Dag niet naar paard bij vol pension stalling, kan dat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 18:51

Zeepsop schreef:
Ik sta ook volpensioen en laat met een gerust hart mn paard een dag met rust! Ik weet gewoon dat er goed voor hem wordt gezorgd dus wat zou ik dan moeten gaan checken? :)

Precies. Mijn paard kijkt me dan eerder aan van, baas wat doe je hier :roll:

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 19:31

Ik vind het zo leuk dat hier zoveel paarden op pensioen staan :+

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 19:42

ja hoor en soms ook wel langer niet. Als ik op vakantie ga dan meld ik dat en dan staan ze gerust een weekje stil. Ik weet zeker dat er goed op ze gepast en wanneer er iets is dan bellen ze mij op. :j

Op_zoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 06:56

mrie schreef:

De keren dat ik pensioen schrijf, bedoel ik ook echt pensioen. Dus een ouder paard waar niet meer mee gewerkt kan worden. Mijn vraag in dit topic gaat niet over paarden met pensioen, maar door mijn oude paard heb ik in het verleden wat verschillende pensionstallen gesproken. Daarom kwam deze ervaring even ter sprake.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 07:00

Naast mijn baan en gezin ga ik vier keer per week naar mijn paard. Één keer tijd mijn bijrijder hem. Dus twee dagen is er " niemand". Wil prima hoor. Paard wordt bij zijn vriendjes gezet en krijgt eten dus hij heeft mij niet nodig ;)

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 07:10

Ik heb mijn paarden in volpension staan en sla regelmatig dagen over. Dat is voor mij ook een reden geweest om voor volpension te kiezen. ;)

Als je het gevoel hebt dat je je paard elke dag zelf moet checken, sta je blijkbaar niet op de juiste stal. Ik vertrouw op de stalhouder. :)

Bmamavan2

Re: Dag niet naar paard bij vol pension stalling, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 07:19

Hier ook een pony op volpension en ik ga/kan lang niet elke dag; soms wel eens een week of langer niet bij vakantie ofzo.
De paardjes staan in de zomer 24/7 buiten en worden in de winter buiten en binnen gezet. Worden gevoerd en de dekens worden gecheckt.
Bij belangrijke dingen zoals de hoefsmid, de veearts of ziekte ben ik er natuurlijk wel zelf bij.
Als er iets is (leuk of niet) dan wordt er gebeld, geappt.
Pony vind het leuk als we komen, prima als we weer gaan :-)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 07:23

Ik sta volpension maar ben niet 100% tevreden van deze stal. Maar van alle stallen in de omstreken is dit degene die dan nog iets of wat aansluit op mijn visie. Ik heb er op de moment 2 paarden staan en ben er dus zelf elke dag te vinden of ik moet rijden of niet. Als ik niet rijd dan komen ze er nog 1 à 2 uur per dag extra uit op de weide en ik wil graag elke dag zelf hooi bijgeven voor de avond.
Erg belachelijk en zeker voor het stalgeld dat ik betaal maar ergens anders is het niet beter en mijn oude pensionstal krijgt over een 1,5 maand wel weer 1 stal vrij maar ik heb er dus 2 nodig...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 07:33

Hier een paard die met pensioen is.
Hij staat vol pension.

Alles wordt goed voor hem geregeld.
En het is een kleine pensionstalling ze Letten goed op alle paarden.
Als het niet uitkomt of ik sla liever een dag over.
Is dat geen probleem.
Daar betaal je ook voor.
Vaak zijn deze stallen ook wat duurder.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 07:35

Yontheke schreef:
Ik sta volpension maar ben niet 100% tevreden van deze stal. Maar van alle stallen in de omstreken is dit degene die dan nog iets of wat aansluit op mijn visie. Ik heb er op de moment 2 paarden staan en ben er dus zelf elke dag te vinden of ik moet rijden of niet. Als ik niet rijd dan komen ze er nog 1 à 2 uur per dag extra uit op de weide en ik wil graag elke dag zelf hooi bijgeven voor de avond.
Erg belachelijk en zeker voor het stalgeld dat ik betaal maar ergens anders is het niet beter en mijn oude pensionstal krijgt over een 1,5 maand wel weer 1 stal vrij maar ik heb er dus 2 nodig...

Heb even je berichten gelezen. Zo'n crappy 'vol pension' stal had ik ook eerst, blij dat ik daar weg ben en ondertussen gelukkig een betere gevonden heb!

