Moeilijke beslissing, waar goede paardenslager vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Re: Moeilijke beslissing, waar goede paardenslager vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:39

Een van mijn ponies moest ik laten euthanaseren omdat hij leukemie had. Ik heb het vantevoren goed doorgesproken met de veearts ,en met 3 verschillende injecties is hij volkomen rustig en netjes overleden.Ik ben er zelf bijgebleven en vond het absoluut niet traumatiserend om te zien.

KirstenChes

Re: Moeilijke beslissing, waar goede paardenslager vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:48

Ik heb dus meegemaakt bij een handelaar waar ik reed dat een shetlander met 1 spuit is ingeslapen. Ik als meisje van 15 destijds ben er enorm van geschrokken, wat vocht dat dier er tegen, het heeft wel een half uur geduurd en de dierenarts was ondertussen wel weg. Als ik er nog aan denk inmiddels 9 jaar later krijg ik nog de kriebels.

Hierna had ik besloten als ik een paard moest laten gaan ik het zou laten slachten, maar inmiddels ben ik hierin ook alweer omgedraaid nu ik veel gelezen heb over de tussenstappen die gedaan kunnen worden voordat je het hart stil zet.

Ik zou mijn paard dus ook nu laten inslapen met de juiste tussenstappen, zodat ze rustig in slapen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 16:36

KirstenChes schreef:
Ik heb dus meegemaakt bij een handelaar waar ik reed dat een shetlander met 1 spuit is ingeslapen. Ik als meisje van 15 destijds ben er enorm van geschrokken, wat vocht dat dier er tegen, het heeft wel een half uur geduurd en de dierenarts was ondertussen wel weg. Als ik er nog aan denk inmiddels 9 jaar later krijg ik nog de kriebels.

Hierna had ik besloten als ik een paard moest laten gaan ik het zou laten slachten, maar inmiddels ben ik hierin ook alweer omgedraaid nu ik veel gelezen heb over de tussenstappen die gedaan kunnen worden voordat je het hart stil zet.

Ik zou mijn paard dus ook nu laten inslapen met de juiste tussenstappen, zodat ze rustig in slapen.

Eerst goed doorspreken met de veearts.Misschien is het met 1spuit goedkoper? Of is zo'n veearts er niet ervaren mee?Ik kan me anders niet indenken waarom dit zo slecht zou moeten gaan soms.