Er is altijd wel iets met die ruitersportzaken, toch?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:27

Ik vind eigenlijk dat de shirts, vesten en jassen in de ruitersport winkel vaak erg duur zijn terwijl ze helemaal niet bijzonder zijn. Dat een rijbroek duur is snap ik omdat er vaak best wel over na is gedacht, een rijbroek is meestal daadwerkelijk handiger om in te rijden dan een andere broek. Maar de bovenkleding in de ruitersport winkel is vaak helemaal niet perce handiger om in te rijden dan die van een andere winkel. De kleding is vaak helemaal niet sportief, ademend of vuilafstotend oid wat het handig zou maken om in te rijden, het zijn gewoon kleren maar dan poepduur :o?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:33

Wij hebben eer ruitershop 5 min bij mijn vandaan, en daar ga ik echt nooit heen. En heel veel met mij. Dit omdat het personeel niet eens gedag kunnen zeggen. Het personeel zit altijd aan een tafel koffie te houden. En staan amper op om je te helpen. En als je dan iets nodig hebt en ze moeten het bestellen dan komt het niet. Moet nogsteeds een bit krijgen, en een klipje van mijn cap. Wel hebben ze daar een leuke actie. Als je daar iets koopt gaar je bonnetje in een doos en aan het einde van de maand wordt er 1 uitgehaald en die gene wint dan bijvoorbeeld een dekje.

Ook heb ik al eens een keer een nieuw bit moeten kopen. Was op zoek naar een nog al speciale stang schijnbaar. Die nergens te vinden was. Toe ik zij dat ik geen tong boog wilde stond hij me al heel raar aan te kijken.
Daarna zocht ik nog een onder leg trens en daar wilde hij mij een dubbel gebroken aan smeren, terwijl ik uit ervaring weet dat dubbel gebroken gewoon echt heel veel schade aan kan richten in een paarden mond. En dit wilde hij maar niet geloven. Daar kan ik dan niet zo goed tegen als mensen echt hele onjuist informatie gaan geven en denken dat ze er veel van weten. Maar ze het uiteindelijk echt helemaal niet weten.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:43

Slechte basiscollecties, rekken en wanden die niet aangevuld zijn, acties die zeer onduidelijk zijn, bepaalde kleding die acterlijk duur zijn voor klote kwaliteit, medewerkers moeten zoeken ipv dat een medewerker naar mij toe komt, geen medewerker bij de paskamers maar wel 3 bij de kassa die daar niet nodig zijn.

Oh ja en een aantal weken geleden was ik bij divoza, omdat zij 25% korting hadden op de seizoenscollectie. Dus ik kom daar en die meid is gewoon nog aan het 'stickeren'. Dan denk ik, hallo het is al 1 uur, de actie is al aangekondigd op de website en dan heb je de winkel gewoon niet voor elkaar. Dat vind ik gewoon zo slecht.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:48

Medewerkers die uit de hoogte doen. Regelmatig meegemaakt dat medewerkers je amper aankijken, met moeite je willen helpen wanneer je aangeeft hulp nodig te hebben en totaal geen vriendelijke uitstraling. Oh ja, en op je neerkijken wanneer je aangeeft dat het om een Fjord gaat is ook echt not done. _-:(

Plus inderdaad er moet een goede basiscollectie zijn die geordend is. Zo niet, dan begin ik er niet eens aan.

Ik ga echt al jaren naar dezelfde ruitersportzaak. Vriendelijke mensen, hebben echt kennis van zaken en hart voor dieren, en niet alleen de KWPN'ers van deze wereld.
Laatst bijgewerkt door Niniane op 20-08-16 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:49

Hier zijn 2 winkels in de buurt. Degene die het dichtstbij is heeft zelf erg ondeskundige mensen in de winkel staan, heb meerdere keren advies aangehoord wat echt niet het beste was voor de klant. Kom daar enkel nog als ze goede acties hebben of als ik een basis dingetje nodig heb. Dat er geen goed advies gegeven wordt en ze wel erg hun best doen om iets te verkopen( ook al is dat niet t beste voor de klant) vind ik ergelijk.
De andere winkel is groot en heeft een zeer ruim assortiment en de manier waarop zij hun klanten benaderen vind ik erg prettig: bij binnenkomst geven ze aan dat ze je opgemerkt hebben( ze zeggen je gedag of als ze met klanten bezig zijn kijken ze je aan en geven een knikje. )Even later komen ze naar je toe om te vragen of ze ergens mee kunnen helpen of dat je even rond wil kijken( en dan laten ze je ook met rust weet niet precies hoe ze het doen maar ze voelen heel eerlijk en open aan en ook al koop ik niets we maken meestal wel even een praatje en dan komt de aanleiding waarom ik naar de winkel kwam wel ter sprake en adviseren ze netjes welke winkel het wel heeft of wanneer er nieuwe spullen binnenkomen of kijken ze of ze het voor me kunnen bestellen in de prijsklasse die ik zoek. Ook weten ze veel van de artikelen die ze verkopen .Alles bij elkaar maakt dat ik graag naar deze winkel ga en het hun ook gun. Kan ook rustig zeggen dat ik iets voor x prijs op internet gezien heb en dan vragen of zij t ook voor die prijs kunnen leveren. Wat ik jammer vind is dat ze qua kleding veelal de duurdere merken hebben.

