ontdekken vanaf welke leeftijd en tot welke leeftijd het is (of ik kan gewoon niet lezen, dat kan ook).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:19

Reelaer is echt heel leuk, kleine groepjes, suuuuuper veel leuke paarden. Elke dag doe je wat anders, je rijdt veel buiten en je springt veel, ze hebben een crosswei (met waterbak) en een hele grote wei met hindernissen. Maar je gaat ook dressuur rijden of in de bak springen. En ze zijn echt super goed voor de paarden.

Hier heb je een leuk filmpje als je een beter beeld wil krijgen https://www.youtube.com/watch?v=FJWef95s1VI

_IP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 17:06

Zomer schreef:
Reelaer is echt heel leuk, kleine groepjes, suuuuuper veel leuke paarden. Elke dag doe je wat anders, je rijdt veel buiten en je springt veel, ze hebben een crosswei (met waterbak) en een hele grote wei met hindernissen. Maar je gaat ook dressuur rijden of in de bak springen. En ze zijn echt super goed voor de paarden.

Hier heb je een leuk filmpje als je een beter beeld wil krijgen https://www.youtube.com/watch?v=FJWef95s1VI

Met hoe veel mensen ben je dan in 1 groep

AmberRomeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:33

Bij het Reelaer zit je met max 12 in een groepje! :)

_IP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 17:34

sterreke98 schreef:
Is de Treekhoeve niet wat dan? Is ook een speciaal crosskamp. Of les chevaux heeft ook een crosskamp :j

Is dat crosskamp niet voor eigen paarden die bij les chevaux?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:35

_IP schreef:
sterreke98 schreef:

Is dat crosskamp niet voor eigen paarden die bij les chevaux?

Nee dat hoeft niet! Ik heb ook geen eigen paard en ben daar vorig jaar ook heen gegaan. Een ontzettend gaaf beest van daar gekregen :)

_IP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 15:01

Ik heb overlegd, het is ook goed als het in het buitenland is.
Als iemand toevallig iets weet...
Als niemand iets weet is het ook goed hoor, ik heb natuurlijk al een heleboel opties.
:D

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:55

Ik zag dat hij al genoemd is maar ik kan je Schierponykamp ook enorm aanraden http://www.schierzomerkamp.nl/ponykamp .

Naast dat we uiteraard ook fantastische strandritten gaan maken, krijg je les van gediplomeerde instructrices, wordt er aandacht besteed aan een stukje grondwerk en gaan we de anatomie van het paard nader bekijken.
Op de momenten dat we niet op de manege zijn, doen we mee aan allemaal fantastische activiteiten met het zomerkamp.
Enorm leuk en veelzijdig én op het mooiste plekje van Nederland.

Als je meer wil weten, mag je altijd een pb sturen :)

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 11:02

Ik denk dat je overal les krijgt van gediplomeerde instructrices anders mogen ze niet werken als instructrice

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 11:10

REnD schreef:
Ik denk dat je overal les krijgt van gediplomeerde instructrices anders mogen ze niet werken als instructrice

Kleine aanvulling. Het kan wel! Alleen moet er iemand met diploma in de bak staan, anders is er niemand verzekerd. Helaas!!!! doen veel bedrijven dat niet. Ja, er is iemand op het bedrijf met de diploma's maar die staat niet in de bak.

Met het nieuwe opleidingssysteem moet je eerst zoveel lessen hebben gegeven onder begeleiding voordat je echte diploma krijgt....

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 11:36

chamion schreef:
REnD schreef:

Kleine aanvulling. Het kan wel! Alleen moet er iemand met diploma in de bak staan, anders is er niemand verzekerd. Helaas!!!! doen veel bedrijven dat niet. Ja, er is iemand op het bedrijf met de diploma's maar die staat niet in de bak.

Met het nieuwe opleidingssysteem moet je eerst zoveel lessen hebben gegeven onder begeleiding voordat je echte diploma krijgt....

Helaas zie ik dat ook nog wel eens gebeuren inderdaad. Vandaar dat ik het er nog even specifiek bij noemde.