Mijn eerste eigen paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 10:13

Ik vind het geweldig wat je doet, mits je natuurlijk klaar bent voor wat komen gaat, zowel financieel als emotioneel.
Maar als alles weloverwogen is, dan zou ik zeggen, haal haar op, hou van haar zoals er nog nooit van haar gehouden is en mag ze haar hoefjes dichtknijpen dat jij op haar pad bent gezet!

VKM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-16 10:27

MissDD schreef:
Ik vind het geweldig wat je doet, mits je natuurlijk klaar bent voor wat komen gaat, zowel financieel als emotioneel.
Maar als alles weloverwogen is, dan zou ik zeggen, haal haar op, hou van haar zoals er nog nooit van haar gehouden is en mag ze haar hoefjes dichtknijpen dat jij op haar pad bent gezet!

Haha haar hoefjes dichtknijpen! Dat ga ik dan gelijk inbeelden :o Ik ben blij dat zij op mijn pad is gekomen, het is mijn eerste paard maar aaaahh, ik hou nu al van haar!

MissDD

Re: Mijn eerste eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 10:40

Dan zou ik zeggen spam ons gek met mooie foto's en hopelijk veel mooie verhalen!

famoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 10:53

Wat leuk, en zo te horen is het een goede match.
Succes met de aankoop! *\o/*

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 11:00

Wanneer komt ze <3 ?

VKM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-16 11:08

MissDD schreef:
Dan zou ik zeggen spam ons gek met mooie foto's en hopelijk veel mooie verhalen!

Ga ik doen! Ik heb een verschrikkelijk leuk touwhalster uitgezocht maar omdat ze nu op 3u rijden afstand staat kan ik hem niet 123 passen haha. Dus ik wacht nog even!
famoza schreef:
Wat leuk, en zo te horen is het een goede match.
Succes met de aankoop! *\o/*

Bedankt! Ik hoop ook op een goede match *\o/*
cheybinky schreef:
Wanneer komt ze <3 ?

Deze maand! Moet nog een datum vaststellen met de eigenaar, we hadden 29 oktober als datum. Maar ivm persoonlijke kwesties wil ik haar eigenlijk zsm hier hebben zodat ik weet dat ik haar kan verzorgen!
Dusja1 schreef:
Mijn 1e gedachte was: die is gek, je koopt toch geen paard wat al meteen wat mankeert? Na verder lezen was mijn 2e gedachte: wauw wat een ontzettend lief mens ben jij!!
Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst, en ik duim voor je dat je heeel lang van haar mag genieten ondanks haar ziekte, dat verdienen jullie!

Haha ja ik dacht al dat mensen zouden denken ''wat een mafkees'' :P Bedankt voor het compliment!

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 11:52

Mijn 1e gedachte was: die is gek, je koopt toch geen paard wat al meteen wat mankeert? Na verder lezen was mijn 2e gedachte: wauw wat een ontzettend lief mens ben jij!!
Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst, en ik duim voor je dat je heeel lang van haar mag genieten ondanks haar ziekte, dat verdienen jullie!

VKM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-16 13:25

Nou ze is er hoor! Haha gister heb ik haar opgehaald. Het verliep allemaal super, de eigenaar was zoals altijd aardig en Dewi liep na een tweede keer zo de trailer op! Bij thuiskomst even laten wennen en kennis gemaakt met de andere twee merries - dat ging gepaard met de nodige bokjes en gilletjes - het is een zelfverzekerd paard maar wel lief (niet gemeen) dus dat moet goed komen.

Niet heel veel foto's gemaakt omdat ik meer bezig was met haar en ik wou graag dat zij rustig en kalm was. Ik was zelf super nerveus maar ze is zo lief! Ze trapte ''per ongeluk'' wel een keer tegen mijn hiel -O- - dus onze eerste training wordt het leren van respect hebben voor mijn ruimte en ik voor die van haar haha!

Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 14:32

Gefeliciteerd! Nu lekker genieten van je "kleine" meisje!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 16:29

Geniet ervan!

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 18:05

Hey wat leuk, jij staat bij mij op de wei! Ik had echt al een week geleden dit topic gelezen en je foto gezien, maar ik had niet door toen ik op de wei was dat dat hetzelfde paard was, grappig.
Echt een prachtig paard is het!

De kleine witte pony die in het kleinere weitje staat is van mij.

Ik zie je vast wel binnenkort!