Verder ben ik fan van de polo s van de decathlon ( fouganza) netjes geprijsd,fijn model en blijven mooi met wassen en de winter rijbroekerijbroeken met grip van kramer ( Felix buhler) mooi model broek ,fijne stof, blijft super mooi ondanks het vele wassen en een zeer nette prijs voor de kwaliteit van de broek. Bij deze 2 winkels bestel ik online. Decatlon heeft een iets langere levertijd maar beide winkels vind ik prettig communiceren/prima website hebben.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:52

Daphne__ schreef:
Hadden wij ook eens.. Waren aan het kletsen met de medewerker over 1 van onze paarden en daarna wouden we een setje peesbeschermers hebben, dus de medewerker helpt en pakt een setje roze peesbeschermers. Mijn zus vind roze niet leuk en die zegt dat ook, dat ze liever een andere kleur heeft. Zegt de medewerker; Tja, ik vind bont ook niet mooi.... Ehhhh ja, en? :') Ze wist door het eerdere gesprek dat ons paard bont is. Dus ik denk dat het paard van de medewerker in roze rondliep en ze het dus een beetje persoonlijk aantrok dat we geen roze wouden :+

Oh wauw :')
Als ik een kleur niet mooi vind staan bij mn paard dan koop ik ook een andere kleur, zij koopt dan toch ook geen bonte als ze een andere keus heeft xD
Haar logica gaat overigens ook volledig aan mij voorbij....

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:55

Niniane schreef:
Medewerkers die uit de hoogte doen. Regelmatig meegemaakt dat medewerkers je amper aankijken, met moeite je willen helpen wanneer je aangeeft hulp nodig te hebben en totaal geen vriendelijke uitstraling. Oh ja, en op je neerkijken wanneer je aangeeft dat het om een Fjord gaat is ook echt not done. _-:(

Amen _/-\o_

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 22:09

Dat er geen overzicht is. De dichtstbijzijnde hier heeft heel veel maar het is geen fijne winkel om gewoon te snuffelen. Ga er dan ook alleen heen wanneer ik weet wat ik nodig heb. Als je het vraagt hebben ze bijna alles maar zelf iets vinden is lastig als je iets specifieks zoekt.

Verder ook vervelend als ze zich niet aan afspraken houden. Je besteld iets bij hun en je wordt gebeld dat het binnen is en je wil het de volgende dag ophalen en hebben ze het net aan een ander verkocht. :?
Sindsdien kom ik er eigenlijk alleen voor het hoog nodige. Ga liever ergens anders.

Voor kleding ga ik daar zeker niet. De broeken daar zit helemaal geen overzicht in. Word al moe als ik al die broeken zie hangen en je dan daar de juiste maat kleur en model moet gaan zoeken. Nee dat gaat het niet worden daar.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 22:34

Niniane schreef:

Dat is hier in België toch ook vaak hoor. Of ik zit in de verkeerde regio.
Maar ik moet voor mijn gerief echt niet bij een befaamde Belgische ruiterwinkel zijn hoor.
Ofwel veel te duur ofwel nooit de juiste maat.
En zeg je dat het is voor een fjord, ja dada, weg mogelijke hulp.

Heel jammer dat het kleine ruiterzaakje gestopt is wegens pensioen.
Wij trekken dus over de grens om een beetje leuke prijzen tegen te komen als we het niet online willen bestellen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 22:52

Ik ben niet oud maar ook niet meer piepjong en ik hobbel het grootste deel van mijn leven tussen de paarden rond. Daarbij ben ik altijd blijven leren dus ik weet wel het een en ander. Niet alles natuurlijk, dat bestaat niet.

Kwam een keer een winkel binnen en ging zoeken bij de producten met genezende werking, je kent het wel: mokzalf, zomereczeem etc. Komt er een twintiger naar me toe die wilde weten wat ik zocht en ik zei naar waarheid dat ik graag even zelf wilde rondkijken en producten wilde vergelijken. Dat was niet naar haar zin want volgens haar had ik daar de kennis niet voor en zij wel. Ben er weggegaan en nooit meer teruggekomen.

