en nu?? pony ...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tink89

Re: en nu?? pony ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:50

Fantastisch, ik ga m'n spaarrekening eens even checken

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 19:30

Tink89 schreef:
Fantastisch, ik ga m'n spaarrekening eens even checken

je weet dat het heel erg duur kan zijn om de pony terug naar nederland te brengen? (kan oplopen tot 2000! dat is dus al meer dan de pony zelf)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:45

Haha zo ben je natuurlijk geen slimme verkoper.
Is het niet mogelijk die kosten al precies uit te zoeken zodat je dat erbij kan zetten?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:53

Ik geloof nooit dat de transport kosten zo hoog zijn.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:54

Als de transportkosten zo hoog zijn ga je die pony natuurlijk nooit voor €1100 verkopen. Tenminste, ik kan me niet voorstellen dat iemand voor zo'n pony €3100 gaat neerleggen...

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 19:55

Gillbo schreef:
Haha zo ben je natuurlijk geen slimme verkoper.
Is het niet mogelijk die kosten al precies uit te zoeken zodat je dat erbij kan zetten?

ze komen er anders toch wel achter, ik ben liever eerlijk , de kosten licht er echt aan bij welk bedrijf en de afstand

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 19:56

Marloes__ schreef:
Als de transportkosten zo hoog zijn ga je die pony natuurlijk nooit voor €1100 verkopen. Tenminste, ik kan me niet voorstellen dat iemand voor zo'n pony €3100 gaat neerleggen...

ik denk het niet nee, tenminste , wij hebben dat zelf ruim betaald, aan het beleren en de spullen etc, ik zet hem erop en ik zie wel of iemand hem zo graag wilt.....

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:59

En daarbij, ik snap nog steeds niet waarom je hem überhaupt te koop hebt gezet? Je hebt de ruimte en het geld om hem te houden zeg je, wat is dan het probleem? Waarom zou je dat beest weer een transport naar nl willen aandoen? Daarbij je hebt hem pas 2,5 jaar, je wist toch van te voren dat je eruit zou groeien?

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 20:04

Marloes__ schreef:
En daarbij, ik snap nog steeds niet waarom je hem überhaupt te koop hebt gezet? Je hebt de ruimte en het geld om hem te houden zeg je, wat is dan het probleem? Waarom zou je dat beest weer een transport naar nl willen aandoen? Daarbij je hebt hem pas 2,5 jaar, je wist toch van te voren dat je eruit zou groeien?

we hebben hem voor mijn broer gekocht, dus er uitgroeien hoorde er niet bij te zitten.....lang verhaal.....
als ik hem hier verkoop blijft hij alleen maar van het ene naar het andere plekje stuiteren om zo maar te zeggen...
hij gaat enkel weg als hij er de komende aantal jaren kan blijven, hij heeft heel veel verhuizingen mee gemaakt en ik heb ook echte moeite om te beseffen dat hij weg moet, enkel als het voor hem een groot voordeel is doe ik hem weg!!!
nu ga ik genieten van hem :j

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:06

croyslover schreef:
Marloes__ schreef:

ik denk het niet nee, tenminste , wij hebben dat zelf ruim betaald, aan het beleren en de spullen etc, ik zet hem erop en ik zie wel of iemand hem zo graag wilt.....

Maar wat waren de kosten van het transport dan?

Je moet de pony niet verkopen om je geld eruit te krijgen maar omdat je hem een goed huis gunt.
Anders kun je hem beter zelf houden.

Je kan hem ook op de Oostenrijkse markt zetten.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 20:12

als het om het geld ging, waarom verkopen we hem dan voor de prijs dat wij hem hebben gekocht, zonder het beleren en alle toebehoren??
ik probeer het beste voor de pony te doen!

Pebblea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:31

Ik snap het even niet meer.. Je wil je pony niet kwijt maar je zet hem te koop omdat hij volgens jou niet als grasmaaier kan dienen (en je past er voor recreatief rijden makkelijk op, ik rijd met mijn 1,79 recreatief op mijn NF van 1,41)?

