help, wat kunnen wij doen aan deze situatie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FriesWytske

Re: help, wat kunnen wij doen aan deze situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:12

Jeetje wat een a-sociale reacties hier. Ik lees nergens, maar dan ook nergens dat TS en haar familie het paard zomaar weg gaat halen bij Henk. Ze zoeken een oplossing. En daarvoor vraagt ts advies. En ik zie hier maar een paar echte adviezen waar ts en haar familie wat aan hebben. De rest boort haar en haar familie gewoon de grond in.

Ik vind ts juist heel wijs overkomen. Natuurlijk is het eng als iemand waar je al lange tijd over de vloer komt. Ineens vreemd begint te doen. En dingen begint te vergeten. Is voor ons als volwassenen al raar. Weet uit ervaring dat het dan voor een puber of tiener helemaal vreemd en angstig is, als zoiets gebeurt. TS, lees alleen de echte adviezen. En laat de rest in dit topic lekker links liggen. Jij en jouw familie weten hoe het zit. Wij hier op bokt niet. En wij kunnen je alleen maar een advies geven. Jullie moeten met Henk omgaan, wij niet.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:15

Ik vind de uitspraak dat ze bereid zijn het vuil te spelen anders wel behoorlijk asociaal. En ik lees wel degelijk dat ze overwegen het paard mee te nemen op basis van het paspoort.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:17

Heb het vermoeden dat dat een reactie was op wat er hier in het topic wel niet over haar gezegd werd. Dat ze dat niet meent. En dat ze geen echte adviezen (op een paar na) heeft gekregen. Ze wordt door de meesten al voor rotte vis uitgemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:18

Tieneke schreef:
Danique schreef:
Ik heb alleen de OP gelezen.

Ik zag net in een topic over een kat waarin het niet zeker is wie het baasje is. Daar stond dat als je voor bepaalde tijd voor alle basisbehoeften van het dier hebt betaald, hij officieel van jou is maar dat is omdat een kat als voorwerp gezien wordt. Hoe dat met een paard zit weet ik niet...

Maar dat is hier niet van toepassing. Het paard staat op zijn eigen erf.

Oh daar was ik mij niet van bewust!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:23

FriesWytske schreef:
Jeetje wat een a-sociale reacties hier. Ik lees nergens, maar dan ook nergens dat TS en haar familie het paard zomaar weg gaat halen bij Henk. Ze zoeken een oplossing. En daarvoor vraagt ts advies. En ik zie hier maar een paar echte adviezen waar ts en haar familie wat aan hebben. De rest boort haar en haar familie gewoon de grond in.

Ik vind ts juist heel wijs overkomen. Natuurlijk is het eng als iemand waar je al lange tijd over de vloer komt. Ineens vreemd begint te doen. En dingen begint te vergeten. Is voor ons als volwassenen al raar. Weet uit ervaring dat het dan voor een puber of tiener helemaal vreemd en angstig is, als zoiets gebeurt. TS, lees alleen de echte adviezen. En laat de rest in dit topic lekker links liggen. Jij en jouw familie weten hoe het zit. Wij hier op bokt niet. En wij kunnen je alleen maar een advies geven. Jullie moeten met Henk omgaan, wij niet.

Komt denk ik door de opmerking over het vuil willen spelen. Dan roept de afgesproken constructie mbt de koop ook gelijk meer vragen op. Maar hier zijn sowieso alleen maar verliezers, dus een beetje minder mag idd wel. -O-

Volgens mij wil TS weten wat er mogelijk is, juist in het kader van het welzijn van het paard en Henk. Afwachten totdat dat in het geding komt is ook niet echt een optie. Volgens mij las ik ook iets over een paard wat gevoelig is voor koliek en wat af en toe onverwachts in de volle wei is gezet, dus snap dat je dan gaat nadenken over hoe het paard beschermd kan worden.

