Paard kopen: realistische prijs?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 17:07

Nies_ schreef:
Voor die prijs moet je echt wel wat kunnen vinden hoor. Op bokt kun je geen fatsoenlijk paard kopen onder de €10.000, maar in de praktijk is dat gelukkig wel anders.

Nou,...das wel wat overdreven.

Er zit een groot verschil tussen 2000,-- en 10.000,-- euro.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 17:09

Nies_ schreef:
Op bokt kun je geen fatsoenlijk paard kopen onder de €10.000, maar in de praktijk is dat gelukkig wel anders.

Whut? :7 Waar baseer je dat op?

Nies_

Re: Paard kopen: realistische prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 17:58

Misschien iets overdreven inderdaad, maar neemt niet weg dat op bokt paarden erg duur lijken te zijn als je de topics er op na leest, terwijl dat met een klein beetje zoekwerk in de praktijk echt heel erg mee valt.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:03

Ja hoor mijn oude paard is te koop voor deze prijs inc alle toebehoren. Is 16 jr en heeft bij mij in 13 jaar tijd nooit wat gemankeerd

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:34

Nies_ schreef:
Misschien iets overdreven inderdaad, maar neemt niet weg dat op bokt paarden erg duur lijken te zijn als je de topics er op na leest, terwijl dat met een klein beetje zoekwerk in de praktijk echt heel erg mee valt.

Ik heb anders de indruk dat men op bokt denkt dat je met het grootste gemak een goedkoop paard kan kopen. Ik zie maar erg weinig paarden voor die prijs die ik de moeite vind om naar te gaan kijken.

Maar goed....ik moet bekennen.. Ik vind een draver(of een fjord, of tinker etc) ook echt niet fijn rijden.
Ik zit er niet lekker op en de beweging vind ik onprettig.

En nee,..ik ben boscrosser......

Ik denk dat als je in de cathegorie 2000,-- tot 4000,-- kijkt gewoon net wat meer keuze hebt om een leuke te vinden.

Of een veulen of jaarling kopen.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:14

Er zijn echt voor die prijs wel hele leuke recreatie paarden te koop hoor!

En een draver zou prima kunnen passen bij je eisen.. zijn ook nog eens hele leuke paarden!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:45

Ik denk dat jij ook wat andere eisen stelt, Natasja. Een simpel paard om mee door het bos te hobbelen hoeft echt niet veel te kosten, heb je meer eisen (zoals stamboek/ras) zal er wat bij moeten uiteraard. Ik zal bijvoorbeeld voor een fjord nooit €2000 uit geven, maar mijn KWPN'er heeft vanzelfsprekend een stuk meer gekost. Elk eisenpakket en type paard heeft zo een budget dus dan kun je je budget aanpassen aan je eisen of een budget noemen en genoegen nemen met het type paard wat daar bij hoort.

Dat er mensen zijn die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten kom je overal tegen, maar andersom komt net zo vaak voor.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:03

Prijs vind ik zeker realisties voor recreatie paard.kijk eens op kapaza.be staan er genoeg tot 2000,-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:07

Nies_ schreef:
Ik denk dat jij ook wat andere eisen stelt, Natasja. Een simpel paard om mee door het bos te hobbelen hoeft echt niet veel te kosten, heb je meer eisen (zoals stamboek/ras) zal er wat bij moeten uiteraard. Ik zal bijvoorbeeld voor een fjord nooit €2000 uit geven, maar mijn KWPN'er heeft vanzelfsprekend een stuk meer gekost. Elk eisenpakket en type paard heeft zo een budget dus dan kun je je budget aanpassen aan je eisen of een budget noemen en genoegen nemen met het type paard wat daar bij hoort.

Dat er mensen zijn die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten kom je overal tegen, maar andersom komt net zo vaak voor.