Als je hem te koop zet zou ik misschien een wat 'professionelere' advertentie plaatsen, als ik zo'n advertentie tegen kom zou ik persoonlijk doorgaan naar een ander, maar dat zou ook aan mij kunnen liggen hoor

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 21:00

ik ben niet zo goed in dingen schrijven , excuses ;(

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 21:18

duidelijk dat ik de indruk heb gegeven dat ik de pony alleen weg doe door het geld
dit is NIET waar
ik blijf de komende tijd wel van bokt af, kan ik ook niks meer verkeerd doen

janneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:22

Heb hem ooit al eens te koop zien staan bij de handelaar waar ik ook mijn paard vandaan heb :) had toen interesse in hem, alleen vond dat hij er teveel voor vroeg haha

Echt een leuk beestje! Zou hem zo van je overnemen ;)

Hopelijk kan je de knoop door hakken wat met hem te doen. Ik geloof zeker dat je het beste voor hebt met het beestje.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 21:26

janssen van den hout inderdaad, ik kende hem daarvoor al
hij vroeg er echt heel veel voor ja
je mag hem overnemen , maar houd er rekening mee dat de kosten van de emigratie niet niks is (nogmaals ja ben een slechte,eerlijke verkoper!)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:31

Kosten van de emigratie ? Bij de boer bij ons komt een hongaar altijd een stelletje shetten halen en neemt ze zelf mee naar hongarije.
Vervolgens verkoopt hij ze daar en maakt er nog vette winst op ook al zou je alle kosten eraf halen

Zo doet hij meer zaken in de buurt dus het zal heus meevallen

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 21:33

ik heb een bedrijf gemaild, maar nog geen antwoord, ondertussen zijn er meerdere geïnteresseerde
ben heel benieuwd.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:10

Leuk dier, hopelijk dat iemand hem een goed thuis kan bieden. Komt je andere paard alleen te staan als deze verkocht wordt?

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 13:40

Jelleee schreef:
Leuk dier, hopelijk dat iemand hem een goed thuis kan bieden. Komt je andere paard alleen te staan als deze verkocht wordt?

ik stuur een PB

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:05

LukieBradley schreef:
Kosten van de emigratie ? Bij de boer bij ons komt een hongaar altijd een stelletje shetten halen en neemt ze zelf mee naar hongarije.
Vervolgens verkoopt hij ze daar en maakt er nog vette winst op ook al zou je alle kosten eraf halen

Zo doet hij meer zaken in de buurt dus het zal heus meevallen

Dan doet hij niet officieel.
Ik denk zelf dat de shetten Hongarije niet halen....

Daarnaast: als de Hongaar toch al naar Nederland rijdt om bv een paard (of ander vee) af te leveren, dan kan hij beter op de terugweg ook maar iets meenemen.
Maar je zit gewoon met de gezondheidsverklaring en afstand om het paard op te halen.
Er rijden nu niet eenmaal vaak mensen met een trailer naar Hongarije en leeg terug (zodat ze de pony ... die je dan als koper niet gezien hebt) terug te nemen.
Als jezelf op de bonjefooi gaat rijden (want je weet nog niet of de pony wat is voor jou) en weer terug.... dat kost een flink vermogen.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:55

Ze halen wel degelijk Hongarije :j
En hij gaat nooit leeg heen en terug.
Zowel handel van hier naar daar als andersom.
Of het nou karren of pony's zijn .
Wat ik aan wilde geven is dat als je zelf gaat het zeker wel te doen is maar je moet er maar wel de mogelijkheid voor hebben.
Als ik de pony geweldig zou vinden zou ik zelf gaan :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:08

LukieBradley schreef:
Als ik de pony geweldig zou vinden zou ik zelf gaan :j

Dat is 1500 km enkele reis...
Met trailer... en dan moet je daar nog zorgen (als de pony bevalt) om hem gekeurd te krijgen en je zit met oa de paardenpest waardoor dat allemaal veel moeilijker gaat dan bij een paard in Nederland.

Knoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:17

[/quote]
Met trailer... en dan moet je daar nog zorgen (als de pony bevalt) om hem gekeurd te krijgen en je zit met oa de paardenpest waardoor dat allemaal veel moeilijker gaat dan bij een paard in Nederland.[/quote]

Zo te lezen komt er nog heel wat bij kijken wil je een buitenlands paard naar Nederland halen?

TO,
Het is wel een mooi paardje om te zien.
Komt je andere paard niet alleen te staan?

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 19:41

Knoetje schreef:

Met trailer... en dan moet je daar nog zorgen (als de pony bevalt) om hem gekeurd te krijgen en je zit met oa de paardenpest waardoor dat allemaal veel moeilijker gaat dan bij een paard in Nederland.[/quote]

Zo te lezen komt er nog heel wat bij kijken wil je een buitenlands paard naar Nederland halen?

TO,
Het is wel een mooi paardje om te zien.
Komt je andere paard niet alleen te staan?[/quote]
ik stuur je even een PB