Werelden van verschil, Bixie tot ZZ

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laurajoy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 22:26

Mooie foto's heb je gemaakt!
Oke oke het ziet er niet overal even vriendelijk uit, maar daar heb jij als fotograaf helaas niet veel over te zeggen. Leuke composities heb je gebruikt en wat een gaaf contrast op die foto met de donkere lucht!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 08:20

vur schreef:
Je zult toch aan mij een hele kwaaie hebben als mijn foto zonder dat ik het weet op internet wordt geplaatst.

nou dan ben je een azijn pisser, wat een onzin wat is er nu mis met deze foto's ?
Als iemand je verschijning zo mooi vind dat er foto's van worden gemaakt, je vertoont je wel zo in het openbaar en in de ring.( als je er dan zo fout opstaat, blijf dan thuis of vertoon jezelf dan niet zo. !).
Als ik op de foto voorbij kwam zou ik het juist leuk vinden en vragen of ze hem wilt mailen, en als er verbeter punten opstaan is dat juist goed want dat beeld zie je zelf vaak niet!!! ;)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 08:24

vur schreef:
Dat denk ik toch niet.

"Plaatst iemand een foto van u online die niet alleen uw privacy schendt maar waardoor u ook nog schade lijdt? Dan kunt u een schadevergoeding eisen. In sommige gevallen kan er zelfs sprake zijn van smaad, belediging of laster door het publiceren van bepaalde foto’s. U kunt dan aangifte bij de politie doen."

Dit is wel ver gezocht, hoeveel wedstrijd foto's worden er hier opgezet en nooit hoor je iemand. maar alleen bij ts moet dit worden geplaatst bokt draaft weer eens door!!! /3

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 08:40

kwita schreef:
vur schreef:
Dat denk ik toch niet.

"Plaatst iemand een foto van u online die niet alleen uw privacy schendt maar waardoor u ook nog schade lijdt? Dan kunt u een schadevergoeding eisen. In sommige gevallen kan er zelfs sprake zijn van smaad, belediging of laster door het publiceren van bepaalde foto’s. U kunt dan aangifte bij de politie doen."

Dit is wel ver gezocht, hoeveel wedstrijd foto's worden er hier opgezet en nooit hoor je iemand. maar alleen bij ts moet dit worden geplaatst bokt draaft weer eens door!!! /3

En daarnaast, als je je met je paard wel aan de JURY durft te vertonen maar niet aan "het gewone volk" klopt er in je hoofd iets niet helemaal, denk ik dan maar.

essie_blue

Re: Werelden van verschil, Bixie tot ZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 09:18

Ach bij dat laatste dressuurpaard is de foto ook gewoon niet fijn genomen, het paard lijkt wat van de camera weg te draven. Daarbij is de foto wat te vroeg genomen, ietsje later is het drafmoment mooier. De eerste galopfoto is over de benen wel mooi.

Ik snap wat jullie bedoelen, maar ik vind het gewoon redelijk asociaal dat als je weet dat het geen fijne momenten zijn, je ze toch openbaar op bokt zet.. wat schiet je er mee op.. behalve dat de desbetreffende amazones die dit wellicht zien er behoorlijk van kunnen balen.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 09:26

Ben het toch wel helemaal met Vur eens. Er zal van iedereen die commentaar op deze foto's heeft ook echt wel een foto genomen kunnen worden die er niet uit ziet. Kan me niet voorstellen dat je dat waardeert als er openlijk commentaar op komt waar je nooit om gevraagd hebt.

liespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 09:58

essie_blue schreef:
Ach bij dat laatste dressuurpaard is de foto ook gewoon niet fijn genomen, het paard lijkt wat van de camera weg te draven. Daarbij is de foto wat te vroeg genomen, ietsje later is het drafmoment mooier. De eerste galopfoto is over de benen wel mooi.

Ik snap wat jullie bedoelen, maar ik vind het gewoon redelijk asociaal dat als je weet dat het geen fijne momenten zijn, je ze toch openbaar op bokt zet.. wat schiet je er mee op.. behalve dat de desbetreffende amazones die dit wellicht zien er behoorlijk van kunnen balen.

Vanuit het commentaar hier denk ik echt dat die paarden zwaar mishandeld worden. Jongens, Z ruiters leren ook nog, net als de kleintjes.

