Dat je hem op die leeftijd een dekje ofzo oplegt maar rijden vind ik dierenmishandeling Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dat je hem op die leeftijd een dekje ofzo oplegt maar rijden vind ik dierenmishandeling 
_Dominique schreef:Pfff heb je nog steeds niks ondernomen?
Hier telkens met verhalen komen heeft weinig zin zolang jij niks doet. Bel zelf gewoon met de dierenpolitie of laat een volwassene dit doen.
Ben ik de enige die een beetje argwaan krijgt of dit allemaal wel echt waar is..?
Daarbij vraag ik me ook af waarom je niet veel eerder daar bent weg gegaan. Ben je uberhaupt inmiddels daar weg?
_Dominique schreef:Pfff heb je nog steeds niks ondernomen?
Hier telkens met verhalen komen heeft weinig zin zolang jij niks doet. Bel zelf gewoon met de dierenpolitie of laat een volwassene dit doen.
Ben ik de enige die een beetje argwaan krijgt of dit allemaal wel echt waar is..?
Daarbij vraag ik me ook af waarom je niet veel eerder daar bent weg gegaan. Ben je uberhaupt inmiddels daar weg?
Het kan dus prima zo zijn dat het paard met 2,5 (is 2) is ingereden en nu 3 is of nog iets ouder. Isapaardje schreef:Ik zag in een topic van je dat je pas 12 bent.
Denk dat je nog te jong bent om een (manege) eigenaar aan te spreken op gedrag richting zijn paarden. Maar wel goed dat je ziet dat dit niet normaal is wat hier gebeurd, want dat is het niet.
Het is logisch dat een jong paard meer kost dan hij oplevert. Maar wil een manege langdurig plezier hebben van een paard, en daarmee dat het geld in het laatje opbrengt, dan zullen ze toch echt nog iets langer geduld moeten hebben dan ze nu doen, want zo maken ze het dier stuk met alle kosten van dien als hij wat gaat mankeren.
Terugkomend op je vraag ... als het dier nu al ijzers krijgt, zal hij vast niet 1x per week een rondje binnen manege meelopen, maar al veelvuldig met lessen meelopen op de harde weg. Kans is dus heel groot dat hij dit niet aankan op deze jonge leeftijd en daarom of slim is en zich laat vallen bij opzadelen, of gewoon lichamelijk niet in orde is.
Praat er eens over met je ouders, zij kunnen misschien de eigenaar er op aanspreken.
Ze zullen ook vast niet willen dat jij onder het paard terecht komt omdat het plotseling ineens omvalt neem ik aan.
Succes.