Nog een paard er bij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 08:25

EliseXJoelle schreef:
laura1987 schreef:
Eerlijk gezegd zou ik in mijn handjes klappen als ik al 2 eigen paarden zou hebben.
Je kan ook gewoon dankbaar zijn voor wat je hebt ipv meer willen.

Zelf zou ik het niet doen. Dit omdat jullie allebei geen vast contract hebben en in de toekomst een huis willen kopen.
Een huis kost veel meer dan alleen de aanschaf prijs en je krijgt niet voor alles in je huis een hypotheek. Zo moet je behang etc toch zelf betalen.
Ik zou als ik jou was nu gewoon keihard gaan sparen voor het toekomstige huis en genieten van je 2 paardjes.

Financieel kan het nu wel lukken, maar wat als je partner of jij ineens werkloos wordt omdat er geen vast contract gegeven wordt?

Er van uit gaan dat je een vast contract krijg zou ik niet doen. Zelf geloof ik het pas als ik getekend heb en zelfs dan kan er nog van alles gebeuren waardoor je zonder werk komt te zitten.

En waarom niet je hart volgen? Genieten zolang het kan? Ik ben zeker onwijs dankbaar met de 2 die ik nu heb, echter hebben we beide bij 1 ook de twijfels of die hier zijn forever home heeft gevonden (al is het een onwijs lieve schat en hou ik hem liever natuurlijk)
Het is ook niet dat er persee 1 bij moet natuurlijk, maar soms lopen dingen zo, soms wordt je verliefd (ja ook in RL ga ik eerst kijken naar de klik en of ik daar nog hetzelfde voel. Ben er dan 5 dagen dus redelijk objectief)

Heb het afgelopen jaar meegemaakt, beide geen contract verlenging. Ikzelf ivm een reorganisatie, heb geen dag zonder werk gezeten. Zit in een hele gunstige sector.
De auto zou er als eerste uitgaan indien nodig en ook met paarden hou je altijd een stok achter de deur voor het geval je inkomen weg valt, dan weet je zodra het serieus is je daar wat in moet verranderen natuurlijk. maar er kan altijd wat gebeuren waardoor de paarden weg zouden moeten ook als ik haar niet zou kopen is die kans even groot.

Lieve elise, dit was mijn mening hoe ik met de situatie om zou gaan als ik in jouw schoenen stond.
Als jij bovenstaande vind dan zou ik het gewoon doen!

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:07

Monmaster schreef:
Paarden houden doe je niet alleen, zeker niet als je ze bij huis hebt. Dan heb ik het niet alleen over alle kosten, maar ook de werkzaamheden en de verplichtingen die erbij horen... Zou het zeker bespreken.

Neem hem mee naar het veulen, wie weet vindt hij haar zelf leuk.... Zo werkt het bij ons..

haha, zo gaat dat bij ons ook. Mijn pony was drachtig toen we haar kochten en dat wisten we niet, manlief stond al compleet met vinger in de lucht te preken:" ja schat, leuk en wel maar 1 paard kost al genoeg he". En wie lag er op zijn knieen te filmen bij de bevalling en het hardst te roepen dat dit toch wel het mooiste, liefste en meest speciale veulentje ever was en dat we dat we die toch maar moesten houden want zooo bijzonder bladiebla? Juist. Manlief :D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 16:27

Hmm lastig. Ik heb mijn paard gekocht toen het uit was met mijn vriend die ook niks om paarden gaf. Anders had ik het alsnog gedaan hoor :P

Maar ik denk, gezien het feit dat hij er niks om geeft.. eerst pijlen wat hij ervan zou vinden als jij je eigen veulen zou kopen.

Ik ken je vriend niet, maar als hij daar negatief op gaat reageren met (zonde geld, blabla) dan zou ik het niet vragen en gewoonz eggen: ik heb het eens bekeken en ik denk dat ik een paard kan onderhouden dus dit wordt hem.. en dan laat je foto zien haha. Ja snapt de strekking van het verhaal denk ik.

Natuurlijk wil je de steun van je vriend, maar als hij niet 'begrijpt' dat zoiets belangrijk is en dat dit je droom is.

Gelukkig had ik toen mijn moeder die mij wel grotendeels begreep. Zij is toen met me mee geweest bezichtigen enzo. Zij stond harder te springen toen hij gebracht werd dan ik:P

Mar als je vriend meegaand is en jou je dingen gunt, zou ik gewoon vragen wat hij ervan zou vinden als jij je eigen veulen aan zou schaffen. En dan laten zien welk dier je bedoeld. uitleg geven zoals je hier ook doet. en kijken hoe het loopt.

EliseXJoelle

Re: Nog een paard er bij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 10:03

Het gaat er steeds meer op lijken dat hij 'om' is Meneer begon al over 'jij je veulen ik een playstation 4'. Hier heeft hij het al een hele tijd over en stond stiekum al in de planning

Recente foto van mijn toekomstige meisje
Op de foto ongeveer 4 maanden oud.
Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 10:16

Nou ligt de beslissing bij jou :D

Gun je hem die playstation of niet??? >;) _O-

Leuk joh!
Is je kennis ook wel op de hoogte?
Dat ze niet ineens voor je neus weg is?

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 10:38

Shirley schreef:
Nou ligt de beslissing bij jou :D

Gun je hem die playstation of niet??? >;) _O-

Leuk joh!
Is je kennis ook wel op de hoogte?
Dat ze niet ineens voor je neus weg is?

