Hoeveel paarden zien tot kopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:19

Ik heb ook de eerste die ik in het echt ging bezichtigen gekocht. Wel heel selectief en nauwkeurig vooraf gezocht op internet, ik wist wel wat voor paard ik ongeveer wilde hebben.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:20

Beide keren de eerste gekocht :j het voelde gelijk goed en als ik iets heb geleerd is het mijn gevoel volgen en vertrouwen.

alice0cullen

Re: Hoeveel paarden zien tot kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:35

Ben er bij drie gaan kijken, en de derde meteen zonder keuren mee naar huis genomen.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:37

Zonder keuring voor het moment van komst zou ik nooit doen of adviseren. Daarmee zeg ik niet dat alles 100 procent móet zijn maar het is goed om te weten zodat je er rekening mee kan houden in je doel, planning, training op korte en lange termijn.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:50

1 :+
Maar ik kende hem ook al vanaf 2,5jaar en op zijn 6e heb ik hem gekocht van mijn instructrice en vriendin.
Bij een onbekende zou ik er wel minimaal 3 willen zien en rijden.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:54

Ik heb eerst vier andere pony's bekeken voor ik "the one" vond. Maar dat is meer een kwestie van geluk denk ik, als het bij de eerste goed voelt, hij past bij wat je zoekt én door de keuring komt, dan moet je die vooral gewoon kopen! :)

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:57

Ik ben zelf ook in het process om een paard te kopen, ik heb er 4 geprobeerd maar nummer 1 was eigenlijk gelijk raak. Nu word hij volgende week opnieuw gekeurd hij had namelijk wat te ruw gespeeld en was niet 100% na de buigproef dus met veel geduld vooral van mijn kant hem 3 weken rust gegeven en hopen nu dat hij toch echt volgende week door de keuring komt anders begint de zoektocht weer opnieuw. Maar hier dus wel meerdere paarden gereden maar toch was nummer 1 de gene die op het moment het beste aansloot met onze wensen.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:58

Ik heb er 3 bekeken waarvan de eerste gekocht :)

Edit: dus de 2 andere paarden had ik helemaal niet hoeven bekijken maar m'n ouders vonden het toch wel belangrijk dat ik wat vergelijkingsmateriaal had om te zien of de eerste écht zo leuk was :')
Laatst bijgewerkt door AnnevM op 17-08-16 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:00

Heel verschillend: het kan de eerste zijn, maar het kan ook zijn dat je er 10 moet kijken.
Wat wel helpt is als je heel goed van tevoren weet wat je wil.
Bij ons huidige paard was bij de eerste direct duidelijk dat het het match was. Eigenlijk waren we nog niet eens "officieel" op zoek. Geen meter gereden, want hij was 2,5 jaar. Wij keuren altijd wel, ook rontgen

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:03

Ik heb de eerste en beste pony gekocht die ik ging bekijken. Misschien toen niet de meest realistische keuze geweest en ieder ander verklaarde me voor gek. Ik als 16jarig meisje kocht een jaarling haflinger merrie als eerste eigen pony. Dat het een koudbloed moest worden wist ik al en tja als je dan eenmaal verlieft word op een jaarling tja daar doe je niets aan. Nu 10jaar verder heb ik haar nog steeds en is het de meest gouden pony die ik me ooit had kunnen wensen en geniet ik nog elke dag van haar.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:06

Finn is het eerste en enige paard dat ik heb bekeken. ben 3 maal geweest (hij was toen 11 maanden oud) en heb hem tijdens de derde keer gekocht.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:08

Bij mijn laatst gekochte pony heb ik 2 bekeken. Ik wou per se niet direct de eerste kopen. Maar het was vrij moeilijk iets binnen mijn budget te vinden wat ook nog eens in de buurt stond. Dus alsnog voor pony 1 gegaan :D

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:11

Toch wel een 50-tal. Voor mijn huidige 'kudde' niet de eis gesteld van RX goedgekeurd te zijn. 16 paarden had ik toegestemd, mits ze goedgekeurd waren. Allemaal afgekeurd....

Hele hoop teleurstelling en tijd verloren daarmee, maar nadien wel gewoon mijn droompaardjes gevonden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:14

Omdat er maar zo'n 2 of 3 pony's in mijn budget vielen(max. 1000 euro) had ik sowieso niet veel keus. De eerste was 15 cm kleiner dan verwacht, dus dat werd m niet. En de tweede kon ik niet de eerste keer meteen rijden, alleen een stukje over de weg stappen, en toch was ik meteen verkocht met vlinders in mijn buik <3 Na wat wikken en wegen hebben we niet gekeurd. Hij moest nog even blijven staan ivm stal die nog niet beschikbaar was, waarin we hem hebbben betaald en ik een paar keer ben komen kijken/rijden. Het was een beetje ingereden draver die nog niet kon galopperen, en er werd me nog gezegd dat hij nooooit western zou kunnen (nou wil ie alleen maar galopperen en rijden we met veel plezier western :D )

Maar goed, de tweede werd 'm dus. ;)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:16

Bij de zoektocht naar een pony voor mijn dochter hebben we er tientallen gezien voor we uiteindelijk de pony vonden. Tussendoor nog 1 laten keuren op basis van ongelijk. Die werd afgekeurd.

