[VOLG] Zafira en ik gaan op avontuur!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: [VOLG] Zafira en ik gaan op avontuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:24

Daar is niks mis mee, maar daarmee schets je misschien wel en af en toe een verkeerd beeld ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:40

Of jij leest het verkeerd.

Niks mis met een rotschop als het nodig is en instampen is gewoon goed uit je hoofd leren.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:59

Leuk om dit topic te volgen! Stille volger hier :') sorry!

In mijn ogen doe je de dingen een beetje in de verkeerde volgorde, maar ik vraag me soms ook af of er een goede volgorde is hoor :+. Ik heb ook een nieuw paard en ik begin met alles vanaf de grond. Heb hem bijvoorbeeld nog niet bereden in de afgelopen 8 weken :+ Ik dacht: beter gelijk goede herinneringen aan buitenritten/bakritten opdoen, dan eerst buiten aftasten en misschien ongelukjes/miscommunicatie krijgen en dan daarna moeten corrigeren en oefenen. Snap je wat ik bedoel? Ik doe dus eerst alles testen / oefenen op de grond in de bak met lange lijnen, voordat ik erop ga en de knopjes ga uitproberen. Al heeft dit ook met zijn verleden te maken hoor. Racepaarden worden helaas iets anders getraind ;( .

Wat fijn dat je Micklem hoofdstel zo een verschil geeft! Ik ben na alle berichten en nu deze van jou, toch ook wel heel nieuwsgierig :D! Ik heb een bitloze Barefoot gekocht, eerst die maar is uitproberen als het zover is.

Jullie zijn overigens een super tof stel en volg graag :-)!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:33

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook denk dat je in je enthousiasme wat snel gaat. Maar iedereen doet het op zijn eigen manier en dat is helemaal prima, ik weet ook niet wat voor jou een rotschop is en hoe de timing was.
Leuk filmpje trouwens van je dressuur les! Tevreden met je instructrice?
Ik heb vandaag ook voor het eerst gesprongen met Diego, alles op zijn tijd. Super braaf! Wel leuk om zo elkaars ontwikkeling te kunnen volgen aangezien ze rond dezelfde tijd zijn gekomen :D

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 22:22

Vandaag heb ik mijn setje binnengekregen (touwhalster, leadrope en stick) en ben gelijk lekker aan de slag gegaan. Zafira vind het heel spannend als de stick richting haar kont gaat. Ze gaat dan zijwaarts en achteruit lopen in lichte paniek. Ik ben dus echt lekker rustig begonnen met gewoon naast me stappen zonder dat ze in mijn persoonlijke ruimte komt en dat ze zich niet opgesloten hoeft te voelen als ik met haar naast de bakrand loop. Ook wil ik dat we schouder aan schouder lopen. Dat is voor haar nog best moeilijk omdat ze dan harder gaat stappen zodat ze voor me loopt. Ook weer een teken van dominatie :Y
Wat ik wel heel fijn vind is dat ze best sensibel en licht is in je eigen lichaamstaal. Ik merk heel snel wanneer ik te veel druk geef. En wanneer ik dat reduceer zie je gelijk haar reactie daarop. Ik vind het zo een fijn paard om mee te werken!
Ik zal kijken of ik het morgen eens kan filmen. Zal mijn statief en camera meenemen. Kunnen jullie ook zien wat ik allemaal fout doe :Y) :')

Afbeelding

Jullie mogen van mij zoveel commentaar geven als je wilt, maar het komt nu meer over alsof ik niks goed doe. Ik heb al een aardig aantal jaar ervaring in paarden. Thuis hebben we er 20 staan die allemaal anders zijn in karakter en ik weet goed hoe ik die moet handelen. Het ene paard heeft meer rust nodig dan het andere paard. Het ene paard moet je anders benaderen dan het andere. En ja. Van grondwerk weet ik veel meer dan van het rijden. Daarom neem ik daar ook les in. :)

