super wat je allemaal bereikt hebt! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
purny schreef:Allereerst gefeliciteerd met je overwinning. Ik wou dat ik zo ver kon komen. Maar ik ga ook met anderen mee. Ik vind jullie niet zo'n mooie combinatie. Was het paard nou groter dan was het al een heel ander plaatje geweest.
Eerlijk gezegd vind ik je gewoon te zwaar voor je paard. Ik heb namelijk gehoord dat Friezen een best zwakke rug hebben. Ik ben kleiner dan jij en ik stap niet op een Fries.
Maar top prestatie hoor ik ben al blij wanneer ik 210 punten haal bij een F proef
Dorine92 schreef:purny schreef:Allereerst gefeliciteerd met je overwinning. Ik wou dat ik zo ver kon komen. Maar ik ga ook met anderen mee. Ik vind jullie niet zo'n mooie combinatie. Was het paard nou groter dan was het al een heel ander plaatje geweest.
Eerlijk gezegd vind ik je gewoon te zwaar voor je paard. Ik heb namelijk gehoord dat Friezen een best zwakke rug hebben. Ik ben kleiner dan jij en ik stap niet op een Fries.
Maar top prestatie hoor ik ben al blij wanneer ik 210 punten haal bij een F proef
Je kunt beter een echt goede amazone van bij wijze van spreken over de 100 kilo op een fries zetten dan een gemiddeld tot slechte amazone van bijvoorbeeld 50 kilo. In het eerste geval draagt het paard namelijk correct, in het tweede geval niet en dan zal het paard last kunnen krijgen. Het is dus waarschijnlijk inderdaad verstandig dat jij niet op die fries stapt, maar melanie wel
Dorine92 schreef:Je kunt beter een echt goede amazone van bij wijze van spreken over de 100 kilo op een fries zetten dan een gemiddeld tot slechte amazone van bijvoorbeeld 50 kilo. In het eerste geval draagt het paard namelijk correct, in het tweede geval niet en dan zal het paard last kunnen krijgen. Het is dus waarschijnlijk inderdaad verstandig dat jij niet op die fries stapt, maar melanie wel

purny schreef:@Dorine: Pardon? Ik kies toevallig voor het welzijn van het paard.
Hoeveel discussies zijn er wel niet gaande en ook hier op bokt over maximaal gewicht. En omdat ts toevallig wat voller is dan de meeste is het goed omdat ze goed kan rijden is het geen probleem?

snoeppig schreef:Even voor de duidelijkheid: dat mensen het plaatje niet mooi vinden kan zeker! Wat ik eerder al zei, ieder z'n smaak. Vertrouw mij er wel op dat als ik zou merken dat ze het lichamelijk niet aan zouden kunnen dat ik er op ga zitten ik het ook niet zou doen. Veel Friezen hebben in der daad vaak niet de sterkste rug. Beide paarden worden met regelmaat gecontroleerd door fysiotherapeut/chiropractor/ osteopaat (in ons geval is dit 1 persoon) en gaan daarnaast ieder half jaar voor volledige controle bij mijn dierenarts langs om te monitoren hoe het er voor staat lichamelijk. Qua sport vraag ik op dit niveau natuurlijk het uiterste van ze en is het dus een flinke belasting van hun lichaam. Gelukkig zijn ze beide in zeer goede conditie en krijg ik altijd de complimenten dat ze in zo'n goed staat zijn voor het werk wat ze doen.
Als iemand er verder nog wat over kwijt wil of over wil discussiëren, prima! Dit is in ieder geval hoe ik er tegenaan kijk.