Waar worden we wel blij van in paardenland?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 06:42

-het moment dat je merkt dat al het hard oefenen ook z'n vruchten afwerpt
-de band die je opbouwt met je paard
-leuke dingen doen voor de afwisseling; buitenritjes, zwemmen, af en toe een sprongetje

Afbeelding

Othilly

Re: Waar worden we wel blij van in paardenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 07:17

Paarden en mensen die tevreden zijn op stal!!
Pensionklanten die waarderen wat je doet!
Het gevoel je paarden echt door en Door te kennen en wederzijds elkaars gevoelens te begrijpen en te respecteren..
Na een lange dag buiten tevreden op stal met tevreden malende hooi etende bekkies..heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 13:20

blije mensen die genieten van hun paard ook als het even niet lukt

Nizoni4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 18:02

De tevredenheid in de ogen van mijn paard, vind ik een van de mooiste dingen om te zien... en natuurlijk het feit dat je paardje altijd voor je klaar staat

juliar99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 19:05

Dat je je echt een hele dag kan vermaken met 1 paard

Dat je echt een vriend(in) vindt waar je altijd heen kan enzo

Dat je je nooooooit hoeft te vervelen

Dat de ruiterpaden in Drenthe echt super zijn!

Er ook ontzettend leuke en makkelijke paardeneigenaren bestaan! (heb zelf 2 verzorgpony's haha)

De vele leuke kleurtjes en patroontjes voor dekjes enzo

Dat pony's zo'n geweldig karakter kunnen hebben dat je ze echt laten lachen

Pony's geven (vaak _/-\o_ ) rust

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 19:24

De fases van een band opbouwen, puur het idee dat het MIJN paard is, de interactie tussen mens en paard, buitenritten die perfect verlopen, spulletjes kopen en creatief met geld omgaan, etc etc :D

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 19:35

Na een lange zoektocht naar een goede stal met een kundige, niet bemoeizuchtige pensionhouder-/ster, die lief voor paarden is en deze ook begrijpt, eindelijk,sinds enkele maanden, gevonden heb. Onze paarden weer gelukkig te zien, maakt mij blij. Het was het zoeken waard geweest. Onze paarden die door de vorige pensionhoudster als onopgevoed werden beschuldigd, (onze paarden voelden zich hier niet thuis) staan op deze nieuwe stal alsof zij hier al jaren staan en gedragen zich voorbeeldig. Zij zien er gelukkiger en gezonder uit als ooit tevoren. Maakt ons ook erg gelukkig. Het was een goede besluit geweest.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 19:46

Samen op concours kunnen gaan, elkaar lekker succes gunnen en blije paarden samen op de wei... Schone stalletjes, knappe paarden en nog zo veel meer!

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 19:55

Van de waardevolle vriendschappen die ik heb kunnen sluiten met andere paarden mensen.

Uiteraard wordt ik ook blij van mijn paardjes

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 20:00

Waar je ook erg blij van kan worden: als de mensen die de sfeer op een stal enorm vergallen vertrekken! Jammer dat er zo gezeuld wordt met zulke paarden maar wat een verademing!.. De hele stal deed een vreugdedansje na vertrek..

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 20:48

pol1 schreef:
Waar je ook erg blij van kan worden: als de mensen die de sfeer op een stal enorm vergallen vertrekken! Jammer dat er zo gezeuld wordt met zulke paarden maar wat een verademing!.. De hele stal deed een vreugdedansje na vertrek..

Kan ik mij heel goed voorstellen. Maar die mensen zullen ook niet zonder reden zelf vertrokken zijn. Je gaat niet zomaar weg. Ook al is de sfeer op stal slecht. Per slot van rekening hoef jij daar op stal niet te wonen, je bent er voor je paard cq paarden. Als zij het slecht hebben, dan vertrek je. Ook zij deden, volgens mij, een vreugdendans. Misschien dansen zij nog steeds.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 21:04

Vandaag een lekker eind op de motor gereden met mijn vriend en ik zag daar allerlei bospaden en mooie heideplaatsen waar ik met mijn jonge hengst straks naartoe wil om de boel te verkennen.

Heerlijk, kreeg helemaal kriebels.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 21:42

Cryssie schreef:
pol1 schreef:

9

Kan ik mij heel goed voorstellen. Maar die mensen zullen ook niet zonder reden zelf vertrokken zijn. Je gaat niet zomaar weg. Ook al is de sfeer op stal slecht. Per slot van rekening hoef jij daar op stal niet te wonen, je bent er voor je paard cq paarden. Als zij het slecht hebben, dan vertrek je. Ook zij deden, volgens mij, een vreugdendans. Misschien dansen zij nog steeds.

Sommige mensen hebben alle stallen in de omgeving gehad..Dat zegt eerder iets over die mensen dan over de pensionhouder! En toch vreemd als je op een stal gaat kijken zie ik in een oogwenk of paarden er goed verzorgd, goed doorvoed bijstaan!

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 21:55

Het gevoel dat je bij de kudde, paarden hoort.
Dat ze je als meerdere zien maar ook niet als tiran, dus dat ik veilig er tussen kan lopen en staan terwijl ze om me heen vliegen en stoeien.

