Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
vur schreef:Je zult toch aan mij een hele kwaaie hebben als mijn foto zonder dat ik het weet op internet wordt geplaatst.
vur schreef:Dat denk ik toch niet.
"Plaatst iemand een foto van u online die niet alleen uw privacy schendt maar waardoor u ook nog schade lijdt? Dan kunt u een schadevergoeding eisen. In sommige gevallen kan er zelfs sprake zijn van smaad, belediging of laster door het publiceren van bepaalde foto’s. U kunt dan aangifte bij de politie doen."
kwita schreef:vur schreef:Dat denk ik toch niet.
"Plaatst iemand een foto van u online die niet alleen uw privacy schendt maar waardoor u ook nog schade lijdt? Dan kunt u een schadevergoeding eisen. In sommige gevallen kan er zelfs sprake zijn van smaad, belediging of laster door het publiceren van bepaalde foto’s. U kunt dan aangifte bij de politie doen."
Dit is wel ver gezocht, hoeveel wedstrijd foto's worden er hier opgezet en nooit hoor je iemand. maar alleen bij ts moet dit worden geplaatst bokt draaft weer eens door!!!
essie_blue schreef:Ach bij dat laatste dressuurpaard is de foto ook gewoon niet fijn genomen, het paard lijkt wat van de camera weg te draven. Daarbij is de foto wat te vroeg genomen, ietsje later is het drafmoment mooier. De eerste galopfoto is over de benen wel mooi.
Ik snap wat jullie bedoelen, maar ik vind het gewoon redelijk asociaal dat als je weet dat het geen fijne momenten zijn, je ze toch openbaar op bokt zet.. wat schiet je er mee op.. behalve dat de desbetreffende amazones die dit wellicht zien er behoorlijk van kunnen balen.
op de eerste foto heeft het paard de mond open (en idd, misschien werd het paard wat sterk met terugnemen of heet met verruimen), het laatste paard loopt achter de loodlijn (was dan ook een inrij foto). Het is gewoon jammer dat al die 'sielugh' reacties daarmee opgeroepen worden. Overigens rij ik ook ZZ-Zwaar, maar dat zou ook helemaal geen drol uit moeten maken haha. Overigens is er niks engs aan het Z lies, zeker niet als je netjes het M2 bent doorgekomen. Je moet je zeker niet door andere mensen onder druk laten zetten. Koper schreef:Ankimo heb je het wel over de zelfde foto's? Ik zie paarden met open monden, weggedrukte ruggen en niet vanuit de schoft dragend. Kijk nog een keer naar de halzen van de paarden. Ze lopen daarnaast ook bijna allemaal achter de loodlijn.
Dan de ruiters. Volstrekt uit balans en niet onafhankelijk zittend.
Ja, dat verdient commentaar. Juist dit soort "rijden" maakt dat je mij nooit meer bij een dressuurproevengebeuren ziet.
miss_lizje schreef:Maar wat ik dus niet begrijp is dat ts dus foto's plaatst van mensen wat nou niet de mooiste momenten zijn en dat het allemaal maar mag. En op het moment dat er een bekende bokker van zijn paard flikkert op een groot evenement die foto's maar verwijderd moeten worden omdat het dan ineens "imago" schade zou zijn.
Maarja, ik vind het persoonlijk geen fatsoen om foto's van andere mensen te plaatsen waar ze wat minder opstaan. Zelf vorige keer als oefening foto's gemaakt bij een keuring, de kampioen had ik toch een paar lelijke foto's van, maar geen haar op mijn hoofd denkt eraan om dat soort foto's online zou zetten. Nergens voor nodig.
Caesar schreef:Ik vind het jammer dat ik zo niet heb kunnen beginnen met die Bixie rubrieken! Voor die kids heerlijk, al gaat er van alles fout of is je pony ontzettend eigenwijs, ze maken er altijd een opbouwend verhaal van met genoeg punten voor verbetering op het protocol.
Het is jammer dat het niet veel georganiseerd wordt in onze regio want qua kennismaking met de wedstrijdsport is dit voor die ukkies wel echt een aanrader!
Ankimo schreef:miss_lizje schreef:Maar wat ik dus niet begrijp is dat ts dus foto's plaatst van mensen wat nou niet de mooiste momenten zijn en dat het allemaal maar mag. En op het moment dat er een bekende bokker van zijn paard flikkert op een groot evenement die foto's maar verwijderd moeten worden omdat het dan ineens "imago" schade zou zijn.
Maarja, ik vind het persoonlijk geen fatsoen om foto's van andere mensen te plaatsen waar ze wat minder opstaan. Zelf vorige keer als oefening foto's gemaakt bij een keuring, de kampioen had ik toch een paar lelijke foto's van, maar geen haar op mijn hoofd denkt eraan om dat soort foto's online zou zetten. Nergens voor nodig.
