Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maureen_M schreef:Wat een pussy's allemaal zeg![]()
Nee maar eventjes zonder grapjes. Laat je hobbies je nooit afnemen door je "geliefde". Je hoeft geen vent te zoeken die helemaal into de paardenwereld is maar wel iemand die je hobby respecteert.
Laten we de situatie eventjes andersom plaatsen. Jouw vriend/vriendin doet bijvoorbeeld ook een gevaarlijke sport (want ja paardrijden is gevaarlijk) zoals parachutespringen (). Dan zou jij het andersom ook niet verbieden hem zoiets te laten doen. Het is zijn hobby, zijn leven, zijn risico. Waarschijnlijk doen die van jullie niet zoiets geks maar wie weet wat zij nog in de toekomst voor plannen hebben. Zouden wij dan zeker ook moeilijk moeten gaan lopen doen?
Misschien als jullie het eens zo verwoorden naar jullie mannen toe dat het de situatie wat verbeterd en dat ze er wat meer begrip voor hebben.
maava schreef:Blijf hiermee vooral met je man communiceren en laat je keuze niet te veel afhangen van een forum vol met paarden liefhebbers.
Brainless schreef:Nooit begrepen dat dat betekend dat je partner je hobby niet gunt.
Mijn man zegt dat zo vaak en ik wel tegen hem...
Maar blijkbaar komt dat over als eis en niet als... ik ga je missen.
Doriendr schreef:Dankjewel voor de reacties.
Nou we zijn beide 28 jaar, twee jaar relatie.
Hij wilt naar het buitenland om meer carrière te maken. Ik blijf liever kort bij de familie.
Het gaat hem vooral om een kwestie van tijd hoor. Hij vindt het nu al teveel terwijl ik 2x per week ga voor ongeveer 4 à 6 uur. Op weekend met vriendinnen om te gaan paardrijden is bijvoorbeeld ook uit den boze.
Of wanneer ik een weekend met ons twee liever op een andere datum plan omdat ik graag naar een paardenevenement wil gaan net op dat weekend, daar kan hij ook niet mee om... dan vindt ie dat hij niet op de eerste plaats komt. Moest er dan een paard aan huis staan.....
Maar voor mij staan zowel paarden, familie als mijn vriend op de eerste plaats. Ik doe mijn best om er zowel voor iedereen zoveel mogelijk te zijn. Hij maakt het mij wel niet eenvoudig.
Jammer dat ik mijn passie niet kan delen. Hij heeft er zelf ook geen dus kan hij het al zeker niet begrijpen.
Doriendr schreef:Dankjewel voor de reacties.
Nou we zijn beide 28 jaar, twee jaar relatie.
Hij wilt naar het buitenland om meer carrière te maken. Ik blijf liever kort bij de familie.
Het gaat hem vooral om een kwestie van tijd hoor. Hij vindt het nu al teveel terwijl ik 2x per week ga voor ongeveer 4 à 6 uur. Op weekend met vriendinnen om te gaan paardrijden is bijvoorbeeld ook uit den boze.
Of wanneer ik een weekend met ons twee liever op een andere datum plan omdat ik graag naar een paardenevenement wil gaan net op dat weekend, daar kan hij ook niet mee om... dan vindt ie dat hij niet op de eerste plaats komt. Moest er dan een paard aan huis staan.....
Maar voor mij staan zowel paarden, familie als mijn vriend op de eerste plaats. Ik doe mijn best om er zowel voor iedereen zoveel mogelijk te zijn. Hij maakt het mij wel niet eenvoudig.
Jammer dat ik mijn passie niet kan delen. Hij heeft er zelf ook geen dus kan hij het al zeker niet begrijpen.
Doriendr schreef:Maar voor mij staan zowel paarden, familie als mijn vriend op de eerste plaats. Ik doe mijn best om er zowel voor iedereen zoveel mogelijk te zijn. Hij maakt het mij wel niet eenvoudig.
Palmera schreef:Ik zag het woord 'opofferen' voorbij komen in de OP.
Zodra men in een relatie het gevoel heeft iets op te moeten offeren, (en of dat nou juist wél of juist níet doen is doet er niet toe) is er imo iets heel anders fundamenteel mis.
Huertecilla schreef:Palmera schreef:Ik zag het woord 'opofferen' voorbij komen in de OP.
Zodra men in een relatie het gevoel heeft iets op te moeten offeren, (en of dat nou juist wél of juist níet doen is doet er niet toe) is er imo iets heel anders fundamenteel mis.
Mwah.
Het is ook afhankelijk van hoe zwaar het gewicht is van dit woord. Van wanneer je die gebruikt; hoeveel moeite het kost/ van hoeveel je laat.
Iets laten wat je eigenlijk graag zou willen is ook iets wat je soms graag doet omdat het jouw parten zo blij maakt of ongelukig bv.
Het kan niet zo zijn dat je jezelf niet kan zijn, je welzijn geweld aandoet in dienst van de relatie.
Dat werkt twee kanten op: Beiden horen vroegtijdig te weten voor welke levenskeuzes ze kiezen of niet; VOOR er een emotionele investering is gedaan.