Misschien heeft het paard wel een uitgestrekte galop voor een 10 laten zien en neemt die amazone hem net terug... Misschien werd hij wel wat sterk op dat moment. Beetje banketstaaf om dan alleen die foto te laten zien, niet?

Ik rij nu nog M maar ik schijt ik mn broek voor het Z. Niet om de proeven en jury's, maar om de mensen aan de kant. Want als je Z rijdt lijkt het ineens allemaal perfect en vlekkeloos te moeten. Wie krijgt dat nou voor elkaar??

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:00

Och jeejtje dames wat kunnen we toch weer heerlijk zeuren en zaniken, valt me weer tegen van bokt :n

Want waar zeuren we nou precies om? Ik zie nergens bij de dressuur sterk aangetrokken trens of stang teugels, ook niet doorgeklapt. Geen openmonden of opgetrokken mondhoeken. Nerges staan de sporen er overdwars in of zie ik een paard dat zich lichamelijk duidelijk niet op zijn gemak voelt. Dit gaat over het ZZ gedeelte dan en niet over de bixie, die twee zijn overduidelijk niet met elkaar te vergelijken. Het meisje in de bixie doet érg haar best en heeft waarschijnlijk een geweldige dag gehad, de pony durf ik te wedden ook wel. Dus waarom doen we nou toch zo moeilijk? Er zijn hier menigeen bokker die boven een sprong(of het aanrijden) véél harder in de mond zitten te rukken standaard dan wat dit meisje doet. TS heeft enkel het jonge onervaren gestuntel van een fanatieke combinatie vast gelegd en ik dat vind ik juist heerlijk om te zien!

Nog even verder te gaan op de paarden in de ZZ. Het enige echt "ongemak" dat ik kan vinden(niet eens noemenswaardig in mijn optiek maar dat is een ander verhaal) is dat die grote zwarte met zijn hoofd ietwat achter de loodlijn loopt. Maar dat komt grotendeels denk ik door het feit dat het paard is kwestie zoals eerder genoemd net van de foto weg loopt. (En het was losrijden als ik me niet vergis?)
Wat ik wel zie is dat dit een combinatie is(zoals elke andere combinatie die er is ter wereld en wat bovendien volstrekt normaal is) is dat ze nog verbeterpunten hebben. Het paard zou beter zijn rug kunnen gebruiken bijvoorbeeld. Dat TS juist dat vastlegd heeft niets met haar als fotograaf te maken, maakt haar niet minder of asociaal. Dat is iets waarvan de ruiter kan leren en aan moet werken(wat ze misschien al wel doen, als van dat probleem al sprake is. Wie weet is dit echt wel hun "slechtste" moment volgens jullie. Nou dan kan het dus toch alleen maar beter gaan?!)

Ik denk dat veel mensen zich hier ook vergissen in de grade van het niveau waarop deze mensen rijden, en wat voor een donderstralen deze mensen onder hun kont kunnen hebben. Zie Adelinde maar kort geleden met Aqiedo(wat een schijtknol trouwens, 2x tegen moeten rijden maar wat een rotzak is dat zeg:o). Zelfs bij dat soort combi's kan het niet altijd goed gaan. En van juist die momenten staan foto's en filmpjes op internet, beetje eenzijdig om het zo te noemen. Maar maakt dit de ruiter dan minder? Het paard? De fotograaf? Nee natuurlijk niet! Dit is zoals de paardensport nou eenmaal is. Je hebt te maken met een mens-dier combinatie, een van de mooiste combinaties die er zijn. Maar ook de zwakste...

TS heeft (vind ik, maar de wet ook) het volle recht om de foto's te plaatsten. Dat mensen nou verschillende meningen hebben over of het onvriendelijk is of niet heeft hier in het topic niets te zoeken. Zoek dan de ruiter of amazone in kwestie op en ga daar een gesprek mee aan als je de ballen hebt, want die hebben 99% van de mensen hier niet die vanachter een schermpje commentaar zitten te leveren op anderen ver boven hun niveau en kunnen.

