Een paard paard laten zijn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Re: Een paard paard laten zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:57

nuscaniels
lol..

zo kom ik de mijne (gelukkig) nooit tegen..
als hij in de modder heeft gerold, dan nog valt het eraf zodra het enigszins droogt haha..
bovendien vind hij het wel prachtig om in droog zand te rollen en in water te stampen,
maar rollen in de echte bagger, dat gaat m net wat te ver (shoot, ik heb gewoon een mietje bedenk ik mij nu)..

ik laat hem lekker paard wezen, dan laat hij mij lekker lui mens zijn.. we hebben een gouden deal saampjes.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:11

vuurneon schreef:
Ik ben gewoon een luie eigenaar. Toen ik wel zelf heen kon en zonder beperking borstelde ik vaak alleen noodzakelijke omdat het een pokke klus is met die kleigrond en het vroeg donker is in de herst en winter. Hij staat altijd buiten, puur omdat het goedkoper is. Dure kleding vind ik zonde, wordt toch vies.
Dus geen filosofie erachter, gewoon gemakzucht en budget haha

Hier sluit ik mij bij aan. Heb zelfs al jaren geen paardrijsokken gekocht. In de zomer te warm en het gaat toch snel stuk. :=

Mijn verzorgpaard staat 24/7 buiten, wordt niet bijgevoerd, krijgt geen deken op en behalve een vliegendeken voor tijdens het rijden en een sjabrak krijgt hij met rijden ook geen verdere poespas om. Tenzij een bit met appelsmaak meetelt.

Hij is een sterke Fjord en heeft het simpelweg niet nodig. Ik gooi mijn geld haast nog liever door het riool dan het te moeten besteden aan glitter frontriemen e.d. :=
Zelfs zijn manen staan niet in een kam. Veel praktischer om het lang te laten, vooral nu het weer tijd is voor de dazen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:14

paardrijsokken, dat zijn toch je oude sportsokken, met of net nog zonder gaten?
heb 1x drie paar gekocht bij de bouwmarkt (vraag mij niet waarom die ineens paardrijsokken verkochten), maar wat een ondingen.. ik heb een stel mannenkuiten die maar net in paardrijlaarzen passen.. rijsokken zijn daar dus niet voor geschapen, voel tijdens een rit buiten mijn bloedstoevoer gestaag afnemen en moet die sokken bijna operatief van mijn benen scheiden.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:17

Bij mij zaten er na enkele weken alweer gaten bij de hak en/of tenen. No thanks.
Dan houden sokken van de Zeeman het beter. :+

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:24

De halfhoge van de Action doen 't ook prima hoor. Een lange sok is toch louter om dat flapje bij oldskoolrijbroeken makkelijk mee in je laars/jodhpur te krijgen? Werkt trouwens ook prima met een normale sok. Ik ben duidelijk elenaMM77's long lost sister, we hebben in ieder geval dezelfde kuiten.

Lol grappig topic. Er komt idd bij mij ook veel uit luiheid. Ik ben vaak ook te tam om te zadelen, dus dan gaan we lekker wandelen met poon. Vind mijn dame prima, lekker de beentjes strekken zonder poespas en genoeg grasstops. We zijn wel bij de zeldzamen bij ons op de dressuurpensionstal :') Kan de mensen die vergelijkbare dingen doen op 1 hand tellen.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:45

In de zomer : 24/7 op het land. In de tussenseizoenen 12u op het land en de andere 12u op de paddock. In de winter 24/7 op de paddock. Vliegendekens gaan hier aan als ik zie dat ze erge last hebben. Winterdekens zijn nodig , voor de ene voor medische redenen en voor de andere omdat ze id sport zit. Enkel nieuwe spullen als die noodzakelijk zijn en dan mag het wel 'net' zijn. voor mezelf hoeft dat allemaal niet. Oja, ze staan beiden op blote voeten. Voor sportpaarden vind ik het persoonlijk moeilijker om die 'natuurlijk' te houden.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:20

Mijn tinker merrie staat dag en nacht buiten met inloopstal
en in de winter heeft ze megaveel haar :D overal en een snorretje ( vriendinnen vinden het maar niks al dat haar ik vind het juist prachtig)