Ik snap jouw opmerkingen niet zo eerlijk gezegd. Er is hier niemand die zegt dat je voor dat bedrag geen enkel paard kan kopen, voor dat bedrag is dus wel een paard te vinden. Het gaat er alleen wel om wat voor soort paard. ;) en dan kom je weer op jou dubbeltje uit. Maar dat ontkent niemand hier.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:17

Ik had jaren geleden ook rond de 2000 aan budget voor een paardje. Ik had geen eisen. Ik wilde gewoon een eigen paardje waar ik op kon zitten haha. Rond gekeken op internet enzo. Ik had een 4 jarige schimmel gezien voor iets meer, maar wel groen nog. Begin 2009 zag ik op MP een erg leuke merrie en ben daar gaan kijken. Ze was op 3 maanden na 4 jaar en super braaf en relaxt. Toen ik haar zag was ik op slag verliefd! Het was een draver. Ik wist helemaal niks van dravers toen. Ik heb haar gereden en omdat ik gelijk zo gek op haar was 3 dagen later laten keuren en is ze diezelfde dag gebracht. Ze heeft niet op de baan gelopen. Die mensen hadden haar op de draver veiling gekocht en zadelmak gemaakt/ingereden.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:15

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:23

_mjwb schreef:
Vjestagirl schreef:
Begrijp ik dat wat je zoekt een braaf paard is waar je lekker mee buiten kan rijden, een sprongetje mee kan maken, hier en daar een pasje dressuur meepakken, met een fijn karakter zowel onder het zadel als aan de hand?

Ja, dat bedoel ik :) Ik wil geen wedstrijden gaan rijden dus het dressuur en springen hoeft van mij echt niet top te zijn, gewoon een laag niveau om het zo maar te zeggen.

Leeftijd tussen de 7 en 10 denk ik, maar ik denk dat dat wel onmogelijk is.

Jij zoekt precies waar ik naar op zoek was. Ik heb dat niet gevonden voor 2.000 euro.

Alle brave paarden die ik voor die prijs gevonden heb waren stuk en daarom zo braaf. Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt maar let vooral heel goed op dat je geen paard met een probleem koopt.

Neem vooral eens contact op met ruitje op bokt als je een draver overweegt. Ik had met het paard dat zij verkocht onder het zadel geen klik maar het was een leuk dier en niet te duur en volgens mij gezond.

EvaCynaretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:35

ik denk dat je met deze prijsklasse al uit zal komen op een paard met problemen of bemerkingen...
de meeste *gezonde* paarden met jou eisen liggen toch wel in de categorie 3000-4000...
daarnaast voor recreatie-bosritten etc wil je het liefst een beetje een braaf paard, dus een paard dat al het een en ander kent en weet, vaak kom je dan ook uit op een paard van ongeveer 12 jaar...
dat hoef je uiteraard helemaal niet erg te vinden, zeker als je lekker lol wilt maken en de sport niet in wilt is dat geen enkel probleem!
maar als ik jou was zou ik toch nog wat langer doorsparen zodat je wat meer kunt investeren :)
en absoluut niet gaan overhaasten!
veel paarden gaan bekijken, zodat je steeds een duidelijker beeld hebt van wat je wilt en hoe je het voor je zien :)
ook zou ik me niet vastbinden aan het geslacht of de kleur, dit omdat je ook hele lieve merries hebt :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:05

Ik heb TS vrijblijvend aangeboden om te kijken of ze het ras wat vind :)

Zelf heb ik de laatste tijd iets van moeite met mensen die een goed omgeschoold, braaf paard zoeken voor 800.

Een paard wat alleen naar buiten kan, bomproof is, netjes opgevoed en goed omgeschoold: Daar gaat gewoon veel tijd en werk in zitten.

Er zijn blijkbaar mensen die dat binnen 2 weken kunnen, wij kunnen dat gewoon niet :o .

Dat geld net zo voor Fjorden en Haflingers, natuurlijk zijn die te vinden voor 800 euro. Maar een echte brave? Die is ook gewoon zijn geld waard :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:35

ruitje schreef:
Zelf heb ik de laatste tijd iets van moeite met mensen die een goed omgeschoold, braaf paard zoeken voor 800.

Een paard wat alleen naar buiten kan, bomproof is, netjes opgevoed en goed omgeschoold: Daar gaat gewoon veel tijd en werk in zitten.