Al had ik die kennis niet gehad, dan nog was ze bijzonder denigrerend en dat zonder te weten wie ik was en wat ik wist.

Aan de andere kant: ging met mijn (internationaal rijdende) dochter een bit kopen bij de ep en de verkoopster vroeg ons of we ons wel bewust waren van de werking van het betreffende bit. Dat vond ik dan weer heel sympathiek want voor hetzelfde geld wisten we dat niet en was haar informatie voor ons belangrijk geweest. Nu konden we haar vertellen dat dit bit ons aangeraden was door een instructeur en dat we dus heel goed wisten wat dit bit deed. Toen was het verder prima. Uitleg aanbieden voor minder courante spullen is alleen maar goed. Opdringerigheid is dat niet.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 00:25

Nog een toevoeging:
Bij de epplejeck heb je zo'n hele wand met halsters, heel mooi, maar werkelijk ALLES hangt door elkaar. Kleurtjes hangen wel bij elkaar, maar merken zijn over het hele rek verspreid en het is moeilijk om de juiste maat er tussen uit te pikken. (dit is bij de ej in groningen zo, over andere filialen kan ik niks zeggen)
Daarnaast ben ik zelf absoluut geen fan van bling en glinstertjes en dingetjes, en op het moment dat zulke dingen 'in' zijn is het erg moeilijk een kledingstuk te vinden die dat niet heeft (ja ik weet het, dat ligt niet aan de winkel, meer aan het aanbod, maar toch irritant)
Of dat er altijd een bepaalde maat is die moeilijk te verkrijgen is. Ik heb nog steeds moeite met fijne laarzen van maat 42 vinden, en altijd als ik een tof halster vind hebben ze die niet in maat full.
(en dan kom je een paar week later terug, heb je inmiddels een nieuw halster, is dat andere halster ook weer bijgevuld :+)
Erg flauw :')

CharlotteR1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 10:55

ikkebenhier schreef:
Scheermachines en scheermessen...
Ben er al verschillende keren voor van ruitershop veranderd.
de ene waar ik altijd naartoe ging, daar heb ik een paar keer verkeerde messen mee terug gekregen (na het slijpen dus).
Of messen die heel slecht geslepen waren.
Of ik vroeg of ze kleine messen van tondeuzes ook konden slijpen... 'ja hoor geen probleem'. Meerdere keren binnen gedaan, maar het scheerde gewoon geen haar eraf na het 'slijpen'. Later in een andere ruitershop gehoord dat ze dat type messen eigenlijk niet kunnen slijpen. nou leuk, konden ze niet even op voorhand zeggen natuurlijk...

En ook voor het onderhoud/reparatie van mijn scheermachines. Wat een ramp elke keer!
Mijn machine dat zogezegd de week erna al terug zou zijn, is 2 maanden weg geweest.
En het probleem was niet opgelost, ik kon de machine nadien nog 2 week terug binnen brengen.Natuurlijk kreeg ik wel elke keer de rekening voor het 'onderhoud en controle'

Of ga ik mijn scheermachine terug ophalen, krijg ik te horen 'oh maar die had je toch al opgehaald? die staat hier niet meer'... uiteindelijk toch nog ergens gevonden nadat ik bleef doorgaan dat ik hem echt nog niet opgehaald had.
Of ik vraag om mijn scheermachine te controleren, omdat hij het haar niet 'pakt'. Messen zijn wel oke want andere machine is geen probleem met dezelfde messen. Ik doe dus een hele uitleg over wat het probleem is.
Krijg ik na 2 weken telefoon om te vragen wat ook alweer het probleem was met de scheermachine, want ze hadden hem getest en 8u laten draaien ofzo, en hij viel echt niet uit hoor!
Nee tuurlijk niet, dat deed hij ook niet... ik zei niks van dat hij haperde of uitviel hoor. De messen nemen het haar niet. Krijg ik te horen, ja dat kunnen we hier natuurlijk niet testen... grrrrrrr

Ik heb nog steeds geen ruitershop gevonden die reparaties of onderhoud aan scheermachines doet en gewoon een correcte service heeft. (de hierboven genoemde ruitershop is de enige die ik ken hier in de buurt die onderhoud en/of reparaties doet of de machine opstuurt voor reparatie)

Doen de meeste ruitersportzaken die scheermessen verkopen dat niet? M'n moeder heeft gisteren nog scheermessen laten slijpen voor een klant. Dacht eigenlijk dat die service standaard was :)