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 07:38

Ik heb mijn paarden aan huis, maar toen ik in pension stond ging ik elke dag heen.... En als ik echt niet kon... Ziek of op vakantie dan had ik altijd iemand geregeld die ging kijken, aaien, borstelen....
Mijn visie daarop is dat mijn paard, mijn verantwoordelijkheid is en ik er ook zorg voor moet dragen.....

Ik heb ook pensionklanten gehad die rustig ( zomaar, dus geen vakantie) 10 dagen wegbleven...... Omdat alles werd gedaan door mij... Zelfs borstelen. Ik deed dit omdat ik het persoonlijk sneu vond voor dat paard.... Ik zie zelf hoe de mijne altijd genieten van een borstelbeurt en de bijbehorende aandacht.
Als ik een week niet kwam (langer ging ik nooit op vakantie vw paard) ging, dan had ik twee weken nodig om hem weer in een goed humeur te krijgen....hij was echt van slag dan.

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 07:58

Ik ga deze maand naar een volpension verhuizen. Ik zal dan ong 4x per week gaan, het is ook een aardig eindje rijden. Mijn paardje zal me denk ik niet missen hoor! Ik moet zeggen dat ik bij best veel volpension stallen ben gaan kijken, en sommigen gaan er toch vanuit dat je er bijna elke dag bent. Dus ik vraag het altijd of het geen probleem is dat ik niet dagelijks kom. Bij sommige stallen bleek dit niet echt acceptabel. Dus zeker altijd even vragen!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 08:13

Volpension is er juist voor dat het noodzakelijke voor je paard gedaan wordt.Het is dan ook meestal duurder dan bij zelf-service stallen.Als je heel lang paarden hebt,dan lukt het toch nooit om elke dag er zelf heen te gaan als het niet naast de deur is tenminste.

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 08:18

Mijn paard staat ook volpension sinds een twee maanden. (hier voor half)
Nu ik met school ben begonnen is het gewoon heel fijn om te weten dat als het echt niet uitkomt mijn paardje niets te kort komt.
En ik kan best een dagje overslaan.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:01

mrie schreef:

Oeps :') zie het nu pas

marielle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 22:49

tuurlijk ik ga ook niet dagelijks

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 23:07

Mijne staat niet volpension. Doe alles zelf maar staat hier nog iemand en die staat wel volpension en die komt meestal 2 of 3 keer in de week soms meer en soms minder. Ik zelf heb het echt nodig als ontspanning dus zou zelf niet veel dagen overslaan als mijn paard volpension zou staan.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 08-10-16 23:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 23:10

Als hij eten krijgt en lekker met zijn vriendjes mag spelen, denk dat dat best kan.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 04:55

Mijne staat ook volpension, heerlijk. Al is het maar omdat ik dit verhaal tik terwijl ik op 3 weken op vakantie ben. Paard krijgt trouwens wel beweging en liefde van verzorgster. Ik ga zoiezo 1 dag p/w niet (rustdagje). Paard komt iedere dag behalve zondag in de wei, er wordt uitgemest en gevoerd. Als er iets is hoor ik het meteen (of onderneemt eigenaresse actie - heeft een keer been van mn paard gespoeld toen ze schaafwond zag) en in overleg wordt ook medicatie gevoerd indien nodig. Hoefdmid en enting wordt geregeld, ook als jij er niet bent. Ivm drukke baan en soms veel weg moeten in weekenden is dit ideaal, voel me absoluut niet schuldig als ze een dag blijft staan en ben zeer blij met mn pensionstal.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 05:15

Ik heb het op mijn eigen stal zo gedaan dat een klant zeker niet elke dag hoeft te komen! Alleen sommige nemen dat best wel letterlijk en zie ik hoogstens 2x per wk..Vind ik altijd wel sneu voor t paard, niet dat ze iets tekort komen maar toch een paard vind persoonlijke aandacht fijn!!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 06:53

Tigra_ schreef:
Mijne staat niet volpension. Doe alles zelf maar staat hier nog iemand en die staat wel volpension en die komt meestal 2 of 3 keer in de week soms meer en soms minder. Ik zelf heb het echt nodig als ontspanning dus zou zelf niet veel dagen overslaan als mijn paard volpension zou staan.

Het hangt natuurlijk van de situatie af (die je mss niet weet). De mijne staat volpension omdat ik niet elke dag kan komen (1 dag in de week sowieso laat werken, 1 dag s'avonds dat ik ga spinnen). Dus dan krijgt hij toch al 2 dagen de nodige aandacht en verzorging