Donderdag heb ik hem even los gelaten in de longeerkraal waar hij lekker ging rennen en toen met veel moeite hem gepoetst (door mijn rug).
Vrijdag de teugels en martingaal van het hoofdstel afgehaald en die bij hem omgedaan. Even een kwartiertje gelongeerd en toen heeft mijn vriend een balkje in de longeerkraal gelegd waar Ducky gefascineerd naar ging kijken. Met overtuiging en zeggen dat het een knappe jongen is hem erover heen gekregen

Zaterdag had ik veel last van mijn rug, dus toen heb ik gevraagd of mijn vriend 3 balkjes in de longeerkraal wilde leggen en dat heeft hij gedaan. Ik heb ze naast elkaar gelegd en Ducky aan de ene kant gezet en zelf aan de andere kant gaan zitten op een krukje. Hij keek naar me alsof ik gek was

Zondag waaide het enorm hard dus toen heb ik hem even zijn gang laten gaan in de longeerkraal. Racen wat hij deed! Er zaten zelfs een paar sliding stops en vage sprongetjes bij. Wat een clown

Dinsdag gelongeerd. Wat een draak was het! Elke keer als ik zei dat hij naar draf moest, oren plat in zijn nek en boos naar me trappen. Dat accepteerde ik echt niet! Dus toen de longeerzweep achter hem op de grond geslagen en geroepen dat hij heel snel moet stoppen. Hij keek me nog even boos aan en toen was het klaar. Hij deed daarna alles wat ik vroeg

Gisteren regende het echt enorm hard! Ducky heeft daarom heel de dag in zijn stal gestaan, lekker droog met onbeperkt kuil. Ik heb hem in de stal gepoetst en lekker geknuffeld. Hij kijkt soms boos naar mensen als ze naar hem toe komen als hij in zijn stal staat. Hij doet dat nu geen een keer meer naar mij

Vandaag zijn we voor het eerst naar buiten geweest en ik was super trots! Hij keek heel de tijd met gestiptste oortjes en luid briesend, maar liep wel gewoon lief mee. We zijn bijna alles wat je maar kan bedenken tegen gekomen; hardlopers, fietsers, iemand op de scooter, veel auto's, een grote tractor die vuil uit de sloot aan het halen was, enge bosjes die wel heel erg te keer gingen en niet te vergeten de twee enge dingen: een paal en schapen. Hij stond naar de paal te kijken alsof hij het nog nooit in heel zijn leven had gezien. Het zag er grappig uit! Na overtuiging toch langs de paal gegaan en op de terugweg keek hij er geen eens naar. De schapen vond hij wel heel erg interessant. Hij bleef maar briesen en gefascineerd kijken. Een schaap mekkerde naar hem en toen sprong hij achteruit, wat een doosje