Penny's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

420BlazeIt

Re: Penny's

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:47

Wat had je verwacht dan? Wat wil je bereiken met dit topic?

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 16:48

420BlazeIt schreef:
Wat had je verwacht dan? Wat wil je bereiken met dit topic?

De verhalen er over horen..... En we zouden elkaar in de waarden houden toch :') :o

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:51

Ik heb een hoog gehalte goedaardige Penny in mijn bloed zitten :j
Ik ben echt dol op vlechten en poetsen. Rijden boeit mij ook niet zo veel.

Ik ben net 15 geworden, ik zal voor menig Bokker ook wel overkomen als een Penny (door mijn leeftijd misschien), maar dat valt echt wel mee ;)

Je moet geen kaartjes aan leeftijden hangen.. daar kan ik zo niet tegen.

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 16:54

KittyDylan schreef:
Ik heb een hoog gehalte goedaardige Penny in mijn bloed zitten :j
Ik ben echt dol op vlechten en poetsen. Rijden boeit mij ook niet zo veel.

Ik ben net 15 geworden, ik zal voor menig Bokker ook wel overkomen als een Penny (door mijn leeftijd misschien), maar dat valt echt wel mee ;)

Je moet geen kaartjes aan leeftijden hangen.. daar kan ik zo niet tegen.

Ik vind verzorgen ook leuker dan rijden! Hihi En dat leeftijds gebonden hou ik ook helemaal niet van :')

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:59

Als je ouder bent ga je dat pas snappen denk, tenminste dat was bij mij zo :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:00

Nu ben ik wel een 40+ pennytut, maar wanneer is het eigenlijk een soort van "scheldwoord" geworden, Penny bedoel ik?
Toen ik nog een kleine penny was (dus leeftijd van ts), was het een compliment om een penny te zijn; dat waren simpelweg jongens en meisjes die helemaal gek van paarden waren en er alles voor over hadden om maar een pony te mogen aaien en poetsen...

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 17:01

420BlazeIt schreef:
Als je ouder bent ga je dat pas snappen denk, tenminste dat was bij mij zo :+

Wat moet ik precies snappen? :+

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 17:02

ohjajoh6 schreef:
Nu ben ik wel een 40+ pennytut, maar wanneer is het eigenlijk een soort van "scheldwoord" geworden, Penny bedoel ik?
Toen ik nog een kleine penny was (dus leeftijd van ts), was het een compliment om een penny te zijn; dat waren simpelweg jongens en meisjes die helemaal gek van paarden waren en er alles voor over hadden om maar een pony te mogen aaien en poetsen...

Ik vind het geen scheldwoord alleen een manier van omgang :j

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:04

Ach lekker laten gaan, zo zijn we (denk ik) (bijna) allemaal geweest... :o

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:06

Ik vind de meisjes die alles beter denken te weten en andere afkraken of zelfs pesten vervelend. Evenals de heel opvallende figuren die altijd aandacht op proberen te eisen (zowel op Bokt als vroeger op de manege)

Gewoon meisjes die iets rustig vragen, of verlegen naar je pony staan te kijken vind ik juist heel lief en dan ben je ook hartstikke welkom :)
Zolang ze maar netjes zijn en vriendelijk naar zowel elkaar, volwassen als de pony's vind ik alles prima en lief. Heerlijk juist om te zien hoe blij die kinderen worden van pony's, zo was ik ook :D

Als ik het over Penny's heb thuis heb ik het vrijwel altijd over 'lieve penny meisjes', ik gebruik het niet als scheldwoord.

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 17:07

Farome schreef:

Ja helemaal waar! Maar dan zit er nog variatie in wat voor een..? :j

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 17:08

Farome schreef:

Ja helemaal waar! Maar dan zit er nog variatie in wat voor een..? :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:09

Ik vind lieve kleine meisjes in het roze geen Penny's :n
Van die betweterige pubers, die afgeven op volwassenen en neerkijken op bovengenoemde soortgenootjes wel :j

Penny is voor mij zo langzamerhand ook een negatieve benaming geworden voor wat eens iets leuks was -O-

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:10

Shirley schreef:
Van die betweterige pubers, die afgeven op volwassenen en neerkijken op bovengenoemde soortgenootjes wel :j

Penny is voor mij zo langzamerhand ook een negatieve benaming geworden voor wat eens iets leuks was -O-

Dit :j

Die lieve kleine meisjes zouden van mij hier ook welkom zijn. Dat andere 'type' niet.

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 17:11

melody7 schreef:
Ik vind de meisjes die alles beter denken te weten en andere afkraken of zelfs pesten vervelend. Evenals de heel opvallende figuren die altijd aandacht op proberen te eisen (zowel op Bokt als vroeger op de manege)

Gewoon meisjes die iets rustig vragen, of verlegen naar je pony staan te kijken vind ik juist heel lief en dan ben je ook hartstikke welkom :)
Zolang ze maar netjes zijn en vriendelijk naar zowel elkaar, volwassen als de pony's vind ik alles prima en lief. Heerlijk juist om te zien hoe blij die kinderen worden van pony's, zo was ik ook :D

Als ik het over Penny's heb thuis heb ik het vrijwel altijd over 'lieve penny meisjes', ik gebruik het niet als scheldwoord.

