Slechte communicatie met eigenaresse

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

onbarefeet

Re: Slechte communicatie met eigenaresse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 21:00

@YamaSaki Zij heeft er al voor gezorgd dat ik die ene keer mocht uitstappen en ik kan haar niet nog verder pushen denk ik. Ik denk ook dat de bom ontploft als iemand het er nog een keer over heeft :').
@Amyll Tegen die tijd woon ik hier waarschijnlijk niet meer dus dat gaat ook niet lukken helaas.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:02

Vervelende situatie in ieder geval :\
Gelukkig is t paard wel leuk :D

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:03

Dat is jammer TS...
Ik denk dat je voor jezelf moet kijken wat je het liefste hebt.

Als de klik met dit paard zo groot is dan blijf je lekker voor hem zorgen en van hem genieten. En ga je inderdaad goed kijken wat je vanaf de grond met hem kan doen...

En als je denkt: Ik moet evengoed binnen x tijd afscheid nemen van dit paard en ik wil heel graag rijden ga je, ook al is het lastig bij jou in de buurt, op zoek naar een bijrijdpaard waar je wel op mag rijden..

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 21:05

Ik ben nu ondertussen op zoek en ik blijf hem gewoon verzorgen voor zolang de situatie dat toelaat :j (of voor hoelang ik het nog volhoud).

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:12

Ik zou inderdaad ook rustig aan uitkijken naar wat anders. Als je wat vindt kan je nog kijken of je beide blijft doen of stopt met deze.
Zou er verder ook niet meer over beginnen. Ze heeft blijkbaar de keus gemaakt wat dan ook de echte reden mag zijn. Erg vervelend en ook niet netjes als het je wel belooft is. Maar daar doe je niets meer aan.
Succes met zoeken en hopelijk vindt je snel een paard waar je mee mag doen er van te voren afgesproken wordt.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:21

Ik denk dat leeftijd wel een rol meespeelt. De andere ruiter heeft waarschijnlijk geen ouderlijke invloed meer, waardoor zij haar eigen verzekering heeft (mogelijk, geen idee) en dus misschien andere afspraken hierover met de eigenaar.
Ik snap het ergens ook wel, ik zou ook niet verantwoordelijk willen zijn als iemand van mijn paard afdondert. Dan voel je je ook nog eens heel erg rot. Het is wel erg dubbel van de eigenaresse, dat wel.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:41

Dat vind ik een beetje onzin. Bij verzorgen kan je ook vervelende ongelukken krijgen. Veel dingen gebeuren als je ernaast staat. Ik zou lekker afscheid nemen. Erg oneerlijk van de eigenaresse vind ik

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:51

@piezze, zal ik het je nog sterker vertellen, heb zelf een 5 jarige shet en een 5 jarige arab.
3 jaar geleden heb ik mn ellebogen gebroken, door met mn 2 jarige shet eens te gaan fietsen :')
2 jaar geleden heb ik mn voet zwaar gekneusd nadat mn arab erop sprong :')
Heb er nog niet eens op gezeten, maar door beiden al een keer t zkh in geweest _O-

Maar goed on topic, ik denk niet dat deze eigenaresse je duidelijkheid zal gaan geven.
Goed dat je rustig aan t rondkijken bent voor wat anders :j

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:58

Ja inderdaad. Ik heb mijn hele leven al paarden en de vervelendste ongelukken in mijn omgeving komen niet van vallen van het paard maar van trappen, bijten, tenen staan, pletten, meesleuren.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 00:27

TS voel je je niet misbruikt in deze situatie? Beloftes die niet nagekomen worden (al dan niet met een goede/slechte reden) Bijrijden zonder te mogen rijden. Gepasseerd worden door een andere bijrijder te zoeken terwijl jij er al bent. Je neemt genoegen met de kruimels en wat zegt dat dan over jou?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 06:58

Ojajoh schreef:
ze had van mij aan t gas gekund, eerst van alles beloven en dan niet afkomen
zet dan eerlijk neer ik zoek een werkezel met niets er voor terug, dat is pas eerlijk