Hij wil er nog heel even de tijd om over te denken, gun ik hem zeker en er is niks definitief tot ik haar in hey echt gezien heb. Maar heb ook het idee dat hij gewoon aan het irriteren is haha

Die playstation gun ik hem zeker :o Zei gisteren al dat we een deal hadden haha.

Kennis is zeker op de hoogte krijg nu al af en toe foto update en ze weet ook hoe gek ik op haar broers was/ben.
Kan niet wachten om haar te bezoeken, liefste stap ik nu in de auto <3

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 10:47

Toch zou ik heeeeel goed nadenken over de financiële gevolgen.
Zowel mijn man als ik hebben ondanks onze vaste contracten al vaker zitten zweten bij reorganisaties, tot nu toe altijd gelukkig er goed doorgekomen.
En jij kunt misschien wel makkelijk nieuw werk vinden, maar geldt dat ook voor je vriend?
Spring jij bij als zijn inkomen tijdelijk wegvalt, of laat je hem het dan maar gewoon uitzoeken?
(Bij mij is een relatie ook zorgen voor elkaar)
Een playstation is een eenmalige investering, een paard is een bodemloze put.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 10:48

Dat kan ik me indenken :j

Maar dat komt wel goed ;)
Ik feliciteer je alvast!

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 10:51

Haha, ik dacht dat je het over mijn vriend had in je laatste post. Ik ga wss met mijn zus een paard overnemen. Vond hij in eerste instantie iets minder, maar toen die zei "ok maar dan koop ik een playstation" en ik zei oke prima vond die het opeens een iets leuker idee, haha! Nu realiseren wij ons allebei dat een paard enorm veel verantwoording meebrengt en natuurlijk nooit te vergelijken is met een playstation maar het laat wel mooi zien dat je elkaars hobbies gewoon accepteert. Dat is ook een mooie kern aan het verhaal; elkaar vrijlaten. Wij doen het nu zo dat we een deel van ons salaris gezamelijk sparen en een deel voor onszelf gebruiken. Voor mij nu dus een gedeeld paard met mijn zus en voor hem zn playstation en andere verslavingen. Ik denk dat hij het paard uiteindelijk ook erg leuk vind, hij staat iig open voor een rijles :)

Edit; "wat als" ja, op die manier heb je ook geen leven, dat zie je dan wel weer. Wie weet houd je je baan voor de rest van je leven en heb je eeuwig spijt dat je het veulen niet hebt genomen omdat je misschien je baan kon verliezen. Er zijn altijd wel oplossingen te vinden, in het uiterste geval verkoop.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 10:59

Ach toen ik nummer zes wilde gaan halen hebben we ook even aan tafel gezeten maar uiteindelijk zijn we hem gaan halen (het betrof hier wel eentje die zwaar ondervoed was en dringend hulp en vooral meer tijd nodig had dat ze hem wilde geven.)
Hij heeft toen met de trailer gereden en hem opgeladen. Dat had heel verkeerd af kunnen lopen (uiteindelijk kan elke dag verkeerd aflopen.) maar inmiddels is het een vrolijke 4 jarige die hard zijn best aan het doen is om zijn achterstand in te halen (die is er nog steeds) maar een fantastisch lief paard dat helemaal gek is van mij en ik van hem. :)
De keuze die rationeel niet ideaal is, is daarom niet altijd fout. Het is geen onverdeeld makkelijke periode geweest met deze jongeman... Maar wetende wat ik nu weet; zou ik alles opnieuw doen voor 'm. :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:11

En met jongeman bedoel je het paard, toch? :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:13

Het paard inderdaad! _O-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:22

Mannetje mag ook blijven, is ook geen verkeerde geloof ik :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:24

Mooie stevige beentjes! <3

Als je alle voor en tegens tegen elkaar hebt afgewogen en er nog steeds een goed gevoel over hebt, zou ik het gewoon doen. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 14:26

Shirley schreef:
Mannetje mag ook blijven, is ook geen verkeerde geloof ik :(:)

Mijn man?
Die mag ook blijven ja. :D Liefsts zelf! Kan me geen beter man wensen. :D

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 06:30

Zeer onverwacht gaan we vanavond al naar Tsjechie! Vriendlief kan niet wachten op zijn playstation en maakte als grapje 'dan gaan we het weekend toch?' Euhm nou daar zeg ik geen nee tegen :+ dus eerst heb ik een workshop paardenhaar sieraad maken tot 10 uur en daarna gaan we weg <3

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 07:39

Super leuk!

Ben benieuwd naar nieuwe foto's :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 07:40

Wat leuk, zo'n spontaan uitje!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 08:03

Geweldig!

Veel plezier :):)

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 08:09

Selka schreef:
Super leuk!

Ben benieuwd naar nieuwe foto's :D

Heb gisteren nog een recente foto gekregen, bokt upload doet alleen raar

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 12:41

We zijn er

Kontfisceren is haar favo kroelplekje
Afbeelding

Papa staat achter mij, is 1.60

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 12:43

Omg, neem die papa ook maar gelijk mee naar Nederland. _/-\o_

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 13:03

Papa is helaas onbetaalbaar Geweldig dier!! Prachtige nakomelingen heeft hij, lopen er dit jaar 3 van hem gewoon lekker bij hem in de wei

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 15:49

Wat leuk! En inderdaad erg knappe papa!

Steph_Lana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:48

EliseXJoelle schreef:
We zijn er

Kontfisceren is haar favo kroelplekje
[ [url=m/5BIQvY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Papa staat achter mij, is 1.60

Ze is wel mooi hoor! haha