@woepsie
Ik ben begonnen met rijden omdat Zafira gewoon een heel energiek paard is en ze eigenlijk alles leuk vind. Ik vraag nog niks moeilijks, ik rijd in de bak max 20 minuutjes. Zoveel vraag ik niet van haar. Ze kan zelfs een stuk beter! Verder is ze ook al 13 jaar. Ze kent ongeveer al alles. Ze heeft voor de kar gelopen, wedstrijden gelopen en ook buitenritten gemaakt. Soms probeert ze me uit, en op andere punten vind ze het ook echt spannend. Ik ben nu heel erg aan het aftasten wanneer ze iets uitprobeert en wanneer ze het echt meent.
Ik ben echt heel blij met mijn hoofdstel! Ik weet niet waar je woont anders mag je hem wel een keertje uitproberen? Ik heb hem ook op mijn oude paard gehad. Maar die vond het helemaal niks. Ik was toen ook niet meer fan van het hoofdstel. Maar ik heb hem geprobeerd op Zafira en ik merkte echt verschil!
Maar dankjewel voor je reactie en leuk dat je volgt! :)

@Lieke het is inderdaad lekker toevallig dat we rond de zelfde tijd een paard hebben gekocht _O- Ga jij ook een volgtopic over jou knappert maken? Dan ga ik je zeker volgen :)

@marlinde. Ik heb niet met al mijn kracht een rotschop gegeven. je zou bijna denken dat ik een dierenbeul ben maar wel met een stuk meer kracht dan dat ik normaal been geef. En ik denk inderdaad dat ik goed getimed had want ze heeft het daarna niet meer gedaan.

Jullie geven allemaal jullie mening. Maar ik kan die onmogelijk allemaal opvolgen. Dan lijkt het meer alsof het jullie paard is in plaats van die van mij. Laat mij lekker mijn eigen gang gaan en mijn eigen ideeën met haar creëren. Ik denk dat het prima gaat. Anders had Zafira er al lang niet meer blij bijgestaan, teveel spanning gehad en was ze allang kreupel geweest of had ik dit gemerkt in haar gedrag.
Ik wil mij niet hier gaan verantwoorden om wat ik allemaal fout doe. Dit is immers onze reis en niet die van jullie.
En ik snap dat de meeste het van jullie goed bedoelen, en ik onthoud sommige dingen zeker wel! Maar ik denk dat ieder zo zijn eigen mening heeft.

Amen _/-\o_

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:35

Haha ik denk dat ik daar iets te ongemotiveerd/lui voor ben haha. Ik wil het eigenlijk wel ergens bij houden maar dan voor mezelf, en het liefst op mijn laptop ipv telefoon voor als die weer kapot gaat :')
Ik volg jullie gewoon lekker :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 22:40

Haha _O- Herkenbaar hoor. Ik hoop dat ik het wel vol ga houden. Leuk voor later :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:49

Tja, Maureen, als je een volgtopic maakt, dan krijg je commentaar, dan moet je alles ook voor jezelf houden net als Lieke...

Ik ontstip wel weer, kijk alleen af en toe je filmpjes en als ik daar weer voor anderen risicovolle domme dingen zie gebeuren trek ik wel weer aan de bel!

Veel geluk samen!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 23:01

Ik bedoelde het niet als lelijk commentaar maar een volg topic is er toch voor om te reageren op de vooruitgang of gebeurtenissen en eventueel zelfs om tips te krijgen? Of het nou positief of negatief is, toch? Hetgeen waar ik in eerste instantie op reageerde was de buitenrit met de nog niet 100% goede rem etc, en daar maakte ik een verhaaltje omheen. That's all :-).

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:39

He wat leuk Maureen een volgtopic van jou en je knappe Fjordje! Waar je zo lang naar uit hebt gekeken en nu is ze daar! Volgens mij komt dat helemaal goed met jullie. Lekker plezier maken met elkaar en genieten van de mooie dingen die jullie gaan meemaken! Want dat is het allerbelangrijkste.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 12:00

Thanks Olympia! Gaat zeker helemaal goedkomen! :D

Zafira vind het de laatste tijd leuk om in plaats van hooi uit haar hooizak op te eten het in haar stal te gaan vermengen met het vlas. Is echt onhandig als ik haar stal uitmest. Ze is verder wel heel netjes! Ze poept op 1 plek en plast in een hoek. Om de dag haal ik er dan weer wat uit en zo kan ik makkelijk met 1 baal vlas per week doen!

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 09:06

Maureen95 schreef:
Zafira vind het de laatste tijd leuk om in plaats van hooi uit haar hooizak op te eten het in haar stal te gaan vermengen met het vlas. Is echt onhandig als ik haar stal uitmest. Ze is verder wel heel netjes! Ze poept op 1 plek en plast in een hoek. Om de dag haal ik er dan weer wat uit en zo kan ik makkelijk met 1 baal vlas per week doen!