Autumnn

Re: Er is altijd wel iets met die ruitersportzaken, toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:01

Dat medewerkers van weinig dingen op de hoogte zijn. Drie maanden op een hoofdstel gewacht, kon hem eindelijk ophalen. "Nou mevrouw ik hoop dat hij nog in de winkel hangt en nog niet verkocht is."
Kwaaier kon je me niet krijgen!! Nou ik zeg hoop het wel voor je anders ben ik benieuwd met welk tegenproduct jullie komen -:(-
Verder vooral medewerkers die meer met de collega's bezig zijn dan met de klanten. Sta je rustig 10 minuten voor hun neus. "Oh wil je wat vragen?" Nee ik sta voor mijn lol tien minuten jullie gesprek aan te horen

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:23

De ej heeft zo vaak acties met 20 tot 25 procent korting dat ik het gevoel krijg dat als ik iets buiten de kortingsperiode koop, dat ik dan eigenlijk 20 tot 25 procent te veel betaal.....

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:29

Mallootje schreef:
Lukasje schreef:
Ik erger me eraan dat paardenspullen zo duur zijn, kleding vooral. Waarom kunnen kledingwinkels solden (koopjes) doen van 40, 50% en mag je in de ruitershop al blij zihn met een 30% korting op een belachelijk duur T-shirt?
Ook ergerlijk bovendien vind ik de soms onvoldoende produktkennis, vnl bij bitten.

Hier wil ik even op inpikken: de winstmarge is in Ruitersport een stuk lager dan in gewone confectie.. Daarom kunnen ruitersportzaken minder grote kortingen geven, of het is helemaal verlieslatend..

Een kennis van me werkt bij Harry's Horse. Ik hoor een ander verhaal ...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:40

petra8 schreef:
De ej heeft zo vaak acties met 20 tot 25 procent korting dat ik het gevoel krijg dat als ik iets buiten de kortingsperiode koop, dat ik dan eigenlijk 20 tot 25 procent te veel betaal.....

Daar heb ik dus ook een hekel aan. Waar ik koop zijn maar zelden aanbiedingen, verder gewoon nette prijzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:47

Laurora schreef:
Persoonlijk heb ik me al een paar keer heel erg geërgerd bij de divoza, dit had met de werknemers te maken.
Naar mijn idee doen de lui daar nogal uit de hoogte, weten het het allerbeste en als je het er niet mee eens bent word je giftig aangekeken. (want nee, bitloze hoofdstellen, boomloze zadels en zonder sporen rijden, dat doen alleen domme mensen die niks van paarden weten en die niet kunnen rijden)
Het voorval van laatst spande toch echt de kroon, ik kwam daar binnen, nét mn allereerste eigen paard gekocht, ik zoek een halster, een werknemer vraagt mij enthousiast wat voor paard ik heb gekocht, ik vertel dat het om een fjordxkwpn gaat, kijkt ze me bijna misselijk aan en zegt; "ja maar wat heb je dáár nou aan, dat is vast een super lomp beest, daar kun je toch geen wedstrijden mee rijden?" Nou ik kon dr nek wel omdraaien.
Nooit meer teruggeweest.

Verder kan ik er ook heel slecht tegen dat als ik een winkel binnenkom er meteen iemand naar me toekomt met (meestal) een neppe glimlach, en me voordat de deur achter me helemaal dicht is vraagt of ze kan helpen. Euh... Nee dus, laat mij maar lekker snuffelen, als ik hulp nodig heb hoor je het vanzelf wel :+

Amen; de onvriendelijkheid, echt: het lijkt wel of ze erop geselecteerd worden daar bij de Divoza. Er kwam een klant bij de balie om een grote zending voor het KWPN op te halen...die werd bijna genegeerd! Wat is er zo moeilijk aan een klant vriendelijk te woord te staan? Bijna elke keer gebeurt dit als ik in de winkel ben; onvoorstelbaar. En dan mopperen dat er naar Epplejeck Groningen gegaan wordt... Ja heel raar inderdaad :+ En dit hoor ik van verschillende mensen... Divoza doe er iets aan!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:54

onbeschoft gedrag van personeel is idd heel irritant. Bij de ruitershop waar ik kom is dat gelukkig niet zo.
Nadeel bij een ruitershop is dan ook nog eens; je loopt niet zomaar ff bij een andere naar binnen. Bij bv een kruidvat kun je nog zeggen; graag of niet hoor, en de deur uitstappen en naar de concurrent 4 deuren verderop gaan.
Bij een ruitershop is dat vaak al een stuk lastiger; met een beetje pech moet je eerst 40 km rijden voor de volgende ruitershop.
Maar lang leve internet; als het echt de spuigaten uit loopt gewoon wat dingen passen en vervolgens alles terug hangen/zetten en bij het naar buiten lopen zeggen 'dat je het wel online bestelt bij een ander nu je de maten weet en of het lekker zit. Hadden ze maar moeten helpen en zich klantvriendelijk op moeten stellen.'
Dankzij internet is de tijd dat je het maar slikte om logistieke redenen eindelijk voorbij *\o/*

