Grr ook iemand illegaal bezig geweest, twee paarden ziek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 18:15

Ik heb die twee ook gelezen. En ben dus zelf erg verbijsterd dat ik een dergelijk topic kan openen ook. :oo vooral omdat ze niet op een erg toegankelijke plek staan. Ze kunnen nu niet voor aan de weg komen. Met reden om voeren te voorkomen. Oude man heeft een erge stro allergie en kan stikken van brood of brok oid. Die heeft gelukkig niets binnen gekregen van de snacks van kleine man. Dan is hij binnen de twee uur dood door verstikking. Moet er niet aan denken, brrrr ;(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:16

Penny dames die de boel opgejaagd hebben en vol met bix hebben gestopt zou toch overdag moeten gebeuren en dat was gezien, jonge meiden komen niet midden in de nacht. Maar misschien toch nog even navragen bij alle omwonenden of ze overdag een paar meiden gezien hebben, valt niet op want er komt vaker een verzorger.

karuna
Drukke kabouter

Re: Grr ook iemand illegaal bezig geweest, twee paarden ziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 18:22

Voor zover ik nu weet heeft niemand iets gezien, buurman met paarden is er vaker en zou ook nog even goed rondvragen. Ook stalhouder zou rondvraag doen. Het is een lokatie die niet afgelegen ligt of zo. Rondom goed zicht op de wei ook vanaf een wat drukkere weg en de huizen daar. Alleen vanaf de officiele ingang zijn ze moeilijker te zien.

Men is niet via het land achter gekomen omdat daar niks is platgetrapt. Eruit via zijingang gezien het gras dat een kant op gebogen was. Erin denk ik via de oprit of op een andere manier waar we geen weet van hebben.

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:28

Oh wat word ik boos van al die berichten!
Mensen moeten van andermans dieren en spullen afblijven.
Hopelijk komen de paarden er weer bovenop en staat er iets op de camera.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:29

Misschien een briefje ophangen bij je stal/schuur o.i.d.

Dat mochten ze nog eens terug komen ze het zien.

Daarop een tekst met wat je aangetroffen heb en wat de gevolgen zijn geweest voor de paarden ?
Zodat ze er misschien op z'n minst een klein beetje over na gaan denken wat ze gedaan hebben.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 18:29

Ga ik ook doen trouwens, had ik nu niet geschikt bij me maar ga even een duidelijk papier maken met de gevolgen van hun "werk"

Lang geleden toen oude man nog een jong guppie was heb ik een keer dierenarts kunnen laten komen voor een paar hechtingen omdat iemand met een schaar een flinke pluk manen had geknipt. En meteen zijn huid ook maar had meegenomen. -O- Was een andere lokatie maar ook niet een heel logische plek. Met daar nog 10 andere paarden in dezelfde ruimte.

Tinkers hebben soms een vreemde aantrekkngskracht op mensen. Lange manen enz.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:47

Sterkte Karuna, dit is wel heel erg verdrietig, bizar en ook om echt boos over te worden. Ik hoop dat je paarden er gauw bovenop komen en het allemaal met een sisser afloopt.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:48

Gats Karuna...wat een nachtmerrie...hopelijk zijn je paardjes er snel weer bovenop :(:)

Ik neem aan dat de boel nu extra in de gaten gehouden gaat worden,extra camera wellicht?Is dat niet een optie?
Als de "Penny's" erg fanatiek zijn en er van overtuig zijn dat ze goed doen,komen ze wellicht nog terug.

Al hoop ik dat dit eenmalig is geweest...

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:50

Heb net dit topic even doorgelezen en mijn mond viel er van open. Mensen moeten van andermans dieren afblijven. Hopelijk komt alles goed met de paardjes en vind je gauw degene die dit gedaan heeft

dandy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:44

Wat heftig ,hoop dat je paarden beter worden.
Maar zo makkelijk is het toch niet om daar op het erf te komen ,of zijn ze zo brutaal dat ze via de achterkant zijn gekomen .
Heeft bij ons op stal ook niemand wat gezien of gehoord .
Ik ga morgen eerst maar kijken of er bij ons niks raars is gebeurt .
Als ik wat hoor of zie laat ik je het gelijk weten.
Ps ik ben van de fries naast je

Pebblea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:56

Nog niets verdachts gezien op de camerabeelden?..

Sterkte TS & je paardjes!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:13

Bah wat naar, ik hoop dat de paardjes er weer bovenop komen...

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:14

Niet te geloven! Hoop dat de oude man er bovenop komt :(:)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:20

Oh joh.. Wat heftig!
Je staat inderdaad niet op een heel toegankelijke plek. Hoop dat de camerabeelden je iets opleveren!!

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:26

Wat afschuwelijk -:(-
;( heel veel sterkte..ik hoop dat deze idioten snel gepakt worden!!!

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:32

Wat een nachtmerrie :(:)
Duim heel hard voor je dat er iets duidelijks op de beelden is te zien :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:52

Karuna, wat een schrik zeg :oo

De keren dat je vaker het gevoel had dat er iets niet klopte.. is dat altijd op dezelfde dag geweest?
Bijvoorbeeld dat het je woensdagmiddag opvalt, en verzorgster is er altijd dinsdagochtend?
Dan zou je kunnen posten op dinsdagmiddag en woensdagochtend omdat de 'dader(s)' altijd op die dag komt.