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:31

Wat ik zou doen in deze situatie is analyseren waarop hij iedere keer boos wordt, als het van "niet poetsen" is, dan zou ik voor ik ga rijden alles schoonmaken, dat ze er nergens niets meer ligt wat hem kan triggeren. Ook even verse warme soep in een thermos meenemen en enthousiast en vooral VRIENDELIJK zijn tegen hem. Je moet zijn boze gedrag voor zijn. Als hij boos is, is het te laat en wordt hij bozer als hij excuses hoort zoals "we gaan zaterdag wel poetsen". Eerst zijn regeltjes volgen en dan iets leuks doen met het paard.

Kortom een ware verzoeningsactie, wees de verstandige want de oude man heeft zijn eigen emoties niet goed meer onder controle, jullie de jouwe nog wel.

Ik snap de oude man ook best, hij koopt jullie een paard en onderhoud het. Besef dat hij jullie een groot cadeau doet want dat kost best veel. Jullie mogen rijden en zoveel meer in ruil voor gezelschap en menselijkheid. Dat jullie spullen zoals dekens en dekjes kopen of de dierenarts laten komen voor vitaminen, geeft jullie geen rechten vrees ik.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 22:20

Ik snap sommige wat minder vriendelijke reacties echt, mijn reactie over vuil spelen was nou niet bepaald doordacht. Ik bedoelde meer dat we bereid zijn om ver te gaan voor het welzijn van het paard, maar ook voor het welzijn van henk. De reacties dat wij alleen maar Henk gebruiken voor het kopen van een paard doen echt heel erg zeer. Henk is sinds kort begonnen met het vergeten van dingen en wij lopen er al bijna 3 jaar. Het paard hebben we daar nu nog geen jaar. Het is dus absoluut niet waar dat we Henk gebruiken voor een paard! Vandaag hebben we een goed gesprek met Henk gehad. Het schoonmaken gaat trouwens niet over het erf, dat doen we altijd gewoon. Het gaat over zijn huis en het appartment bij de boerderij. We hebben afgesproken dat we zaterdag langskomen om alles samen met hem schoon te maken. Ook gaan we meer dingen op papier zetten zodat het voor hem ook overzichtelijker is wat we al wel en nog niet gedaan hebben. Vandaag was Henk erg goed te pas, hij heeft nog even gezellig bij ons gezeten toen we een proefje aan het oefenen waren en na het rijden en opruimen hebben we wat gedronken. We zijn zoals eerder gezegt niet van plan om het paard zomaar mee te nemen. Maar toch moeten we op gaan letten of henk het allemaal wel aan blijft kunnen. We willen wel degelijk een oplossing voor henk, maar ook voor het paard en voor ons. Vandaag heeft henk weer kunnen lachen met ons, hij was weer zoals een tijd geleden. De gezellige oudere man die even met je staat te kletsen en vraagt of je nog wat wil drinken.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 23:33

Na alle negatieve commentaar pas je ineens je verhaal aan. In de OP staat letterlijk dat je het paard daar weg wilt halen en dat je al een plek hebt waar het dier naartoe kan. Je moeder heeft daar zelfs al gezegd dat jullie het paard daar niet achterlaten en meenemen, waarop Henk zei dat hij de politie belt als jullie dat doen. En dan is je letterlijke vraag of je in je recht staat Henk zijn paard daar weg te halen. Duidelijker kan niet. Na al het negatieve commentaar (wat je vast niet verwacht had, wat zul je geschrokken zijn) draai je je verhaal ineens. Ik krijg hier een beetje nare smaak van in mijn mond, ik heb het gevoel namelijk dat je je gewoon wél Henk z'n paard wil toeeigenen.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 01:58

FriesWytske schreef:

Lees dit nog eens even goed:

Citaat:
Mijn moeder is met Henk in gesprek gegaan. Henk gaf toen aan (voor de 1000x) dat onze samenwerking dat stopt. Toen heeft mijn moeder hem gezegd dat wij het paard niet achterlaten, en dat we haar dan dus meenemen. Dat het niet hoeft te betekenen dat hij het paard nooit meer ziet, hij kan gewoon op de koffie komen om het paard te zien. Op dat moment flipte Henk compleet, hij begon te schreeuwen dat hij haar niet kwijt wou, en dat als wij haar meenamen dat hij de politie inschakeld.

