Prijzen veulens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Re: Prijzen veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:27

Een leuk diertje.... :9

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:31

Maar welke extra kosten komen er nu dan nog bij? Over wat gaat dit? Als je 'em graag wilt, dan speelt prijs geen rol uiteraard. Proficiat met je kleintje!

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:36

vraag ik me ook af, chippen is ongeveer 40, een a twee keer ontwormen, 20 euro per spuit, wat zakjes veulenbrok erbij en een keer hoefsmid voordat ze afgespeend wordt

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:44

Ik had voor een ouder veulen gegaan. Ben zelf ook weer opzoek naar een connemara pony raszuiver. En ik ga bewust voor een 2 jarige.
De 1 ste reden is omdat ik het eerste jaar geen stalgeld hoef te betalen.
En de 2 de reden is dat je aan de leeftijd van 2 al wel een beetje kan zien hoe zijn karakter is en of hij heel klein blijft of wat groter uitvalt.
Je ook nog niet de hoofdprijs betaald.
En ik het zadelmak gedeelte echt zelf wil doen pas richting zijn 4 jaar ipv bij 3 jaar.
Ik zou een 3 jarige kunnen kopen maar die zijn weer een stuk duurder en waarschijnlijk net zadelmak gemaakt.
Ik heb er zelf eentje op het oog. Ik weet wat ze er voor vragen. Is ook wat ik in gedachte had ik ga er dus ook niet aan afdingen. Het zijn pony's voor de liefhebbers . En ik wil proberen er voor te zorgen dat hij nog tot eind september daar mag blijven staan. ( Een prachtige stoeterij van 35 hectare ) Heb ik toch ook weer een half jaar stalgeld uitgespaard.
Er stonden 4 pony's van 2 jaar. Ik kon ze goed vergelijken en kon dus ook de verschillende bouwen nu al beoordelen. Overbouwd allemaal . Maar toch had de ene al meer voordelen dan de andere. En gelukkig waren er 3 van de 4 nu al erg groot.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:49

Ik zou geen 1500 euro voor een dergelijke kruising neerleggen. Hoe het diertje uitgroeit is uiterst onzeker.

Bij een veulen betaal je vaak voor de verwachtingswaarde. Bij bepaalde hengsten en moederlijnen weet je vaak hoe het paard ongeveer is als het 3 jaar is.
Het is soms de enige manier om aan een nakomeling van een bepaalde merrie te komen.

Als niet naar een bepaalde afstamming, bloedlijn of type opzoek bent zou ik niet voor een veulen gaan. Je kan er de eerste tijd niks mee doen, het kost alleen geld en de uitkomst is onzeker.

Wil je wel voor een nakomeling van deze merrie gaan dan zou ik vragen of ze haar laten dekken met een goede en passende Tinkerhengst. Dan is de uitkomst zekerder(een onzeker element bliijft er altijd) .

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:56

Wat ik begreep heeft ze m al gekocht, maar ik ben t met bovenstaande 100% eens :j

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:05

Mijn eerste pony kocht ik 15 jaar geleden op een leeftijd van 18 maanden. En ik had geen idee welk karakter ik gekocht had. Een brave pony maar was flegmatiek. Mijn volgende moet sensibeler zijn. Tussen de 4 pony's staan er 2 die bij wijze van in mijn broekzak kruipen en die waar ik voor wil gaan kon ik nog niet eens aanraken maar was wel nieuwsgierig. Dus ook meteen een stuk gevoeliger.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:27

tja ik had ook nooit uit mijn merrie zo een leuk verassings veulen verwacht, hij heeft alles wat zijn moeder niet heeft. Een ongewone kruising is het ook maar ik ben er ook heel tevreden mee er had ook een muildier uit kunnen komen, of een vreselijk lelijk dier.

Maar als ts er gelukkig mee is ben ik blij voor haar, Het is haar paard en zij moet het er mee doen hoe het dan ook uiteindelijk wordt is dan toch voor ons niet belangrijk!
Gefeliciteerd ts met je veulen! Ik hoop dat je er veel plezier en mooie momenten aan beleeft *\o/*

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:44

Gefeliciteerd TS! :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:59

Oh dat is wel een heeeeel gaaf veulen!

Pliennxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 16:04

Dankje! :D

Tinkertje89