[VOLG] Mijn ultieme droom gaat in vervulling..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 17:29

Veel suc6 met je zoektocht , ben benieuwd waar je uiteindelijk mee thuis komt :)

Anoniem

Re: [VOLG] Mijn ultieme droom gaat in vervulling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:26

Na heeeel veel gesprekken met heel veel verschillende mensen (uiteraard met de nodige paardenkennis) zijn we of nouja ik eruit gekomen om toch voor een rijpony te gaan. Maar wel een pony dus toch die 1,40 - 1,45 m.

Ik wil niet gaan voor een groot paard, dan voel ik me te klein. :') Vind pony's gewoon leuker.

Vrijdag heb ik een afspraak bij een man met ontzettend veel paarden. Even advies vragen en wellicht heeft ie iets of weet hij iets. :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:30

en ik dacht net voor te stellen of een ijslander van om en bij de 1m35 niks voor jou was ? :D Kan voor de koets en kan je zelf zonder probleem op. :D

Heel veel plezier met je zoektocht !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:44

_Dominique schreef:
Na heeeel veel gesprekken met heel veel verschillende mensen (uiteraard met de nodige paardenkennis) zijn we of nouja ik eruit gekomen om toch voor een rijpony te gaan. Maar wel een pony dus toch die 1,40 - 1,45 m.

Ik wil niet gaan voor een groot paard, dan voel ik me te klein. :') Vind pony's gewoon leuker.

Vrijdag heb ik een afspraak bij een man met ontzettend veel paarden. Even advies vragen en wellicht heeft ie iets of weet hij iets. :D

Pony's zijn ook gewoon verschrikkelijk leuk. :D Ik denk dat je kennis gelijk heeft en dat je daar inderdaad het meeste aan hebt. Ik woon ver bij jou vandaan, maar als je eens wilt ervaren hoe het is om met een 1.45 hoge, brave New Forest te mennen ben je hier van harte welkom.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 17:31

Gelijk heb je hoor! Ik ben ook een ponyruiter en hier komt ook absoluut een pony als de tijd, geld en plek er is! :D

Ben benieuwd vrijdag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 18:32

Update

Vandaag op een renstal geweest in de buurt. Ging hier eigenlijk gewoon heen om connecties te leggen, niks specifieks etc. Hier met een aantal mensen gesproken en er was iemand die nog wel wat had staan.

Een renpaard. Ja plottwist ik weet het. :=

Heb zijn telefoonnummer gekregen en heb 'm vanmiddag gebeld voor een afspraak. Morgen zie ik het paard weer. Dan wordt ze oa voorgereden en mag ik er zelf ook op.

Ben echt gigantisch zenuwachtig maar heb er onwijs veel zin in. Heel bizar dat zoiets spontaan op je pad terecht komt. Alles waar je eigenlijk in eerste instantie niet naar opzoek was.. Maar ik benut alle kansen die ik aangereken krijg. En daarbij gaat het misschien uiteindelijk ook wel om de klik die er is. Ondanks de gestelde eisen.

Verder een belachelijk druk weekend op de planning staan. :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-08-16 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 18:35

Dat is inderdaad wel even wat anders. Ben benieuwd!

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 18:52

Wat leuk TS! Gewoon overal gaan kijken wat je aanspreekt! Ik zou jezelf inderdaad niet zo vast houden aan 1 ding :) Er zijn zo veel leuke paarden!! Gaaf dat je bij een renpaard gaat kijken!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 20:49

Nee dat wil ik ook zeker niet doen, vasthouden aan 1 ding. :D

Wat het voordeel van een groter paard is, is dat mijn vader er ook mee aan de slag kan gaan. Erg leuk, ik gun het hem enorm om weer zijn oude passie op te pakken. De liefde is immers bij hem begonnen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:02

Een renpaard zou ik niet aan beginnen. Die kunnen alleen maar rennen. Heel gedoe om die om te scholen, verkijk je dus niet op de lage prijs.

Ik zou kijken voor een Welsh D, NRPS D of Duitse rijpony. Kunnen prima voor de kar en je kunt er uitstekend mee rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:10

janderegelaa schreef:
Een renpaard zou ik niet aan beginnen. Die kunnen alleen maar rennen. Heel gedoe om die om te scholen, verkijk je dus niet op de lage prijs.

Ik zou kijken voor een Welsh D, NRPS D of Duitse rijpony. Kunnen prima voor de kar en je kunt er uitstekend mee rijden.

Ze heeft nauwelijks op de baan gelopen.. :=
Voornamelijk recreatief gereden. Snap dat je informatie mist, maar pas wel op met aannames. :)

En ik wil er wellicht wél aan beginnen. Ongeacht de mening van anderen. :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-08-16 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 22:38

_Dominique schreef:
janderegelaa schreef:

Ze heeft nauwelijks op de baan gelopen.. :=
Voornamelijk recreatief gereden. Snap dat je informatie mist, maar pas wel op met aannames. :)

En ik wil er wellicht wél aan beginnen. Ongeacht de mening van anderen. :)

Ze is wel gefokt om te rennen. Qua bouw is dat anders dan een gewone pony. En vraag jezelf af waarom ze voornamelijk recreatief gereden is want blijkbaar was ze wel voor de baan bedoeld. Zonder verdere aannames;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 22:41

Dat is dus wederom een aanname. :+ Maar goed, ik ga mezelf verder niet verantwoorden. Bedankt voor het delen van je mening maar ik ga verder niet meer op jou in.

