Waarom reageert er niemand?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:57

Jah de foto is wel het belangrijkste dat is het eerst wat mensen zien.
Met deze foto wordt er snel door gescrold omdat hij niet intressant is

Even lekker wassen mooi in knotten zoek fotograaf en laat die foto`s maken van de pony met rustige achtergrond en met een mooie draffoto

Dan moet het wel goedkomen tis dat je zo ver weg woont anders wilde ik wel fot`s voor je maken :D

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:00

Ik vind de titel van de advertentie ook direct waarvan ik denk ja moet ik zien. En er staat dressuur pony maar de pony heeft een western zadel. Ik weet niet ik hoeverre mensen daar iets van denken maar het lijkt me niet handig. Ik zou ook geen afkortingen gebruiken in je advertentie dus 4 jr zou ik 4 jaar van maken.

Mocht je hulp nodig hebben met foto's wil ik je wel helpen?

esther_ed

Re: Waarom reageert er iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:07

alles is zo ongeveer wel gezegd.
de enige tip die ik je wil geven is als je de nieuwe foto's hebt, maak een nieuwe advertentie en bewerk niet de oude, om ze weer 'clean' te beginnen. ook sta je dan weer bovenaan wat altijd fijn is
succes met de verkoop!

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:08

xoranlover schreef:
Ik vind de titel van de advertentie ook direct waarvan ik denk ja moet ik zien. En er staat dressuur pony maar de pony heeft een western zadel. Ik weet niet ik hoeverre mensen daar iets van denken maar het lijkt me niet handig.

Op deze foto bedekt de zadel ook de hele pony.. Weer niet wat beter was, je vorige foto's of deze...

Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe foto's die je gaat maken

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:09

Dressuurpony met een westernzadel op de foto... Ehm...

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 18:11

ElineS schreef:
Dressuurpony met een westernzadel op de foto... Ehm...

Zo'n pony als deze is echt niet geschikt om western mee te rijden op het niveau waarop wij trainen. Enige reden dat er een westernzadel op ligt, is omdat ik western rij en absoluut niet met een spring/dressuurzadel kan rijden. Maakt de pony nog niet minder geschikt voor dressuur hoor. Het wil toch niet zeggen dat er een westernzadel op ligt dat hij plots geen dressuur kan lopen? Tis nu niet dat hij er uit ziet als een quarter he..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:13

Het gaat er toch ook niet om wat jij vindt? Of wat wij vinden, dat maakt ook niets uit. Het gaat er om de pony zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor kopers. Dus dan moeten ze niet door vanalles heen moeten kijken. Dan moet de pony gewoon gepresenteerd worden zoals zij hem graag willen zien. Een nette sportpony met de bijbehorende toilletering en tuigage dus.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:14

Luister, ben je nu zo eigenwijs of? Je vraagt je af waarom mensen niet reageren. De mensen giet leggen je dat haarfijn uit. Neem het dan aan!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:17

Nee, maar kopers verwachten bij de kreet SPORT pony een pony te zien die in sport tenue gestoken is en zijn gangen laat zien. Ik zou deze ook meteen af doen als recreatie pony afgaande op de foto's en hem dan vanwege nog maar net beleerd te onervaren vinden voor een klein ruitertje.

Aan jou de keuze, wil je hem verkopen als knappe sport pony zal je daar ook de inspanning voor moeten doen, ik zou bij komen rijden op sportpony als ik dan westernzadel onder mijn achterste kreeg al zeer ernstige bedenkingen hebben.
Zoals hij nu te koop staat is het (of hij nou wel of niet de capaciteiten heeft) geen sportpony voor de meeste mensen, maar lollige recreatie pony die nog heel erg groen is.

Je vraagt hier per slot van rekening wat er mis is met je advertentie, nou dat is wel duidelijk uit de reacties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:19

Ik moet eigenlijk wel een beetje lachen: je vraagt je af waarom er geen mensen komen kijken, er worden allerlei redenen gegeven waarom dat eventueel het geval zou zijn en jij werpt het meeste terzijde... Ik weet niet hoe het zit in België, maar denk dat het niet zoveel verschilt van Nederland als men op zoek is naar een sport (dressuur)pony: goede tekst in advertentie, strakke foto's (het liefst zowel op stand als in beweging) met een passend ruitertje erop en een pony die er netjes 'voor staat' wb presentatie (of een nette sportcoupe of mooi in de knotten). En dan gaat het er toch niet om wat jij vindt? Het gaat erom dat je de pony zo presenteert dat hij voor de doelgroep waarvoor je hem presenteert aantrekkelijk wordt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:20

Jemig TS, nu is het nog erger.
Dat zadel past niet eens een klein beetje.
Ik zou nooit gaan kijken bij iemand die een dressuurpony aanbiedt met een westernzadel dat haast op de staart ligt.
Veel te bang dat hij nu al kapot is in de rug in zo'n geval.
Dan ook nog in zo'n gangpad dat eruit ziet of er een willekeurige manege pony uit zijn stal getrokken is en dan zo'n slecht belicht kiekje van voren met de benen wijd zodat hij vreselijk krom in de voorknieen staat.
Zo kun je toch geen beeld vormen :?
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 28-08-16 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:20

Wat mij erg stoort is dat er een westernzadel opligt die veelste groot is voor deze pony.
Het bedekt de hele pony zo n beetje.
Ik zou dan denken dat hij geen goed begin heeft gehad qua zadels en deze voorbij laten gaan.