Het zou kunnen dat dit niet hun mooiste momenten zijn, maar hoe weet jij dat zo zeker? (Ik ook niet trouwens) Ik denk dat geen van ons deze combinaties, goed!, kent. Misschien rijden ze wel altijd zo en was dit juist een topdag en als ze de foto's zien zijn ze er dolblij mee. Weten wij veel?! Het is en blijft giswerk...
miss_lizje schreef:Natuurlijk is het giswerk, maar je kan je als fotograaf afvragen "als dit een foto van mij was? wilde ik hem dan online?" als het antwoord daar op nee is of twijfel vind ik dat je dat dus ook niet met foto's van anderen moet doen.
Ankimo schreef:Koper schreef:Ankimo heb je het wel over de zelfde foto's? Ik zie paarden met open monden, weggedrukte ruggen en niet vanuit de schoft dragend. Kijk nog een keer naar de halzen van de paarden. Ze lopen daarnaast ook bijna allemaal achter de loodlijn.
Dan de ruiters. Volstrekt uit balans en niet onafhankelijk zittend.
Ja, dat verdient commentaar. Juist dit soort "rijden" maakt dat je mij nooit meer bij een dressuurproevengebeuren ziet.
Overdrijven is ook een vak...
Ik zie zeker bij de ZZ paarden geen open monden, wel zie ik bij het laatste paard een paard dat zijn bovenlip optilt(doet de mijne overigens ook vaak zatxD).
En ik zie maar 1 paard(het laatste) achter de loodlijn lopen. Maar ik denk dat dat geen representatieve foto is. Het paard staat niet recht op de foto en bovendien is het aan het losrijden.
Ik vind de houding van de eerste en laatste amazone er juist goed uit zien! Kaars recht juist! Alleen die van de 2e amazone van het paard in de schouderbinnenwaarts niet. De amazone zit in mijn optiek te veel met haar schouders ingedraaid. Dit kan een hoop redenen hebben, misschien was dit wel de inzet? Of probeerde ze met haar houding haar paard verder in te draaien, of wie weet is dit wel haar houding voor deze oefening. Maar om te zeggen dat deze amazones nou (bijna) allemaal volstrekt in onbalans zitten en onafhankelijk vind ik nogal vergezocht.
En waarom zou je jou juist daar nooit meer zien? Als je denkt dat je het beter kunt dan ga je toch juist starten?! Draag je steentje bij aan de dressuursport en til het op een hoger niveau!!
Koper schreef:Ankimo schreef:
Overdrijven is ook een vak...
Ik zie zeker bij de ZZ paarden geen open monden, wel zie ik bij het laatste paard een paard dat zijn bovenlip optilt(doet de mijne overigens ook vaak zatxD).
En ik zie maar 1 paard(het laatste) achter de loodlijn lopen. Maar ik denk dat dat geen representatieve foto is. Het paard staat niet recht op de foto en bovendien is het aan het losrijden.
Ik vind de houding van de eerste en laatste amazone er juist goed uit zien! Kaars recht juist! Alleen die van de 2e amazone van het paard in de schouderbinnenwaarts niet. De amazone zit in mijn optiek te veel met haar schouders ingedraaid. Dit kan een hoop redenen hebben, misschien was dit wel de inzet? Of probeerde ze met haar houding haar paard verder in te draaien, of wie weet is dit wel haar houding voor deze oefening. Maar om te zeggen dat deze amazones nou (bijna) allemaal volstrekt in onbalans zitten en onafhankelijk vind ik nogal vergezocht.
En waarom zou je jou juist daar nooit meer zien? Als je denkt dat je het beter kunt dan ga je toch juist starten?! Draag je steentje bij aan de dressuursport en til het op een hoger niveau!!
Ben je blind? Op foto's 1 en 5 zie je duidelijk een paard wat de mond openspert, voor zover dat kan met een neusriem. Op foto's 1, 2, 3 en 5 gaan de paarden achter de loodlijn. De ruiter op foto 1 zet zich schrap met haar schouders, trekt de rug hol, heeft veel spanning, kijkt niet waar ze naartoe wil rijden (bang voor het tempo? Mijn interpretatie hoor, afgaande op haar blik en het geworstel met de teugels) en lijkt ook niet in staat om in het zadel te blijven zitten. Ja, paard heeft veel beweging. Ja, dat is juist dan een reden om te leren hoe je je paard over zijn rug laat lopen.
Zo lang dit de punten voor het ZZ heeft verzameld vind ik de dressuursport niet iets waar ik voor mijn plezier naar kijk.