Was ook op zoek naar een lot uit de loterij... knap, braaf, gezond, potentieel voor de sport, hoog in de D maat, papier en voor normaal geld.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:20

9 paarden ben ik geweest de eerste wilde ik kopen was niet gelukt en een ander was afgekeurd weer een ander werd onder m'n neus weggekocht maar uiteindelijk ben ik ongelooflijk blij dat die het allemaal iet waren geworden want ik ben ongelofelijk blij met het paard wat ik nu heb en dit was ook echt de beste voor mij :) heb wel bijna een jaar zoekende geweest en werd er helemaal gek en hopeloos van maar het was het meer dan waard :D

Ik heb ook wel een best uniek paard en het type paarden waar ik op val bestaan niet echt veel.. :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:29

De halve zeg maar. Serieus, ik ging kijken naar een 2.5 jarige uit een keur prestatie merrie. Dan kon ik er vrijwel meteen mee aan de slag. We lopen de wei in en ik zeg, dat is niets. Maar wat is dat voor 1? En ik wees op een jaarling. Oh, een LennardXZeolietXPele, die mag ook wel weg, voor de helft als die 2 jarige.
Dus ik ging naar huis met een jaarling en had minder geld uitgegeven dan verwacht. :D

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:58

Paard 1 Gelders --> getipt, stond 500 meter verderop, gekeken, gekeurd, gekocht.

Paard 2, kwpn vader Engels volbloed--> ik reed op haar moeder, paard 1 overleed, ik mocht kiezen tussen moeder (7 jaar oud) of haar dochter van 2,5, vanwege algehele gekte van de moeder, dochter -ongekeurd- gekocht, 17,5 jaar gehad voor ze overleed.

Paard drie, ook Gelders (specifiek gezocht naar Gelders vanwege temperament) --> gekocht als veulen toen ik paard twee nog had, gezien op marktplaats waar ze samen met haar broer op stond, ik kwam voor de broer (dacht dat dat de merrie was, wat niet zo was), maar in de wei koos het merrieveulen direct voor mij. Klinisch laten keuren omdat ze 7 maanden was en gekocht. Ze is nu 5,5 en nog steeds bij mij :-).

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:43

Hoe deden jullie dat met de kosten voor die keuring?
Het lijkt me toch dat als een paard onlangs gekeurd is dat dit doorgaans in de prijs is inbegrepen.

Ik lees toch regelmatig bij advertenties waarvan het paard nog niet gekeurd is; "Keuren k.k."(voor kosten koper), maar wat als een paard dan afgekeurd wordt, moet je dan ook betalen, of betaald de verkopende partij de keuring dan?
Wat is hierbij de standaard, of verschilt dit dan per verkoper?
En wat als elk paard dan afgekeurd wordt en je moet het wel telkens zelf betalen, dan ben je zo heel veel geld kwijt en heb je nog steeds geen paard. Ook niet bepaald goed voor je budget.

(ik weet overigens niet wat een klinische keuring en röntgen keuring tegenwoordig kost, maar zal vast niet goedkoop zijn als het niet standaard is).

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:45

Alle drie de grote waren de eerste en de ponies komen gewoon aanwaaien

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:57

Mn eerste pony was na 5/6 andere paarden, de rest was namelijk niet geschikt voor mij. Behalve de eerste maar die zou sowieso nooit goed gekeurd zijn... Nu ben ik inmiddels 2 weken klaar met zoeken en het 4e paard waar ik naar keek komt morgen :j Maar vond het eerste ook al leuk maar na goed overlegd te hebben toch niet gedaan ivm leeftijd, de 2e had ik niks mee en de 3e was ook niet geschikt voor wat ik zocht. Ik zou eigenlijk wel naar meerdere kijken al is het maar om het idee, behalve als je niet snel een klik hebt met een paard...

Kimren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:04

Mijne was volgensmij de 5e die we hadden bekeken en heb haar na 2 keer bekijken en proefrijden gekocht. Ze was pas goedgekeurd toen we haar hadden gekocht dus dat hoefde niet meer.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:09

Toen ik bij het eerste paard ging kijken was ik gelijk verliefd. Na het rijden was ik helemaal over. Zaterdag ben ik gaan kijken met iemand die zelf een paard heeft en les geeft op een manege. Dinsdagmiddag kwam de dierenarts keuren en savonds stond ze al op de manege in mijn woonplaats. Dat was zo'n 20 minuten rijden en de eigenaren hebben het paard gebracht. I am still in love!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:17

Wisselt, bij 1 Haflinger heb ik er 2 bekeken de ander direct op de hengstenkeuring gezien en daarna direct gekocht op 1 bezichtiging. Voor mijn rijpaardje heb ik er wel een stuk of 4 bekeken. De andere 2 die ik heb zijn zelfgefokt .

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:25

Kennis die al jaren reed heeft verschillende pony gereden zonder dat ik het wist. Ze waren allemaal niet geschikt want het waren gewoon geen fijne pony's.

Nadat ik van een vriendin thuis kwam kreeg ik te horen van mn ouders dat ik een pony kreeg en ging we kijken. Daarna nog een keer gaan kijken en hem toen mee genomen. Kennis in totaal 4 pony bekeken en gereden en de laatste was liefde op het eerste gezicht voor mij. Nu zijn we 4 jaar verder. :)