*overigens rijd ik zelf ZZ-zwaar

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:09

Ik ben het ook wel met jullie eens dat de foto's ontzettend mee vallen hoor, maar je weet hoe bokt is ;) op de eerste foto heeft het paard de mond open (en idd, misschien werd het paard wat sterk met terugnemen of heet met verruimen), het laatste paard loopt achter de loodlijn (was dan ook een inrij foto). Het is gewoon jammer dat al die 'sielugh' reacties daarmee opgeroepen worden. Overigens rij ik ook ZZ-Zwaar, maar dat zou ook helemaal geen drol uit moeten maken haha. Overigens is er niks engs aan het Z lies, zeker niet als je netjes het M2 bent doorgekomen. Je moet je zeker niet door andere mensen onder druk laten zetten.
Laatst bijgewerkt door essie_blue op 22-04-16 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:10

Ankimo heb je het wel over de zelfde foto's? Ik zie paarden met open monden, weggedrukte ruggen en niet vanuit de schoft dragend. Kijk nog een keer naar de halzen van de paarden. Ze lopen daarnaast ook bijna allemaal achter de loodlijn.

Dan de ruiters. Volstrekt uit balans en niet onafhankelijk zittend.

Ja, dat verdient commentaar. Juist dit soort "rijden" maakt dat je mij nooit meer bij een dressuurproevengebeuren ziet.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:17

Maar wat ik dus niet begrijp is dat ts dus foto's plaatst van mensen wat nou niet de mooiste momenten zijn en dat het allemaal maar mag. En op het moment dat er een bekende bokker van zijn paard flikkert op een groot evenement die foto's maar verwijderd moeten worden omdat het dan ineens "imago" schade zou zijn.
Maarja, ik vind het persoonlijk geen fatsoen om foto's van andere mensen te plaatsen waar ze wat minder opstaan. Zelf vorige keer als oefening foto's gemaakt bij een keuring, de kampioen had ik toch een paar lelijke foto's van, maar geen haar op mijn hoofd denkt eraan om dat soort foto's online zou zetten. Nergens voor nodig.

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:21

Koper schreef:
Ankimo heb je het wel over de zelfde foto's? Ik zie paarden met open monden, weggedrukte ruggen en niet vanuit de schoft dragend. Kijk nog een keer naar de halzen van de paarden. Ze lopen daarnaast ook bijna allemaal achter de loodlijn.

Ja, dat verdient commentaar. Juist dit soort "rijden" maakt dat je mij nooit meer bij een dressuurproevengebeuren ziet.

Overdrijven is ook een vak...

Ik zie zeker bij de ZZ paarden geen open monden, wel zie ik bij het laatste paard een paard dat zijn bovenlip optilt(doet de mijne overigens ook vaak zatxD).

En ik zie maar 1 paard(het laatste) achter de loodlijn lopen. Maar ik denk dat dat geen representatieve foto is. Het paard staat niet recht op de foto en bovendien is het aan het losrijden.

Ik vind de houding van de eerste en laatste amazone er juist goed uit zien! Kaars recht juist! Alleen die van de 2e amazone van het paard in de schouderbinnenwaarts niet. De amazone zit in mijn optiek te veel met haar schouders ingedraaid. Dit kan een hoop redenen hebben, misschien was dit wel de inzet? Of probeerde ze met haar houding haar paard verder in te draaien, of wie weet is dit wel haar houding voor deze oefening. Maar om te zeggen dat deze amazones nou (bijna) allemaal volstrekt in onbalans zitten en onafhankelijk vind ik nogal vergezocht.

En waarom zou je jou juist daar nooit meer zien? Als je denkt dat je het beter kunt dan ga je toch juist starten?! Draag je steentje bij aan de dressuursport en til het op een hoger niveau!!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:23

Ik vind het jammer dat ik zo niet heb kunnen beginnen met die Bixie rubrieken! Voor die kids heerlijk, al gaat er van alles fout of is je pony ontzettend eigenwijs, ze maken er altijd een opbouwend verhaal van met genoeg punten voor verbetering op het protocol.

Het is jammer dat het niet veel georganiseerd wordt in onze regio want qua kennismaking met de wedstrijdsport is dit voor die ukkies wel echt een aanrader!