VKM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 09:59

Daphara schreef:
Gefeliciteerd! Nu lekker genieten van je "kleine" meisje!

Dankjewel! Haha ja het is een klein meisje van binnen <3

Harvey1 schreef:
Geniet ervan!

Dankjewel lief <3

ninaphilo schreef:
Hey wat leuk, jij staat bij mij op de wei! Ik had echt al een week geleden dit topic gelezen en je foto gezien, maar ik had niet door toen ik op de wei was dat dat hetzelfde paard was, grappig.
Echt een prachtig paard is het!

De kleine witte pony die in het kleinere weitje staat is van mij.

Ik zie je vast wel binnenkort!

Echt waar? Wat leuk! Ik ben gisteravond nog even gaan knuffelen met jouw witte (als de de witte bedoeld in de Shetlander weide?) Wat ontzettend leuk, wanneer kom je weer langs? Ik ga vanmiddag even want er komen nu twee paarden bij dus ik wil even kijken hoe Dewi het doet haha. Morgen ben ik vrij en ben ik er de hele dag om een beetje te oefenen met Dewi! *\o/*

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 12:12

Ja die witte in de shetlanderwei!
Hopelijk gaan jij en Dewi het leuk vinden op de wei :)

Ik ga straks er heen, misschien zie ik je wel!

VKM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 13:50

ninaphilo schreef:
Ja die witte in de shetlanderwei!
Hopelijk gaan jij en Dewi het leuk vinden op de wei :)

Ik ga straks er heen, misschien zie ik je wel!

Gezellig! Ik ben er om 17:00u! *\o/*

Totojr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 14:09

Heel veel plezier ermee, je gaat het je niet beklaren!!!

VKM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 14:24

Totojr schreef:
Heel veel plezier ermee, je gaat het je niet beklaren!!!

Ik ben zo benieuwd hoe we het gaan doen... Ik wil eigenlijk morgen (ben ik de hele dag vrij) een beginnetje maken met wat ''grondwerk'' - wandelen - afstand tussen ons in - een beetje een begin van respect.. Wat denken jullie? Ik wil haar vooral een beetje met rust laten ook, vandaag komen er weer twee nieuwe paarden bij dus ze zal het al druk genoeg hebben met haar plekje vinden in de kudde..

Nafstarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 16:35

Hey,
Had je laatst ook een bericht gezet op de fb pagina voor een paard?
ik zag daar terminste een oproepje van iemand..
Nou in iedergeval fijn dat je je droompaardje gevonden hebt!

Ik ken het gevoel van verliefd zijn op het eerste gezicht. Bij mij kwam mijn liefde niet door de buigproef en durfde het niet aan met hem.
Inmiddels heb ik mijn maatje gevonden :D

Ik wens jullie een hele fijne tijd samen en hoop voor je dat het allemaal wel meevalt met zijn bemerking.

Wel super van je dat je dit aandurft!

VKM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 18:55

Nafstarr schreef:
Hey,
Had je laatst ook een bericht gezet op de fb pagina voor een paard?
ik zag daar terminste een oproepje van iemand..
Nou in iedergeval fijn dat je je droompaardje gevonden hebt!

Ik ken het gevoel van verliefd zijn op het eerste gezicht. Bij mij kwam mijn liefde niet door de buigproef en durfde het niet aan met hem.
Inmiddels heb ik mijn maatje gevonden :D

Ik wens jullie een hele fijne tijd samen en hoop voor je dat het allemaal wel meevalt met zijn bemerking.

Wel super van je dat je dit aandurft!

Hoi hoi! Ja een poosje geleden inderdaad! Op een paarden-verkoop-groep ben ik op zoek gegaan naar m'n eerste droompaard.. en het werd een knol haha nee ze is geweldig! Echt super. Waarom ben jij voor je paard gevallen? Ik voor die lieve gemoedelijke blik die ze me geeft ❤

Vuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:30

Ah wat een leukerd, veel plezier samen!

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:43

Wat ben jij een schat van een mens dat je het haar zo gunt! Ze heeft een topplekje bij jou, veel plezier! <3

SharonStory5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 22:38

Wauw! Wat een dier! De liefde straalt van de foto's af. Heel veel plezier samen! Gefeliciteerd! Ik ben benieuwd naar hoe het met jullie verder gaat... :D

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 22:53

Wat gaaf zeg! Geniet van je paard, wat een tof dier om te zien!