Morgen dus een update na het proefrijden. :)

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 22:55

Oehh wat spannend ben benieuwd waar je uiteindelijk mee thuis komt ik volg mee :j

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 09:03

Renpaarden worden vaak genoeg gewoon meegenomen op buitenritten e.d..ik ben als kindzijnde verliefd geweest op een oud renpaard..

Het dier leeft allang niet meer maar zit tot op de dag van vandaag nog steeds in mijn hart <3

Heel veel plezier en succes!!

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 09:24

Gefeliciteerd! Wat fijn dat je een eigen pony kunt kopen.
Als ik je toch een advies mag geven, is dat om meerdere paarden/ponies te gaan bekijken. Dan rustig te bedenken wat het beste bij je past. Neem de tijd.
Als je de eerste koopt die je gaat bekijken, en zeker als die eigenlijk ver af staat van je wensenlijstje, dan kan dit een teleurstelling worden. Als je, na anderen bekeken te hebben, toch steeds met die eerste in je hoofd blijft zitten, dan is dat waarschijnlijk toch de beste keuze.
Veel succes! En ik ben benieuwd hoe het gaat vandaag. *D

Iriswolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 09:32

Gefeliciteerd! Ik volg mee .
Ik zou voor een E pony gaan en kwam thuis met een paard van bijna 1.73 oeps... Gewoon doen wat goed voelt en waar de klik is.

Livawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 10:06

wauw wat leuk!
inderdaad niet uit gaan van meningen van andere
doen waar jij je goed bij voelt
en desnoods 100 paarden proberen tot je de juiste hebt gevonden
succes vandaag!

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 11:17

Haha super leuk!
Heel herkenbaar overigens dat je thuis komt met iets totaal anders dan je eigenlijk zocht :+
En mocht dit paard nu toch niet doorgaan en je wel iets zoekt met hetzelfde temperament zou je ook eens op een draver stal kunnen gaan kijken.. ook hele leuke paarden en zijn ook makkelijk in te spannen :)

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 11:30

Ik mocht een grote pony, ging kijken bij een E pony, en een week later stond er een bonte shetlander in de stal ipv de E-pony xD

Do-tje ben zo trots op de keuzes die je maakt! <3 *\o/*

#BijnaStalgenoten <<)

superauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 11:35

OMG wat vet! stiekem wel een beetje jaloers hihi :o
Misschien kun je eens gaan kijken naar een fjordenkruising?
Mijn verzorgpony is er eentje en hij zou later mooi voor de kar kunnen lopen als we dat zouden willen, maar hij is ook ook heel geschikt als rijpony.
Hij is niet zo massief als een fjord maar wel lekker sterk!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 11:37

Ik heb op een renstal gewerkt en met 2,5 werder geselecteerd wat goed was op de baan en wat omgeschoold werd tot recreatiepaard of zelfs springpaard.Bijons waren het allemaal engelse volbloeden.
Ik heb een hele tijd op een exkampioen gereden die te oud was geworden om te rennen,desondanks een prima rijpaard waar ik veilig op kon rijden.
Het ligt echt aan het paard ,hoe opgevoed ,hoe beleerd.Ik vind het geen gekke keuze.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 11:43

Veel succes TS en laat je idd niet doen door sommige (rottige) reacties.
Ik heb dezelfde lengte als jou en vind een grote Welsh B of C echt nog wel passen.

Ik heb nu zelf een grote A om mee te mennen, het zijn echt zo'n leuke beesten, echte pony's! (Ja ik ben een ponymens)

Maar voor volbloedjes heb ik ook een zwak, dus ik begrijp wel dat je elke optie eens wilt bekijken.
Ik ben benieuwd hoe het vandaag zal gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 11:46

Zo ik ben weer thuis. Leuk al die volgers! :D

Ik werd vanochtend door de eigenaar gebeld met de vraag of ik eerder kon komen zodat we een ritje in de duinen konden maken. Zo gezegd, zo gedaan. Had een waanzinnig braaf dier onder m'n kont, moest enorm wennen aan het renzadel maar verder echt super. Keek nergens van op of om en is gewoon echt heel braaf. De galop was buiten lekker hard. :)) Verder is ze een enorme knuffelkont die houdt van aandacht.

Morgen ga ik weer. :) De eigenaar is van mening dat ik lekker vaak moet komen en met haar aan de slag moet gaan voor ik een beslissing maak.

De klik is er zeker.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 11:49

wat fijn dat je de kans krijgt om zo vaak te gaan kijken/rijden!