Welk paard moet ik nu kiezen!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:57

Ik zou op dit moment geen paard aanschaffen en na het studeren weer verder kijken. Je zegt een goede band te hebben met het oudste paard en haar daarom liever niet te willen laten gaan. En toch twijfel je om de jaarling te kopen, dus als je de jaarling koopt kun je haar wel laten gaan? De jaarling betekend nu ook niet zo veel voor je dus dan lijkt het me beter om later eens weer te kijken, wie weet wat er verder in de tussentijd nog op je pad komt.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:09

Irisjeeh1999 schreef:
Dus ook niet wandelen, gewoon kleine stukjes zodat ze leren lopen aan een touw? En dan echt neit vaak ofzo, miss 2x per maand ofzo?

Nee, aan een touw leren lopen doen ze binnen een dag, en dat kun je als veulen als ze nog bij de moeder zijn ook simpel leren, dat vergeten ze niet meer.

Net als voetjes geven, dat leer je als veulen.

Tot 3 gewoon in de opfok tussen hun soorgenootjes lekker paard zijn.

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 22:26

Ik wil jullie allereerst bedanken voor al de adviezen en meningen! Fijn om toch heel verschillende meningen te mogen lezen die mij aan het denken zetten!
Doordat ik een paar maanden naar het buitenland ga, hoop ik daar toch ook iets meer over mezelf te ontdekken en over wat ik nu wel degelijk wil. De kans is er wel dat ze er nog is nadat ik terug ben binnen 9 maanden. En dan kan ik op mijn gemak erover nadenken.
Mijn ouders hadden voorgesteld om te vragen aan de eigenaar of hij wilde laten weten als er dan toch interesse zou zijn. Als dat het geval zou zijn willen mijn ouders graag helpen zoeken naar een oplossing. Want ik vrees dat hij voor de prijs dt hij vraagt voor de paarden, hij ze niet op 123 kan kwijtraken. Ook willen zijn kinderen absoluut niet dat hij ze weg doet, dus wie weet geeft hij toch toe aan de kinderen. Er is best veel onzekerheid over. Als ik nu eens iets concreet zou weten :(

@sjanien Moeder is een grote Haflinger van ongeveer 1m55. De vader is een New Forest van 1m47. Ik heb de hengst echter nooit in het echt gezien.
Door de week verzorgen gaat gewoon niet... Aangezien ik op kot ga moeten gaan.

Hutcherson

Re: Welk paard moet ik nu kiezen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 14:15

Houd er rekening mee dat je een jong paard ook moet inrijden en dingen moet leren en mee moet grondwerken en wandelen en kennis moet laten maken met van alles. ja hij kan nog 2 jaar de weide op bijvoorbeeld dus dan heb je er weinig omkijken naar maar ook geen rijplezier..
ik ben echt voor het aanschaffen van een jong dier hoor, maar als je al weet dat je weinig tijd hebt.. tja lastig.
paarden van 7 horen in de bloei van hun leven te staan en zo ongever alles wel eens keertje te hebben gezien of meegemaakt. daar moet jij voor zorgen.

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 21:11

Hallo allemaal!! Misschien willen jullie wel weten hoe dit alles is afgelopen. Ondertussen ben ik al iets langer dan een jaar eigenaar van het oudste paardje :) en daarbij ook een halfjaar eigenaar van een shetje.
Ik ben dus naar het buitenland vertrokken met de gedachte dat de verkoop niet ging door gaan omdat de eigenaar eigenlijk geen aanstalten maakte om de dieren te verkopen. Echter kreeg ik opeens in het midden van mijn jaar in het buitenland een bericht van de eigenaar. ““Naam paard” gaat weg, er zijn kopers. Als jij haar niet wilt, is ze er overmorgen niet meer”
Wat dus resulteerde in een kleine paniekaanval :+
Na gebeld te hebben met mijn ouders toch besloten om haar te kopen! *\o/*
De eigenaar zou haar naar de pensionstalling van een kennis van mij. Toen paardlief daar aankwam, kreeg ik meteen een geschokt bericht van die kennis: paardlief was heel erg vermagerd, totaal ingevallen en het leven was uit haar ogen. Die kennis was er ook erg van geschrokken. En gelukkig heeft ze alle moeite van de wereld willen doen om mijn paard er bovenop te krijgen <3 . Wat er nu precies gebeurd is in die tijd dat ik weg was, is een raadsel... en of het verhaal met de koper waar was ook... ik zou nooit zo veel willen betalen voor een paard in die conditie.
Toen ik terug kwam uit het buitenland waren de 3 paardjes nog steeds bij de eigenaar, die ben ik ook nog vaak gaan bezoeken. Uiteindelijk zijn die aan een handelaar verkocht, en weet ik er nu niks meer van :( ik heb ze zien vertrekken, geen fijn beeld: 3 paarden in een 2paards trailer + tussenschot.
Mijn paard is gelukkig goed terechtgekomen en staat ondertussen in onze paardvriendelijk verbouwde achtertuin samen met een nieuw vriendje :)

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:23

Net het topic door gelezen.
Geweldig dat ze een super plekje heeft gekregen.
je hebt vast een goede keuze gemaakt, nu kan je maatje oud worden bij jou.
nog heel veel plezier en geluk met je paarden.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:27

Oh, toch een paardje gekocht dan. Wel sneu dat haar conditie zo slecht was maar zo te horen is ze super terecht gekomen! Veel geluk met haar!!

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:51

Leuk om eens het einde bij zo'n topic te horen! Ondamks ik ke zou hebben aangeraden re wachten tot na je studententijd, klinkt het als de juiste keuze voor jou. Heel veel plezier van de merrie! :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 08:44

Veel geluk met je paard. Inderdaad leuk dat je ons de afloop hebt laten weten.Jammer genoeg doet niet iedereen dat,wat jammer is want de Bokkers leven toch mee met de tpics.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 08:45

Moet zijn: leven mee met de topics,natuurlijk!

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 19:12

Dankjewel allemaal voor de lieve woorden! Ik heb inderdaad ook super weinig tijd om eerlijk te zijn voor de paarden, maar ik vind het niet erg. Ze zijn er als ik ze nodig zou hebben. Ook de paarden lijken er geen last van de hebben dat ze weinig moeten werken, die Haflinger is helemaal opengebloeid. Ik krijg heel veel complimenten van veel mensen over hoe hard ze veranderd is in positieve zin! Dat doet wel deugd :)