Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Daphne__ schreef:Hadden wij ook eens.. Waren aan het kletsen met de medewerker over 1 van onze paarden en daarna wouden we een setje peesbeschermers hebben, dus de medewerker helpt en pakt een setje roze peesbeschermers. Mijn zus vind roze niet leuk en die zegt dat ook, dat ze liever een andere kleur heeft. Zegt de medewerker; Tja, ik vind bont ook niet mooi.... Ehhhh ja, en?Ze wist door het eerdere gesprek dat ons paard bont is. Dus ik denk dat het paard van de medewerker in roze rondliep en ze het dus een beetje persoonlijk aantrok dat we geen roze wouden
Niniane schreef:Medewerkers die uit de hoogte doen. Regelmatig meegemaakt dat medewerkers je amper aankijken, met moeite je willen helpen wanneer je aangeeft hulp nodig te hebben en totaal geen vriendelijke uitstraling. Oh ja, en op je neerkijken wanneer je aangeeft dat het om een Fjord gaat is ook echt not done.
Niniane schreef:Medewerkers die uit de hoogte doen. Regelmatig meegemaakt dat medewerkers je amper aankijken, met moeite je willen helpen wanneer je aangeeft hulp nodig te hebben en totaal geen vriendelijke uitstraling. Oh ja, en op je neerkijken wanneer je aangeeft dat het om een Fjord gaat is ook echt not done.
)
ikkebenhier schreef:Scheermachines en scheermessen...
Ben er al verschillende keren voor van ruitershop veranderd.
de ene waar ik altijd naartoe ging, daar heb ik een paar keer verkeerde messen mee terug gekregen (na het slijpen dus).
Of messen die heel slecht geslepen waren.
Of ik vroeg of ze kleine messen van tondeuzes ook konden slijpen... 'ja hoor geen probleem'. Meerdere keren binnen gedaan, maar het scheerde gewoon geen haar eraf na het 'slijpen'. Later in een andere ruitershop gehoord dat ze dat type messen eigenlijk niet kunnen slijpen. nou leuk, konden ze niet even op voorhand zeggen natuurlijk...
En ook voor het onderhoud/reparatie van mijn scheermachines. Wat een ramp elke keer!
Mijn machine dat zogezegd de week erna al terug zou zijn, is 2 maanden weg geweest.
En het probleem was niet opgelost, ik kon de machine nadien nog 2 week terug binnen brengen.Natuurlijk kreeg ik wel elke keer de rekening voor het 'onderhoud en controle'
Of ga ik mijn scheermachine terug ophalen, krijg ik te horen 'oh maar die had je toch al opgehaald? die staat hier niet meer'... uiteindelijk toch nog ergens gevonden nadat ik bleef doorgaan dat ik hem echt nog niet opgehaald had.
Of ik vraag om mijn scheermachine te controleren, omdat hij het haar niet 'pakt'. Messen zijn wel oke want andere machine is geen probleem met dezelfde messen. Ik doe dus een hele uitleg over wat het probleem is.
Krijg ik na 2 weken telefoon om te vragen wat ook alweer het probleem was met de scheermachine, want ze hadden hem getest en 8u laten draaien ofzo, en hij viel echt niet uit hoor!
Nee tuurlijk niet, dat deed hij ook niet... ik zei niks van dat hij haperde of uitviel hoor. De messen nemen het haar niet. Krijg ik te horen, ja dat kunnen we hier natuurlijk niet testen... grrrrrrr
Ik heb nog steeds geen ruitershop gevonden die reparaties of onderhoud aan scheermachines doet en gewoon een correcte service heeft. (de hierboven genoemde ruitershop is de enige die ik ken hier in de buurt die onderhoud en/of reparaties doet of de machine opstuurt voor reparatie)

Mallootje schreef:Lukasje schreef:Ik erger me eraan dat paardenspullen zo duur zijn, kleding vooral. Waarom kunnen kledingwinkels solden (koopjes) doen van 40, 50% en mag je in de ruitershop al blij zihn met een 30% korting op een belachelijk duur T-shirt?
Ook ergerlijk bovendien vind ik de soms onvoldoende produktkennis, vnl bij bitten.
Hier wil ik even op inpikken: de winstmarge is in Ruitersport een stuk lager dan in gewone confectie.. Daarom kunnen ruitersportzaken minder grote kortingen geven, of het is helemaal verlieslatend..
petra8 schreef:De ej heeft zo vaak acties met 20 tot 25 procent korting dat ik het gevoel krijg dat als ik iets buiten de kortingsperiode koop, dat ik dan eigenlijk 20 tot 25 procent te veel betaal.....
Laurora schreef:Persoonlijk heb ik me al een paar keer heel erg geërgerd bij de divoza, dit had met de werknemers te maken.
Naar mijn idee doen de lui daar nogal uit de hoogte, weten het het allerbeste en als je het er niet mee eens bent word je giftig aangekeken. (want nee, bitloze hoofdstellen, boomloze zadels en zonder sporen rijden, dat doen alleen domme mensen die niks van paarden weten en die niet kunnen rijden)
Het voorval van laatst spande toch echt de kroon, ik kwam daar binnen, nét mn allereerste eigen paard gekocht, ik zoek een halster, een werknemer vraagt mij enthousiast wat voor paard ik heb gekocht, ik vertel dat het om een fjordxkwpn gaat, kijkt ze me bijna misselijk aan en zegt; "ja maar wat heb je dáár nou aan, dat is vast een super lomp beest, daar kun je toch geen wedstrijden mee rijden?" Nou ik kon dr nek wel omdraaien.
Nooit meer teruggeweest.
Verder kan ik er ook heel slecht tegen dat als ik een winkel binnenkom er meteen iemand naar me toekomt met (meestal) een neppe glimlach, en me voordat de deur achter me helemaal dicht is vraagt of ze kan helpen. Euh... Nee dus, laat mij maar lekker snuffelen, als ik hulp nodig heb hoor je het vanzelf wel
En dit hoor ik van verschillende mensen... Divoza doe er iets aan! 
xxCYNNxx schreef:Mwa zoiets vind ik echt ook onder onbeschoft gedrag vallen, gewoon omdat het personeel betreft; je werk is de klanten helpen en dat doe je op een vriendelijk en behulpzame wijze. Niet nors en zuchtend je assisteren.
Inderdaad, precies zoals je zegt; als het je ding niet is, moet je niet in zo'n winkel gaan staan.