EliseXJoelle schreef:laura1987 schreef:Eerlijk gezegd zou ik in mijn handjes klappen als ik al 2 eigen paarden zou hebben.
Je kan ook gewoon dankbaar zijn voor wat je hebt ipv meer willen.
Zelf zou ik het niet doen. Dit omdat jullie allebei geen vast contract hebben en in de toekomst een huis willen kopen.
Een huis kost veel meer dan alleen de aanschaf prijs en je krijgt niet voor alles in je huis een hypotheek. Zo moet je behang etc toch zelf betalen.
Ik zou als ik jou was nu gewoon keihard gaan sparen voor het toekomstige huis en genieten van je 2 paardjes.
Financieel kan het nu wel lukken, maar wat als je partner of jij ineens werkloos wordt omdat er geen vast contract gegeven wordt?
Er van uit gaan dat je een vast contract krijg zou ik niet doen. Zelf geloof ik het pas als ik getekend heb en zelfs dan kan er nog van alles gebeuren waardoor je zonder werk komt te zitten.
En waarom niet je hart volgen? Genieten zolang het kan? Ik ben zeker onwijs dankbaar met de 2 die ik nu heb, echter hebben we beide bij 1 ook de twijfels of die hier zijn forever home heeft gevonden (al is het een onwijs lieve schat en hou ik hem liever natuurlijk)
Het is ook niet dat er persee 1 bij moet natuurlijk, maar soms lopen dingen zo, soms wordt je verliefd (ja ook in RL ga ik eerst kijken naar de klik en of ik daar nog hetzelfde voel. Ben er dan 5 dagen dus redelijk objectief)
Heb het afgelopen jaar meegemaakt, beide geen contract verlenging. Ikzelf ivm een reorganisatie, heb geen dag zonder werk gezeten. Zit in een hele gunstige sector.
De auto zou er als eerste uitgaan indien nodig en ook met paarden hou je altijd een stok achter de deur voor het geval je inkomen weg valt, dan weet je zodra het serieus is je daar wat in moet verranderen natuurlijk. maar er kan altijd wat gebeuren waardoor de paarden weg zouden moeten ook als ik haar niet zou kopen is die kans even groot.
Lieve elise, dit was mijn mening hoe ik met de situatie om zou gaan als ik in jouw schoenen stond.
Als jij bovenstaande vind dan zou ik het gewoon doen!

Zei gisteren al dat we een deal hadden haha.

dus eerst heb ik een workshop paardenhaar sieraad maken tot 10 uur en daarna gaan we weg