We weten niet wat we moeten doen, het paard staat op onze naam, wij hebben het paspoort in huis. Henk heeft nooit als eigenaar in het paspoort gestaan. Maar de afspraak was wel dat het paard op onze naam kwam omdat Henk toen zo ziek was, dit is echter niet op papier gezet. Wij betalen al meerdere maanden alles voor het paard. Ook het voer. Staan wij in ons recht om het paard mee te nemen?

Ik heb verder niet echt een oordeel over TS of haar intenties maar zoals het er staat, is haar familie wel degelijk van plan om het paard zomaar mee te nemen als Henk de samenwerking stopt.

En dat klopt in mijn ogen niet, want hij is de eigenaar. Zij zijn enkel de verzorgers. Als Henk als eigenaar besluit om de samenwerking te stoppen is dat zijn goed recht, en ik zou niet weten waarom TS en haar familie het idee krijgen dat zij het paard dan maar mee moeten nemen. Ze vraagt letterlijk, "staan wij in ons recht om het paard mee te nemen?".

Het enige wat ik wel als oordeel heb is dat ik het erg vreemd vindt van haar moeder dat zij Henk wel even vertelt dat als de samenwerking stopt, zij zijn eigen paard meenemen. Dat kan in mijn ogen echt niet. :n

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 05:35

Wat een horror verhaal!

Persoonlijk zou ik de samenwerking met Henk direct stop te zetten, hij kan toch niet zomaar eisen om de boel volledig proper te maken?
Misschien zou het beter gaan indien je enkel maar met een volwassenen erbij naar de pony gaat?
Als het officieel jullie pony is, zou ik inderdaad op zoek gaan naar een nieuw plekje voor hem. Als Henk wil dat jullie blijven, zal hij zich toch anders moeten opstellen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 05:40

HiFive5 schreef:
Wat een horror verhaal!

Persoonlijk zou ik de samenwerking met Henk direct stop te zetten, hij kan toch niet zomaar eisen om de boel volledig proper te maken?
Misschien zou het beter gaan indien je enkel maar met een volwassenen erbij naar de pony gaat?
Als het officieel jullie pony is, zou ik inderdaad op zoek gaan naar een nieuw plekje voor hem. Als Henk wil dat jullie blijven, zal hij zich toch anders moeten opstellen.

Heb jij wel goed gelezen? Het paard is helemaal niet van TS, dus een nieuw plekje zoeken is helemaal niet aan de orde. Ik denk dat TS zich juist anders op moet stellen.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 08:15

GamblersCup schreef:
Na alle negatieve commentaar pas je ineens je verhaal aan. In de OP staat letterlijk dat je het paard daar weg wilt halen en dat je al een plek hebt waar het dier naartoe kan. Je moeder heeft daar zelfs al gezegd dat jullie het paard daar niet achterlaten en meenemen, waarop Henk zei dat hij de politie belt als jullie dat doen. En dan is je letterlijke vraag of je in je recht staat Henk zijn paard daar weg te halen. Duidelijker kan niet. Na al het negatieve commentaar (wat je vast niet verwacht had, wat zul je geschrokken zijn) draai je je verhaal ineens. Ik krijg hier een beetje nare smaak van in mijn mond, ik heb het gevoel namelijk dat je je gewoon wél Henk z'n paard wil toeeigenen.