Hopelijk komen je tinkers er weer bovenop!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 02:23

Kan mij toch maar moeilijk voorstellen dat penny meisjes paarden gaan rijden en volstouwen met vanalles en nog wat midden in de nacht hoor... die doen dat op een zonnige namiddag al ze vrij zijn van school of in vakanties bv maar dat is nu ook niet het geval op dit ogenblik, school loopt gewoon nog.

Verder kan het gras toch niet enkel 1 kant opgebogen zijn? Zelfs met paard telkens die kant opgaan moeten ze toch ooit eens terugkeren ook? Anders zou paard niet meer in zijn weide gekomen zijn... Gras zou dus echt wel moeten om en om getrappeld zijn...

Wat het dan wel is kan ik me niet aan wagen maar het lijkt me niet heel logisch...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 03:20

:(:) karuna, wat en ellende. Veel beterschap voor jouw mannen

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 06:04

Jeetje. .. weer zo'n bizar topic. Beterschap voor je paarden :(:)

Ook ik dacht meteen aan hvnl oid om er een item aan te laten wijden :j Maar eigenlijk toch van de zotte ook dat dat überhaupt moet :n

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 06:15

Hier kan ik me toch zo plaatsvervangend kwaad om maken! -:(-
Ik hoop dat de camera beelden wat opleveren!
En dat als het pennymeisjes waren, dat zij geconfronteerd worden met hun acties. Ik hoop dat zij dan de rest van hun leven een enorm schuldgevoel met zich meedragen. Eigenlijk zouden meiden die zulke dingen doen ook een contactverbod voor paarden moeten krijgen voor een jaar ofzo...

Is het zeker dat het in de nacht gebeurde? Want TS geeft aan dat zij en haar verzorgster een hele dag niet geweest zijn. Bij een nachtelijke bezoeker zou je eerder aan een ordinaire inbreker denken die dacht dat er wat te halen viel...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 06:17

*doet mond weer dicht* :oo

Hier heb ik geen goed woord voor over, gadverdamme wat een lelijke mensen die dit doen.

Ik wens je paardjes heel veel kracht voor een goed herstel toe. :+:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 06:57

Tijdstip,is onbekend. Ergens tussen zondagmiddag na 4 en gisterochtend half 9. En het gras was echt maar een kant op gebogen. Alle hoefafdrukken waren ook maar een kant op. Waren ook duidelijk van oude tinker. Die heeft veel grotere voeten. Steeds rondjes linksom in een ingesleten hoefslag helemaal de hoeken in ook. En of ze gereden of "gelongeerd los" hebben geen idee. Wel twee halfronde zweetafdrukken ter hoogte van de achterkant van een paar mensenbillen op zijn rug. Gewoon gek en raar.

Vaste tijden niet echt maar vaak wel of zondag of maandag ochtends. Enkele keer dinsdagochtend aangetroffen. Maar weet dus niet of ik die maandag dan wel of niet geweest was. Meestal is die dag voor verzorgster al wijkt dat wel af. Dat jonge pony gister koliek kreeg hoeft niet te liggen aan die nacht voeren schijnt. Kan ook dat voer pas later gaat inwerken en later koliek geeft. Vooral omdat ze onbekende tijd hebben kunnen door brengen in het hooihok bij de kuil. Gelukkig de arme baal en niet het idioot rijke spul dat elders ligt. Dan had ik er twee gestrekt gehad denk ik. -O-

Dandy nee je stalhouder had niets gezien, die ging ook nog navragen overal. Weer iemand op bokt kunnen thuisbrengen zo. :+

Ik dacht eerst ook, ben ik nu zo aan het malen dat ik dingen ga inbeelden en zien die er niet zijn. Het kan toch niet dat op deze zo open lokatie mensen dit durven te doen. En dat ze zo brutaal zijn het te doen ook nog. Maar zowel stalhouder, de agentes en de dierenarts bevestigen alleen maar dat het echt niet klopte. Dat is toch best een rare gewaarwording.

Ik hoop dat het een eenmalig iets is of dat ze geprobeerd hebben jonge tinker te beklimmen die nog groen is en heel fijn hoog kan bokken, }>

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 07:15

Jeetje Karuna, wat ontzettend naar! Oh ik word toch zo boos van dit bericht..... Kan daar een hele lap tekst over schrijven maar daar schiet je niets mee op. Nu gaat het erom dat je paarden weer herstellen hiervan, ik kan je niets anders dan heel veel sterkte wensen en gelukkig maar dat het jouw dieren zijn! Dan weet ik zeker dat ze op en top verzorgd zijn..... Nogmaals heel veel sterkte :(:)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 07:23

Wat asociaal zeg! Jeetje... Sterkte met je zieke paardjes. Ik denk dat het jonge meiden zijn of tienermeiden die niet beseffen wat voor nare consequenties dit heeft. Toch, ondanks dat, ze horen gewoon van andermans dieren af te blijven.

Zijn de camerabeelden ondertussen al bekeken? Weet je daar al meer van? Anders zou ik gewoon de stalhouder vragen of jij door de beelden mag kijken.