PinkDonut55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 00:31

Gefeliciteerd! Zag een tijdje terug al een berichtje in het trekpaardenforum, leuk dat je haar het gekocht en haar het beste gunt! Weer een trekpaarden fan erbij:)

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 00:48

Respect en veel plezier

VKM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 15:54

Vuono schreef:
Ah wat een leukerd, veel plezier samen!

Dankjewel gaat zeker lukken! Ik ben van plan om hier te blijven updaten!

Irisjeeh1999 schreef:
Wat ben jij een schat van een mens dat je het haar zo gunt! Ze heeft een topplekje bij jou, veel plezier! <3

Ik doe mijn best! Ik hoop dat ze me leuk vind haha.. dankjewel <3

PipFiFa schreef:
o's af. Heel veel plezier samen! Gefeliciteerd! Ik ben benieuwd naar hoe het met jullie verder gaat...

Bedankt! Wat lief van je, ik ga hier regelmatig updates plaatsen!

Gowlan schreef:
Wat gaaf zeg! Geniet van je paard, wat een tof dier om te zien!

Ja ze is zo gaaf! En zo lief, zacht maar wel heel zelfverzekerd (ze wordt een beetje het baasje in de kudde haha maar tegenover mij is de tot dusver erg gemoedelijk..

Mimo15 schreef:
Gefeliciteerd! Zag een tijdje terug al een berichtje in het trekpaardenforum, leuk dat je haar het gekocht en haar het beste gunt! Weer een trekpaarden fan erbij:)

Haha jaaaa weer een erbij! Super leuk, dankjewel!

jetwii schreef:
Respect en veel plezier

Dankjewel!

Afbeelding

UPDATE

Nou afgelopen vrijdag 14 oktober kwam ze aan, ze liet zich makkelijk in de trailer laden en was de hele rit lekker rustig. Nu is ze inmiddels al 6 dagen hier en ze begint een beetje de leider van de kudde te worden samen met Gouke de Fries. Gouke en Dewi kunnen super met elkaar en ook met ranglagere Zoey klikt het super goed. Er staan sinds zondag twee KWPN'ers bij en daar is Dewi minder dol op maar dat zal wel loslopen.

Ik ben tot nu toe elke dag bij haar geweest, soms een aantal uur soms even een uurtje, de eerste paar dagen veel in de wei gestaan. Telkens dichterbij laten komen, ontspannen houding aannemen. Ook geprobeerd om te kudde een beetje te leren kennen, ik word wel ontzettend zenuwachtig van de KWPN'ers (omdat ik waarschijnlijk vroeger eraf ben gegooid maar goed) ze zijn wel hartstikke leuk om naar te kijken!

Dewi kwam vanochtend eigenlijk voor het eerst uit haarzelf naar me toe gesjokt. Tot op een meter van me vandaan, ik stak mijn hand uit en maakte een ''kom maar'' gebaar gepaard met mijn ''kom maar meisje'' 8)7 haha dat zeg ik ook altijd tegen mijn hond en dan zo zacht en lief mogelijk. Ze kwam!!!! Ze kwam en begon aan mijn hand te kriebelen, uiteindelijk heb ik haar lekker een uurtje kunnen poetsen en met haar kunnen knuffelen.

Het grappige was, de hele kudde (5 paarden in totaal) stonden in de paddock en geen enkele (behalve Gouke af en toe) kwam erbij.. Is het normaal dat als je met je eigen paard bezig bent dan de andere paarden dat doorhebben en je met rust laten? Het was zo fijn, tijdens het kriebelen onder haar buik zei ik telkens ''ik hoop dat je mij ook zo leuk vind en dat je van mij gaat houden en stiekem vind ik je echt het allerleukste paard van de hele wereld'' en stiekem moest ik ervan huilen (ik ben echt een s*kkel soms -O- ) en toen kwamen er een aantal traantjes omdat ik zo emotioneel werd dat ze EINDELIJK bij me is, gewoon van mij, samen wij.. Bijzonder..

Ik hoop dat ik haar morgenochtend voor ik naar werk ga nog even lekker kan kroelen en zien.. Vrijdag, zaterdag en zondag ben ik in de middag vrij en ga ik naar haar toe en dan ga ik proberen om haar aan het halster wat dingen te leren..

Bahaha ik realiseer me net dat dit echt een penny-post is B-) maar ik ben gewoon zo tevreden en blij!