Edit ik zie dat Sizzle hetzelfde dacht.
Laatst bijgewerkt door joey2010 op 28-08-16 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:21

Ik persoon vind dat dit topic eigenlijk meer een schreeuw is naar kijkers en waarom? Bij iedere tip heb je wel een antwoord klaar, terwijl er echt goede tips gegeven worden waarmee de verkoop zeker zal vergemakkelijken! Je titels geeft eigenlijk aan dat het om een sportpony gaat, net zoals je tekst dit ook aangeeft..toon het dan ook, zeker voor deze prijs. Hoe moeilijk is het om even moeite te doen voor de verkoop? Voor die prijs zijn er zat sportpony's van dezelfde grootte tot groter, die dan nog eens aansprekelijke advertentiefoto's hebben. Even met (gehuurde) trailer naar een andere plek, fotograaf regelen die weet hoe foto's en filmpjes te maken en klaar is keer, net zoals iemand vragen voor in te knotten. Net zoals een andere ruiter(tje) regelen die wel met een spring/dressuurzadel kan rijden zodat deze echt (meer) toont als een sportpony en niet een recreatiepony die westerngericht gereden word..want dat zoeken vele mensen niet. Foto's vind ik 1 van de belangrijkste onderdelen van een goede advertentie, zeker als de tekst dit ook weergeeft..want nu spreken je foto's en tekst elkaar tegen. Wie wilt verkopen, moet soms ook investeringen doen. ;)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:23

Deze advertentie had ik persoonlijk niet eens aangeklikt of per direct weg geklikt. Foto's passen totaal niet bij de beschrijving. Daarnaast, je hebt gelijk dat het nu nog jouw pony is en dat jij bepaalt. Maar wil je verkopen of niet? Zo ja, dan zorg je voor een nette advertentie en presenteer je de pony op zo'n manier dat mensen graag komen kijken.

Ik zou ook gelijk vraagtekens hebben bij een 'sportpony' met een westernzadel. Moet ik me dan een westernpony voorstellen waarmee je de western sport in kan? Of dressuur? Of springen? Dat is nu onduidelijk. Ik mis de 'sport' foto's, onder het zadel, eventueel een kort filmpje met zijn bewegingen. Zodra een koper moeite moet doen om een goed beeld te krijgen van de pony, is de interesse gauw weg. In mijn geval had ik de advertentie weg geklikt en was ik verder gaan zoeken, terwijl ik de tekst best interessant vind.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:26

Zolang je nog niet gestart hebt is het imo sowieso nog geen sportpony maar een pony met potentie voor de sport.

En dat moet dan blijken uit goede bewegingsfoto's.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:28

De pony is dus ook ingereden met dat westernzadel? Ik zou die foto weghalen, mensen kopen niet snel een pony waar een niet-passend zadel op heeft gelegen, dat leidt namelijk vaak tot rugproblemen.

Bij sportpony denk ik aan dressuur/springen (anders zou je hem verkopen als westernpony, lijkt me), dus ik zou hem laten voorrijden door iemand die wel met een Engels zadel overweg kan. Als ik namelijk een sportpony zoek, en een westernzadel op de foto's zie, neem ik aan dat hij ook western bereden is, en dat hij dus ook andere hulpen gewend is dan dat ik als dressuur/springruiter gewend ben.
Laatst bijgewerkt door Catnip op 28-08-16 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:29

Wil je de pony wel verkopen ts? Want dat ziet er namelijk niet zo uit. Je wuift alles af wat de bokkers zeggen en je komt best wel eigenwijs over. Het oog wil ook wat. Kijk eens naar vergelijkbare advertenties, daar kun je misschien inspiratie vandaan halen.

Verander de foto's, vlecht en was hem, ruitertje erop met nette rijkleding,dressuur outfit voor de pony en je hebt een hele andere advertentie!

Succes!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:31

je geeft ook aan dat je de prijs verder niet wilt bespreken..
Maar een deel van je kopers en kijkers bestaat ook uit Nederlanders..
Even zoveel belgen zullen in Nederland gaan kijken bij een pony.