We zitten er inderdaad aan te denken haar daar weg te halen, maar niet van het ene op het andere moment. De situatie liep laatst uit de hand, toen heeft mijn moeder Henk gezegt dat wel haar daar niet achterlaten en als we vertrekken, en de samenwerking dus stopt, we haar mee willen nemen. Dat staat er ook in de OP. Ik heb dit topic geopent om er achter te komen of wij wettelijk gezien dat recht hebben, omdat we alles van het paard betalen, behalve het hooi en de plek waar ze staat en ook als eigenaar in het paspoort staan. Dat dat niet zoveel waarde heeft weet ik nu. Ook wil ik graag tips over andere mogelijkheden die we kunnen proberen, zoals afspraken op papier zetten. Ik heb nooit gezegt dat we haar daar per direct weg gingen halen, we zijn opzoek naar oplossingen. Ik ben inderdaad nogal geschrokken van het aanvallende commentaar, zou jij daar niet van schrikken? Ik open een topic voor hulp, niet om afgekraakt te worden.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 08:17

Nog een vraag, wij staan als eigenaar opgegeven in het paspoort, maar zonder papieren van de verkoop is dat eigenlijk dus niks waard? Wanneer is iemand dan precies eigenaar van een paard? Niet alleen in deze situatie maar in het algemeen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 08:19

Ik vind dat jullie daar weg moeten en dat Henk andere verzorgsters moet hebben.Want de vertrouwensrelatie is nu toch kapot.Dat paard is gewoon van Henk en staat op zijn boerderij.Als je ergens anders gaat rijden moet je ervoor betalen,hier moesten jullie klusjes doen .Ikzou dat wel zien zitten.Henk mag mij bellen.En ik heb mijn eigen paard,dus hoef die van hem niet af te pakken.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 08:22

jasmijn16 schreef:
Nog een vraag, wij staan als eigenaar opgegeven in het paspoort, maar zonder papieren van de verkoop is dat eigenlijk dus niks waard? Wanneer is iemand dan precies eigenaar van een paard? Niet alleen in deze situatie maar in het algemeen.

Ik snap überhaupt niet waarom je dit wilt weten. Het paard is niet van jou, waarom wil je dit dan weten?
Hoezo weghalen als de samenwerking stopt? Of oplossingen zoeken, waarvoor? Er is geen probleem, dus er hoeft niets opgelost te worden. Tenminste niet in de zin dat jullie het paard stelen. Want dat is wat je doet, je bent gewoon van plan het paard van die man af te troggelen. En nu mooi weer spelen nu je niet de reacties krijgt die je verwachtte, bah.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 08:27

Jullie zijn naar mijn idee geen eigenaar. Pas als Henk komt te overlijden dan zijn jullie pas eigenaar zoals afgesproken. Henk leeft nog dus het paard is gewoon van hem.
Hij heeft het paard betaald en hij bepaalt wat er mee gebeurd. Dat jullie de rekening betalen van de da zegt niet zo veel. Jullie rijden er toch ook op? Henk heeft alleen veel andere dingen er bij in gesleept zoals het schoonmaken etc, jullie doen het toch wel want jullie willen het paard rijden.

Het paard is gewoon van Henk. Als jullie het willen meenemen zal je er voor moeten betalen (dus kopen) en als Henk dat niet wil gaat het feestje niet door en zal je moeten wachten tot hij overlijd.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 08:36

Ik heb het gevoel dat henk heel eenzaam is. En juist dat paard zijn houvast is op aanspraak en hulp ed. En het is dan heel verdrietig dat jullie hem zijn paard willen afnemen... en vooral op deze manier. Je hebt net een heel ander bericht geplaatst waarop je het wil doen lijken alsof je het allemaal zo goed voor hebt met henk.. maar als dat echt zo was zou je het niet vuil willen spelen... ik heb medelijden met die man. Hij zal zich enorm rot voelen en ook wel weten dat die dementie intreed en jullie maken het nog zwaarder voor hem.

