Voor het eerst op wedstrijd... in Canada

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Re: Voor het eerst op wedstrijd... in Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 07:20

wow, zo te lezen heb je dan al snel resultaat gehaald van je werk. Op de foto's ziet het er goed uit.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:31

Leuk verslag!!
En gefeliciteerd met je punten en linten! Leuk om te lezen hoe het er daar aan toe gaat!!

Heb je meer fotos van die trailer combinatie? Ben wel benieuwd hoe dat er verder uit ziet!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 07:33

Wauw wat een avontuur! En die trailer, gewoon met een hele living :'). En Simon is knap zeg, trainingsfotos zien er super ontspannen uit, zeker als je zegt hoe jullie zijn begonnen. Succes in Canada, schroom niet om vaker een topic te openen :D.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 07:37

Jeetje wat gaaf zeg! Leuk om te lezen/te zien hoe dat gaat daar. Gefeliciteerd met je prijzen :D

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 08:39

Geweldig zeg, prachtig paard!!

Is inderdaad een heel speciaal gevoel om in het "buitenland" een wedstrijd te mogen rijden. Ik heb de eer gehad om in 2001 in California een wedstrijd te mogen rijden. Was op vakantie bij mensen die ik van de manege in Nederland kende. Zij reden daar ook op een manege waar ik zo af en toe meehielp. Dat ging met een van de paarden wel erg goed en dus uitgenodigd wedstrijd te rijden. Moest er wel even mijn ticket voor omboeken, maar nooit spijt van gehad. Wat een super ervaring, idd ook prachtige linten aan overgehouden;-) Topic is dus voor mij echt een brings back memories;-)

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 09:01

Geweldige resultaten! Proficiat! En dat na zo weinig tijd training, dat beloofd voor de toekomst!

Klein vraagje, hoeveel kost een deelname in Canada? En heb je dan ook prijzengeld? De lintjes zijn wel prachtig!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 09:06

Gefeliciteerd met je prijzen! Trainingsfotos zien er ook fijn uit! :D

Als ik die foto's zo zie dan krijg ik toch wel weer een beetje heimwee.. :o

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 13:02

Zo te lezen heeft Canada hetzelfde systeem als de US! Zijn de proefjes hetzelfde? Bij ons is test 4-3 toch wel bijna hetzelfde als ZZ zwaar.

Ik zit "vlakbij", in Washington ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 13:06

Hoe wordt zo'n proef daar eigenlijk gejureerd? Gaat dat net zoals in NL? Of gaat het op de duitse manier (je krijgt gewoon één cijfer voor de gehele proef. Een 7,5 bijv.)

Sorry dat ik zo veel vragen stel. Ik ben zo nieuwsgierig :o

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-16 13:43

Sorry, gisteren een te lange werkdag gehad om te kunnen reageren.
Foto's van de trailer zal ik later posten. Ding is echt luxe hihi!

Wedstrijden zijn hier erg duur. Dit weekend kostte, zonder eten en drinken en zo, 500 dollar, ongeveer 325 euro. Gelukkig heeft de eigenaresse van Simon dit betaald, anders had het niet gekund.
De proeven zijn dezelfde als in de USA, Canada koopt ze van hun. De beoordeling is gewoon per onderdeel, in hele en halve punten. Omdat elke proef een ander aantal onderdelen heeft werkt men voor het gemak altijd met uitslagen in percentages.
Ik ben me er terdege van bewust dat ik vet mazzel heb gehad met dit paard en zijn baasje! Nu gauw opschieten en aan het werk. Later weer meer!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 14:34

Was dit eigenlijk een officiele show of een schooling show?

Wedstrijden zijn inderdaad duur... Maarja daar zit dan ook stalling enzo bij en dat hoef je in NL weer niet te regelen. Hier kost 1 proefje $45-$50 afhankelijk van het niveau. Zal in Canada wel ongeveer gelijk zijn?
En dat heeft er weer mee te maken dat de juryleden reistijd ( vaak een vlucht) en hotel vergoed moeten krijgen, plus dat ze daar ook niet de hele dag gratis gaan zitten. Helaas. Maargoed, je hoeft dan weer geen winstpunten te sparen :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-16 20:35

Dit was een officiele wedstrijd. Kosten zijn hier ook 45-50 dollar per proef, maar de CA dollar is gunstiger dan de USA dollar tov de euro, dus is hier hier iets goedkoper. Stalling maakt het inderdaad flink duur, en daarnaast betaal je ook nog een administration fee en een environmental fee. Kassa dus.
Juryleden krijgen hier fatsoenlijker betaald dan in NEderland. Daar zitten ze voor 4,50 per uur, hier verdient een jury, afhankelijk van zijn/haar opleidingsniveau, vanaf 200 dollar per dag. Het verklaart de kosten dus zeker wel...

