Kopen van een veulen? Of toch later een driejarige?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 11:33

Zeker gevoeligheid is lastig inschatten. Heb nu een jaarling ( shet, dus rijden sowieso niet aan de orde)die heeft een klein hartje, schrikt van een t-shirt die je rechttrekt maar gister met zijn eerste grote wandeling het erf af liep meneer voorop alsof hij nooit anders doet.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:51

Doen!
Mijn oude paard heb ik in november 21 jaar en kreeg ik toen hij 2.5 jaar was.
Wat een fijn paard is dat. Ik heb altijd gezegd mijn volgende paard wil ik weer van jongs af aan.
Ik werd verliefd toen ik hem zag 6 dagen oud <3
Een weekend over nagedacht en gekocht.
Hij was vreselijk rillerig, maar groeit nu uit tot een zelfverzekerd paard met een groot vertrouwen in mij. Hij heeft 5 weken in de opfok gestaan, waar ik hem zag wegkwijnen.
Daarna naar stal gekomen waar mijn oude paard ook staan. Ze staan met zijn tweeën in de paddock en op de wei. Hebben wel hun eigen stal. Mijn oude paard helpt mij heel goed met het opvoeden van die kleine en grijpt ook echt in :D

Sheran

Re: Kopen van een veulen? Of toch later een driejarige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 19:30

Was hij nou 2,5 of 6 dagen toen je hem kocht?

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 07:38

Mijn oude paard 2.5 jaar en mijn jonkie 6 dgn *\o/* toen ik ze kocht.
Oude is nu 23 en heb ik in november 21 jaar.....ja voor het leven bij mij!
Jonge paard is in maart geruind en in april 2 geworden.

Yacintha

Re: Kopen van een veulen? Of toch later een driejarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 23:39

Een paard/veulen kun je ook gevoelig maken. Het veulen dat ik met 6 maanden heb gekocht was de grootste tank die ik ooit heb gezien. Hij sloeg ook altijd in het rond, had geen opvoeding gehad en liep gerust 10x over mij heen. Hij reageerde ook totaal niet op correcties, dat interesseerde hem allemaal geen moer.

Maar nu met 2,5 jaar oud is hij een genot om mee te werken. Constant zijn aandacht op mij gericht, denk over alles na en doet precies wat ik wil, puur omdat hij graag voor me wilt werken! Ik had werkelijk nooit verwacht dat hij zo zou worden, ik vond het in eerste instantie niet eens leuk om met hem te werken. Puur omdat hij altijd tegen mij vocht en geen oog voor mij had. Maar na toch veel tijd en energie is dit een geweldig paard geworden. En dat vind ik het voordeel van een jong paard: ondanks dat je het karakter niet kunt veranderen, je kunt ze wel naar je eigen hand zetten en ze vormen zoals jouw perfecte paard. Gevoelig paard? Dan train je hem daar op. Bomproof paard? Daar werk je gewoon naar toe.