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:24

miss_lizje schreef:
Maar wat ik dus niet begrijp is dat ts dus foto's plaatst van mensen wat nou niet de mooiste momenten zijn en dat het allemaal maar mag. En op het moment dat er een bekende bokker van zijn paard flikkert op een groot evenement die foto's maar verwijderd moeten worden omdat het dan ineens "imago" schade zou zijn.
Maarja, ik vind het persoonlijk geen fatsoen om foto's van andere mensen te plaatsen waar ze wat minder opstaan. Zelf vorige keer als oefening foto's gemaakt bij een keuring, de kampioen had ik toch een paar lelijke foto's van, maar geen haar op mijn hoofd denkt eraan om dat soort foto's online zou zetten. Nergens voor nodig.

Het zou kunnen dat dit niet hun mooiste momenten zijn, maar hoe weet jij dat zo zeker? (Ik ook niet trouwens) Ik denk dat geen van ons deze combinaties, goed!, kent. Misschien rijden ze wel altijd zo en was dit juist een topdag en als ze de foto's zien zijn ze er dolblij mee. Weten wij veel?! Het is en blijft giswerk...

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:25

Caesar schreef:
Ik vind het jammer dat ik zo niet heb kunnen beginnen met die Bixie rubrieken! Voor die kids heerlijk, al gaat er van alles fout of is je pony ontzettend eigenwijs, ze maken er altijd een opbouwend verhaal van met genoeg punten voor verbetering op het protocol.

Het is jammer dat het niet veel georganiseerd wordt in onze regio want qua kennismaking met de wedstrijdsport is dit voor die ukkies wel echt een aanrader!

Helemaal mee eens! Heerlijk om die kids zo bezig te zien met het ding waar zij helemaal gelukkig van worden!:)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:28

Ankimo schreef:
miss_lizje schreef:

Het zou kunnen dat dit niet hun mooiste momenten zijn, maar hoe weet jij dat zo zeker? (Ik ook niet trouwens) Ik denk dat geen van ons deze combinaties, goed!, kent. Misschien rijden ze wel altijd zo en was dit juist een topdag en als ze de foto's zien zijn ze er dolblij mee. Weten wij veel?! Het is en blijft giswerk...

Natuurlijk is het giswerk, maar je kan je als fotograaf afvragen "als dit een foto van mij was? wilde ik hem dan online?" als het antwoord daar op nee is of twijfel vind ik dat je dat dus ook niet met foto's van anderen moet doen.

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:35

miss_lizje schreef:
Natuurlijk is het giswerk, maar je kan je als fotograaf afvragen "als dit een foto van mij was? wilde ik hem dan online?" als het antwoord daar op nee is of twijfel vind ik dat je dat dus ook niet met foto's van anderen moet doen.

Misschien heeft ze dat ook wel gedaan en kan het in haar optiek wel(wat ook gebleken is uit reacties van haar). Dat er mensen dus op het andere eind van het spectrum zitten is niet haar fout. Dat maakt haar niet "asociaal" zoals mensen haar hier noemen. Dit is haar mening en haar werk, dat anderen het niet mooi of goed vinden heeft niets met haar als persoon te maken. En ik durf te wedden dat als(met welke foto's het ook is en wie er dan en hoe dan ook opstaat) mensen op de foto's vragen of ze eraf mogen dat zij zeker het fatsoen heeft om ze eraf te halen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:36

Ankimo schreef:
Koper schreef:

Ik zie zeker bij de ZZ paarden geen open monden, wel zie ik bij het laatste paard een paard dat zijn bovenlip optilt(doet de mijne overigens ook vaak zatxD).

En ik zie maar 1 paard(het laatste) achter de loodlijn lopen. Maar ik denk dat dat geen representatieve foto is. Het paard staat niet recht op de foto en bovendien is het aan het losrijden.

Ik vind de houding van de eerste en laatste amazone er juist goed uit zien! Kaars recht juist! Alleen die van de 2e amazone van het paard in de schouderbinnenwaarts niet. De amazone zit in mijn optiek te veel met haar schouders ingedraaid. Dit kan een hoop redenen hebben, misschien was dit wel de inzet? Of probeerde ze met haar houding haar paard verder in te draaien, of wie weet is dit wel haar houding voor deze oefening. Maar om te zeggen dat deze amazones nou (bijna) allemaal volstrekt in onbalans zitten en onafhankelijk vind ik nogal vergezocht.

En waarom zou je jou juist daar nooit meer zien? Als je denkt dat je het beter kunt dan ga je toch juist starten?! Draag je steentje bij aan de dressuursport en til het op een hoger niveau!!