Een paard willen afnemen van een oude man... hoe diep kun je zinken in je leven.... echt ik heb hier geen woorden voor...

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 08:42

jasmijn16 schreef:

Je bent eigenaar als je alle kosten betaald voor een dier. Dus huisvesting, eten, da, hoefsmid etc.

Lastige situatie. de manier waarop je schrijft maakt dat mensen in het verweer schieten. Maar ik weet ook dat het moeilijk is om precies te schrijven wat er speelt/wat je bedoelt als een situatie ingewikkeld is én als je nog jong bent. De situatie is ook ingewikkeld want je hebt te maken met een oudere meneer, waarvan waarschijnlijk zijn geheugen niet meer zo mee werkt en jullie hebben maar 1 doel. Misschien dat een deskundige derde partij wat kan betekenen. Iedereen zit in zijn emotie en dat helpt natuurlijk niet met deze situatie.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 08:46

Het is niet jullie paard, dus je kunt helemaal niks mbt weghalen. Laat paard én eigenaar met rust en koop een eigen paard. Je had kunnen weten dat zo'n constructie niet zou werken.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 08:48

Even buiten wat iedereen vindt van TS, het lijkt er sowieso op dat deze oudere meneer wel hulp nodig heeft. TS is onhandig maar ik lees hier ook reactie's die niet erg helpend zijn.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 08:54

Dames! TS is pas zeventien en gaat echt niet op eigen houtje dat paard daar weg halen. Aantal reactie kunnen gewoon niet gemaakt worden.

Ze is zelf waarschijnlijk ook geschrokken van de situatie en de reactie van Henk waardoor ze waarschijnlijk niet goed na gedacht heeft over de OP. Als je je ergens heel erg druk over maakt kan ik mij dat voorstellen.

Het komt er op neer dat ze dat paard niet kwijt wil en Henk ook niet per see. Maar als Henk inderdaad dementerend is moet hij wel in de gaten gehouden worden. Straks gaat hij gekke dingen doen en dan ben je verder van huis.

TS, ik zou samen met je ouders en Henk proberen een middenweg te zoeken. Als het echt niet meer gaat zul je toch andere instanties moeten gaan waarschuwen. Anders wordt hij een gevaar voor zichzelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 09:00

Vind het voor beide kanten een vervelende situatie; hoe veilig zijn TS en haar zus bij deze Henk? Daarnaast vind ik het vreselijk sneu voor Henk: hij heeft hulp nodig en niet van deze twee zussen, maar structurele hulp van een professional en een huishoudelijke hulp, zodat TS en zus voor het paard kunnen blijven zorgen zonder 'gebruikt' te worden. Het paard: dat is niet van jullie TS en dat kunnen jullie jezelf ook niet toe eigenen. Hij heeft dit paard gekocht: dat weten jullie, dat weet hij. Zou toch wat zijn dat je het paard daar weg gaat halen terwijl jullie het paard niet gekocht hebben. Dat je begaan bent met het lot van het paard is logisch, maar het is niet van jullie. Hoop dat Henk de hulp krijgt die hij nodig heeft, die (gespecialiseerde) hulp kunnen jullie hem niet bieden, wel jullie gezelschap zolang de situatie dat toelaat.... Maar ga asjeblieft niet een paard daar weghalen wat niet van jullie is.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 09:07

Klopt dat TS nog jong is. Maar wél oud genoeg om hier een verhaal over een oudere man te schrijven, waarvan nu wordt gezegd dat hij waarschijnlijk dementerend is of Alzheimer heeft. Dát vind ik ver gaan: er is allicht iemand die TS ook irl kent en weet om wie het gaat. Lijkt me dat TS pas echt problemen heeft als dit bij familie van Henk bekend wordt.

Maar los daarvan: het paard is van Henk. En welke afspraken er ook zijn gemaakt, zolang ze niet zwart op wit staan, blijft het onduidelijk wie wat wanneer heeft gezegd met welke intentie. Dus TS kan niet anders dan het paard laten staan en op zoek gaan naar een eigen paardje.

