. Het zijn dure, goede paarden die naar rijke "amateurs" gaan en die hebben dat meestal ook nodig
... Hier is het dus vooral om de ruiter op hetzelfde niveau als het paard te brengen. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Het zijn dure, goede paarden die naar rijke "amateurs" gaan en die hebben dat meestal ook nodig
... Hier is het dus vooral om de ruiter op hetzelfde niveau als het paard te brengen. Glossy227 schreef:Ibbel schreef:Ik betwijfel of je zeg 2000 euro vooraf mag laten aftikken voor een jaar lang lessen. Of liever gezegd, dat mag wel, maar dan moet je ook een jaar lang lessen leveren. Op dit paard óf een ander, als dit paard onbruikbaar wordt, of problemen geeft of whatever. Je moet nl wél leveren waarvoor betaald wordt. En die levering moet ook nog eens een reeële prijs hebben. En lessen mag toch echt niet veel meer dan 25 euro per keer kosten, van 'gewoon' een eigenaar. Dus moet je voor die 2000 euro ook echt 80 lessen leveren.
Het gaat om iets meer dan 2000 euro.
Ik heb even een kijkje genomen op de site van het desbetreffende "bedrijf" en de kosten zijn afhaknelijk van hoeveel ervaring je hebt hoe meer ervaring hoe duurder. beginnend bij 2400 en eindigend bij 7200.
Dus dat zijn 40 hele dure lessen! (ja het gaat om 1 jaar a 40 lessen)
xxdomiixx schreef:Glossy227 schreef:
Ik heb even een kijkje genomen op de site van het desbetreffende "bedrijf" en de kosten zijn afhaknelijk van hoeveel ervaring je hebt hoe meer ervaring hoe duurder. beginnend bij 2400 en eindigend bij 7200.
Het gaat niet om het bedrijf - zoals te lezen in OP is het algemeen gehouden. Particulier komt het namelijk ook voor. Het gaat erom wat mensen ervan vinden als je een paard koopt maar wel begeleiding erbij krijgt. En of dat dan via een bedrijf gaat of particulier maakt niet uit.

... Glossy227 schreef:Ibbel schreef:Ik betwijfel of je zeg 2000 euro vooraf mag laten aftikken voor een jaar lang lessen. Of liever gezegd, dat mag wel, maar dan moet je ook een jaar lang lessen leveren. Op dit paard óf een ander, als dit paard onbruikbaar wordt, of problemen geeft of whatever. Je moet nl wél leveren waarvoor betaald wordt. En die levering moet ook nog eens een reeële prijs hebben. En lessen mag toch echt niet veel meer dan 25 euro per keer kosten, van 'gewoon' een eigenaar. Dus moet je voor die 2000 euro ook echt 80 lessen leveren.
maximuss schreef:Goh, mijn instructeur verkoopt elk paard inclusief een jaar begeleiding. Het zijn dure, goede paarden die naar rijke "amateurs" gaan en die hebben dat meestal ook nodig
... Hier is het dus vooral om de ruiter op hetzelfde niveau als het paard te brengen.

xxdomiixx schreef:En wat als het paard dat je wil kopen een natural horsemanship achtergrond heeft waar je zelf totaal niet bekend mee bent?
A3a1 schreef:Het gaat "helemaal niet" om de persoon die koopt, het gaat om het paard en die moet een zo goed mogelijke plek krijgen.
Ibbel schreef:Ik weet volgens mij wel waar het over gaat, want de verkopende partij heeft een vergelijkbaar topic hier geopend een tijdje terug. Ging om een paard met gebruiksaanwijzing die al een keer terug was gekomen na verkoop en nu wéér niet goed ging bij een nieuwe koper en weer terug zou komen, als ik het me goed herinner. Ik snap dat je als verkoper dan meer zekerheid wilt hebben.
Maar een dergelijke constructie is erg onzeker, zowel voor verkoper als voor koper. Koper kan na een x aantal lessen toch weer afhaken (en de kosten zou de koper toch wel gehad hebben, hij hoeft nu nl geen stalling te betalen én geen paard door te verkopen), verkoper neemt risico op ziekte/dood van z'n paard in dat jaar.
Koper schreef:Lusitana er bestaan ook mensen die gewoon geen gebemoei willen. De voornaamste reden dat ik paarden heb (afgezien natuurlijk van dat ik van paarden houd) is dat IK erover wil beslissen. Anders was ik wel blijven bijrijden.
Hoe kun je een paard nou leren kennen als er zich eerst een jaar lang iemand mee bemoeit?