Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

KittyDylan schreef:Ik heb een hoog gehalte goedaardige Penny in mijn bloed zitten![]()
Ik ben echt dol op vlechten en poetsen. Rijden boeit mij ook niet zo veel.
Ik ben net 15 geworden, ik zal voor menig Bokker ook wel overkomen als een Penny (door mijn leeftijd misschien), maar dat valt echt wel mee
Je moet geen kaartjes aan leeftijden hangen.. daar kan ik zo niet tegen.
ohjajoh6 schreef:Nu ben ik wel een 40+ pennytut, maar wanneer is het eigenlijk een soort van "scheldwoord" geworden, Penny bedoel ik?
Toen ik nog een kleine penny was (dus leeftijd van ts), was het een compliment om een penny te zijn; dat waren simpelweg jongens en meisjes die helemaal gek van paarden waren en er alles voor over hadden om maar een pony te mogen aaien en poetsen...

Shirley schreef:Ik vind lieve kleine meisjes in het roze geen Penny's
Van die betweterige pubers, die afgeven op volwassenen en neerkijken op bovengenoemde soortgenootjes wel
Penny is voor mij zo langzamerhand ook een negatieve benaming geworden voor wat eens iets leuks was

melody7 schreef:Ik vind de meisjes die alles beter denken te weten en andere afkraken of zelfs pesten vervelend. Evenals de heel opvallende figuren die altijd aandacht op proberen te eisen (zowel op Bokt als vroeger op de manege)
Gewoon meisjes die iets rustig vragen, of verlegen naar je pony staan te kijken vind ik juist heel lief en dan ben je ook hartstikke welkom
Zolang ze maar netjes zijn en vriendelijk naar zowel elkaar, volwassen als de pony's vind ik alles prima en lief. Heerlijk juist om te zien hoe blij die kinderen worden van pony's, zo was ik ook
Als ik het over Penny's heb thuis heb ik het vrijwel altijd over 'lieve penny meisjes', ik gebruik het niet als scheldwoord.
ik heb ook van die betweterige ja..... Ze hebben 4 Verzorgpony's en ze hebben zoveel vrienden en 8 verschillende dekjes...
Shirley schreef:Ik vind lieve kleine meisjes in het roze geen Penny's
Van die betweterige pubers, die afgeven op volwassenen en neerkijken op bovengenoemde soortgenootjes wel
Penny is voor mij zo langzamerhand ook een negatieve benaming geworden voor wat eens iets leuks was
roosje2003 schreef:melody7 schreef:Ik vind de meisjes die alles beter denken te weten en andere afkraken of zelfs pesten vervelend. Evenals de heel opvallende figuren die altijd aandacht op proberen te eisen (zowel op Bokt als vroeger op de manege)
Gewoon meisjes die iets rustig vragen, of verlegen naar je pony staan te kijken vind ik juist heel lief en dan ben je ook hartstikke welkom
Zolang ze maar netjes zijn en vriendelijk naar zowel elkaar, volwassen als de pony's vind ik alles prima en lief. Heerlijk juist om te zien hoe blij die kinderen worden van pony's, zo was ik ook
Als ik het over Penny's heb thuis heb ik het vrijwel altijd over 'lieve penny meisjes', ik gebruik het niet als scheldwoord.
Ik ook nietik heb ook van die betweterige ja..... Ze hebben 4 Verzorgpony's en ze hebben zoveel vrienden en 8 verschillende dekjes...
Vond het wel schattig.
ik heb ook van die betweterige ja..... Ze hebben 4 Verzorgpony's en ze hebben zoveel vrienden en 8 verschillende dekjes...
[/quote]

) LimitedMagic schreef:Als je "Penny" defineert als iemand die liever paarden verzorgt en er fijn vanaf de grond mee bezig is en dat veel belangrijker vindt dan rijden, val ik nog steeds onder die categorie
Bij een "Penny" denk ikzelf vaak aan meisjes van onder de 14 (wat natuurlijk niet betekent dat alle meisjes onder de 14 Penny's zijn) die denken dat ze wilde hengsten kunnen temmen en zomaar de wei van een paard ingaan zonder toestemming van de eigenaar. Dat hoeft niet per se door betweterigheid of arrogantie te komen: onwetendheid speelt net zo'n grote rol. Maar toegegeven, als kind viel ik in categorie 'onwetend'
(Maar dan niet zo extreem als ik beschreef)
Ik ken zelf zo'n meisje, die loog dat haar ouders een paard voor haar hadden gekocht. Ze bleef stug volhouden hoor. Een paar weken later had ze nooit een pony gehad 
antje_vip schreef:Ik was bij concours Zuidbroek te kijken en er zaten 2 jonge meisjes naast mij die aan mij vroegen of ik het ook zielig vond dat die paarden zo hoog springen. Ik legde uit dat die paarden ervoor getraind zijn, en toen ging ze hardop smsen: ik zit naast een mevrouw die heel veel van paarden weetVond het wel schattig.