Misschien heeft TS zich ervarener voorgedaan dan ze was bij haar eerste kennismaking bij de eigenaresse en heeft de eigenaresse toch gedacht, we gaan het proberen. Dat overschatten van jezelf op die leeftijd gebeurt wel vaker. :)
Mogelijk heeft ze de eigenaresse niet het vertrouwen kunnen geven dat het rijden goed zou gaan. En heeft de eigenaresse het moeilijk gevonden om dat te zeggen, omdat ze TS zo'n lieve meid vindt. Dat kan toch ook? De andere bijrijdster is gewoon meer ervaren.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 07:07

@Babootje Ik heb me zeker niet ervarener voor gedaan maar gewoon eerlijk verteld hoelang ik met paarden bezig ben, hoelang ik rijd, waar ik tot nu toe gewerkt heb, enz. Ik heb niet mijn eigen mening gegeven over mijn niveau, maar feiten verteld zodat ze zelf kon kijken of ze mij geschikt vond. Overigens heeft ze mij ook nog nooit zien rijden en misschien maar 1 of 2 keer zien verzorgen dus een beetje vreemd als iemand daar al zo een conclusie uit trekt.

@mrie Dat zegt over mij dat ik mijn beloftes wel nakom en dat ik erg gehecht ben aan het paard :).

elszoekt17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 07:38

Ik heb precies in dezelfde situatie gezeten. Ik had een verzorgpaard, eigenaar beloofde dat ik er na 3 maanden op mocht rijden, dus tot die tijd alleen maar gepoetst en poep geruimd. Uiteindelijk na een half jaar een half uurtje er opgezeten met de eigenaar erbij want daarna moest er een meisje van 18 op ( die voor de eerste keer kwam kijken, kende t paard helemaal
niet ) en die heeft een uur gereden terwijl ik aan de bakrand stond ( ze werd uiteindelijk afgewezen als bijrijder want ze was te bang ) Ik heb die dag daarna rustig uitgelegd hoe ik erover voelde, ben er uiteindelijk mee gestopt puur omdat ik geen klik had met de eigenaar ( de eigenaar is bij mijn thuis geweest en daar hebben we gepraat over de situatie, er is geen ruzie van te pas gekomen ). Ik had toen al 2 maanden een ander bijrijdpaard die ik nu ondertussen al 2 jaar met heel veel plezier rijd en verzorg. Ik heb tussendoor ook nog een paard ingereden en een shet verzorgt maar daar uiteindelijk ook meegestopt omdat mijn jongere zusje het overnam :)

dusss moraal van t verhaal: er zijn meer vissen in de zee, geloof me. Ik woon in t westen van NL en daar zijn niet heel veel paarden te vinden maar als je wacht komt het vanzelf op je pad :)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 15:39

@elszoekt17 Zohé, dan voel je je ook wel genaaid := En ik heb altijd het gevoel dat alle bijrijdpaarden zich in het midden/westen van Nederland verstoppen! Hier zit vrij weinig in elk geval :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 15:47

Ik snap de eigenaresse wel hoor :j Je bent toch minderjarig. Fijn dat ze meedenkt over andere dingen die je kunt doen met het paard :-) Rijden is ook niet alles.

De verzorgster die ik heb in de vakanties en af en toe tussendoor heeft ook 6 jaar lang alleen maar geborsteld en gewandeld met het paard :-) Nu rijdt ze er ook af en toe op.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:02

onbarefeet schreef:
@mrie Dat zegt over mij dat ik mijn beloftes wel nakom en dat ik erg gehecht ben aan het paard :).

Ontegenzeggelijk waar, maar om het maar eens kritisch te bekijken in plaats van je positieve punten te benadrukken denk ik dat je hier behoorlijk over je laat lopen. Dat is dan meteen de valkuil van aardig zijn, loyaal zijn en je hechten aan een object wat niet van jou is.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 17:04

Ik realiseer me de hele situatie prima hoor mrie :j Dat dit eigenlijk echt niet kan. Ik blijf echt enkel en alleen om het paard, en natuurlijk hecht ik me er aan, dat doet iedereen met een verzorgpaard lijkt me.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:06

Ja, dat is ook niks geks... Wat maakt dat jij in deze situatie blijft zitten, is dat puur het paard?