Ben je blind? Op foto's 1 en 5 zie je duidelijk een paard wat de mond openspert, voor zover dat kan met een neusriem. Op foto's 1, 2, 3 en 5 gaan de paarden achter de loodlijn. De ruiter op foto 1 zet zich schrap met haar schouders, trekt de rug hol, heeft veel spanning, kijkt niet waar ze naartoe wil rijden (bang voor het tempo? Mijn interpretatie hoor, afgaande op haar blik en het geworstel met de teugels) en lijkt ook niet in staat om in het zadel te blijven zitten. Ja, paard heeft veel beweging. Ja, dat is juist dan een reden om te leren hoe je je paard over zijn rug laat lopen.

Zo lang dit de punten voor het ZZ heeft verzameld vind ik de dressuursport niet iets waar ik voor mijn plezier naar kijk.

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:49

Koper schreef:
Ankimo schreef:

Ben je blind? Op foto's 1 en 5 zie je duidelijk een paard wat de mond openspert, voor zover dat kan met een neusriem. Op foto's 1, 2, 3 en 5 gaan de paarden achter de loodlijn. De ruiter op foto 1 zet zich schrap met haar schouders, trekt de rug hol, heeft veel spanning, kijkt niet waar ze naartoe wil rijden (bang voor het tempo? Mijn interpretatie hoor, afgaande op haar blik en het geworstel met de teugels) en lijkt ook niet in staat om in het zadel te blijven zitten. Ja, paard heeft veel beweging. Ja, dat is juist dan een reden om te leren hoe je je paard over zijn rug laat lopen.

Zo lang dit de punten voor het ZZ heeft verzameld vind ik de dressuursport niet iets waar ik voor mijn plezier naar kijk.

Respect voor jou ogen, vind het wel heel erg knap dat je vanuit een (schuin) van voren genomen foto kunt zien of een paard achter de loodlijn loopt, chapeau.

Tuurlijk zet ze zich schrap voor een een flinke galloppade. Je bent van harte welkom eens een rondje sturen op mijn paard. Probeer dan maar eens volledig ontspannen een perfect gezeten uitgestrekte galop te doen. Geheid dat je eraf ligtxD En wat betreft de blikken van de amazones: de proeven vergen gewoon opperste concentratie. Nee dan kijkt lang niet iedereen even charmant of even recht naar voren.

Je hoeft er toch ook niet maar te kijken? Waarom dan wel commentaar leveren op mensen die dag in dag uit trainen en hun allerbest doen om het voor hun beoogde resultaat te behalen als je het er toch nooit mee eens zal zijn?

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 11:17

Ik denk zeker voordat ik een foto plaats na of ik die foto van mezelf ook online zou willen hebben.
Nou je antwoord heb je al, want ze staan online.
Ik zou willen dat ik zo de ZZ in kon! En de mensen die weten dat er een foto van hun gemaakt is zijn er erg blij mee!
Mocht ik nu een berichtje krijgen van de ruiter zelf die op een foto staat, of ik hem eraf wil halen, dan doe ik dit met alle liefde.

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:15

[/quote]

Zo lang dit de punten voor het ZZ heeft verzameld vind ik de dressuursport niet iets waar ik voor mijn plezier naar kijk.[/quote]

Ik vind dat je in je woordkeuze overdrijft. Monden opengesperd? Ik neem aan dat jij niet bij het moment daar was? Mag een paard zijn lippen niet een milimeter van elkaar halen? Voor hetzelfde geld maakt het paard net een kauwbeweging. En dat jij daardoor de foto als 'naar' beschouwt, tja dan kun je over alles wat zeggen. Daar wordt de wereld niet mooier van toch?

Amke, ik vind je foto's gaaf geworden!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:57

Moderatoropmerking:
Omdat de foto's op een openbaar evenement en niet in opdracht van de ruiters zijn gemaakt, mogen deze in principe gewoon door de TS geplaatst worden. Mocht één van de ruiters zelf bij ons aankloppen met het verzoek de foto te verwijderen, zullen we dit zeker in overweging nemen. Voor nu zien we echter geen reden om de foto's te verwijderen. Bij deze het verzoek om de portretrechtdiscussie, die hier off-topic is, te laten rusten.
Daarnaast willen we jullie vragen om netjes en respectvol op elkaar te blijven reageren en niet op de man, maar op de bal te blijven discussiëren.