Ik zie daar geen pony.. zie daar gewoon een jong ding, net onder het zadel met een ongunstige foto..
in principe is het dier nog niet verder dan recreatieniveau en uit de foto's spreekt geen 'belofte' waarbij je uit mag gaan van vlotjes de wedstrijden doorlopen.

daarmee hoort de pony in het lage gedeelte van normale prijsklasse thuis. Nu is je prijs niet idioot hoog, maar voor die prijs kun je een zelfde soort pony kopen die al wat verder is doorgereden en die al netjes in de L mag starten.

Nu kun je aangeven, ja maar ik kan geen dressuur rijden, ik kan niet zomaar een ruiter erop zetten.. Maar je geeft aan, zelfs voor de nog onervaren ruiter.. wat let je om iemand te vinden die hem even een half jaartje kan aanrijden? zat kleine gemotiveerde ruitertjes die zo'n pony voor je willen uitbrengen.. voor wat hoort wat, het dier is blijkbaar voor de handel, het ruitertje zorgt ervoor dat je je vraagprijs kunt bereiken en het levert je dan ook nog wat nette filmpjes op wellicht (brave pony, goede gangen, zelfs onder een kind), dus het ruitertje zou ik dan kostenloos laten rijden, hooguit zelf betalen voor de wedstrijden.

Voor nog geen 5 euro meer kun je een bewezen sportponietje vinden hier en daar die L of hoger gestart is.

Dus om 2000 neer te tellen voor een licht aangereden, westernbeleerde? pony, waarvan niet duidelijk is of hij ook echt een sportpony is (blijkt niet uit de foto's) is een beetje 'prijs tegen de muur gooien en hopen dat ie blijft plakken).

als je een pony als sportpony wilt verkopen, laat hem er dan ook als sportpony uitzien.
wil je een pony verkopen met de melding goede dressuurgangen, laat dat dan ook zien in de advertentie
pony geschikt voor de onervaren/jonge ruiter, laat dat dan ook zien in de advertentie..

persoonlijk ga ik alleen kijken waar de foto's en beeld materiaal dat ik in de advertentie en elders online aantreft overeenstemt met de tekst.

De prijs zaagt bij mij ook, omdat ik met name de andere advertentie die je hebt staan flink overprijst vind.. 4500 euro voor een 9 jarige die eigenlijk nog in de basissport loopt.. in training is er misschien het begin gemaakt met de wat gevorderde onderdelen van de basissport, maar echt bevestiging is daar niet van?

als die in mijn ogen ruim te hoog is geprijsd, is dat voor mij reden om aan te nemen dat je een overschattende blik hebt met betrekking tot de kwaliteiten van je pony/paarden en daarmee vooruit al aannemen dat ook de pony van de huidige advertentie dus ook wel eens een overschatting kan zijn.

die optelsom zou bij mij ertoe leiden dat ik de advertentie opzij schuif en niet eens in het 'misschien' bakje zou stoppen
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 28-08-16 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:31

Ik zou wat foto's maken met betere kwaliteit en die erop zetten, ook zou ik in de advertentie zetten dat filmpjes op aanvraag zijn. En misschien een rijfoto.
Veel succes met de verkoop van de pony :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:39

Je kunt het jezelf nog veel makkelijker maker door de tekst aan te passen: Leuke en vriendelijk pony, bijzonder kleurtje en daarnaast een fijne hoogte.

Prijs: €1200,-.

Denk dat je dan meer succes hebt ;)

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:44

Ik denk dat de titel van dit topic ook niet goed is en dat je bedoeld Niemand ipv iemand. En als je de manen lang wilt laten, kun je toch de andere kant zonder de manen op de foto zetten.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:52

Misschien gewoon het woordje sport uit je adv laten.Zowel wat de pony kan en wat je aan foto laten zien is niet wat je bij een sportpony verwacht.
Gewoon in de titel ,lieve 4 jarige pony zoekt nieuw huis. klopt meer bij je tekst in de adv.
En is hij nu palomino of wit? Op de vorige foto leek hij wit ,nu lijkt het een palomino op de foto.

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:57

meer fotos :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:00

Beetje apart allemaal.. Dressuurpony met groot westernzadel.. En eigenaar die nog eigenwijzer is dan een shetlander..

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:01

Geen sportpony erbij zetten als het (nog) geen sport pony is, mooie stand foto, en fotos van draf en galop. Mooie hoofdfoto zonder al die rommel op de achtergrond. En geen westernzadel op de foto als je een engels gereden dier wil verkopen.
Hij heeft verder wel een goede kleur etc. Grootte zou ik niet zo over vallen.zeker als het een brave is mogen ze ook wel ietsjes groter zijn.

En mijn beste advies van de avond :') vraag geen tips als je overal tegen in gaat. Mensen willen je oprecht helpen met je vraag.