34 en voor het eerst een buitenrit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 11:23

Nikki2012 schreef:
IJsco_Love schreef:
Gaat helemaal goed komen! Als ik met mijn paardjes buitenrij kom ik vaak groepen van poelenburgh tegen, zit hier vlakbij, en het ziet er altijd heel goed georganiseerd uit +:)+
Je rijdt vijf jaar schreef je, dus het gaat je vast lukken! +:)+

Go with the flow, die paarden van poelenburgh weten precies wat ze moeten doen ;)

Ik weet niet of je ook hier uit omgeving Schoorl komt maar het weer is vandaag niet zo fantastisch...de zeewind is wat koud. Zou gaan voor shirt met lange mouwen! Of tshirt met dun jasje.

Laat je horen hoe het was? :D

Ik ben op het moment in Den Helder. Hier stralende zon en windstil (in de wijk dan).
Maar doe lekker een t shirt met lange mouwen aan!

Ik laat zeker weten hoe het was!

Weet niet hoe laat je gaat maar hier intussen op geklaart :P nu van die sluimer bewolking en 19 graden :+ maar zou nog wel voor iets duns met lange mouwen gaan :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: 34 en voor het eerst een buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:12

Hoe was het? :))

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:23

Ben ook benieuwd hoe het geweest is..

AlexaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 21:12

Wauw!! Wat was dat gaaf!!

Ik mocht op een lieve kleine zwarte Tinker merrie, Polly. Mij beloofd dat ze heel braaf is, dus vol vertrouwen opgestapt.

Klein groepje, 5 personen inclusief begeleider. Meiden van 12 tot 14 en ik zei de gek!

Wat een heerlijke rit! Heuveltje op, heuveltje af op kleine paadjes. Super mooie omgeving, strak blauwe lucht, heerlijk zonnetje!

Maar wat is het anders rijden zeg! Er waren natuurlijk aardig wat bochtjes en op en af, dat was in draf wel even wennen! Ik vond lichtrijden best lastig, ging niet zo soepel! Kan natuurlijk liggen aan de spanning dus dat ik stijf was...

De galop, mijn god! Ook hier gewoon heuveltje op, heuveltje af en de nodige bochtjes! Ik was de hekkensluiter van de groep met het kleinste paardje. Voor mijn gevoel gingen we snoeihard!
Was echt wennen, mijn verzorgpaard en mijn "vaste" paard op de manege zijn beide ongeveer 1.80 dus galop op zo'n kleintje was echt sprinten voor mijn idee!
Een paar keer bijna plat de bocht door dat ik echt dacht dat ik er naast ging.
Maar wat mooi, oortjes naar voren en Polly ging zo hard als haar beentjes haar konden dragen!

Al met al een super leuke rit in een super mooie omgeving, heel leuke manege met zeer vriendelijke mensen en begeleiding en een klein zwart Tinkertje Polly die mij mee heeft genomen in de wondere wereld die buiten rijden heet.

Volgende rit: het strand!!!

(En natuurlijk waren al die zenuwen helemaal voor niets!)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:17

Heerlijk genoten dus! Dit smaakt naar meer he? :-) Super leuk.
En het strand is helemaal geweldig :-D

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:18

Wat leuk om te horen!! :D
Geniaal dat je tussen die jonge meiden zat joh :P
Was een groot succes dus!!!

Strandrit moet je zeker doen!
Heb ik tot nu toe alleen nog in t buitenland echt gedaan haha, ook maar es doen in NL, je brengt me op ideetjes :P

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:23

Fijn dat je hebt genoten. Inderdaad op naar de volgende keer!

AlexaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 21:34

Dankjulliewel!

Het was echt wel grappig dat ik tussen die jonge meiden zat! Zit ik dan een beetje nerveus en onzeker te wezen terwijl die jonge meiden doen alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.
En ik wou me natuurlijk niet laten kennen, ging op mijn stoerst met mijn grootste glimlach in galop. Hihi
Het heeft zo moeten zijn denk ik!

Zeker voor herhaling vatbaar!

Kidrauhl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:50

Fijn dat het zo leuk was geweest!

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:58

Strand is super gaaf!! Maar zonder bochtjes dus zelfs in 1 rechte lijn in galop. Maar dat vind ik juist zo gaaaf!

Zie je al helemaal zitten tussen de jonkies. Super dat het zo goed bevallen is. Toevallig nog foto's van je eerste rit?

AlexaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 22:07

Nee, geen foto's.

Jammer maar daar was het ook niet echt de rit/groep voor. Ik vond het super leuk maar echt gezellig als in maak jij even een foto was het niet, helaas!

AlexaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 22:08

En het strand zie ik nu ook helemaal zitten!

Ik zie een nieuwe verslaving aan komen.....

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:10

Strand word nog veslavender. En ik spreek uit ervaring. Hahahaha

Wel jammer dat het niet zo gezellig was dat het makkelijk vragen was om een foto. Maar we zien vast nog wel eens iets voorbij komen als je het vaker gaat doen.

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 08:59

Jaaa strand is 10 keer leuker dan de duinen/bos :D
Fijn dat je zo genoten hebt!

AlexaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 11:19

Zoooo jongens! The day after: spierpijn!!

Van mijn kruin tot mijn tenen lijkt wel...
Misschien toch een beetje te gespannen geweest? :j

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:48

Gaat helemaal goed komen en er gaan vast en zeker nog een hoop buitenritten volgen.
Probeer gewoon zoveel mogelijk te genieten.

Ik had ooit alleen als 19 jarige (zonder enige rijervaring 2 keer een buitenrit gemaakt) en daarna jaren nooit meer op een paard gezeten. Maar op 38 jarige leeftijd dan toch eindelijk door wat collegae op het werk weer op een paard gestapt en gaan lessen. De 2de les was meteen een buitenrit. Is toen super bevallen. Inmiddels ben ik 58 jaar, heb m'n 3de eigen paard en geniet nog steeds van buitenritten. Ik heb vorig jaar oktober voor het eerst in m'n leven 2 soloritten naar de heide gemaakt. Was ook weer even spannend, maar ook mega trots achteraf op m'n paard en zeker ook op mezelf. :D

Dus..... enjoy the ride *\%/*

( ik film elke buitenrit met m'n GoPro ,dus als je het leuk vindt alvast wat virtuele buitenritten te maken.... leef je uit :D ;) https://www.youtube.com/user/fellow204

edit :
ohhh lees net dat je de rit al achter de rug heb :D

Super dat het zo goed bevallen is. Smaakt dus naar meer. Jammer dat er geen foto's zijn gemaakt

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:50

zorg bij de strand dat je dan wel een beginners rit doet. sommige manege's hebben echt snoeiharde rengalop op het strand die alleen voor vergevorden zijn.

verder is een strand rit echt geweldig. heb het ook gedaan op hele brave paardjes die geen stap te hard zetten de eerste keren.