Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Cowgirl schreef:Tobbes schreef:Ik vindt sneu dat zo oud dier nog verkocht wordt.
Ik denk dat beestje prima kan voldoen als gezelschap en poets pony. Maar om te rijden zal ik echt niet zo oud diertje kopen.
Wat is daar sneu aan?
Misschien staat het dier nu veel op stal en komt het bij ts lekker veel buiten.
Beter het dier naar TS verkopen dan naar de slager of handelaar.
Ik heb ook een haflinger van 25, vol energie nog en je zou hem die leeftijd echt niet geven. Nog erg mooi in de bespiering en vacht. En dat terwijl hij al 10 jaar met pensioen is (ik kan zelf niet meer rijden dus vandaar pensioen)
Okay hij is wat stijf maar met een schepje glucosamine kan hij nog prima bewegen.
Ik had zelf noit verwacht dat hij er op deze leeftijd nog zo bij zou staan en ik krijg ook van iedereen complimenten.

ik heb geen voorkeur voor ras maar ik weeg zon 77 kilo dus het moet wel passen haha. Urion schreef:J00P schreef:Voor het doel dat je voor ogen hebt vind ik de pony niet direct té oud.
Mocht ik ooit weer een paard kopen zou mijn voorkeur ook uitgaan naar een wat ouder paard die niet meer dagelijks gereden 'moet' worden.
Toch vind ik 20 of 24 jaar bijvoorbeeld op latere leeftijd een groot verschil.
ik denk dat het heel verstandig is om te gaan kijken, je ziet dan in levende lijve of de pony nog wat jaartjes mee kan (rustig gebruik) of eigenlijk al "op" is.
Waar ik wel het fijne van zou willen weten is de blessure die genoemd wordt in de advertentie. Tenminste als ik de goede advertentie voor me heb?
Het gaat om ossie de haflinger hier op bokt. Ik heb net verteld dat ik wil komen kijken. Het was even een grote stap om direct te kiezen voor een ouder paard maar inderdaad, voor mijn doeleinden zou het, mits hij is zoals verteld, goed passen. Ben benieuwd.