Dat een paard een actie uitvoert tijdens spelletjes wat ik zelf nooit voor elkaar zou kunnen krijgen. Zoals op zijn achterbenen draaien, zijwaards galoperen.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:33

En wat dan nog Pol1? Al hebben deze mensen alle stallen van het land gehad? Is jouw pakkie an toch niet? Mens waar maak je je druk om? Om de paarden? Geloof mij die hebben het naar verluid bijzonder goed. Zal iets met geestelijke welzijn van de paarden te maken hebben. Ook een heel belangrijke issue. Meid, ik zou zeggen: "laat los". Er zal,ook in de nabije toekomst nog steeds worden gedanst.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 05:49

Dat we zo'n verschrikkelijk relaxte groep mensen hebben op stal. Heerlijk. Haal ik mijn paard naar binnen. Hoor ik: "zooo die heeft een mooie bilpartij gekregen. Lekker bezig!" Leuk om te horen.

En dat de eigenaresse met dit bloedhete weer de paarden smiddags een uurtje binnen haalt met de hitte. Super fijn dat ze zo meedenkt. Mijn paard werd vorig jaar zo ziek van die hitte.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 05:51

Cryssie schreef:
En wat dan nog Pol1? Al hebben deze mensen alle stallen van het land gehad? Is jouw pakkie an toch niet? Mens waar maak je je druk om? Om de paarden? Geloof mij die hebben het naar verluid bijzonder goed. Zal iets met geestelijke welzijn van de paarden te maken hebben. Ook een heel belangrijke issue. Meid, ik zou zeggen: "laat los". Er zal,ook in de nabije toekomst nog steeds worden gedanst.

Nee hoor zeker mijn pakkie niet, gelukkig niet! Zou mijn paarden het absoluut niet willen aandoen! Veelvuldig verhuizen is ronduit slecht voor een paard!
Je kunt het zeker niet iedereen naar de zin maken! Gelukkig het overgrote deel wel en daar doe je t toch voor! Maar het ergens niet naar je zin hebben of dat je paard t slecht heeft zijn nogal verschillende dingen!!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 05:53

Milkberry schreef:
Dat we zo'n verschrikkelijk relaxte groep mensen hebben op stal. Heerlijk. Haal ik mijn paard naar binnen. Hoor ik: "zooo die heeft een mooie bilpartij gekregen. Lekker bezig!" Leuk om te horen.

En dat de eigenaresse met dit bloedhete weer de paarden smiddags een uurtje binnen haalt met de hitte. Super fijn dat ze zo meedenkt. Mijn paard werd vorig jaar zo ziek van die hitte.

Ook hier zijn de mensen daar zo tevreden over! Hier worden de paarden rustig al om 6 uur buiten gezet..En dan wat eerder naar binnen..paarden blij, iedereen blij!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 06:29

pol1 schreef:
Cryssie schreef:

Nee hoor zeker mijn pakkie niet, gelukkig niet! Zou mijn paarden het absoluut niet willen aandoen! Veelvuldig verhuizen is ronduit slecht voor een paard!
Je kunt het zeker niet iedereen naar de zin maken! Gelukkig het overgrote deel wel en daar doe je t toch voor! Maar het ergens niet naar je zin hebben of dat je paard t slecht heeft zijn nogal verschillende dingen!!

Dan ben ik zeker wel een mishandelaar met 6 verhuizingen in 6 dagen.........

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 06:57

ikke schreef:

Mishandeling lijkt me iets anders, prettig voor je paard kan t nooit zijn..!!

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 07:45

Alle tijd die ik met mijn jaarling Blythe kan doorbrengen. Hoe ik haar vanaf 5 weken na de geboorte heb zien opgroeien tot wie ze nu al is. Van een klein poppetje naar een stoere jaarling die ze nu al is geworden. Sterk maar een klein hartje.. Ben zo gezegend met haar. Daar word ik oprecht gelukkig van ! <3
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 08:08

Zoals al eerder gezegd, de band met mijn paarden. Het vertrouwen dat zij hebben in mij en ik in hen. Zelfs met de jonge gup die nog maar 3 weekjes bij mij is, heb ik al een fijne band kunnen opbouwen. We zijn vorige week zelfs al samen op wandel geweest.

Mijn lieve Bacardi
Afbeelding

Kleine Macho

Afbeelding

Ukkie Quickstep

Afbeelding

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 08:15

Dat als ik sochtends ga voeren , ze aan komen rennen en hinniken <3

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 08:18

Heerlijk rustig even naar stal en gewoon met je paard bezig zijn.
Rustige buitenritjes en even aan niks denken behalve welk pad je neemt.
Zeker zomers gewoon uren op stal zijn met een vriendin en lekker rustig aan doen, de gezelligheid bij ons op stal.

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 08:19

pol1 schreef:
ikke schreef:

Mishandeling lijkt me iets anders, prettig voor je paard kan t nooit zijn..!!

Even een maar hoor, uit nieuwsgierigheid.
Als je nou besluit campings/stallen te boeken en bv. In een week een x aantal km rijd door nl/ander land, als 'trektocht' slaapt je paard ook elke dag ergens anders?
Wat vind je daarvan?

Ik ben puur nieuwsgierig, zit geen kwaad in me :o tot je mijn paardjes pijn doet :') maar laten we dat achterwege houden.