Vraag ik dan zoveel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:17

Angeliquee18 schreef:
Dusty is een lieve pony, zet geen stap verkeerd aan de hand.
Onder het zadel is dusty voorwaarts,
Het is een leuke rijpony, maar heeft wel wat begeleiding nodig.
Zeker met wat jongere kindjes die wat onervaren zijn.

Zeg ik dit zo netjes?

Nee. De pony is simpelweg niet geschikt voor de niet gevorderde ruiter en dat moet je er dus bijzetten.

"Wat begeleiding igv jongere kindjes die 'wat' onervaren zijn" dekt absoluut de lading niet.

IHN

Re: Vraag ik dan zoveel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:52

ik zou kijken of je hem niet wrgens tegen kostprijs neer kunt zetten...zoveel kost zon kleintje niet. mss iemand die een weidemaatje zoekt..of is je financiele situatie dermate verandert dat je geen hoefsmid etc meer kunt betalen?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:01

Ik zou eerlijk gezegd gewoon zeggen dat hij ongeschikt is voor kinderen en alleen te rijden is door ervaren personen. Je wil toch niet allemaal mensen die komen kijken maar voor niks komen omdat ze merken dat hij toch niet zo lief is als hun kind een proefritje maakt? Je moet wel eerlijk blijven.

Probeer hem te verkopen als knuffelpony, grondwerk, of investeer in menlessen. Als hij de basis van het mennen bezit dan krijg je misschien al heel ander publiek.

Als laatste, paarden verkopen kan veel tijd kosten en het is verleidelijk je verhaaltje iets mooier te maken zodat je misschien meer kijkers krijgt. Ik had mn vorige pony 1,5 jaar te koop staan met een advertentie die eerlijk maar afschrikken :') was. Hij heeft wel een geweldige plek nu.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:18

Ik ben wel van mening dat je sommige zaken beter mondeling vertelt dan in een verkoopadvertentie. Laat 1 ding duidelijk zijn. Nooit liegen maar in dit geval zou je gewoon kunnen schrijven dat het een pittige pony is die niet geschikt is voor beginners. Uitweiden over wat hij precies doet moet je niet doen in verkoopadvertenties. (Vind ik)

Er is een verschil tussen eerlijke ponies en ponies die staatsgevaarlijk zijn. Er zijn heus 10 jarige kindjes te vinden die prima om kunnen gaan met een pittige voorwaartse pony. Dat de pony bij jou niet gek is op bakwerk, hoeft niet te betekenen dat hij bij een ander dit niet leuk vindt. Kort gezegd, je kan niet helemaal voorzien hoe e.e.a. zich bij een ander tehuis ontwikkelt en als je allemaal negatieve dingen in je advertentie zet, haakt iedereen af. Potentiele kopers met verstand lezen echt wel tussen de regels door. Potentiele kopers zonder verstand kopen toch meestal verstandloos een mooi paard wat ongeschikt blijkt.

(En openen vervolgens op Bokt verhalen over hoe ze zijn opgelicht)

En ts eerlijk is eerlijk, als het een kleine pony is, die echt alleen geschikt is voor een volwassene en daarbij eigenlijk alleen voor een buitenrit, dan is de pony qua geld nauwelijks wat waard. Er zijn zelden volwassenen op zoek naar een piepklein rijpaardje waar je vervolgens alleen maar mee naar buiten kan. Misschien kun je dan beter overwegen hem voor heel weinig aan te bieden en te gunnen aan iemand waar je een goed gevoel bij hebt.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:28

Heb niet het hele topic doorgelezen, maar verkopen is inderdaad altijd moeilijker dan kopen :') Altijd veel gezeur gehad met kopers, nou ja kijkers. Als je geen geld hebt, moet je niet aan paarden beginnen.
Ik heb zelf een pony zonder papieren, c pony, maar is wel 2 keer Z springen geweest en nog een keer m volgens, zo te lezen hier heb ik die veel te duur gekocht... Was bijna 15 toen, nu 16. Kleine €2000.
Voor mij ook een reden om mijn pony's niet te verkopen. Mijn vorige D pony ook verkocht, maar alleen even gebruikt om een zomer mee te rijden en weer te verkopen (die mensen dan, moest eerst op z'n volgende loon wachten, later hoorde ik verhalen dat haar hoeven nooit werden bekapt, wilde ook nog mijn andere pony kopen voor een paar honderd euro, ja daag.)
Is er geen mogelijkheid om hem gewoon weg te doen aan iemand die in de buurt woont, dat ze wel gewoon in jouw bezit blijft? En een voorwaartse pony kan zeker wel geschikt zijn voor een beginnende ruiter, moeten ze alleen wat sneller lichtrijden :+ Tenzij de pony bokt, ongehoorzaam is enz.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 13:28

Ik heb vanavond kijkers voor dusty. :)
Een gezin met een jonger meisje, die gaf aan dat ze pittige pony's wel gewend is.
Dus ben benieuwd... !