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 17:11

Jazeker :j

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:33

onbarefeet schreef:
@elszoekt17 Zohé, dan voel je je ook wel genaaid := En ik heb altijd het gevoel dat alle bijrijdpaarden zich in het midden/westen van Nederland verstoppen! Hier zit vrij weinig in elk geval :D

Dat idee had ik altijd over het oosten van het land omdat daar meer ruimte is voor paarden vaak :=
Nu heb ik eigenlijk wel het idee (en de ervaringen) dat er niet veel bijrijdpaarden zijn omdat eigenaren vaak paarden kopen voor zichzelf en er dus zelf altijd heen gaan..

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:34

piezze schreef:
Dat vind ik een beetje onzin. Bij verzorgen kan je ook vervelende ongelukken krijgen. Veel dingen gebeuren als je ernaast staat. Ik zou lekker afscheid nemen. Erg oneerlijk van de eigenaresse vind ik

Precies. Zo ben ik er vanaf gekomen bij een hoofdstel om doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deed de deuren van stal dicht. Halstertouw los, teugels over hals.. halster los. Merrie gooit zich langs me heen terwijl ik met bit in mn handen sta. Wurmt zich door de deur en sleept mij mee met het hoofdstel nog vast. Ik krijg een duw omdat ze vlak langs de voersilo draafde en ik knalde tegen de voersilo. Paard los over t erf met hoofdstel tussen dr benen.

Het gaat al maanden goed. En nu dus niet. Gelukkig paard en ik zonder breuken er af gekomen. Alleen hoofdstel beschadigd. Draaide rakelings langs een geparkeerde auto maar heeft die gelukkig niet aangetikt. Evenals zon machine waar ze hooi mee verspreiden (zon oplegger met allemaal van die punten). Hield mn hart vast dat ze er met een been niet onderlangs kwam. Kan nare wonden veroorzaken.

Dat was geluk hebben. Maar ik vind dus ook.. dat als ze je te jong vind om te rijden.. ze ook had moeten inzien dat het aan de hand met verzorgen ook ontzettend mis kan gaan. Lees: met grondwerken steigert paard/bokt paard en raakt jou.. enz enz enz.

En ik ben nu 29 en rijd vanaf mn 11e. Al veel geintjes meegemaakt met mijn eigen dieren maar dit was de 1e x dat paard los over t erf wandelde.

Anyway.. geduld. Er komt vast wel iets op je pad!

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:13

Ik heb hier ook GEEN EEN verzorgpaard, er zijn 2 verzorgpaarden op dit moment anderhalf uur fietsen. De enige pony een beetje dichtbij is mijn verzorgpony: 45 minuten fietsen... Maar toch zou ik in zo'n situatie weggaan...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 17:53

onbarefeet schreef:
@YamaSaki Zij heeft er al voor gezorgd dat ik die ene keer mocht uitstappen en ik kan haar niet nog verder pushen denk ik. Ik denk ook dat de bom ontploft als iemand het er nog een keer over heeft :').
@Amyll Tegen die tijd woon ik hier waarschijnlijk niet meer dus dat gaat ook niet lukken helaas.

Weer zoiets, dan ontploft de bom? Mag misschien niet zo denken maar dan denk ik toch echt van wat voor een heks is dat?!?
A wist ze hoe oud je was en B ze weet geeneens hoe je rijd, houd je aan t lijntje en geeft je totaal geen kans.
En jij...... Bent te goed voor deze wereld dat je het pikt

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 19:38

Misschien niet zo ernstig zoals ik het toen zei, maar ik heb al wel redelijk wat irritatie veroorzaakt denk ik.

We zijn wel gekomem op: horse agility en ik mag hem leren over balkjes te lopen, aangezien hij dat nog helemaal niet kent (hij is 5), dus ik ben wel blij nu :j.