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 18:57

RIJ-IRP --> ITP

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 02:44

Sorry, beetje late reactie, ik zou nog foto's laten zien van de trailer. Helaas is ie al naar de winterstalling en kan ik er niet meer goed bij, maar ik heb wel een paar telefoonfoto's.

Afbeelding
Even een foto met een normaal formaat sedan ernaast, zodat je kunt zien hoe enorm dat ding is.

Afbeelding
Master bed

Afbeelding
Zithoek. Dit deel is nu uitgeschoven, tijdens het rijden schuift het in.

Afbeelding
Badkamer. Tegenover dit stukje foto zit de douche, er zit een toilet in en een wastafel.

Verder naar achteren zit nog een tv ruimte. Eer staat hier net zo'n bank als in de zithoek, beiden kunnen uitgeschoven worden om er een bed van te maken. Boven het bed van de tv ruimte zit nog een bunkbed wat naar beneden gehaald kan worden...

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 06:26

Ten eerste: Gefeliciteerd!!! *\o/*
Mooi hoor die trailer, en die binnenkant.
Wij hebben wel zo'n grote auto maar daar hangt dan een kleine rot trailer achter.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe jullie wonen. :o

Mijn plan is nog altijd om een keertje naar canada te gaan, mijn man heeft daar familie wonen.
Al is heet alleen maar voor een vakantie.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:51

Wat een gave rosetten zeg! zou ze inderdaad ook met trots hebben opgehangen, heel verschil met hier in NL

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:08

Wauw wat super stoer!!

Mag ik op vakantie komen bij jullie? :D :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 02:43

Je mag best op vakantie komen hoor FennaK, alleen hebben wij geen logeerruimte. We wonen nu in een huurhuis wat niet heel groot is maar aan alle eisen voldoet. We hebben niet alles uitgepakt, veel boeken en dergelijke zitten nog in dozen en we hebben een aantal kasten niet in elkaar gezet. Dit omdat we dit huis alleen maar per jaar kunnen huren, en we hier liever niet langer dan 1 jaar willen blijven wonen. We zijn op zoek naar een koopwoning, we hopen een leuk huis vlakbij de school van de kinderen te kunnen vinden zodat ze lopend naar school kunnen ipv met de schoolbus.
Ik heb nu even geen foto's van ons huis, het is donker dus even een maken gaat ook niet hihi.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 05:54

kleinvosje schreef:
Je mag best op vakantie komen hoor FennaK, alleen hebben wij geen logeerruimte. We wonen nu in een huurhuis wat niet heel groot is maar aan alle eisen voldoet. We hebben niet alles uitgepakt, veel boeken en dergelijke zitten nog in dozen en we hebben een aantal kasten niet in elkaar gezet. Dit omdat we dit huis alleen maar per jaar kunnen huren, en we hier liever niet langer dan 1 jaar willen blijven wonen. We zijn op zoek naar een koopwoning, we hopen een leuk huis vlakbij de school van de kinderen te kunnen vinden zodat ze lopend naar school kunnen ipv met de schoolbus.
Ik heb nu even geen foto's van ons huis, het is donker dus even een maken gaat ook niet hihi.

Oww dat geeft niet hoor slaap wel op de bank hihi

Hoe zijn de huizen prijzen in vergelijking met Nederland?

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 06:43

Wat gaaf zeg! :D Mooi trailertje trouwens! :=

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 08:36

Wauw wat gaaf, die trailer ook :wow:

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 21:27

FennaK schreef:
Hoe zijn de huizen prijzen in vergelijking met Nederland?

Ons huis in Nederland was een niet heel klein rijtjes-hoekhuis in Amersfoort. Deze hebben we aardig verkocht en voor datzelfde geld kunnen we hier een vrijstaand huis kopen. Maar vergis je niet, bijna alles hier is vrijstaand, aangezien er gewoon veel meer ruimte is. Op dit moment huren we nog, omdat we niet meteen iets konden kopen. Hopelijk zitten we hier tot eind maart, dan zit het jaarcontract erop en kunnen we in een koopwoning. Maar dan moeten we eerst oor een hypotheek. Nog even afwachten dus, en hopelijk lukt het zoals we hopen!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 09:45

Man wat een gevaarte die trailer. :wow: Die is zo groot als een grote paardenvrachtwagen met leefruimte.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 10:03

:wow: die trailer! Zou ik niet mee durven/willen rijden hihi, wat n lang ding. Wel gaaf

En erg leuk om te volgen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 10:12

Wauw super gaaf zeg!!! Die trailer is echt mega! En dan nog zo'n knap paard en zulke punten.... Jij hebt het zeer zeker getroffen !

Vind de rozen lintjes echt heel leuk.