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 09:17

jasmijn16 schreef:
Toen begon het eerste probleem, het paard was koliek gevoelig en de kilo's vlogen eraan als lucht. We hebben dus gezegd dat dit een ander soort paard was als de vorige en ze eigenlijk niet de hele dag zoveel gras moest omdat ze snel dik werd en erg koliek gevoelig was. Henk was het hier niet mee eens, 'een paard moet gras, als het nog eet heeft het honger'. Uiteindelijk hebben we de da ingeschakeld en zijn we met zijn allen met de da om tafel gaan zitten om het Henk duidelijk te maken dat het niet goed voor het paard was om de hele dag op een grote wei te staan. Hij was het er niet mee een maar ging er op letten. We moeten nog steeds iedere week zeggen dat het paard niet zoveel gras mag. Als we dat tegen Henk zeggen krijgen we terug dat mijn zusje ook dik is en dat het paard dus ook dik mag zijn. Dit loopt over een periode van ongeveer 8 maand.( vanaf het begin tot nu)

Toen mijn zusje op vakantie was is mijn moeder langs geweest voor een gesprek, dit omdat mijn zusje en ik ons niet meer veilig voelde omdat Henk echt erg agressief op je af kan komen stormen en omdat hij met allerlei dingen zoals de slacht begon te dreigen. Tijdens dat gesprek is mijn moeder compleet uitgebekt door de buren(familie van Henk). Die avond belde Henk huilend op, iets wat hij altijd doet als er iets mis gaat, dan belt hij altijd huilend op wat echt vreselijk is, een man van over de 80 huilend aan de telefoon. Hij vroeg of papa een gesprek met hem wou. Henk is erg ouderwets en vind dat vrouwen achter het aanrecht horen, dus een gesprek met mijn vader konden we begrijpen. Uiteindelijk heeft mijn vader alles een beetje weten te zussen.

Wij hebben ondertussen al een andere plek waar het paard kan staan. We willen haar daar eigenlijk weg hebben.

Nu waren mijn zusje en ik laatst aan het opzadelen toen Henk er aan kwam gestormd. We mochten niet rijden van hem. Wij vroegen daarop waarom dat niet mocht. Het paard was geen pak ezel volgens Henk, als er niet wordt schoongemaakt wordt er niet gereden. Daarop hebben wij onze moeder weer gebeld, dit doen we iedere keer als het uit de hand loopt. Mijn moeder is met Henk in gesprek gegaan. Henk gaf toen aan (voor de 1000x) dat onze samenwerking dat stopt. Toen heeft mijn moeder hem gezegd dat wij het paard niet achterlaten, en dat we haar dan dus meenemen. Dat het niet hoeft te betekenen dat hij het paard nooit meer ziet, hij kan gewoon op de koffie komen om het paard te zien.

1e deel quote (1e alinea): reden waarom ze bezorgd zijn om paard (terecht lijkt me?)

2e deel quote (laatste alinea): Henk begon over stopzetten samenwerking (zoals het hier staat), moeder reageert door het over 'niet achterlaten en meenemen' te hebben. Dit alles is tijdens een gesprek genoemd waarin beide partijen emotioneel zijn (moeder mogelijk teleurgesteld/boos over omgang Henk met dochters, Henk mogelijk teleurgesteld/boos/verdrietig over het besef dat hij achteruit gaat en de de dingen allemaal niet zo gaan zoals hij zou willen.)

Ik hoop dat er een oplossing komt en er zijn meerdere adviezen gegeven waar ze wél iets aan hebben (o.a. TS en zusje met ouders een gesprek met Henk én familie, opdat er iets op papier komt over eigendom en evt. verzorging en andere afspraken. En dan kan het paard er best blijven staan tot Henk niet meer thuis kan wonen).

