Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
warwick schreef:Ik zou sowieso hele goede afspraken maken, maar dat was toch al je plan. De hoefsmid om en om betalen zou ik niet doen. Straks ben jij steeds meer kwijt, omdat het paard bijvoorbeeld opeens hoefijzers moet hebben. Wat je zou kunnen doen als je het kan betalen is dat je ipv 15 euro 20 of 25 euro betaalt in de maand. Ik kan natuurlijk niet in jou spaarpotje kijken, maar zo kan zij nog wat extra op zij zetten voor de smid en zit jij niet met onverwachte kosten. Bij mij in de buurt is dit ook een bedrag dat redelijk normaal is voor een bijrijdpaard.
smurffie schreef:Persoonlijk zou ik het wel doen. Jou vriendin neemt de risico's en niet jij.
Wel zou ik een hoger maandelijks bedrag afspreken en dan geen hoefsmid.
Zeg dat jij 40 a 50 euro mee betaald, kan je vriendin nog wat extra over houden en is het voor jou heel goedkoop paard rijden als je het mij vraagt.
En dan heb je gewoon vaste kosten per maand, dat is minder gezeur gevoelig.
Szan schreef:Ik zou dit enkel aandurven als je de standaard eigenaar-bijrijder constructie gebruikt. Het is 100% haar paard, haar verantwoordelijkheid, zij draagt alle kosten en neemt alle beslissingen. Jij betaalt een kleine bijdrage en mag in ruil daarvoor een x-aantal keer per week het paard rijden.
Op elke andere manier zou ik dit echt niet doen TS, om redenen die anderen al hebben benoemd.

eilleen333 schreef:Als ze die 15 euro hard nodig heeft om het gat te dichten lijkt het me voor haar niet verstandig om een paard te kopen.
Wat gebeurd er als jij er dan mee stopt?