Fjorden hebben soms wat bijzondere eetgewoontes, ja :j
Kwijlt die van jou ook zo met krachtvoer/appels/wortels?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 09:11

Je rijd met een Kneveltrens Maureen? is dat een dubbel gebroken trens?
Dat 'Lange Remweg' komt bekend voor, heeft Fyanne ook last van,die heeft ook een lange remweg nodig.Ze willen gewoon te graag lekker hard galoperen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 13:35

Ja het is een dubbelgebroken kneveltrens. Dus zeg maar een dubbelgebroken trens met knevels eraan :)

@mairead Nee zij doet dat niet echt. Wel een beetje maar niet overmatig veel. De fjord bij ons thuis doet dat wel. Lijkt soms net een hond _O-

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 17:59

Vandaag was een leuke dag! *\o/*
Bokker Selina kwam langs om bij Zafira te kijken. We hebben even losgegooid en even gereden. Oja. Je mag mij uitlachen op de springfoto _O-
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 18:10

Was leuk om te zien hoe ze al aan je gewend is. Ze liep steeds achter je aan en de oortjes er lekker op met rijden. Heel lief beestje!

Je trekt inderdaad wel mooie bekken met springen :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 18:11

Wat leuk! Wist niet dat jullie elkaar kenden. _O-

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 18:12

Haha ja geniaal mijn hoofd. Doet allemaal dingen die ik niet wil :')

En ja ze volgt me inderdaad.

Waar hebben wij elkaar eigenlijk ontmoet Selina? Was het de Mill Ranch?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 18:16

Maureen95 schreef:
Haha ja geniaal mijn hoofd. Doet allemaal dingen die ik niet wil :')

En ja ze volgt me inderdaad.

Waar hebben wij elkaar eigenlijk ontmoet Selina? Was het de Mill Ranch?

Horse event 2014! Toen hield je een selfie wedstrijd :+

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 18:20

Ojaaaa :+

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 19:24

Zozo Maureen, flink de hoogte in voor jouw doen!
Wat lief dat ze zo makkelijk is met alles :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 19:10

Ik ben helaas vandaag ziek waardoor ik niet naar Zafira kon. Maar mijn vriend wou de uitdaging wel aangaan en heb ik op pad gestuurd met een kleine handleiding :list: Afbeelding

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:24

Beterschap en hoop dat het gelukt is? Met zo'n gebruiksaanwijzing kan er weinig misgaan!
Ik vind het soieso een held, mijn vriend heeft alleen de paarden- praatjes- niet de daadjes :o

Morgen wel de shoot? Succes en hopelijk optijd opgeknapt! X

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 21:32

Jaa het is goed gelukt :D Hij is haar de volgende dag alleen vergeten binnen te zetten :+ Dus hebben ze haar om 11 uur savonds nog binnen moeten zetten omdat ze helemaal in paniek was :(

Afgelopen dinsdag ben ik foto's gaan maken bij een stalgenoot. Dit hebben we op de posbank gedaan. Was erg leuk! Ook heb ik daar een vlog over gemaakt:

Verder heb ik nu een bijrijder. Een bokker :D Hopelijk komt ze zich snel hier melden haha. Vandaag zouden we eigenlijk even een klein bosritje gaan maken om te kijken hoe ze reageert. Maar het was daar echt veel te warm voor dus die hebben we even overgeslagen. In de plaats van het bosritje hebben we Zafira helemaal afgespoeld en dan vond ze niet leuk _O- Ook heeft een stalgenootje haar manen afgeschoren. Ze is heel zielig nu :') Gelukkig vond ze het scheren helemaal niet eng en bleef ze heel rustig staan.
Daarna heb ik nog wat grondwerk gedaan en heb ik ook even aan mijn bijrijder wat oefeningen uitgelegd. Een paar oefeningen heb ik ook op film staan dus die kan ik mooi gebruiken voor mijn vlog!
Zafira pakt het zo goed op! Driving game en Yo-Yo zit er al bijna in. Ook porquinpine (geen idee hoe je dat schrijft :P ) heeft ze al een beetje onder de knie.
En ondanks de warmte had ze nog genoeg energie om haar gekke 5 minuten in de bak uit te voeren :))

Afbeelding
Afbeelding

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 22:20

Dat groen staat jullie allebei goed Maureen! Vliegendeken Zafira matcht met jouw shirt ;)