TS: succes!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 09:18

Julu72 schreef:
jasmijn16 schreef:
Toen begon het eerste probleem, het paard was koliek gevoelig en de kilo's vlogen eraan als lucht. We hebben dus gezegd dat dit een ander soort paard was als de vorige en ze eigenlijk niet de hele dag zoveel gras moest omdat ze snel dik werd en erg koliek gevoelig was. Henk was het hier niet mee eens, 'een paard moet gras, als het nog eet heeft het honger'. Uiteindelijk hebben we de da ingeschakeld en zijn we met zijn allen met de da om tafel gaan zitten om het Henk duidelijk te maken dat het niet goed voor het paard was om de hele dag op een grote wei te staan. Hij was het er niet mee een maar ging er op letten. We moeten nog steeds iedere week zeggen dat het paard niet zoveel gras mag. Als we dat tegen Henk zeggen krijgen we terug dat mijn zusje ook dik is en dat het paard dus ook dik mag zijn. Dit loopt over een periode van ongeveer 8 maand.( vanaf het begin tot nu)

Toen mijn zusje op vakantie was is mijn moeder langs geweest voor een gesprek, dit omdat mijn zusje en ik ons niet meer veilig voelde omdat Henk echt erg agressief op je af kan komen stormen en omdat hij met allerlei dingen zoals de slacht begon te dreigen. Tijdens dat gesprek is mijn moeder compleet uitgebekt door de buren(familie van Henk). Die avond belde Henk huilend op, iets wat hij altijd doet als er iets mis gaat, dan belt hij altijd huilend op wat echt vreselijk is, een man van over de 80 huilend aan de telefoon. Hij vroeg of papa een gesprek met hem wou. Henk is erg ouderwets en vind dat vrouwen achter het aanrecht horen, dus een gesprek met mijn vader konden we begrijpen. Uiteindelijk heeft mijn vader alles een beetje weten te zussen.

Wij hebben ondertussen al een andere plek waar het paard kan staan. We willen haar daar eigenlijk weg hebben.

Nu waren mijn zusje en ik laatst aan het opzadelen toen Henk er aan kwam gestormd. We mochten niet rijden van hem. Wij vroegen daarop waarom dat niet mocht. Het paard was geen pak ezel volgens Henk, als er niet wordt schoongemaakt wordt er niet gereden. Daarop hebben wij onze moeder weer gebeld, dit doen we iedere keer als het uit de hand loopt. Mijn moeder is met Henk in gesprek gegaan. Henk gaf toen aan (voor de 1000x) dat onze samenwerking dat stopt. Toen heeft mijn moeder hem gezegd dat wij het paard niet achterlaten, en dat we haar dan dus meenemen. Dat het niet hoeft te betekenen dat hij het paard nooit meer ziet, hij kan gewoon op de koffie komen om het paard te zien.

1e deel quote (1e alinea): reden waarom ze bezorgd zijn om paard (terecht lijkt me?)

2e deel quote (laatste alinea): Henk begon over stopzetten samenwerking (zoals het hier staat), moeder reageert door het over 'niet achterlaten en meenemen' te hebben. Dit alles is tijdens een gesprek genoemd waarin beide partijen emotioneel zijn (moeder mogelijk teleurgesteld/boos over omgang Henk met dochters, Henk mogelijk teleurgesteld/boos/verdrietig over het besef dat hij achteruit gaat en de de dingen allemaal niet zo gaan zoals hij zou willen.)

Ik hoop dat er een oplossing komt en er zijn meerdere adviezen gegeven waar ze wél iets aan hebben (o.a. TS en zusje met ouders een gesprek met Henk én familie, opdat er iets op papier komt over eigendom en evt. verzorging en andere afspraken. En dan kan het paard er best blijven staan tot Henk niet meer thuis kan wonen).

TS: succes!

Je baseert je op een eenzijdig verhaal.