Ik geef ook altijd eerlijk aan hoe hij in elkaar zit.
ik draai nergens om heen, dat is voor de nieuwe eigenaren niet eerlijk, en al helemaal niet voor hem.

Het is ook niet dat hij levensgevaarlijk is voor kinderen.
Hij is gewoon heel snel, en lastig terug te krijgen in ontspanning.
Veel ( onervaren ) kinderen vinden dat lastig.
Maar een kind met wat lef, en die van rijden weet.. kan echt wel met hem overweg.
En dat zal ook niet zonder slag of stoot gaan, ( dat gaat het bij mij al 10 jaar niet. )
Maar voor sommige is dat juist ook weer een uitdaging.

We gaan het zien vanavond, is de klik er van bijde kanten, heb ik er echt wel vertrouwen in.
Zo niet, dan houd het gewoon op!

Zit er wel behoorlijk tegen op....
Mag echt me best doen om niet in huilen uit te barsten haha!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 12:30

En? Was er een klik?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 13:49

TS: heeft de pony al 10 jaar en is nu 23 dus ze reed de pony al met 13 jaar, dus een handig kind kan er best op ;)

TS: hoe is het gegaan?

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 22:14

Ging eigenlijk best goed.
Hij vond ze wel leuk, stond ontspannen onder het borstelen ect.

Onder het zadel vond ie heeeel spannend. Het was echt 1 bonk spanning.
ik ben ook "uit de buurt" gebleven. Een stalgenoot heeft geholpen met opstappen ect.
Ik ben nog zenuwachtiger, dus dat word helemaal niks. :+

Maar ze konden hem best redelijk rijden, al waren ze geen boomlooszadel gewend.
Dus was lastig voor ze, en een nieuwe, ( drukke ) pony, en een boomlooszadel.
Dochter gaat er rustig over nadenken, dat vind ik positief :)
Liever een week te lang, dan een week te kort denk ik dan..
Waren hele lieve mensen, die gevoelige pony's gewend waren, die vooral met heel veel vertrouwen en rust werken. Precies wat hij nodig heeft.

En ik? :+ ik huil alleen nog maar hihi.
Voel me zo kl*te, zo schuldig. Maar goed, ik kan echt niet anders.
We hebben voor zondag nog een fotoshoot gepland.
En ik ga een ring laten maken van zijn staart :)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 16:33

Dusty is inmiddels verkocht, niet door de mensen die van de week kwamen kijken.
ik kreeg een mailtje, voor een meisje van 9.
ik dacht al oei, dat word niks.....
Uiteindelijk, je zag van alle verte dat dit hem echt was.
Ze stapte op en reed zo met hem weg...
De eerste in al die 10 jaar die zonder problemen opstapt en wegrijd.
Dus duidelijker kon het voor mij niet worden...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 17:26

Geweldig! Je pony heeft dus zelf zijn nieuwe baasje gekozen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:10

Gefeliciteerd.Trouwens,het is heel normaal om een pony te verkopen,want hoe zou iemand er anders aan moeten komen die er een wil hebben? En nog even over alle vooroordelen over maneges,bijna iedereen heeft toch op een manege leren rijden?Ik heb in elk geval mij grote liefde voor paarden op een manege opgedaan. En jemoet toch ergens de beginselen leren voor je een eigen paard kunt hebben.Maar de jouwe was mogelijk meer geschikt als privepony, en dat is je dus nu ook gelukt!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 18:58

Ik heb helemaal geen ervaring met maneges, dus daarover kan ik niet oordelen. :) maar dusty is absoluut geen manege pony. Vandaar dat ik dat ook niet wou...

Een kind had ik eigenlijk helemaal niet verwacht, zeker niet van 9.
Maar dit had gewoon zo moeten zijn.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:26

Gefeliciteerd! Ook super dat je altijd realistisch en kritisch bent gebleven, ook naar je pony toe :j

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 10:18

Fijn dat hij verkocht is aan een leuk gezinnetje!

Ik vind verkopen ook vreselijk, maar dan om het volk wat er voor komt. Ik heb echt de meest bijzondere kijkers gehad := En de mailtjes/telefoontjes... soms voelde ik gewoon plaatsvervangende schaamte voor die lui! Belachelijk laag bieden en of ik hem ook nog ff kon komen brengen voor die prijs :r