Precies, en dat moet ook gewoon betaald worden. :j Lijkt me meer dan logisch. :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:58

ruitje schreef:
Ik heb TS vrijblijvend aangeboden om te kijken of ze het ras wat vind :)

Er zijn blijkbaar mensen die dat binnen 2 weken kunnen, wij kunnen dat gewoon niet :o .

Dat geld net zo voor Fjorden en Haflingers, natuurlijk zijn die te vinden voor 800 euro. Maar een echte brave? Die is ook gewoon zijn geld waard :)

Ik vind het al knap dat het blijkbaar al kan voor tussen de 1000,-- en de 2000,--

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:00

er is vast wel iets te vinden voor dat bedrag..maar als je iets meer speelruimte hebt qua geld dan is dat ook wel fijn zoeken denk ik.

Ik heb mij fries (toen 8) gekocht voor 2000 euro en dat was een prima paard waarmee ik alleen het bos in kan, waar je wat mee kunt dressuren enzo..die voor de kar kan en geen problemen heeft..het kan dus wel..al liggen kwpnérs mischien wat hoger in prijs...maar ook die zijn er vast voor een mooi bedrag in deze tijd. Veel plezier met zoeken in elk geval :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:06

Blabla1980 schreef:
er is vast wel iets te vinden voor dat bedrag..maar als je iets meer speelruimte hebt qua geld dan is dat ook wel fijn zoeken denk ik.

Ik heb mij fries (toen 8) gekocht voor 2000 euro en dat was een prima paard waarmee ik alleen het bos in kan, waar je wat mee kunt dressuren enzo..die voor de kar kan en geen problemen heeft..het kan dus wel..al liggen kwpnérs mischien wat hoger in prijs...maar ook die zijn er vast voor een mooi bedrag in deze tijd. Veel plezier met zoeken in elk geval :)

Nou het is ook heel lang geweest dat als het maar een Fries was dat ze al duur waren.

KWPN zit overigens wel veel spreiding in.

Een Tuigpaard wat net niet goed genoeg is voor de aangespannen sport is meestal wel erg goedkoop te krijgen.
Maar een zwart dressuurpaard wat een beetje knap is is meestal al pittig geprijsd en dan hoeft het echt geen toptalent te zijn.
De Gelderse stonden lang als goedkoop te boek maar tegenwoordig, ai, ai, ai....Haalt het niet bij de dressuurpaarden maar ik zie daar ook forse bedragen voorbij komen.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:38

Ik heb in 2009 1750 betaald voor mijn bijna 4 jarige brave en netjes aangereden draver. Niet gekoerst.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:53

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:07

Een brave fries zonder gebreken en goed verkeermak. Niet onder de 2500.
En boven de 167 al helemaal niet.

Hier n friese merrie.
Zadelmak.
Eczeem.
Beleerd voor de wagen.
Beetje verkeersmak. 1300,
Mensen wilden er vanaf wegens eczeem en uit eindelijk kwam er na twee jaar t paard te hebben dat ze onder het zadel erg... sensibel was. Voor de wagen in de sloot waren gevallen en daardoor ook niet meer durfden te mennen.

Voor de wagen braaf. Onder het zadel... moet je stevig in je schoenen staan en zelf chill zijn.
Dus haar prijs was terecht.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:17

Ik denk dat je voor die prijs een hele leuke , brave en veelzijdige draver kan vinden :j

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:48

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:07

maralyn schreef:
Een brave fries zonder gebreken en goed verkeermak. Niet onder de 2500.
En boven de 167 al helemaal niet.

dikke onzin, lees eens verder naar boven. Je moet gewoon goed rondkijken

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:23

Beste TS,

Ik heb vaker op haflingers gereden die lekkerder lopen dan een gemiddeld warmbloed paard. Haflingers worden tegenwoordig echt heel sportief gefokt.

Soms komen er echt hele leuke haffies voorbij binnen jouw budget! Mijn haflinger was erg sportief aangelegd, lekker pittig snel aan t been, liep netjes wat dressuur oefeningen, deed een leuk sprongetje en die heb ik voor de helft van jouw budget gekocht :) welliswaar met zomereczeem maar er zijn genoeg haflingers die dat niet hebben!

Succes met je zoektocht