Ik ook niet :j ik heb ook van die betweterige ja..... Ze hebben 4 Verzorgpony's en ze hebben zoveel vrienden en 8 verschillende dekjes... >;)

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 17:13

Shirley schreef:

Bedoel je daarboven nou mij? ;(

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:18

roosje2003 schreef:
melody7 schreef:

Ik ook niet :j ik heb ook van die betweterige ja..... Ze hebben 4 Verzorgpony's en ze hebben zoveel vrienden en 8 verschillende dekjes... >;)

Dat laatste is natuurlijk onzin en heeft niks met betweterig te maken.

Wat anderen met hun geld doen moeten ze helemaal zelf weten. Ik had vanaf mijn 9e dezelfde verzorgpony en kocht (en koop) daar ook van alles voor. Dat maakt je absoluut geen betweter.
Veel vrienden hebben ook niet, er zijn zat kinderen die gewoon veel vrienden hebben omdat ze heel sociaal zijn.

Zoals je het nu neerzet lijk je zelf meer het vervelende type.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:20

Ik was bij concours Zuidbroek te kijken en er zaten 2 jonge meisjes naast mij die aan mij vroegen of ik het ook zielig vond dat die paarden zo hoog springen. Ik legde uit dat die paarden ervoor getraind zijn, en toen ging ze hardop smsen: ik zit naast een mevrouw die heel veel van paarden weet <3 Vond het wel schattig.

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 17:23

Ik ook niet :j ik heb ook van die betweterige ja..... Ze hebben 4 Verzorgpony's en ze hebben zoveel vrienden en 8 verschillende dekjes... >;)[/quote]

Dat laatste is natuurlijk onzin en heeft niks met betweterig te maken.

Wat anderen met hun geld doen moeten ze helemaal zelf weten. Ik had vanaf mijn 9e dezelfde verzorgpony en kocht (en koop) daar ook van alles voor. Dat maakt je absoluut geen betweter.
Veel vrienden hebben ook niet, er zijn zat kinderen die gewoon veel vrienden hebben omdat ze heel sociaal zijn.

Zoals je het nu neerzet lijk je zelf meer het vervelende type.[/quote]
Ik bedoelde het op de manier van ik weet alles beter omdat.....

LimitedMagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 18:06

Als je "Penny" defineert als iemand die liever paarden verzorgt en er fijn vanaf de grond mee bezig is en dat veel belangrijker vindt dan rijden, val ik nog steeds onder die categorie :)

Bij een "Penny" denk ikzelf vaak aan meisjes van onder de 14 (wat natuurlijk niet betekent dat alle meisjes onder de 14 Penny's zijn) die denken dat ze wilde hengsten kunnen temmen en zomaar de wei van een paard ingaan zonder toestemming van de eigenaar. Dat hoeft niet per se door betweterigheid of arrogantie te komen: onwetendheid speelt net zo'n grote rol. Maar toegegeven, als kind viel ik in categorie 'onwetend' :o
(Maar dan niet zo extreem als ik beschreef :Y) )

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 18:11

Verplaatst van PP naar -> YRT

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 18:20

LimitedMagic schreef:
Als je "Penny" defineert als iemand die liever paarden verzorgt en er fijn vanaf de grond mee bezig is en dat veel belangrijker vindt dan rijden, val ik nog steeds onder die categorie :)

Bij een "Penny" denk ikzelf vaak aan meisjes van onder de 14 (wat natuurlijk niet betekent dat alle meisjes onder de 14 Penny's zijn) die denken dat ze wilde hengsten kunnen temmen en zomaar de wei van een paard ingaan zonder toestemming van de eigenaar. Dat hoeft niet per se door betweterigheid of arrogantie te komen: onwetendheid speelt net zo'n grote rol. Maar toegegeven, als kind viel ik in categorie 'onwetend' :o
(Maar dan niet zo extreem als ik beschreef :Y) )

Iedereen is op een bepaalde manier onwetend geweest. Ik ook hoor. Rondcrossen zonder cap in de wei :j
Ik mag die kinderen niet zo, die menen dat ze alles beter kunnen. Heb er zo'n hekel aan :o Ik ken zelf zo'n meisje, die loog dat haar ouders een paard voor haar hadden gekocht. Ze bleef stug volhouden hoor. Een paar weken later had ze nooit een pony gehad :o

En oh, als ik hier ooit een penny de wei in zie kruipen ~~}>

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 19:16

antje_vip schreef:
Ik was bij concours Zuidbroek te kijken en er zaten 2 jonge meisjes naast mij die aan mij vroegen of ik het ook zielig vond dat die paarden zo hoog springen. Ik legde uit dat die paarden ervoor getraind zijn, en toen ging ze hardop smsen: ik zit naast een mevrouw die heel veel van paarden weet <3 Vond het wel schattig.

AWW <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 19:18

cute <3 <3 <3

meerkoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 00:08

Ik denk dat we allemaal wel zo geweest zijn,ik heb vroeger tig verzorgpony´s gehad.
Waarvan enkele in het hart zijn gebleven,knuffelen en lang achter je mini aan zitten als die weer eens niet komt.
Wassen vlechten,tutten,knuffelen in de wei bij ze zitten heerlijk.
En alles doen om een paard te mogen knuffelen,overal aan bellen dat je de pony wilt borstelen aaagh heerlijke tijd als ik erop terug kijk.