Overigens valt me wel op dat die klacht bij divoza iedere keer weer komt. Ben zelf nog nooit bij een Divoza geweest, maar onbeschoft gedrag van personeel is toch wel de meest gelezen klacht als het Divoza betreft. Dienen jullie dan ook een klacht in bij de filiaalmanager en of hoofdkantoor? Want als ik het her en der zo lees is dat soort gedrag meer regel dan uitzondering bij Divoza. Ik zou dan echt een klacht indienen bij de filiaalmanager EN hoofdkantoor (voor het geval de manager van het zelfde laken een pak is).
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 21-08-16 12:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:56

Nou ik doe het tegenwoordig wel: rijd liever door naar de Epplejeck, waar je heel vriendelijk behandeld wordt en waar alles ook nog eens netjes in de rekken hangt (in Groningen). Het komt soms zo uit dat ik bij Divoza ben; dat is om de hoek, maar als ik de tijd heb, rijd ik echt door.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:02

Als het keer op keer gebeurt kan ik me voorstellen dat je voortaan toch maar verder doorrijdt ja. Of ik bestelde het wel online, bij bepaalde dingen kan dat prima.
Cap zou ik wel altijd voor naar de winkel gaan en een hoofdstel en zadel ook; wil dat van te voren zien en voelen om oa kwaliteit van het leer te bepalen.

edit; o en nu bedenk ik me op eens; wat ik ook erg irritant vind van ruitershops; er zijn zo weinig zadelvormige dekjes te vinden. En als ze er al zijn, is het maar 1 of 2 en dan vaak alleen voor vzh zadels. Voor dressuurzadels zijn alleen die vierkante lappen te krijgen lijkt het wel; ben dus nog steeds zoekende voor 1 voor een dressuurzadel (ik zoek zwart met rode bies )
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 21-08-16 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:07

Heb weleens een hint gegeven in de winkel, maar echt melden heb ik niet gedaan. Het is ook niet zozeer echt onbeschoft gedrag (al komt het soms dichtbij), meer onvriendelijk en ongeïnteresseerd gedrag. Wat betreft zadel, cap, hoofdstel of deken ga ik ook echt liever kijken en voelen in het echt. Dat wil ik niet over internet doen. Ik snap gewoon niet zo goed wat er nou zo moeilijk is aan klantvriendelijk zijn? Je staat toch in een winkel? Als dat 'je ding' niet is, zoek dan iets anders. Een glimlach en accurate productkennis zou al heel fijn zijn. Niet zuchten en narrig doen als je naar een magazijn moet lopen of met een nors gezicht achter de balie staan. Maar goed; ben niet de enige, hoor het links en rechts om me heen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:15

Mwa zoiets vind ik toch echt onder onbeschoft gedrag vallen, gewoon omdat het personeel betreft; je werk is de klanten helpen en dat doe je op een vriendelijk en behulpzame wijze. Niet nors en zuchtend je assisteren.
Inderdaad, precies zoals je zegt; als het je ding niet is, moet je niet in zo'n winkel gaan staan.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 21-08-16 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:16

xxCYNNxx schreef:
Mwa zoiets vind ik echt ook onder onbeschoft gedrag vallen, gewoon omdat het personeel betreft; je werk is de klanten helpen en dat doe je op een vriendelijk en behulpzame wijze. Niet nors en zuchtend je assisteren.
Inderdaad, precies zoals je zegt; als het je ding niet is, moet je niet in zo'n winkel gaan staan.

Is toch best vreemd? Maar misschien dat nieuwe 'talenten' meegetrokken worden in zo'n sfeer daar hoor, ik weet het niet. Het is iets wat opvalt. Waar ga jij naar toe Cynn?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:18

ik ga altijd naar Piaffe in Kuinre; mooi dichtbij en ze zijn vriendelijk. En wat ze niet hebben kun je vaak wel laten bestellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:19

xxCYNNxx schreef:
ik ga altijd naar Piaffe in Kuinre; mooi dichtbij en ze zijn vriendelijk. En wat ze niet hebben kun je vaak wel bestellen.

Nog niet geweest, zal de webshop eens raadplegen. :) Om naar toe te gaan is voor mij niet handig, beetje uit de richting.